Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 januari 2017, 20:32   #41
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Maar hoe staat ze in de brochure? Lees jij ook de opmerkingen daarbij?

Ze staat in de brochure met een opmerking *NEDC: de range kan véél minder zijn, kijk maar na op de site van Nissan.be ...

Bovendien zijn ze bij Nissan voorzichtig geworden bij de lichtere Nissan Leaf personenwagen 24 kWh staat maar 100 �* 160 km rijbereik (en die heeft NEDC 199 km). Dus wie het kleingedrukte in de folder leest... en vooral de folder volledig leest... en niet alleen de titel
c/p Nissan Leaf
Ja maar kwestie is wel dat verkopers van e wagens hun klanten eerlijk moeten informeren over het verbruik anders zitten ze met serieuze problemen.
Bij een fossiele wagen is het gewoon een extra litertje tanken, bij een e auto is het stilstaan.

Trouwens al dit gepraat over e wagens is wel nuttig. Ik weet nu dat 24 kWh ongeveer 100 km is voor een kleine middenklasser. Als de fabrikanten dat nu ook eens zouden zeggen
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2017, 20:39   #42
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja maar kwestie is wel dat verkopers van e wagens hun klanten eerlijk moeten informeren over het verbruik anders zitten ze met serieuze problemen.
Bij een fossiele wagen is het gewoon een extra litertje tanken, bij een e auto is het stilstaan.

Trouwens al dit gepraat over e wagens is wel nuttig. Ik weet nu dat 24 kWh ongeveer 100 km is voor een kleine middenklasser. Als de fabrikanten dat nu ook eens zouden zeggen
Idd, zo simpel is het, 100-120 km# is het max in putje winter voor 24 kWh, bij warmere omstandigheden zonder airco kan het ook 150 km zijn...
Maar iedereen kan toch zijn verbruik in cijfers aflezen bij een E-wagen niet? Zelfs zijn range staat voor zijn gezicht te blinken, te weinig range = snelheid matigen zo simpel is het... of stroom blijven geven en ergens bijladen (en ondertussen een koffietje drinken of wat shoppen) Uiteraard moet men ook vertrekken met volgeladen batterij als men verder dan ... wil rijden.

Maar iemand die een E-wagen koopt mag niet te lui zijn ff te gglen naar geloofwaardige praktijktesten (bvb ADAC#)

ADAC testte in februari 2012 de oude Leaf 24 kWh en haalde ... 118 km
Citaat:
Testverbrauch Schnitt pro 100 km (Strom) 20,39 kWh
Testverbrauch/100 km Stadt/Land/BAB 17,05 / 17,38 / 24,81 kWh

Batteriekapazität 24 kWh
# Reichweite 118 km
https://www.adac.de/_ext/itr/tests/A...issan_Leaf.pdf

Verbrauch/CO2*
Der durchschnittliche Energieverbrauch des Nissan Leaf im ADAC EcoTest liegt bei 20,39 kWh pro 100 km. Legt man den durchschnittlichen Stromerzeugungsmix in Deutschland zugrunde, ist mit der Erzeugung dieser Strommenge ein CO2-Ausstoß von etwa 115 g pro Kilometer verbunden. Damit kann er in der unteren Mittelklasse im EcoTest erfreuliche 42 Punkte im Bereich CO2 erzielen. Innerorts benötigt der ElektroNissan 17,05 kWh pro 100 km, außerorts 17,38 kWh pro 100 km und auf der Autobahn 24,81 kWh pro 100 km. Damit beträgt die maximale Reichweite im EcoTest-Mix etwa 118 km (mit teilweise eingeschalteter Klimaanlage). Ohne Klimaanlage und ohne Heizung beträgt die Reichweite deutlich über 120 km. (duidelijk boven 120 km zonder airco en verwarming = lente en herfst nvdr)
Dem Fahrer werden am Bordcomputer** die verschiedenen Reichweiten je nach Nutzung zusätzlicher Verbraucher angezeigt. Auch die aktuelle Fahrweise wirkt sich rasch auf die Reichweitenanzeige aus, so dass eine gute Planung** möglich ist.
Simpel niet? Men ziet het enorme verschil tussen stad en snelweg van 17 kWh naar bijna 25 kWh/100 km. En de range varieert naargelang rijwijze en staat wslk in koeien van letters op zijn display-boordcomputer, dus goede planning** (en de gps-kaart is er ook nog)

Tesla geeft zelfs een online rekenaar, waar je zelf 5 parameters kunt ingeven en je rijbereik stijgt zelfs ver boven de EPA-norm...
Maar Tesla heeft natuurlijk in de regel minstens 75 kWh tot 100 kWh en kan het spel eerlijker spelen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 17 januari 2017 om 21:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2017, 21:04   #43
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja maar kwestie is wel dat verkopers van e wagens hun klanten eerlijk moeten informeren over het verbruik anders zitten ze met serieuze problemen.
Bij een fossiele wagen is het gewoon een extra litertje tanken, bij een e auto is het stilstaan.

