Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Bekijk resultaten enquête: Moeten we een dascam verplicht maken op auto's?
Ja 3 30,00%
Neen 7 70,00%
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 oktober 2017, 20:01   #21
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Verplicht zou ik het niet maken, maar verboden zoals blijkbaar in o.a. Duitsland, Oostenrijk en Portugal is ook wat overdreven. Als je een beveiligingscamera voor een winkel mag hangen die op openbare ruimte gericht staat dan mag het in je eigen auto toch ook?

In Rusland zijn ze enkele jaren terug razend populair geworden als afschrikmiddel tegen corrupte agenten. En als je er een niet-corrupte agent of een niet in de fout gaande weggebruiker mee filmt hebben die er toch niet echt last van.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 21 oktober 2017 om 20:03.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2017, 20:21   #22
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.998
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Verplicht zou ik het niet maken, maar verboden zoals blijkbaar in o.a. Duitsland, Oostenrijk en Portugal is ook wat overdreven. Als je een beveiligingscamera voor een winkel mag hangen die op openbare ruimte gericht staat dan mag het in je eigen auto toch ook?

In Rusland zijn ze enkele jaren terug razend populair geworden als afschrikmiddel tegen corrupte agenten. En als je er een niet-corrupte agent of een niet in de fout gaande weggebruiker mee filmt hebben die er toch niet echt last van.
Dat verbod begrijp ik ook niet. Je mag uiteraard niet andermans woning of eigendom gaan bespieden, maar dit helpt toch simpelweg om aan te tonen wat er werkelijk gebeurd is.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2017, 22:04   #23
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat verbod begrijp ik ook niet. Je mag uiteraard niet andermans woning of eigendom gaan bespieden, maar dit helpt toch simpelweg om aan te tonen wat er werkelijk gebeurd is.
Plus dat het grotendeels niet aanloopt tegen dezelfde bewaren als grootschalige data inzameling door de overheid (of datareuzen). Het beland namelijk niet allemaal op dezelfde plek, waar de combinatie van meerdere op zich nietszeggende datapunten mijn hele leven kan prijsgeven, tenzij iemand mij inderdaad gaat stalken onder het mom van "ik rijd hier toevallig", maar stalken is al verboden en bovendien kan dat ook zonder dashcam. En er is niet veel teveel data om te verwerken waardoor de reactie op ernstige zaken altijd te traag is, sinds je als burger enkel die ene dashcam hebt en meestal doorhebt wanneer je de beelden terug moet gaan kijken (deuk in bumper, politie vraagt je heel beleefd of je iemand hebt zien wegrennen bij de bank...).

Ik zou er hooguit een probleem in zien als én mensen gaan dashcambloggen, veel mensen die grote stukken opnames gaan publiceren omdat ze dat met wat er op hun bord ligt ook al deden, én ik vervolgens automatisch getagged ga worden in al die beelden via automatische gezichtsherkenning. Maar dat vind zelfs ik een onwaarschijnlijk scenario.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 21 oktober 2017 om 22:06.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be