Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 januari 2016, 05:46   #1
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard Multinationals zijn aasgieren.

http://deredactie.be/permalink/2.42288?video=1.2534292


en dan ontwijken ze overal belastingen, werken in de ontwikkelingslanden enkel in speciale economische zones (waar ze geen belastingen moeten betalen) waardoor (ondermeer) die landen zich niet te goed ontwikkelen en de bevolking het op een lopen zet.
Er moeten dringend wereldwijde spelregels komen. Iedereen vooruit.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 06:10   #2
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Bij ons denk ik dat vooral de bouw zeer conservatief is. Er moet massaal ingezet worden op volledig vernieuwde leefbare steden. Niet bestaande uit beton en burenruzies maar moleculaire infrastructuren waar mensen toch rust en privacy kunnen vinden. Het is duidelijk dat de private sector dat niet aankan. De bouwbedrijven (de vroegere beveks) zijn overgewaardeerd, maw ze zitten op meer geld dan ze nodig hebben voor wat ze nu doen, ze zijn lui en innoveren veel te weinig.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 09:21   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Vuile multinationals.

We hadden nooit mogen toelaten dat Ford Genk zich destijds in ons mooie Vlaanderen kwam vestigen, zodat wij jarenlang verplicht waren om daarvan te profiteren met hun arbeidsplaatsen.

Hoeveel nobeler waren we niet gebleven, mochten we nog allemaal keuterboerkes zijn, in boerderijtjes gelijk in Bokrijk.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 09:37   #4
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.813
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Bij ons denk ik dat vooral de bouw zeer conservatief is. Er moet massaal ingezet worden op volledig vernieuwde leefbare steden. Niet bestaande uit beton en burenruzies maar moleculaire infrastructuren waar mensen toch rust en privacy kunnen vinden. Het is duidelijk dat de private sector dat niet aankan.
Je bedoelt dus een hut van klei en stront?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2016, 06:51   #5
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vuile multinationals.

We hadden nooit mogen toelaten dat Ford Genk zich destijds in ons mooie Vlaanderen kwam vestigen, zodat wij jarenlang verplicht waren om daarvan te profiteren met hun arbeidsplaatsen.

Hoeveel nobeler waren we niet gebleven, mochten we nog allemaal keuterboerkes zijn, in boerderijtjes gelijk in Bokrijk.

.

Ja we hebben moeten smeken toen, opdat ze zich hier, waar herverdeeld werd en een grote groeiende markt zich ontvouwde, wilden investeren. De mindset van de multinationals was toen ook nog net iets anders. Men besefte dat men onderdeel was van een groter geheel en dat men daar ook aan diende bij te dragen. Multinationals vertoonde toen nog zo'n geen parasitair gedrag.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2016, 07:41   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ja we hebben moeten smeken toen, opdat ze zich hier, waar herverdeeld werd en een grote groeiende markt zich ontvouwde, wilden investeren. De mindset van de multinationals was toen ook nog net iets anders. Men besefte dat men onderdeel was van een groter geheel en dat men daar ook aan diende bij te dragen. Multinationals vertoonde toen nog zo'n geen parasitair gedrag.
Ik heb pertang al heel mijn leven in de gazetten gelezen dat extreem-linkse abvv-ers, opgejut door communistische pvda-ers ageerden tegen die vuile groot-kapitalisten.

Meneer, volkswagen en ford waren/zijn multinationals. Lada en Trabant waren dat niet. Ik weet waarom. Jij ook, maar jij durft het niet zeggen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2016, 07:51   #7
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb pertang al heel mijn leven in de gazetten gelezen dat extreem-linkse abvv-ers, opgejut door communistische pvda-ers ageerden tegen die vuile groot-kapitalisten.

Meneer, volkswagen en ford waren/zijn multinationals. Lada en Trabant waren dat niet. Ik weet waarom. Jij ook, maar jij durft het niet zeggen.

.

Ik kan niet in uw hoofd kijken, gelukkig.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2016, 05:27   #8
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

http://deredactie.be/permalink/2.42523?video=1.2544128

Verhofstadt en Reynders in de gevangenis !!!!!!!!!!!!!!
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2016, 14:58   #9
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb pertang al heel mijn leven in de gazetten gelezen dat extreem-linkse abvv-ers, opgejut door communistische pvda-ers ageerden tegen die vuile groot-kapitalisten.

Meneer, volkswagen en ford waren/zijn multinationals. Lada en Trabant waren dat niet. Ik weet waarom. Jij ook, maar jij durft het niet zeggen.

.
Dat extreem rechtse ambtenaren door het staken van hun Waalse collega's steeds betere arbeidsvoorwaarden kregen, klaag je natuurlijk niet aan.
Rechtse profiteur. Geweigerd heb je nooit, wat je bij kreeg door hen.
Maar ja, de koekoek duwt de eieren van de vogel die zijn ei uitbroed ook uit het nest.

