Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 oktober 2023, 12:50   #21
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zolang je niet actief deelneemt aan de maatschappij, en enkel maar "ontvanger" bent, vind ik niet dat je een idee kan hebben over hoe de maatschappij zou moeten werken. Ik zou zelfs zeggen dat volwassenen die nog niet actief zijn, niet zouden mogen stemmen. Eeuwige studenten en zo, en direct van de schoolbank naar den dop, ik zie niet in wat je bijgedragen hebt om ook beslissingsrecht mogen te hebben.
Blijkbaar vind ik in jou een medestander voor de invoering van het cijnskiesrecht. To representation without taxation !
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2023, 13:43   #22
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Op radio Twee is er momenteel een discussie om ouderen (+75) hun stemrecht af te nemen.

Wat vinden jullie hier van?
...
Pure discriminatie natuurlijk ('agism') en de zoveelste poging om het kiessysteem te manipuleren.
De VLD denkt dat jongeren meer op hun partij stemmen dan ouderen, zij waren dan ook de dwingende kracht om jongeren vanaf 16 al stemrecht te geven, nu zouden ze nog eens die boven de 75 hun stemrecht willen afnemen.
Ik ben niet in die leeftijdscategorie, maar ik vind dat die mensen net zo goed stemrecht verdienen als de rest van de bevolking.
Bovendien denk ik dat de VLD weer in eigen voet zou schieten, VB en PVDA zijn zeer populair bij jongeren, terwijl 75plussers nogal vaak van die individuen zijn die heel hun leven voor één van de 3 klassieke partijen gestemd hebben.
Sowieso is het prutsen aan het kiessysteem alleen eerbaar als daar een logica achterzit die niet puur gericht is op het verbeteren van de score van de eigen partij.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2023, 14:06   #23
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wie (welke partij) heeft dat idee gelanceerd ?
Weet ik niet. Ik denk zelfs niet dat het een partijstandpunt is.
Op Radio Twee mogen mensen in "mijn gedacht" een stelling poneren en daar volgt dan een discussie uit.

Dit was ditmaal een 21 jarige Daan uit Baarle Hertog.

Zijn punt was dat 75 plussers geen toekomst meer hebben (ze leven mss niet lang meer volgens hem), ze hebben dan ook geen toekomstvisie.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2023, 14:08   #24
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Blijkbaar vind ik in jou een medestander voor de invoering van het cijnskiesrecht. To representation without taxation !
Cijnskiesrecht: VVT !

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2023, 14:10   #25
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Pure discriminatie natuurlijk ('agism') en de zoveelste poging om het kiessysteem te manipuleren.
De VLD denkt dat jongeren meer op hun partij stemmen dan ouderen, zij waren dan ook de dwingende kracht om jongeren vanaf 16 al stemrecht te geven, nu zouden ze nog eens die boven de 75 hun stemrecht willen afnemen.
Ik ben niet in die leeftijdscategorie, maar ik vind dat die mensen net zo goed stemrecht verdienen als de rest van de bevolking.
Bovendien denk ik dat de VLD weer in eigen voet zou schieten, VB en PVDA zijn zeer populair bij jongeren, terwijl 75plussers nogal vaak van die individuen zijn die heel hun leven voor één van de 3 klassieke partijen gestemd hebben.
Sowieso is het prutsen aan het kiessysteem alleen eerbaar als daar een logica achterzit die niet puur gericht is op het verbeteren van de score van de eigen partij.
Manipuleren: foei !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2023, 14:12   #26
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Weet ik niet. Ik denk zelfs niet dat het een partijstandpunt is.
Op Radio Twee mogen mensen in "mijn gedacht" een stelling poneren en daar volgt dan een discussie uit.

Dit was ditmaal een 21 jarige Daan uit Baarle Hertog.

Zijn punt was dat 75 plussers geen toekomst meer hebben (ze leven mss niet lang meer volgens hem), ze hebben dan ook geen toekomstvisie.
Die 21 jarige Daan uit Baarle-Hertog is misschien een halve Hollander ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2023, 14:12   #27
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.876
Standaard

Ik zou het VEEL fundamenteler vinden dat mensen die werken aan-,of afhankelijk zijn van-,een bepaalde overheid dan NIET zouden mogen stemmen op de kieslijsten voor DAT niveau..Ik zou een "afschrikbedrag" vanaf 1000€ nemen.Wie meer dan 1000€ vanuit een bepaald niveau ontvangen heeft om gelijk welke reden zal dat jaar (als er toevallig kiezingen zijn)NIET mogen stemmen op dat niveau....


vb:

Een militair of een ambtenaar Binnenlandse Zaken mag NIET stemmen op Federale lijsten.