Trouwens al dit gepraat over e wagens is wel nuttig. Ik weet nu dat 24 kWh ongeveer 100 km is voor een kleine middenklasser. Als de fabrikanten dat nu ook eens zouden zeggen
Ik snap het gepijp allemaal niet (geen persoonlijke belediging intented).

Als je met een diesel of benzine zonder brandstof komt te vallen, kunnen ze je ook komen takelen en zelfs je leidingen kuisen.

Als je met een e-wagen stil komt te vallen...takelen ze je naar een oplaadpunt en voila.

Als je merkt dat je dieselbak leeg raakt, stop je en ga je tanken.
Als je merkt dat je batterij leeg raakt, stop je en ga je rechargen.

Op weg naar Z-Frankrijk ben ik behoorlijk wat chagers tegengekomen hoor bvb. En wij stoppen toch om de 2 a 3 uur wegens kleine kinderen.

Het is me niet helemaal duidelijk waar die schrik vandaan komt. Ok de Leaf is een slechte e-wagen, 24 kW is te weinig. Maar die 60 kW van de Opel is zeer OK.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2017, 21:13   #44
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik snap het gepijp allemaal niet (geen persoonlijke belediging intented).

Als je met een diesel of benzine zonder brandstof komt te vallen, kunnen ze je ook komen takelen en zelfs je leidingen kuisen.

Als je met een e-wagen stil komt te vallen...takelen ze je naar een oplaadpunt en voila.

Als je merkt dat je dieselbak leeg raakt, stop je en ga je tanken.
Als je merkt dat je batterij leeg raakt, stop je en ga je rechargen.

Op weg naar Z-Frankrijk ben ik behoorlijk wat chagers tegengekomen hoor bvb. En wij stoppen toch om de 2 a 3 uur wegens kleine kinderen.
N
Het is me niet helemaal duidelijk waar die schrik vandaan komt. Ok de Leaf is een slechte e-wagen, 24 kW is te weinig. Maar die 60 kW van de Opel is zeer OK.
ps. Met die Opel kan ik niet naar Ostende en terug

Dan moet je die Opel kopen. Ik snap dat gepijp ook niet. Ik lees hier hoe slecht diesels en benzinewagens zijn en hoe dom de mensen die ze kopen.

Nochtans rijdt iedereen hier met zo'n vreselijk slechte fossiele auto.

Het lijkt wel een ledenwerving voor de Getuigen van Jehova

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 17 januari 2017 om 21:23.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2017, 21:22   #45
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik snap het gepijp allemaal niet (geen persoonlijke belediging intented).

Als je met een diesel of benzine zonder brandstof komt te vallen, kunnen ze je ook komen takelen en zelfs je leidingen kuisen.

Als je met een e-wagen stil komt te vallen...takelen ze je naar een oplaadpunt en voila.

Als je merkt dat je dieselbak leeg raakt, stop je en ga je tanken.
Als je merkt dat je batterij leeg raakt, stop je en ga je rechargen.

Op weg naar Z-Frankrijk ben ik behoorlijk wat chagers tegengekomen hoor bvb. En wij stoppen toch om de 2 a 3 uur wegens kleine kinderen.

Het is me niet helemaal duidelijk waar die schrik vandaan komt. Ok de Leaf is een slechte e-wagen, 24 kW is te weinig. Maar die 60 kW van de Opel is zeer OK.
Als ik om de driehonderd kilometer tank is die kans wel heel klein om zonder brandstof te vallen, zelfs na urenlange fileleed.
Mocht het toch gebeuren dan haal ik wel een kannetje en giet het gewoon in mijn tank.
Maar hoe doe je dat met E ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2017, 21:50   #46
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
ps. Met die Opel kan ik niet naar Ostende en terug
ps Natuurlijk niet want jij hebt die Opel ook niet, die wordt nog niet verkocht. LOL.

Natuurlijk kan iedereen met die Opel Ampera e "naar Oostende en terug", maar eerst moet men hem kunnen kopen.

__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 17 januari 2017 om 21:57.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2017, 21:53   #47
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
ps Natuurlijk niet want jij hebt die Opel ook niet, die wordt nog niet verkocht. LOL.

Natuurlijk kan iedereen met die Opel "naar Oostende en terug", maar eerst moet men hem kunnen kopen.
Leuven Oostende: 141,5 km x 2 = 283 km op een 60 kWhr batterij.

OK Micele stelt zich garant.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2017, 21:56   #48
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Leuven Oostende: 141,5 km x 2 = 283 km op een 60 kWhr batterij.

