Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel netto loon gunt U een parlementslid ?
1. Minder dan 0 €. De zittingen zijn tegen betaling. 2 20,00%
2. Maximum 0 €. 1 10,00%
3. Maximum 1.700 € 4 40,00%
4. Huidige normen. 2 20,00%
5. Prins Laurent for president. 1 10,00%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 februari 2017, 14:49   #61
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
https://www.vlaamsparlement.be/dossiers/begroting

De begroting van de kost van parlementariërs gebeurt door het rekenhof is op internet te raadplegen. Peumans, Bracke en andere parlementsvoorzitters lanceren met regelmaat werkgroepen en bestellen studies om aan te tonen dat de parlementsleden niet te veel profiteren.

Allemaal vruchteloze moeite voor geboren democraten die liever de kiezer via referendum de financiering van het parlement laten bepalen.
Dat is geen controlemechanisme waarover ik het heb, daar het om een initiatief gaat van de voorzitter om de zaken in kaart te brengen (een andere voorzitter kan dat bijvoorbeeld minder of onbelangrijk vinden). Meer dan een vaststelling gaat het trouwens niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2017, 17:08   #62
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Belachelijke poll. Blijkbaar bestaat er niets tussen €1700 en de huidige verloning.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2017, 01:50   #63
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.684
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
http://www.tijd.be/netto/dossier/gel...56648-8770.art

Vindt U het een goed idee om de nettovergoeding van parlementsleden ( inclusief cumul) in te perken ?
Beginnen met hun loon afhankelijk te maken van hun aanwezigheid in het parlement !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2017, 09:57   #64
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Beginnen met hun loon afhankelijk te maken van hun aanwezigheid in het parlement !
Dat is reeds het geval voor het Vlaams parlement:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=220664
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2017, 13:59   #65
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.684
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat is reeds het geval voor het Vlaams parlement:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=220664
Wist ik niet.
Nu nog voor het federaal parlement.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2017, 07:30   #66
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.991
Standaard

Een mooi artikel.
Niet dat ik het er helemaal mee eens ben, maar toch.


http://www.knack.be/nieuws/belgie/wi...=2877270665151


'Wie betaalt er u, mijnheer Michel? Dat zijn ook mensen die geen 4.800 euro per maand verdienen'
'Ik ben beledigd', schrijft leerkracht Barbara Dufour na het interview van Louis Michel in Le Vif. 'Er zijn veel mensen die elke dag de economie doen draaien en geen 4.800 euro verdienen, zelfs niet bruto.'


Doorgaans hou ik me niet zo bezig met de politieke actualiteit. Niet dat die mij niet interesseert, maar ze doet mij vaak genoeg doet walgen en ik wil mijn geloof in de politiek niet helemaal verlezen. Maar vorige week werd er een grens overschreden, en wel door de heer Louis Michel, in een interview in Le Vif. Deze passage stootte niet zomaar tegen de borst, ze deed me uit mijn vel springen. "Een parlementslid beperken tot een betaalde functie van 4800 euro per maand? Dan zal je een wereldvreemd parlement krijgen, bevolkt door ambtenaren en leerkrachten, maar in de steek gelaten door ondernemers en advocaten. Dat soort maatregelen zal heel veel mensen die de motivatie, het talent, de intelligentie en de opleiding hebben van de politiek afwenden om een job te doen waar ze gewoonweg meer zullen kunnen verdienen. Welke ondernemer zal zijn weekends, zijn avonden en zijn vakantie willen opofferen voor 4800 euro netto per maand?".

'Wie betaalt er u, Louis Michel? Dat zijn ook mensen die geen 4.800 euro per maand verdienen'

Beste mijnheer Michel, ik voel me diep gekrenkt. Voor alle duidelijkheid, ik voel me gekrenkt in mijn waardigheid als burger.
Ik voel me beledigd in de plaats van al die werkers en ambachtsmannen die geen 4800 euro netto per maand verdienen en die hun talent en intelligentie gebruiken om machines te laten draaien, vee te fokken, te kweken, brood te bakken, leidingen te installeren, een kruidenierswinkel te openen...
Ik voel me gekrenkt voor al die ondernemers die geen 4800 euro netto per maand verdienen en die elke ochtend opstaan, weekend inbegrepen, en laat gaan slapen om een KMO te doen draaien die gebukt gaat onder een moordende concurrentie die jullie, politici, vanuit een knusse zetel invoerden met onrechtvaardige en wereldvreemde wetten.