Een Vlaams ambtenaar mag NIET stemmen op Vlaams Gewestlijsten

Een ontvanger van een vervangingsinkomen mag NIET stemmen op de lijsten uitgaande van de nivaus' waarvan betreffend inkomen afkomstig is....

Iemand die vanuit Vlaanderen voor meer dan 5000€ subsisidie ontvangen heeft (bvb voor isolatie of zoiets) mag in DAT jaar niet stemmen op Vlaams Gewestlijsten ....


Dit om een van de problemen,het immer groeiende ronddraaiende belangenwiel te helpen vertragen....(denk maar eens aan de absolute perversiteit van de kinderopvang en de zonnepanelen,waardoor de Vlaamse Regering en Parlement gewoon verlamd geraakten uit vrees voor electorale schade)

Dus,concreet,zouden gepensioneerden die pensioen ontvangen niet (meer) mogen stemmen op Belgische lijsten,maar wel degelijk wel op wat dichter bij hen staat,zijnde de gemeente en het Gewest....(in zoverre ze daar ergens ook niet uit een potje helpen likken)....

Tenslotte mag werknemer Kelt ook niet stemmen op en voor zijn bazen,en daar zijn heel goede redenen voor!

Laatst gewijzigd door kelt : 13 oktober 2023 om 14:19.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2023, 14:22   #28
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Die 21 jarige Daan uit Baarle-Hertog is misschien een halve Hollander ?
Denk het ook, maar in feite maakt het niets uit.
Het is een idee dat bij jongeren leeft, in de zin van: "Waarom moeten die oude lui inspraak hebben in onze toekomst?".
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2023, 14:24   #29
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Die 21 jarige Daan uit Baarle-Hertog is misschien een halve Hollander ?
Veel waarschijnlijker dat het een stroman van VLD is.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2023, 14:27   #30
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik zou het VEEL fundamenteler vinden dat mensen die werken aan-,of afhankelijk zijn van-,een bepaalde overheid dan NIET zouden mogen stemmen op de kieslijsten voor DAT niveau. Ik zou een "afschrikbedrag" vanaf 1000€ nemen. Wie meer dan 1000€ vanuit een bepaald niveau ontvangen heeft om gelijk welke reden zal dat jaar (als er toevallig kiezingen zijn)NIET mogen stemmen op dat niveau....


vb.:

Een militair of een ambtenaar Binnenlandse Zaken mag NIET stemmen op Federale lijsten.

Een Vlaams ambtenaar mag NIET stemmen op Vlaams Gewestlijsten

Een ontvanger van een vervangingsinkomen mag NIET stemmen op de lijsten uitgaande van de niveaus' waarvan betreffend inkomen afkomstig is....

Iemand die vanuit Vlaanderen voor meer dan 5000€ subsidie ontvangen heeft (bv. voor isolatie of zoiets) mag in DAT jaar niet stemmen op Vlaams Gewestlijsten ....


Dit om een van de problemen, het immer groeiende ronddraaiende belangenwiel te helpen vertragen....(denk maar eens aan de absolute perversiteit van de kinderopvang en de zonnepanelen, waardoor de Vlaamse Regering en Parlement gewoon verlamd geraakten uit vrees voor electorale schade)

Dus, concreet, zouden gepensioneerden die pensioen ontvangen niet (meer) mogen stemmen op Belgische lijsten, maar wel degelijk wel op wat dichter bij hen staat, zijnde de gemeente en het Gewest....(in zoverre ze daar ergens ook niet uit een potje helpen likken)....

Tenslotte mag werknemer Kelt ook niet stemmen op en voor zijn bazen, en daar zijn heel goede redenen voor!
Als gemeenteraadslid mag ik bij de volgende verkiezingen dus niet meer op mezelf stemmen, ik heb meer dan 1000 euro gekregen (zitpenningen)?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2023, 14:47   #31
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

[QUOTE=reservespeler;10252480]Op radio Twee is er momenteel een discussie om ouderen (+75) hun stemrecht af te nemen.

Wat vinden jullie hier van?
Op Radio Twee zijn de meningen alvast verdeeld.
De één vindt dat een goed idee.
De ander vindt het geen goed idee.
Anderen vinden dat ze de stemplicht voor 75 plussers zouden mogen afschaffen.
Weer anderen vinden dat jongeren vanaf 15 jaar zouden moeten kunnen stemmen.

De één of andere professor wil gaan voor stemrecht vanaf 16 jaar, hij vindt dat jongeren vroeger met politiek zouden moeten beginnen, zo zouden ze op oudere leeftijd beter weten waarover het gaat.

