Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 april 2024, 13:13   #21
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Gaat het beleid keuzes maken op basis van wat er in de pers verschijnt??
Dat gebeurt frequent, denk aan "Godvergeten". Steekvlampolitiek is dé attitude de laatste jaren.

Het gaat trouwens niet per sé over keuzes van politici, maar wel over die van de burger die in een democratie moet kunnen beslissen op basis van zo volledig en gedetailleerd mogelijke informatie.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 13:15   #22
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Nogal wiedes dat dit wel relevant is. Net zoals het relevant is dat in Brussel meer dan 95% van de OCMW uitkering trekkers van vreemde origine is.

Burgers dienen geïnformeerd te worden in een democratie op basis waarvan ze dan hun stem kunnen uitbrengen. Als blijkt dat misdrijven vooral gepleegd worden door asielzoekers, dan is dat zeker belangrijk m.b.t. de veiligheid van de burger.

In Duitsland en ook Zweden is het een bewuste strategie geweest om de afkomst van daders van misdrijven te verzwijgen omdat men vreest dat rechts anders teveel stemmen zou winnen.

Ook bij ons is dat het geval. Vroeger omzeilden sommigen dit door Mohammed B. te vermelden bijvoorbeeld, maar dit werd dan later M.B. zodat je zeker niets zou kunnen afleiden.
Het is relevant voor de beleidsmakers. Die kunnen rekening houden met zo'n cijfers als ze hun beleid gaan vormen.

Maar die halen hun cijfers niet uit de krant eh?

Waar zit de relevantie voor de rest?

Want op die manier wordt natuurlijk veel informatie relevant.
Automerken bij verkeersongelukken bv. Waarom wordt het merk van de auto niet steeds vermeld? Is dat omdat BMW dat niet wil?
Welke garagepoorten worden het meest geforceerd bij inbraken? Ik lees nooit iets over die merken? Is dat de lobby van Hormann die dat tegenhoudt?
Dragen verkrachters vaker Nike dan Adidas? Of is er geen verschil? Waarom mogen we dat niet weten?

Maar vooral: deze draad gaat net over het feit dat de pers die info tegenwoordig wel weergeeft!!!
Wat is dan het probleem?
Waarom mekkeren dat het vroeger niet zo was als het nu wel zo is??
Het probleem is toch opgelost?
Waarom blijven zeuren over pers die vanalles voor ons verbergt als dat niet langer het geval is?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 13:31   #23
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Maar vooral: deze draad gaat net over het feit dat de pers die info tegenwoordig wel weergeeft!!!
Wat is dan het probleem?
Waarom mekkeren dat het vroeger niet zo was als het nu wel zo is??
Het probleem is toch opgelost?
Waarom blijven zeuren over pers die vanalles voor ons verbergt als dat niet langer het geval is?
Dat is net vaak NIET het geval, dat is net het probleem. Men probeert de burgers dom te houden want de prioriteit is dat ze vooral niet rechts zouden stemmen.

In dit geval vermeldt men het wel en men ziet nu wel vaker dat men het migratiedebat durft aan te gaan, al is dat minstens 30 jaar te laat en nog ruim onvoldoende als je ziet hoeveel nieuwkomers er hier komen aangespoeld.
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 8 april 2024 om 13:31.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 13:37   #24
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Even voor alle duidelijkheid: ik ontken zoiets toch nergens?

Voor mijn part worden 99% van alle criminele feiten gepleegd door buitenlanders. Kan best zijn. Geen idee van. Ik heb er geen cijfers over.
En daar heb ik het dan ook nog nergens over gehad in deze draad.

Maar de bewering dat de pers de nationaliteit van die criminelen verbergt is aantoonbaar BS. En daar reageerde ik op.
Neen, t'is zelfs zover gekomen, dat wanneer er sprake is van "jongeren" (tout court), iedereen weet dat het vreemdelingen betreft.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 17:25   #25
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Is vooral de specialiteit van onze "neutrale" VRT. Puur administratief zijn het dan dikwijls "Belgen", maar met een migratie-achtergrond die verzwegen wordt.
Tsja, maar dan wordt het een heel gedoe eh?

Wat moet de VRT dan doen als er ergens iemand opgepakt wordt?

Eerst zijn hele stamboom uitpluizen om te kijken of er ergens 'vreemd' bloed in voorkomt? Om het dan wel te vermelden?
Overgrootvader kwam uit Turkije. Is dat nog het vermelden waard? Of gaan we maar tot grootvader?

