Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 november 2011, 12:47   #21
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RTODTO Bekijk bericht
Rij dan liever op de moto zonder helm. Kan ik wat hersensaus maken voor bij de kalsfrol
Nog zoiets, een moto is een zwakkere weggebruiker die heel vlot de 160km/h haalt, maar daar is een motopak en een helm al genoeg. (Helm in auto is dan weer verboden dacht ik)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RTODTO Bekijk bericht
Brainwashtechnieken
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2011, 12:50   #22
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Nog zoiets, een moto is een zwakkere weggebruiker die heel vlot de 160km/h haalt, maar daar is een motopak en een helm al genoeg. (Helm in auto is dan weer verboden dacht ik)


Brainwashtechnieken
Dat is voor als ge terwijl ge aan het rijden zijt zo wat te foefelen met uw lief, met nen helm op gaat dat niet zo makkelijk...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2011, 13:02   #23
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Uw gordel kent ten slotte ook nog zijn beperkingen, wanneer de g krachten zo groot worden, dat uw hersens gewoon te pletter slaan tegen je schedel wanneer je plotseling tot stilstand komt, helpen die ook niet meer.
Maar de gordel zorgt er enorm voor dat die g-krachten dalen, want de gordel gaat mee hé, toch vooral voor het lichaam (nekspieren kunnen dat niet houden). De airbag zorgt ervoor dat hetzelfde met het hoofd gebeurd.

Kreukelzone, Gordel en Airbag zijn zo goed mogelijk op mekaar afgestemd.

Blijkbaar kan een getrainde jonge mens tot 60 g verdragen, 3 milliseconde lang.
Citaat:
The speeds may seem low, but are chosen to allow the most accurate measurement of the car's ability to safely absorb the unwanted momentum of an accident. The limits for maximum deceleration, energy absorption and deformation are precisely defined. For example, during the frontal test the deceleration measured on the chest of the dummy may not exceed 60G (approximately 60 times body weight) within three milliseconds of the impact.
Het koolstofmonocoque zelf van een Formule 1 mag dan (3 msec) niet meer dan 80G vertragen bij een crash.

Citaat:
The steering column test is designed to ensure the column will collapse safely in the unlikely event of the driver’s head impacting the steering wheel. The column is fixed to the ground and an 8kg object is projected into the centre of the wheel at a speed of 7 m/s (25 km/h, 16 mph). All substantial deformation must be within the steering column; deceleration must not exceed 80 g for more than three milliseconds; and the wheel’s quick release mechanism must function normally after the test.

http://www.formula1.com/inside_f1/sa...ests/9504.html
Bij normale auto´s is de frontaalvertraging van de kreukelzone dus afgestemd berekend op de gordelvertraging zodat er zo weinig mogelijk/ en minder lange G-krachten ontstaan voor de aangegordelde bij impact.

De versnelling van de aangegordelde wordt zowat gelijktijdig vertraagd door kreukelzone + gordel + airbag.

Hier een veelzeggende berekening:
http://www.leifiphysik.de/web_ph09_g...rt2/gurt_l.htm
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2011, 13:03   #24
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat is voor als ge terwijl ge aan het rijden zijt zo wat te foefelen met uw lief, met nen helm op gaat dat niet zo makkelijk...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RTODTO Bekijk bericht
Geen probleem zolang ZIJ maar geen helm op heeft om met mij "hoofd" te geven
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2011, 13:10   #25
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Tegenwoordig moet er instaan dat ge ofwel onder invloed waart, geen gordel droeg of te hard reed. Tenzij ge een pro-league-voetballer zijt, of minister.

'k Word daar mottig van, van dat "binnen de lijnen lopen -die alsmaar dichter en dichter tegen elkaar komen- of aan de schandpaal genageld worden"
Idd.

En voor de blokkers moet ook nog bijstaan welk je godsdienst en 'afkomst' is.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2011, 13:18   #26
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Brainwashtechnieken, ik ben nog altijd tegen het verplichten van de gordeldracht. Het is dankzij dat ik die verplichting aan mijn laars lap, dat ik nog geen enkele rib gebroken heb.