Dat laatste argument slaat eigenlijk nergens op.
Als je interesse hebt in de politiek, maakt het dan iets uit dat enkele jongeren iets eerder mogen stemmen. Ik bedoel hiermee dat iemand, die op 14 oktober 2024 18 jaar wordt, bijna 23 jaar is vooraleer hij voor het eerst mag stemmen.
Geldt eigenlijk ook voor de maximum leeftijd, stel dat iemand voor mei 2024 70 jaar wordt, voor hem / haar zou dit betekenen dat hij / zij voor het laatst op 70 jarige leeftijd zou mogen gaan stemmen (leeftijd op 75 jaar).[/quote]
Mijn leeftijd is 86 jaar. Drie tot vier keer per week ga ik een 5 kilometer stappen. Zolang ik nog behoorlijk kan stappen ga ik stemmen.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.

Laatst gewijzigd door quercus : 13 oktober 2023 om 14:48.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2023, 15:03   #32
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik zou het VEEL fundamenteler vinden dat mensen die werken aan-,of afhankelijk zijn van-,een bepaalde overheid dan NIET zouden mogen stemmen op de kieslijsten voor DAT niveau..Ik zou een "afschrikbedrag" vanaf 1000€ nemen.Wie meer dan 1000€ vanuit een bepaald niveau ontvangen heeft om gelijk welke reden zal dat jaar (als er toevallig kiezingen zijn)NIET mogen stemmen op dat niveau....


vb:

Een militair of een ambtenaar Binnenlandse Zaken mag NIET stemmen op Federale lijsten.

Een Vlaams ambtenaar mag NIET stemmen op Vlaams Gewestlijsten

Een ontvanger van een vervangingsinkomen mag NIET stemmen op de lijsten uitgaande van de nivaus' waarvan betreffend inkomen afkomstig is....

Iemand die vanuit Vlaanderen voor meer dan 5000€ subsisidie ontvangen heeft (bvb voor isolatie of zoiets) mag in DAT jaar niet stemmen op Vlaams Gewestlijsten ....


Dit om een van de problemen,het immer groeiende ronddraaiende belangenwiel te helpen vertragen....(denk maar eens aan de absolute perversiteit van de kinderopvang en de zonnepanelen,waardoor de Vlaamse Regering en Parlement gewoon verlamd geraakten uit vrees voor electorale schade)

Dus,concreet,zouden gepensioneerden die pensioen ontvangen niet (meer) mogen stemmen op Belgische lijsten,maar wel degelijk wel op wat dichter bij hen staat,zijnde de gemeente en het Gewest....(in zoverre ze daar ergens ook niet uit een potje helpen likken)....

Tenslotte mag werknemer Kelt ook niet stemmen op en voor zijn bazen,en daar zijn heel goede redenen voor!
Een modern cijnskiesrecht zie ik als volgt:
- Enkel wie via personenbelasting minimum € 1.000,-betaalt krijgt één stem.
- Wie meer dan € 10.000,- betaalt krijgt 2 stemmen.
- Wie meer betaalt krijgt nog 1 stem per € 100.000,- betaalde belasting.
- Wie niet voldoende personenbelasting betaalt maar zijn fortuin wil spenderen kan volgens bovenstaand schema stemmen kopen via vrijwillige aanslag.

Uiteraard kan je nooit stemrecht krijgen als je één of andere uitkering krijgt, bij de overheid te werk bent gestelt, een vrij beroep uitoefent, dient in het leger, werkt in de openbare zorg of openbaar vervoer of in een publiek-private samenwerking.

Ik ben voor de afschaffing van alle subsidies. Als compromis mogen subsidies enkel aan particulieren worden verschaft via verrekening in de personenbelasting.

Uiteraard kan je geen verloning krijgen als je kiest om als verkozenen te zetelen en dien je hiervoor zelf af te dragen.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 13 oktober 2023 om 15:07.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2023, 15:19   #33
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Op radio Twee is er momenteel een discussie om ouderen (+75) hun stemrecht af te nemen.

Wat vinden jullie hier van?
Op Radio Twee zijn de meningen alvast verdeeld.
De één vindt dat een goed idee.
De ander vindt het geen goed idee.
Anderen vinden dat ze de stemplicht voor 75 plussers zouden mogen afschaffen.
Weer anderen vinden dat jongeren vanaf 15 jaar zouden moeten kunnen stemmen.

De één of andere professor wil gaan voor stemrecht vanaf 16 jaar, hij vindt dat jongeren vroeger met politiek zouden moeten beginnen, zo zouden ze op oudere leeftijd beter weten waarover het gaat.