Maar soit; laat het maar zijn hoor.
Ik heb al vaak genoeg aangehaald dat ze voor mijn part altijd de nationaliteit mogen vermelden. Al gaan sommigen nu al zo ver dat blijkbaar niet enkel de nationaliteit maar ook de afkomst vermeld moet worden.
De pers gaat werk hebben als ze dat telkens na moeten kijken.

En of die nationaliteit nu relevant is of niet; als dat jullie gelukkig maakt... geen probleem.
Voor mij persoonlijk is het dat niet maar ieder zijn ding eh?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 20:18   #26
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Wat moet de VRT dan doen als er ergens iemand opgepakt wordt?

Eerst zijn hele stamboom uitpluizen om te kijken of er ergens 'vreemd' bloed in voorkomt? Om het dan wel te vermelden?
Overgrootvader kwam uit Turkije. Is dat nog het vermelden waard? Of gaan we maar tot grootvader?
Niet te moeilijk doen. In alle westerse landen zien we de laatste jaren het fenomeen toenemen van asielzoekers (vaak uitgeprocedeerd) die lukraak mensen aanvallen op de trein, in steden en dorpen. Sommigen van ons krijgen een mes tussen de ribben, sommigen worden onthoofd, sommigen worden verkracht.

Je hoeft het echt niet over onze Marokkaanse of Turkse buren te hebben om criminele azielzoekers uit de wind te zetten. Dat amalgaam pakt niet.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 03:15   #27
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.594
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Tsja, maar dan wordt het een heel gedoe eh?

Wat moet de VRT dan doen als er ergens iemand opgepakt wordt?
Oh, eerlijk zijn is een goed begin.
Als een "ouwe" Belg opgepakt wordt, dan sleuren ze er een oudtante bij die ooit een pamflet van het VB ondertekend heeft om van een psychopaat een flamingant pur sang te maken. Ondertussen net niet de kleur van de onderbroek en de schoenmaat van de opgepakte bij de volledige naam, toenaam en adres.

Als een asielige zoeker of een nieuwe Belg in't rond heeft gestoken, is dat nu met een mes of een penis, dan is het al verrek moeilijk om de volledige (10 tegen 1 verkeerde) naam te vinden in de Belgische regimepers.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 08:51   #28
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Niet te moeilijk doen. In alle westerse landen zien we de laatste jaren het fenomeen toenemen van asielzoekers (vaak uitgeprocedeerd) die lukraak mensen aanvallen op de trein, in steden en dorpen. Sommigen van ons krijgen een mes tussen de ribben, sommigen worden onthoofd, sommigen worden verkracht.

Je hoeft het echt niet over onze Marokkaanse of Turkse buren te hebben om criminele azielzoekers uit de wind te zetten. Dat amalgaam pakt niet.
Doe eens normaal.

Ten eerste moet jij mij eens vertellen waar ik criminele asielzoekers uit de wind wil zetten en ten tweede is het wel heel kinderachtig om mijn voorbeeld van "overgrootvader kwam uit Turkije" te gaan gebruiken om aan te tonen dat ik Turken wil beschamen om asielzoekers te beschermen.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 09:06   #29
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Oh, eerlijk zijn is een goed begin.
Dat mag voor mij ook gerust hoor.
Hoe vaak heb ik dat al in deze draad gezegd?
Maar daar leest iedereen over blijkbaar.

Ik vroeg me alleen af wat de meerwaarde is. En toegegeven; voor sommigen kan dat een meerwaarde zijn. Daar wil ik dan nog gerust in meegaan. Maar voor mij is het dat niet.

Want dan wordt het vermelden van een automerk bij elk ongeval ook een meerwaarde. Want op die manier kan ik inschatten of merk A vaker betrokken is bij ongevallen dan merk B en kan ik mijn keuze bij de aankoop van een nieuwe wagen hier op bepalen.

En zo heeft elk stukje informatie voor iedereen wel een meerwaarde. Maar een nieuwsartikel dient om de gebeurde feiten weer te geven. Niet om een mening of overtuiging te ondersteunen. Daar zijn opiniestukken voor.

Het is ook nooit voor iedereen goed:
Vermeld je de nationaliteit niet dan roept rechts dat het is om stemmen aan links te gunnen.
Vermeld je de nationaliteit wel dan roept links dat het is om stemmen aan rechts te gunnen.