De rest van het artikel kan je lezen via de link.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 8 februari 2017 om 07:31.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2017, 14:01   #67
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Een mooi artikel.
Niet dat ik het er helemaal mee eens ben, maar toch.


http://www.knack.be/nieuws/belgie/wi...=2877270665151


'Wie betaalt er u, mijnheer Michel? Dat zijn ook mensen die geen 4.800 euro per maand verdienen'
'Ik ben beledigd', schrijft leerkracht Barbara Dufour na het interview van Louis Michel in Le Vif. 'Er zijn veel mensen die elke dag de economie doen draaien en geen 4.800 euro verdienen, zelfs niet bruto.'


Doorgaans hou ik me niet zo bezig met de politieke actualiteit. Niet dat die mij niet interesseert, maar ze doet mij vaak genoeg doet walgen en ik wil mijn geloof in de politiek niet helemaal verlezen. Maar vorige week werd er een grens overschreden, en wel door de heer Louis Michel, in een interview in Le Vif. Deze passage stootte niet zomaar tegen de borst, ze deed me uit mijn vel springen. "Een parlementslid beperken tot een betaalde functie van 4800 euro per maand? Dan zal je een wereldvreemd parlement krijgen, bevolkt door ambtenaren en leerkrachten, maar in de steek gelaten door ondernemers en advocaten. Dat soort maatregelen zal heel veel mensen die de motivatie, het talent, de intelligentie en de opleiding hebben van de politiek afwenden om een job te doen waar ze gewoonweg meer zullen kunnen verdienen. Welke ondernemer zal zijn weekends, zijn avonden en zijn vakantie willen opofferen voor 4800 euro netto per maand?".

'Wie betaalt er u, Louis Michel? Dat zijn ook mensen die geen 4.800 euro per maand verdienen'

Beste mijnheer Michel, ik voel me diep gekrenkt. Voor alle duidelijkheid, ik voel me gekrenkt in mijn waardigheid als burger.
Ik voel me beledigd in de plaats van al die werkers en ambachtsmannen die geen 4800 euro netto per maand verdienen en die hun talent en intelligentie gebruiken om machines te laten draaien, vee te fokken, te kweken, brood te bakken, leidingen te installeren, een kruidenierswinkel te openen...
Ik voel me gekrenkt voor al die ondernemers die geen 4800 euro netto per maand verdienen en die elke ochtend opstaan, weekend inbegrepen, en laat gaan slapen om een KMO te doen draaien die gebukt gaat onder een moordende concurrentie die jullie, politici, vanuit een knusse zetel invoerden met onrechtvaardige en wereldvreemde wetten.


De rest van het artikel kan je lezen via de link.
Hoe oud is die man eigenlijk? Hij ziet er ondertussen uit zoals Toet Anch Aton. Kunnen we die half seniele oudjes niet verplichten van te stoppen?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2017, 14:03   #68
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hoe oud is die man eigenlijk? Hij ziet er ondertussen uit zoals Toet Anch Aton. Kunnen we die half seniele oudjes niet verplichten van te stoppen?
gij zijt goed, dan betalen we dien een riant pensioen én komt er een van zijn kinderen op zijn postje zitten ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2017, 14:10   #69
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
gij zijt goed, dan betalen we dien een riant pensioen én komt er een van zijn kinderen op zijn postje zitten ...
Ja, maar misschien hebben die kinderen iets meer, hoe moet ik het zeggen, heb je Michel daar over tijd bezig gezien in het EU-parlement, waar hij van razernij het bijna in zijn broek deed?

Laat die mensen wat beslissen, erg redelijk zal het niet meer zijn...


Dat kan toch niet meer, hij deed me denken aan die cartoon van Hitler, die in razernij de hoeken van het tapijt aan het afbijten was.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2017, 14:15   #70
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, maar misschien hebben die kinderen iets meer, hoe moet ik het zeggen, heb je Michel daar over tijd bezig gezien in het EU-parlement, waar hij van razernij het bijna in zijn broek deed?

Laat die mensen wat beslissen, erg redelijk zal het niet meer zijn...


Dat kan toch niet meer, hij deed me denken aan die cartoon van Hitler, die in razernij de hoeken van het tapijt aan het afbijten was.
amusementswaarde heeft ook wat, vind ik toch.

we krijgen anders al zo weinig return on investment van de politiekers, doe mij maar amusementswaarde.

zo is ook Laurent de enige vh koningshuis die zijn geld waard is eigenlijk.