Dat laatste argument slaat eigenlijk nergens op.
Als je interesse hebt in de politiek, maakt het dan iets uit dat enkele jongeren iets eerder mogen stemmen. Ik bedoel hiermee dat iemand, die op 14 oktober 2024 18 jaar wordt, bijna 23 jaar is vooraleer hij voor het eerst mag stemmen.
Geldt eigenlijk ook voor de maximum leeftijd, stel dat iemand voor mei 2024 70 jaar wordt, voor hem / haar zou dit betekenen dat hij / zij voor het laatst op 70 jarige leeftijd zou mogen gaan stemmen (leeftijd op 75 jaar).
Mijn leeftijd is 86 jaar. Drie tot vier keer per week ga ik een 5 kilometer stappen. Zolang ik nog behoorlijk kan stappen ga ik stemmen.
Dat is de juiste ingesteldheid.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2023, 15:20   #34
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Een modern cijnskiesrecht zie ik als volgt:
- Enkel wie via personenbelasting minimum € 1.000,-betaalt krijgt één stem.
- Wie meer dan € 10.000,- betaalt krijgt 2 stemmen.
- Wie meer betaalt krijgt nog 1 stem per € 100.000,- betaalde belasting.
- Wie niet voldoende personenbelasting betaalt maar zijn fortuin wil spenderen kan volgens bovenstaand schema stemmen kopen via vrijwillige aanslag.

Uiteraard kan je nooit stemrecht krijgen als je één of andere uitkering krijgt, bij de overheid te werk bent gestelt, een vrij beroep uitoefent, dient in het leger, werkt in de openbare zorg of openbaar vervoer of in een publiek-private samenwerking.

Ik ben voor de afschaffing van alle subsidies. Als compromis mogen subsidies enkel aan particulieren worden verschaft via verrekening in de personenbelasting.

Uiteraard kan je geen verloning krijgen als je kiest om als verkozenen te zetelen en dien je hiervoor zelf af te dragen.
Dus ne gepensioneerde, die z'n hele leven gewerkt en belastingen betaald heeft, mag niet meer stemmen.
Gek idee van democratie heeft u.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2023, 15:21   #35
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Op radio Twee is er momenteel een discussie om ouderen (+75) hun stemrecht af te nemen.

Wat vinden jullie hier van?
Op Radio Twee zijn de meningen alvast verdeeld.
De één vindt dat een goed idee.
De ander vindt het geen goed idee.
Anderen vinden dat ze de stemplicht voor 75 plussers zouden mogen afschaffen.
Weer anderen vinden dat jongeren vanaf 15 jaar zouden moeten kunnen stemmen.

De één of andere professor wil gaan voor stemrecht vanaf 16 jaar, hij vindt dat jongeren vroeger met politiek zouden moeten beginnen, zo zouden ze op oudere leeftijd beter weten waarover het gaat.

Dat laatste argument slaat eigenlijk nergens op.
Als je interesse hebt in de politiek, maakt het dan iets uit dat enkele jongeren iets eerder mogen stemmen. Ik bedoel hiermee dat iemand, die op 14 oktober 2024 18 jaar wordt, bijna 23 jaar is vooraleer hij voor het eerst mag stemmen.
Geldt eigenlijk ook voor de maximum leeftijd, stel dat iemand voor mei 2024 70 jaar wordt, voor hem / haar zou dit betekenen dat hij / zij voor het laatst op 70 jarige leeftijd zou mogen gaan stemmen (leeftijd op 75 jaar).
Stemplicht afschaffen vind ik een goed idee. Die stemplicht is veel te bevoogdend (paternalistisch). Maar stemrecht afschaffen is volledig af te keuren.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2023, 15:26   #36
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Stemplicht afschaffen vind ik een goed idee. Die stemplicht is veel te bevoogdend (paternalistisch). Maar stemrecht afschaffen is volledig af te keuren.
Er zijn in de ganse wereld 15 landen met stemplicht (of opkomstplicht).In de EU is er vanaf volgend jaar stemrecht vanaf 16 jaar.

Laatst gewijzigd door Boduo : 13 oktober 2023 om 15:29.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2023, 15:33   #37
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Als gemeenteraadslid mag ik bij de volgende verkiezingen dus niet meer op mezelf stemmen, ik heb meer dan 1000 euro gekregen (zitpenningen)?
helemaal correct
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2023, 16:14   #38
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Er zijn in de ganse wereld 15 landen met stemplicht (of opkomstplicht).In de EU is er vanaf volgend jaar stemrecht vanaf 16 jaar.
Ik dacht dat, wat Europa betreft, de stemplicht bestaat in België, Luxemburg en Griekenland. Ik ben daar vierkant tegen. Maar zo lang het mij fysiek mogelijk is om te stemmen, doe ik het.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2023, 16:42   #39
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dus ne gepensioneerde, die z'n hele leven gewerkt en belastingen betaald heeft, mag niet meer stemmen.
Gek idee van democratie heeft u.
Toch wel. Via het cijnskiesrecht kan hij via zijn personenbelasting betalen om te mogen stemmen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2023, 18:46   #40
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Toch wel. Via het cijnskiesrecht kan hij via zijn personenbelasting betalen om te mogen stemmen.

Nen dopper betaald ook belastingen, dus mag ie ook stemmen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be