Citaat:
Als een "ouwe" Belg opgepakt wordt, dan sleuren ze er een oudtante bij die ooit een pamflet van het VB ondertekend heeft om van een psychopaat een flamingant pur sang te maken. Ondertussen net niet de kleur van de onderbroek en de schoenmaat van de opgepakte bij de volledige naam, toenaam en adres.
Dat is zo'n uitdrukking die niet te controleren is eh?
Jij beweert dat nu maar is dat ook zo?
Kan jij artikelen laten zien waarin zoiets duidelijk wordt?

Want dit is typisch zo'n voorbeeld van "ik trek het in het belachelijke, zodat ik er ook nooit echt op gepakt kan worden maar tegelijkertijd gooi ik het toch maar mooi in de groep."

Heb jij echt voorbeelden van Belgen wiens oudtante ooit zo'n pamflet heeft getekend en waardoor er nu naar rechts verwezen wordt? Of vergelijkbare zaken waar men wel heeeel ver (oudtante) in de familie gaat zoeken om daar een morzel (pamflet getekend) te vinden die rechtse sympathieën moet aantonen?

Citaat:
Als een asielige zoeker of een nieuwe Belg in't rond heeft gestoken, is dat nu met een mes of een penis, dan is het al verrek moeilijk om de volledige (10 tegen 1 verkeerde) naam te vinden in de Belgische regimepers.
En als een 'gewone' Belg dat doet gebeurt dat wel steeds?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 11:15   #30
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het omfloersen of verzwijgen van de herkomst doet zich meer voor in de TV berichtgeving.
Inderdaad !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 11:30   #31
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Is vooral de specialiteit van onze "neutrale" VRT. Puur administratief zijn het dan dikwijls "Belgen", maar met een migratie-achtergrond die verzwegen wordt.
Dat de pers aan zelfcensuur doet zegt genoeg.

Citaat:
Aanbevelingen voor de berichtgeving over allochtonen.
https://www.rvdj.be/sites/default/fi...llochtonen.pdf
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 18:06   #32
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Doe eens normaal.
Dat kan als jij je medeburgers toelaat om van elke misdadiger groot of klein de afkomst te kennen.

Citaat:
Ten eerste moet jij mij eens vertellen waar ik criminele asielzoekers uit de wind wil zetten en ten tweede is het wel heel kinderachtig om mijn voorbeeld van "overgrootvader kwam uit Turkije" te gaan gebruiken om aan te tonen dat ik Turken wil beschamen om asielzoekers te beschermen.
Turkse Belgen hebben hier niks mee te maken, zij zijn niet verantwoordelijk voor het soort aanslagen waarbij mensen een mes tussen de ribben krijgen of onthoofd worden. Door hen er toch bij te betrekken misbruik je hen om mist te spuien over wie dat soort misdaden wél vooral pleegt.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2024, 08:06   #33
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Regimepers benoemt dader van de steekpartij als hussein a., erkende vluchteling uit irak met alles wat de klootzak nog allemaal op zn kerfstok heeft!
Vanaf ge hoort dat het om een messentrekker gaat, is de kans 80% of groter dat het om een vreemdeling gaat.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2024, 08:14   #34
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dat kan als jij je medeburgers toelaat om van elke misdadiger groot of klein de afkomst te kennen.
Oke, maar wees nu eens eerlijk.
Hoe moet dat in zijn werk gaan?

Want 'afkomst', dat is nogal wat eh?

Ik vroeg het u al eerder maar toen maakte je je er vanaf door in te pikken op mijn vermelding van de Turkse grootvader.

Maar hoe moet de pers dat volgens jou in de praktijk uitvoeren?
Hoe gaan die van elke mogelijke crimineel de afkomst achterhalen?
En tot waar gaat 'afkomst'? Nogmaals (zonder Turk dit keer); je overgrootvader; die bepaalt mee je afkomst eh?
Dus moet de pers van elke crimineel de stamboom gaan uitpluizen om te kijken of er 'vreemd' bloed in zit?
Da's weer een leuke om in de groep te gooien maar geen mens die me al heeft kunnen vertellen hoe dat in de praktijk moet gaan gebeuren.