Maar uiteraard vloekt dit tegen het utopisch denkbeeld van de wereldvreemde Grote Leiders, dus zal dit nooit aanvaard worden. (Anders kunnen ze daar geen boetes voor uitschrijven)

Artikels als dit, willen ze dan natuurlijk weer uitvergroten.
14 dagen nadat ik zélf de toen niet verplichte en meegeleverde gordels had geïnstalleerd belde mijn vrouw me op: ze was aan 80/u tegen een remmende bus geknald. De wagen was schroot (ik kon niet meer achter 't stuur geraken voor 't wegslepen), mijn vrouw was gevallen bij 't uitstappen en had een schram op haar knie.

Ik had haar doen beloven die gordels steeds te dragen. Nu doen we dat even automatisch als de sleutel in 't contact steken.


"Geen gordel gedragen" zou idd frequenter of steeds vet in de kranttitel ‎ moeten gezet worden.

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 november 2011 om 13:28.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2011, 13:23   #27
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Autoverzekeringen zouden heel wat goedkoper kunnen indien slachtoffers die geen gordel droegen gewoon niet vergoed werden: ze namen immers 100% zélf die fatale risicoverzwaring.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2011, 13:25   #28
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RTODTO Bekijk bericht
Dat zie je aan het merk van de wagen
Ga eens een halve dag bij een garage van dat merk rondhangen en kom de statistieken hier posten.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2011, 13:42   #29
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
14 dagen nadat ik zélf de toen niet verplichte en meegeleverde gordels had geïnstalleerd belde mijn vrouw me op: ze was aan 80/u tegen een remmende bus geknald. De wagen was schroot (ik kon niet meer achter 't stuur geraken voor 't wegslepen), mijn vrouw was gevallen bij 't uitstappen en had een schram op haar knie.

Ik had haar doen beloven die gordels steeds te dragen. Nu doen we dat even automatisch als de sleutel in 't contact steken.


"Geen gordel gedragen" zou idd frequenter of steeds vet in de kranttitel ‎ moeten gezet worden.
'k Ben blij voor u en uw vrouw dat het zo afgelopen is, maar waarom wil je het gordeldragen dan opdringen aan iedereen?
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2011, 13:59   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Ik heb vooral iets tegen het verplichten. Als uw geliefden, inclusief kinderen en kleinkinderen hun gordel aandoen, wie ben ik om hen tegen te houden.

Als ik hem niet draag, is dat toch mijn verantwoordelijkheid? Ik bezorg toch niemand last?
Toch wel.

Want, weet je, ik ben niet perfect.
Ik bega zo heel af en toe een heel klein foutje.
Waardoor ik een ongevalletje zou kunnen veroorzaken, waar jij het slachtoffer van bent.

En ik ga liever door het leven als "veroorzaker van een ongeval met een gekwetste", dan als "een doodrijder".


Ik hoop dus op jouw oprecht begrip, voor mijn vraag om je gordel voortaan om te doen. Ten bate van de kluns die ik ben, maar ik heb tenminste toch een goed hart.



__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2011, 14:17   #31
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Jammer dat ge niet-gordeldragers een ongeval toewenst
Dat doe ik zelfs nog niet bij mensen die denken dat zij overal voorrang hebben.
Ik vind het jammer dat een spoedarts zijn tijd daar aan moet verdoen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2011, 14:19   #32
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
'k Ben blij voor u en uw vrouw dat het zo afgelopen is, maar waarom wil je het gordeldragen dan opdringen aan iedereen?
Omdat de maatschappij (brandweer) uw smurrie van het wegdek kunnen opsmeren als gij er weigert eentje te dragen.

Omdat gij naasten hebt die u graag zien, die u graag met twee gebroken ribben ziet als 2 meter onder de grond.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2011, 14:20   #33
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik wens u niet dood toe Dronkoers, integendeel.

Maar als medemens wil ik u liever levend zien na een accident als morsdood.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2011, 14:33   #34
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Wel, ik persoonlijk vind dat mijn achteruitkijkspiegels te klein zijn op sommige plaatsen, dus wil ik zoveel mogelijk gebruik maken van die spiegel, door eens voorover, of opzij te leunen, zodat ik een beter zicht heb op wat er vlak achter mij gebeurd. Iets wat dus onmogelijk is met een gordel.