Laatst gewijzigd door Anna List : 9 februari 2017 om 14:23.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2017, 18:53   #71
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
1700 netto?
Alles inbegrepen?
Moeten die mensen dan honger lijden?
Dat is amper een loon van een arbeider.
Wat met iemand die belastingaftrek heeft omdat ie een hypothecaire lening heeft?
Wat met de verplaatsingskosten?


Te zot voor woorden volgens mij.

En Lèns krijgt meer om niets te doen.
De beste manier om tot de parlementsleden te laten doordringen hoe een gewone man moet rondkomen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2017, 19:51   #72
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.725
Standaard

Ik citeer Louis Michel:

"Een parlementslid beperken tot een betaalde functie van 4800 euro per maand? Dan zal je een wereldvreemd parlement krijgen, bevolkt door ambtenaren en leerkrachten, maar in de steek gelaten door ondernemers en advocaten. Dat soort maatregelen zal heel veel mensen die de motivatie, het talent, de intelligentie en de opleiding hebben van de politiek afwenden om een job te doen waar ze gewoonweg meer zullen kunnen verdienen. Welke ondernemer zal zijn weekends, zijn avonden en zijn vakantie willen opofferen voor 4800 euro netto per maand?".




Dit verdient een repliek. Ik ben bereid voor minder dan 1.700 netto maandelijks enkele jaren van mijn leven ( weekends, avonden en vakantie) op te offeren om in het parlement te zetelen. Meer nog, ik wil het gratis doen en zal zelf voor mijn onkosten opdraaien. Ik kan er echter niet mee leven dat een parlementsvergoeding naar een partijkas wordt doorgestort. Ik heb niet de middelen om de advocaten en ondernemers die geen 4.800 € netto per maand overhouden te voorzien van eten en drinken. Louis Michel kan beter eens uit zijn milieu stappen en zijn ogen open doen voor de familiekapitalen die verbrast worden door startende advocaten en ondernemers. Velen van hen hebben te veel schroom om toe te geven dat hun activiteiten structureel verlieslatend wat tot desastreuze gevolgen leidt.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 9 februari 2017 om 20:05.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2017, 10:38   #73
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik citeer Louis Michel:

"Een parlementslid beperken tot een betaalde functie van 4800 euro per maand? Dan zal je een wereldvreemd parlement krijgen, bevolkt door ambtenaren en leerkrachten, maar in de steek gelaten door ondernemers en advocaten. Dat soort maatregelen zal heel veel mensen die de motivatie, het talent, de intelligentie en de opleiding hebben van de politiek afwenden om een job te doen waar ze gewoonweg meer zullen kunnen verdienen. Welke ondernemer zal zijn weekends, zijn avonden en zijn vakantie willen opofferen voor 4800 euro netto per maand?".




Dit verdient een repliek. Ik ben bereid voor minder dan 1.700 netto maandelijks enkele jaren van mijn leven ( weekends, avonden en vakantie) op te offeren om in het parlement te zetelen. Meer nog, ik wil het gratis doen en zal zelf voor mijn onkosten opdraaien. Ik kan er echter niet mee leven dat een parlementsvergoeding naar een partijkas wordt doorgestort. Ik heb niet de middelen om de advocaten en ondernemers die geen 4.800 € netto per maand overhouden te voorzien van eten en drinken. Louis Michel kan beter eens uit zijn milieu stappen en zijn ogen open doen voor de familiekapitalen die verbrast worden door startende advocaten en ondernemers. Velen van hen hebben te veel schroom om toe te geven dat hun activiteiten structureel verlieslatend wat tot desastreuze gevolgen leidt.
Waarmee het standpunt van Michel en Decroo meteen bevestigd wordt. Trouwens, 4800 euro per maand voor de uren die ze kloppen is geen overdreven verloning. Ik kom omgerekend aan meer per uur en zetel niet eens in een directiecomité of zo. Een zitje in het parlement, nee bedankt, dat betaalt te weinig.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 10 februari 2017 om 10:40.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2017, 15:42   #74
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.827
Standaard loon is belangrijk maar aantal nog meer......

Misschien de lezertjes nog even confronteren met wat cijfertjes...
Laat ons onszelf om te beginnen eens beperken tot het Federale Niveau...
https://nl.wikipedia.org/wiki/Federa...an_Belgi%C3%AB

De Verenigde Staten van Amerika:

Totaal 535 kamerleden en Senatoren

Belgie:

210 kamerleden en senatoren

Want Belgie is bijna half zo groot als de Verenigde Staten?