OK Micele stelt zich garant.
In de file remt hij wat meer om bij te laden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2017, 22:06   #49
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Leuven Oostende: 141,5 km x 2 = 283 km op een 60 kWhr batterij.

OK Micele stelt zich garant.
Je rijdt heen en terug zonder reden, zonder pauze in Oostende? Raar.

Yup 283 km- zelfs zonder te hoeven bijladen in Oostende mogelijk (snelladers zijn er nochtans een tiental in Oostende)

Ik stel me niet garant, neen Car and Driver doet dat wel voor mij:

Citaat:
http://pushevs.com/2016/10/31/2017-c...highway-range/

Car and Driver magazine tested the Chevrolet Bolt EV with cruise control set at 75 mph (121 km/h) and climate system at 72º F (22º C). They drove it for 190 miles (306 km) until the battery was depleted. Considering an usable battery capacity of 60 kWh, we get 19,61 kWh/100 km, very impressive for a car that isn’t exactly aerodynamic.

What’s more impressive is the fact that the Chevrolet Bolt EV has 17-inch wheels. The range could be even better with smaller wheels.
Link :
Citaat:
http://www.caranddriver.com/chevrolet/bolt-ev
Range, Conquered. Next? Charging.

We’ve already verified that the Bolt will actually cover 238 miles during a leisurely jaunt up the California coast that left us with an indicated 34 miles of remaining range. However, the quadratic effects of aerodynamic drag mean that the faster you drive, the faster the battery drains. So in our most recent rendezvous with the Bolt, we performed a real-world range test that mimics a long highway road trip. With the cruise control set to 75 mph and the climate system set to 72 degrees, we drove the battery to exhaustion in 190 miles.

As far as we’re concerned, that’s still more than enough for daily-driving duties. The Bolt also puts its driver at ease by showing three range numbers in its digital instrument panel: a maximum, a minimum, and a more prominent best estimate based on your driving style and accessory usage (climate control, headlights, audio) as well as ambient conditions.

Range anxiety isn’t the sharknado of underlying worry that it was in earlier EVs. The fear of running out of juice unexpectedly was a far more serious issue in electric cars of the recent past, which occasionally chewed through two miles on their predicted range readouts for every mile driven. Consumer focus on range could fade away entirely except for the last real hurdle to widespread EV adoption: the inconvenience of recharging during journeys that exceed the battery’s single-charge range. With the Bolt’s impressive reach, after a typical day, most owners will need only to plug in overnight. Those who venture farther afield will find that the charging network is the one arena where Chevrolet is still handily outscored by Tesla.
Lijkt wel of die Opel Ampera e wordt nog een relatief zuinige EV wagen ondanks zeer matige aerodynamica en op redelijk brede sloffen. (dus niet op bandjes �* la BMW i3).

En opladen zal ook redelijk snel gaan want wslk (voor de Europese modellen) voorbereid op zware CCS-laders. Op een halfuur laad je voorlopig bij een 50 kW DC Chademo-lader op 30 minuten 145 km erbij. Ik verwacht wel dat de Euopese versie ook de zwaardere aankan zoals een Hyundai Ioniq.

Citaat:
For $750, Bolt buyers can opt for direct-current fast-charging capability via a Combined Charging System (CCS) port. As of September 1, 2016, there were 1061 CCS fast-charging connectors in the United States, versus 2010 Tesla Supercharger hookups. Most CCS stations charge at 50 kilowatts, and Chevrolet claims they can be expected to add 90 miles of range in 30 minutes of charging. Not bad, but that’s roughly half the rate of Tesla’s 120-kW Superchargers, and access to CCS chargers definitely isn’t included in the price of the Bolt.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 17 januari 2017 om 22:14.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2017, 22:09   #50
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Je rijdt heen en terug zonder reden, zonder pauze in Oostende? Raar.

Yup 283 km- zelfs zonder te hoeven bijladen in Oostende mogelijk (snelladers zijn er nochtans een tiental in Oostende)

Ik stel me niet garant, neen Car and Driver doet dat wel voor mij:


Link : http://www.caranddriver.com/chevrolet/bolt-ev

Lijkt wel of die Opel Ampera e wordt nog een relatief zuinige EV wagen ondanks zeer matige aerodynamica en op brede sloffen.
Impressive, met de cruise control op 120 van Leuven naar Oostende gereden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2017, 22:20   #51
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Amai, twintig opladers in Oostende.
De horeka zal gelukkig zijn met de overompeling van E rijders.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2017, 22:25   #52
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Leuven Oostende: 141,5 km x 2 = 283 km op een 60 kWhr batterij.

OK Micele stelt zich garant.
Aangezien er courant in de hitte van Californie 380 km mee wordt gereden, airco aan, moet je je geen zorgen maken. (En dan nog 40 km over).