Ik vind dat interessanter dan een kans op een dodelijk ongeval, die door dat feit weer een stuk kleiner is geworden
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2011, 14:35   #35
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Omdat de maatschappij (brandweer) uw smurrie van het wegdek kunnen opsmeren als gij er weigert eentje te dragen.

Omdat gij naasten hebt die u graag zien, die u graag met twee gebroken ribben ziet als 2 meter onder de grond.
Zulke dingen kunnen niet enkel met een auto-ongeval gebeuren ze
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2011, 14:37   #36
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Toch wel.

Want, weet je, ik ben niet perfect.
Ik bega zo heel af en toe een heel klein foutje.
Waardoor ik een ongevalletje zou kunnen veroorzaken, waar jij het slachtoffer van bent.

En ik ga liever door het leven als "veroorzaker van een ongeval met een gekwetste", dan als "een doodrijder".


Ik hoop dus op jouw oprecht begrip, voor mijn vraag om je gordel voortaan om te doen. Ten bate van de kluns die ik ben, maar ik heb tenminste toch een goed hart.



Iedereen maakt al eens fouten, gelukkig blijft dat bij kleine dingen.
Ik ben dan eerder van de redenatie dat ik liever dood ben, dan volledig verlamd met 1 arm en half been in een elektrische rolstoel
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai

Laatst gewijzigd door Dronkoers : 16 november 2011 om 14:37.
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2011, 14:54   #37
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Ik heb vooral iets tegen het verplichten. Als uw geliefden, inclusief kinderen en kleinkinderen hun gordel aandoen, wie ben ik om hen tegen te houden.

Als ik hem niet draag, is dat toch mijn verantwoordelijkheid? Ik bezorg toch niemand last?
jawel, jawel, ge jaagt de mensen op kosten!! en daar is het de verplicht-de-gordel-fetishisten natuurlijk om te doen.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2011, 14:56   #38
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Toch wel.

Want, weet je, ik ben niet perfect.
Ik bega zo heel af en toe een heel klein foutje.
Waardoor ik een ongevalletje zou kunnen veroorzaken, waar jij het slachtoffer van bent.

En ik ga liever door het leven als "veroorzaker van een ongeval met een gekwetste", dan als "een doodrijder".


Ik hoop dus op jouw oprecht begrip, voor mijn vraag om je gordel voortaan om te doen. Ten bate van de kluns die ik ben, maar ik heb tenminste toch een goed hart.
Hoeveel gewonden worden er veroorzaakt door door de ruit geslingerde mensen die op iemand anders terecht komen?
Hoeveel mensen gaan er dood van van die vliegende mensen?
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2011, 15:00   #39
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik vind het jammer dat een spoedarts zijn tijd daar aan moet verdoen.
stuur er dan een studentje op af of zo, die kan eens oefenen dan.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2011, 15:23   #40
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
'k Ben blij voor u en uw vrouw dat het zo afgelopen is, maar waarom wil je het gordeldragen dan opdringen aan iedereen?
Kostenverlaging: wat denk je dat
-het oplappen van al die gordellozen kost aan de ziekte- en autoverzekering?
-het onderhoud van al die invaliede gordellozen kost aan de ziekte- en autoverzekering?
-het onderhoud van kinderen en vrouwen van van al die dode of invaliede gordellozen kost aan de verzekeringen?
Uiteindelijk komt die factuur toch bij mij en bij jou.

lichtpunt! Al die gordellozen kosten minder aan de pensioenkassen. In die optiek zouden we zelfmoord en moord uiteraard moeten aanmoedigen, geneesmiddelen verbieden of ontmoedigen.


Persoonlijk en direct: mocht ik een ongeval veroorzaken (onwaarschijnlijk maar mogelijk) ga ik ook liever door het leven met een gewonde op m'n geweten dan met een dode met weduwe en weeskinderen op m'n geweten.
(dat schreef iemand hoger ook al)

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 november 2011 om 15:30.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be