Misschien eerst eens aan de AANTALLEN vertegenwoordigers werken,dan zijn die "verloningen" eigenlijk snel minder relevant.....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2017, 16:50   #75
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Misschien de lezertjes nog even confronteren met wat cijfertjes...
Laat ons onszelf om te beginnen eens beperken tot het Federale Niveau...
https://nl.wikipedia.org/wiki/Federa...an_Belgi%C3%AB

De Verenigde Staten van Amerika:

Totaal 535 kamerleden en Senatoren

Belgie:

210 kamerleden en senatoren

Want Belgie is bijna half zo groot als de Verenigde Staten?


Misschien eerst eens aan de AANTALLEN vertegenwoordigers werken,dan zijn die "verloningen" eigenlijk snel minder relevant.....
Gemakkelijk op te lossen.
Schaf de Gewesten terug af met al hun parlementsleden en Ministers.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2017, 08:27   #76
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Gemakkelijk op te lossen.
Schaf de Gewesten terug af met al hun parlementsleden en Ministers.
U bent er in geslaagd het begin van mijn bijdrage niet te lezen.....

Maar inderdaad,voel U vrij om de aantallen vertegenwoordigers in al die deelstaatparlementen in de VS en deze in de Belgische gewesten te vergelijken en dan zal,ik twijfel er niet aan,blijken dat wij ook te ruim bedeeld zitten in "vertegenwoordigers"...

De oplossing is NIET die organen af te schaffen of te herfusioneren,de oplossing is om ze in aantallen een beetje meer in lijn te brengen met de rest van de wereld....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2017, 08:34   #77
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.827
Standaard ik kan het niet laten....

....en maak dus toch maar eens wat vergelijkingen omtrent aantallen "vertegenwoordigers"..


Nemen we dat onbelangrijke,kleine,deelstaatje van de VS,genaamd Texas.

Daar telt het deelstaatparlement en senaat samen 181 vertegenwoordigers.

De,ongetwijfeld veel grotere- Belgische deelstaat Vlaanderen komt dan toe met "slechts" 124 vertegenwoordigers....

Ondergetekende heeft al geen goesting meer om de Waalse en Brusselse cijfers er maar bij te leggen.


Laatst gewijzigd door kelt : 11 februari 2017 om 08:36.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2017, 13:16   #78
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
U bent er in geslaagd het begin van mijn bijdrage niet te lezen.....

Maar inderdaad,voel U vrij om de aantallen vertegenwoordigers in al die deelstaatparlementen in de VS en deze in de Belgische gewesten te vergelijken en dan zal,ik twijfel er niet aan,blijken dat wij ook te ruim bedeeld zitten in "vertegenwoordigers"...

De oplossing is NIET die organen af te schaffen of te herfusioneren,de oplossing is om ze in aantallen een beetje meer in lijn te brengen met de rest van de wereld....
Afschaffen is efficiënter.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2017, 13:56   #79
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.984
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Afschaffen is efficiënter.
om het Waals profiteren (lees: miljarden-transferts uit Vlaanderen om bodemloze Waalse putten te dichten) meer onzichtbaar te maken ???
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2018, 13:51   #80
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.725
Standaard

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170224_02750056

De N-VA’er wil daarom dat een extern bureau, genre Ernst & Young, de hoogte van de parlementaire vergoeding vergelijkt met de vergoedingen in buitenlandse parlementen en in de privé. Zo liet hij vrijdagavond weten in De Afspraak. Dat laatste is niet onbelangrijk omdat nogal wat politici vandaag menen dat ze met hun talenten veel meer zouden kunnen verdienen in de privé.

De Roover wil geld uitgeven aan een advies van E&Y om de verloning van de parlementsleden te kunnen behouden of verhogen.

E&Y is niet echt een organisatie met een maatschappelijk doel dat het algemeen belang vooropstelt. Ze schrijven jouw wensen uit in een studie mits exuberante vergoeding.

In 2012 heeft het Vlaams parlement reeds zo'n studie besteld om te bewijzen dat hun parlementariërs niet te veel betaald kregen:


Een dergelijk benchmarkonderzoek is al eens uitgevoerd voor de parlementaire vergoedingen in het Vlaams parlement in 2012. Daaruit bleek dat over het algemeen de Vlaamse parlementsleden marktconform worden vergoed, maar dat er grote verschillen bestaan afhankelijk van de functie.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 23 november 2018 om 13:52.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be