Citaat:
Turkse Belgen hebben hier niks mee te maken, zij zijn niet verantwoordelijk voor het soort aanslagen waarbij mensen een mes tussen de ribben krijgen of onthoofd worden. Door hen er toch bij te betrekken misbruik je hen om mist te spuien over wie dat soort misdaden wél vooral pleegt.
Jaja, blijf maar doorhameren op mijn voorbeeld van de Turkse grootvader. Dan moet je in ieder geval niet antwoorden op de grond van de zaak nl. hoe moet de pers (en waarom) de 'afkomst' van een crimineel gaan achterhalen?

Mij overigens een raadsel waarom Turken plots niks te maken hebben met criminaliteit. En al even zeer een raadsel waar jij de wetenschap vandaan haalt dat "Turkse Belgen hier niets mee te maken hebben".
Zijn dat ineens zo'n lieverdjes dan? Heb jij cijfers die hen vrijpleiten misschien?
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 10 april 2024 om 08:14.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2024, 11:56   #35
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Oke, maar wees nu eens eerlijk.
Hoe moet dat in zijn werk gaan?

Want 'afkomst', dat is nogal wat eh?

Ik vroeg het u al eerder maar toen maakte je je er vanaf door in te pikken op mijn vermelding van de Turkse grootvader.

Maar hoe moet de pers dat volgens jou in de praktijk uitvoeren?
Hoe gaan die van elke mogelijke crimineel de afkomst achterhalen?
En tot waar gaat 'afkomst'? Nogmaals (zonder Turk dit keer); je overgrootvader; die bepaalt mee je afkomst eh?
Dus moet de pers van elke crimineel de stamboom gaan uitpluizen om te kijken of er 'vreemd' bloed in zit?
Da's weer een leuke om in de groep te gooien maar geen mens die me al heeft kunnen vertellen hoe dat in de praktijk moet gaan gebeuren.
Maak het niet te moeilijk. Tegenwoordig kan men al eens van weer zo'n messentrekker lezen dat hij afkomst is uit Afghanistan, Syrië, Irak. Dat is heel eenvoudig te achterhalen, en dat men het nu af en toe toch vermeldt bewijst dat.

Citaat:
Jaja, blijf maar doorhameren op mijn voorbeeld van de Turkse grootvader.
Als je dat niet wilt, kan je er best niet best zelf over voortdoen hé.

Citaat:
ij overigens een raadsel waarom Turken plots niks te maken hebben met criminaliteit. En al even zeer een raadsel waar jij de wetenschap vandaan haalt dat "Turkse Belgen hier niets mee te maken hebben".
Zijn dat ineens zo'n lieverdjes dan? Heb jij cijfers die hen vrijpleiten misschien?
Maar de crapuleuze aanvallen op oude menskes, of de messen tussen de ribben, of onthoofdingen, zijn nu eenmaal niet de specialiteit van onze Turkse medeburgers. Vermits je dat type misdaden wéér probeert te amalgameren met "criminaliteit" in het algemeen, om er toch maar weer Turken te kunnen doen ondervallen , toont aan dat je de specifieke daders van die specifieke misdaden uit de wind wilt zetten.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2024, 12:20   #36
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Maak het niet te moeilijk. Tegenwoordig kan men al eens van weer zo'n messentrekker lezen dat hij afkomst is uit Afghanistan, Syrië, Irak. Dat is heel eenvoudig te achterhalen, en dat men het nu af en toe toch vermeldt bewijst dat.
Jij begon over 'afkomst' te zeveren.
Als je nu niet wil zeggen hoe de pers dat moet achterhalen weet ik genoeg.

Want hoewel het in sommige gevallen simpel kan zijn, is het dat lang niet als je een "Belg" aantreft wiens voorouders (ik zeg maar wat) Afgaan waren.

In dat geval speelt afkomst waarschijnlijk ineens geen rol meer zeker?

Citaat:
Als je dat niet wilt, kan je er best niet best zelf over voortdoen hé.
Zolang jij die Turkse grootvader als vals excuus blijft aanhalen om aan te tonen dat ik iets tegen Turken maar niet tegen asielzoekers heb doe ik dat wel.

Citaat:
Maar de crapuleuze aanvallen op oude menskes, of de messen tussen de ribben, of onthoofdingen, zijn nu eenmaal niet de specialiteit van onze Turkse medeburgers. Vermits je dat type misdaden wéér probeert te amalgameren met "criminaliteit" in het algemeen, om er toch maar weer Turken te kunnen doen ondervallen , toont aan dat je de specifieke daders van die specifieke misdaden uit de wind wilt zetten.
Ik kan wel raden van welke 'afkomst' jij bent.
"Onze Turkse medeburgers..."