Als je het vlak en mild belgisch klimaat beschouwt, doet hij er bijna 500....

En vergeet niet dat voor mij in ieder geval, de gemiddelde snelheid op de weg bijlange geen 120 meer is. Als ik morgen naar Gent rij, doe ik er 2 uur over. Het is 120 km.

Laatst gewijzigd door Tavek : 17 januari 2017 om 22:27.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2017, 22:31   #53
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Aangezien er courant in de hitte van Californie 380 km mee wordt gereden, airco aan, moet je je geen zorgen maken. (En dan nog 40 km over).

Als je het vlak en mild belgisch klimaat beschouwt, doet hij er bijna 500....

En vergeet niet dat voor mij in ieder geval, de gemiddelde snelheid op de weg bijlange geen 120 meer is. Als ik morgen naar Gent rij, doe ik er 2 uur over. Het is 120 km.
Jamaar Tavek, ze hebben die op cruise control gereden. Ben je al wel van Leuven naar Oostende gereden.
Ik ben hier niet bezig met elektrische wagens de grond in te boren, maar je moet gewoon eerlijk zijn.
Zodra het voor mij interessant wordt koop ik er één.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2017, 22:34   #54
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.715
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Jamaar Tavek, ze hebben die op cruise control gereden. Ben je al wel van Leuven naar Oostende gereden.
Ik ben hier niet bezig met elektrische wagens de grond in te boren, maar je moet gewoon eerlijk zijn.
Zodra het voor mij interessant wordt koop ik er één.
das nu eens schoon van u Dadee. Hier se, een ijsje
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2017, 22:40   #55
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Aangezien er courant in de hitte van Californie 380 km mee wordt gereden, airco aan, moet je je geen zorgen maken. (En dan nog 40 km over).

Als je het vlak en mild belgisch klimaat beschouwt, doet hij er bijna 500....

En vergeet niet dat voor mij in ieder geval, de gemiddelde snelheid op de weg bijlange geen 120 meer is. Als ik morgen naar Gent rij, doe ik er 2 uur over. Het is 120 km.
Precies.
500 km wordt dus bijna 10 uur.
Met verwarming aan?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2017, 22:41   #56
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
das nu eens schoon van u Dadee. Hier se, een ijsje
Zo vriendelijk, ik moet iets terugdoen
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2017, 22:51   #57
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Smijten we nu al met stront hier ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2017, 22:54   #58
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Smijten we nu al met stront hier ?
Wel bij de les blijven hé Tavek:

Chocoladeijsjes

http://forum.politics.be/showthread.php?t=236875


Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 17 januari 2017 om 22:58.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2017, 23:09   #59
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Jamaar Tavek, ze hebben die op cruise control gereden.
Jamaar wat ?

Op cruise control aan constante 121 verbruikt hij alleszins eerder 10 -15 % meer dan in stokkend verkeer 60 �* 120 kmh waar de E-wagen kan profiteren van regeneratief opladen elke keer dat je het pedaal lost, blijkbaar begrijp je de electrische wagen nog altijd niet, ik gaf je nochtans een link van EPA-verbruik City-Snelweg en van ADAC testen ! Denk nu eens eindelijk eens electrisch en niet fossiel! Of ben je weer in je versnellingsbak aan ´t roeren op de snelweg?

Het verbruik van een Bolt EV is veel minder in de stad dan op de snelweg! Bij een 100 % fossiele wagen is dat in de regel altijd andersom want die slurpt alleen maar van tank naar motor en niet andersom...
(een goede hybride kan ook minder verbruiken inde stad dan op de snelweg, wegens zijn ondersteuning van de E-motor (als er genoeg in de accu zit))

Als fileverkeer op de snelweg quasi stadsverkeer simuleert kom je dus navenant veel verder met een E-wagen!

128 mile per gallon-benzine-equivalent stadscyclus, tov 110 mile per gallon-benzine-equivalent snelwegcyclus, de mix van de 2 komen ze op 119 MPGe.



Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Miles_...ine_equivalent

Miles per gallon gasoline equivalent (MPGe or MPGge) is a measure of the average distance traveled per unit of energy consumed. MPGe is used by the United States Environmental Protection Agency (EPA) to compare energy consumption of alternative fuel vehicles, plug-in electric vehicles and other advanced technology vehicles with the fuel economy of conventional internal combustion vehicles expressed as miles per US gallon.
Verbuikscijfers EPA Mile per Gallon benzine van fossiele wagens en van 2 hybrides kijk naar city vs highway:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 17 januari 2017 om 23:35.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2017, 23:40   #60
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

De gemiddelde snelheid van mijn wagen ligt onder de 50 km/h.

Zegt de boordcomputer.

Says enough I think ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be