Nog niet gezien hoeveel Lada's en Trabantjes en Wolga's er nog rondrijden? Het ijzeren gordijn en de westerse media zorgden er wel voor dat ze als minderwaardig werden afgeschreven.

Hier in het dorp rijden nog 3 Lada Niva's rond. 1 van 1978 en 2 van 1979.

Heel wat meer dan al die roestbakken van hier uit dezelfde tijd.

Ik heb nog nooit een boer horen klagen over zijn Lada Niva.
Over onverharde wegen kan jouw moderne kar het zelfs niet halen van die oude knarren.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2016, 16:56   #10
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik kan niet in uw hoofd kijken, gelukkig.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2016, 17:37   #11
lupus
Schepen
 
Geregistreerd: 18 april 2015
Locatie: Absurdistan
Berichten: 466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
http://deredactie.be/permalink/2.42523?video=1.2544128

Verhofstadt en Reynders in de gevangenis !!!!!!!!!!!!!!
Wie was er niet aan de lijn, hallo hallo ?

Het verbaast me dan ook, dat John Crombez dit initiatief, net als de oprichting van een centrale kliklijn steunde.
http://trends.knack.be/economie/bele...al-530735.html

Laatst gewijzigd door lupus : 12 januari 2016 om 17:39.
lupus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2016, 19:27   #12
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Wat een links gewets alweer, en 2016 is nog maar net begonnen. Multinationals brengen hier net massa's werkgelegenheid, investeringen, belastingsgeld en tal van andere goede zaken bij. Als geld je zo interesseert, pleit dan beter voor buitenlanders of werklozen deportaties. Dat is lucratiever.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2016, 19:32   #13
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Wat een links gewets alweer, en 2016 is nog maar net begonnen. Multinationals brengen hier net massa's werkgelegenheid, investeringen, belastingsgeld en tal van andere goede zaken bij. Als geld je zo interesseert, pleit dan beter voor buitenlanders of werklozen deportaties. Dat is lucratiever.
Ga er voor werken.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2016, 19:53   #14
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Wat een links gewets alweer, en 2016 is nog maar net begonnen. Multinationals brengen hier net massa's werkgelegenheid, investeringen, belastingsgeld en tal van andere goede zaken bij. Als geld je zo interesseert, pleit dan beter voor buitenlanders of werklozen deportaties. Dat is lucratiever.
Vind ik toch ook, de extreem linkse woordenschat gebruikt door die professor. Op een paar momenten is het alsof de journaliste en die professor elkaar zitten te masturberen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2016, 20:11   #15
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Wat een links gewets alweer, en 2016 is nog maar net begonnen. Multinationals brengen hier net massa's werkgelegenheid, investeringen, belastingsgeld en tal van andere goede zaken bij. Als geld je zo interesseert, pleit dan beter voor buitenlanders of werklozen deportaties. Dat is lucratiever.
Volgens de multinationals zijn er dan ook 2 type mensen; tuig en productievelingen. Het grootste vermaak/leedvermaak voor die elite van de elite is dan ook het geworstel, gezwoeg en geploeter van wat kleine vissen meemaken met wat champagne en kaviaar.

TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2016, 23:15   #16
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Wat een links gewets alweer, en 2016 is nog maar net begonnen. Multinationals brengen hier net massa's werkgelegenheid, investeringen, belastingsgeld en tal van andere goede zaken bij. Als geld je zo interesseert, pleit dan beter voor buitenlanders of werklozen deportaties. Dat is lucratiever.
Het is geen gezwets.

Artikel 1: Alle Belgen zijn gelijk voor de wet.

Artikel 1: Alle bedrijven zijn gelijk voor de wet
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2016, 11:34   #17
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
http://deredactie.be/permalink/2.42288?video=1.2534292


en dan ontwijken ze overal belastingen, werken in de ontwikkelingslanden enkel in speciale economische zones (waar ze geen belastingen moeten betalen) waardoor (ondermeer) die landen zich niet te goed ontwikkelen en de bevolking het op een lopen zet.
Er moeten dringend wereldwijde spelregels komen. Iedereen vooruit.
Het is de taak van hun management om zoveel mogelijk voordelen binnen te halen als mogelijk.

Op kleiner schaal : zoek jij ook niet naar de goedkoopste producten?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2016, 11:40   #18
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ga er voor werken.
Doe ik al hoor. Iemand moet jouw pampers toch betalen?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2016, 11:54   #19
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Multinationals zijn inderdaad aasgieren en dat is nog zacht uitgedrukt. En wij mogen dan nog van geluk spreken want hier ontslaan ze mensen en betalen ze weinig tot geen belastingen maar in andere landen laten ze enkel puinhopen en ellende achter.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2016, 07:15   #20
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Je bedoelt dus een hut van klei en stront?

lol

modulair


alhoewel, met 3D printing misschien ...

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 23 januari 2016 om 07:16.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be