Ja hoor, dat zijn allemaal brave burgers. Net als 38ste generatie Vlamingen. Die doen nooit iets verkeerd.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2024, 14:08   #37
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Jij begon over 'afkomst' te zeveren.
Als je nu niet wil zeggen hoe de pers dat moet achterhalen weet ik genoeg.

Want hoewel het in sommige gevallen simpel kan zijn, is het dat lang niet als je een "Belg" aantreft wiens voorouders (ik zeg maar wat) Afgaan waren.
Als het een messentrekker of een onthoofder is, is er 95 pct kans dat het één van die mannen is. Duidelijk genoeg voor de pers.

Citaat:
In dat geval speelt afkomst waarschijnlijk ineens geen rol meer zeker?
Als hij geen mes tussen de ribben of in de hals steekt niet.

Citaat:
Zolang jij die Turkse grootvader als vals excuus blijft aanhalen om aan te tonen dat ik iets tegen Turken maar niet tegen asielzoekers heb doe ik dat wel.
Jij hebt niks tegen Turken, je misbruikt ze alleen maar om via het amalgaam de messentrekkers uit de wind te kunnen zetten.

Citaat:
Ik kan wel raden van welke 'afkomst' jij bent.
"Onze Turkse medeburgers..."
Een probleem met die omschrijving?

Citaat:
Ja hoor, dat zijn allemaal brave burgers. Net als 38ste generatie Vlamingen. Die doen nooit iets verkeerd.
Ze vallen ons niet aan met messen.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2024, 15:13   #38
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Als het een messentrekker of een onthoofder is, is er 95 pct kans dat het één van die mannen is. Duidelijk genoeg voor de pers.
Ach ja, een beetje gokken kan nooit kwaad natuurlijk.
Eerst wil je dat ze de afkomst meedelen maar als het om een messentrekker gaat hoeft dat zelfs niet geverifieerd te worden.
Hoe gaan we het doen? Maandag, Iranees, Dinsdag Pakistaan, Woensdag Afgaan,...
Zoiets?

Dit is echt weer zo typisch eh?

Men roept vanalles in het rond en krijgt daar in veel gevallen nog een hoop bijval voor maar als je dan vraagt hoe het in de praktijk moet gebracht worden krijg je antwoorden als hierboven. Want dan moet de afkomst niet eens meer nagekeken worden. Of je wordt afgeschilderd als 'verdediger van de criminelen', dat kan ook.
Gewoon omdat je vraagt om de plannen ("De pers moet de afkomst meedelen!!") eens te verduidelijken naar de praktijk toe.

Citaat:
Jij hebt niks tegen Turken, je misbruikt ze alleen maar om via het amalgaam de messentrekkers uit de wind te kunnen zetten.
Ach wat. Je weet wel beter. Ik gaf gewoon een voorbeeld en gebruikte daar de Turkse grootvader. Waarom? Geen idee. Het had even goed de Afgaanse grootvader kunnen zijn. Want daar gaat het niet om. Het ging om 'afkomst' en die kan even makkelijk Turks als Afgaans zijn.

Triestig hoor, dat je je aan zo'n grashalm moet vastklampen.

Citaat:
Een probleem met die omschrijving?
Nee hoor. Ik vind het gewoon lachwekkend omdat jij blijkbaar van mening bent dat Turken perfect geintegreerde en criminaliteit-werende medeburgers zijn maar Pakistanen ofzo bv weer helemaal niet.
Brave Turken, stoute Pakistanen (of iets anders).
Ik vind dat grappig ja.
Sorry eh?

Citaat:
Ze vallen ons niet aan met messen.
Nee?
Zeker van?

Man die Hedebouw met mes aanviel is van Turkse afkomst.

Steekpartij was afrekening tussen twee Turkse minderjarigen.

De van oorsprong Turkse man zou zijn slachtoffer 29 keer hebben gestoken.

Twee Turkse familieclans... moordpoging met 2 messteken.

In Antwerpen staat vandaag een Turkse Belg terecht die de neef van zijn vrouw met een mes te lijf ging.

Wat een schatjes eh?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2024, 21:34   #39
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Het gaat hier over pers en jij komt met een politie-website.
Wat bedoel je hiermee?
Dat het allemaal figuren zijn waar je moet voor opletten misschien?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be