Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 november 2009, 17:09   #1
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris
 
jamás será vencido's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Locatie: Sociaal Europa
Berichten: 6.000
Standaard Tine van Rompuy: De miljonairstaks als cadeautje voor Herman.

Citaat:
Verklaring van Tine Van Rompuy tijdens de PVDA persconferentie vanochtend in Brussel naar aanleiding van de aanstelling van haar broer Herman als eerste Europees president.


Persconferentie Tine van Rompuy, zus van Europees president Herman Van Rompuy: People first, not profit. Also in Europe!

Ik ben blij dat mijn broer president van Europa wordt. Dat is een hele eer voor hem en voor onze familie.

De voorbije week was voor onze familie ook om een andere reden een week van vreugde. Herman is grootvader geworden van Jasper, zoontje van dochter Laura, en ikzelf ben de fiere grootmoeder geworden van Charlotte, dochter van mijn dochter Femke. Ik dacht dus: dat zijn allemaal goede voortekenen opdat Herman president van Europa zou worden. En nu is het zover. Mijn broer wordt straks Europees president. Zondag zie ik hem want dan wordt mijn andere broer Eric 60 jaar.

Voor Herman heb ik twee cadeautjes gekocht. Voor Herman als grootvader kocht ik een Cubaanse sigaar. Want sigaren om feestjes af te sluiten, daar kan hij van genieten. Voor Herman als politicus heb ik een andere verrassing. Een mooi doosje met erin het recept voor een zogenaamde miljonairstaks. En op dat doosje staat: “Dit product zal je leven veranderen!” De miljonairstaks, dat wil zeggen dat 2% van de bevolking, de rijksten der rijken gemiddeld 2% belast worden op hun vermogen opdat er geld zou zijn voor een Europa van de mensen, in plaats van een Europa van de rendementen van een handvol aandeelhouders. Ik ben er fier op ‘meter’ te zijn van de miljonairstakscampagne, en we zijn op zoek naar tienduizenden ‘fans’ van de miljonairstaks.

Als verpleegster en actieve syndicalist leef ik tussen de gewone mensen en die houden niet van de Europese Unie omdat onze Europese Unie niet op mensenmaat functioneert. De Unie brengt zo weinig positieve boodschappen, het gaat alleen nog over concurrentie en commerce. Het kapitalisme verkoopt speculatieve zeepbellen waarop de banken zijn gecrasht. Bijna dreigde ons hele systeem failliet te gaan, maar plots vond men miljarden euros om ons systeem te redden. De gewone mensen worden afgedankt. In Engeland wordt het spoor geprivatiseerd, de treinen komen te laat, de rijtuigen trekken op niks behalve dan de tgv’s. De elektriciteitsmarkt wordt opengegooid en alles is alleen maar duurder geworden. En de energiereuzen maken miljarden winst.

Europa staat voor een keuze. En ook mijn broer staat nu voor die keuze. Wie gaat er opdraaien voor de crisis? Wie gaat de miljarden betalen die naar de banken zijn gegaan? Ofwel de werkende mensen, ofwel zij die voor de crisis verantwoordelijk zijn. Ik wil de Belgische miljonairstaks uitbreiden tot Europa. Door een Europese miljonairstaks moeten de gewone burgers niet inleveren voor de crisis. We hebben werk nodig. Overal in Europa. Wel, de miljonairstaks zorgt voor werk. Het geld van de miljonairstaks zal jobs scheppen in zorg, welzijn en onderwijs, hij kan zorgen voor een groene economie en voor een Europese sociale zekerheid, voor een programma van openbaar wetenschappelijk onderzoek in plaats van de privé op zijn wenken te bedienen.

Tot wat commercie leidt zien we in België in de rusthuissector. De laatste vijf jaar zijn er zomaar even 10.000 commerciële rusthuisbedden weggekocht bij de niet-commerciële sector. Uitbaters doen het alleen voor meer geld en strijken woekerwinsten op, terwijl deze sector zoveel bijkomend geld nodig heeft. Pater Damiaan die enkele weken geleden in Rome heilig werd verklaard woonde in Tremelo, een dorpje op 10 kilometer van waar ik woon. In Tremelo is er ook een rustoord genoemd naar Damiaan. Dit rustoord is overgekocht door de commerciële Senior Living Group. Vorig jaar deelde dit rustoord 28 miljoen euro uit aan de aandeelhouders. Weet je wat dat is, 28 miljoen euro? Dat is het jaarloon van 620 verpleegsters. Neen, je kunt geen winst maken op de rug van zwakkeren en bejaarden. Privatisering leidt tot dure rustoorden voor de meerbegoeden en tot onwaardige rustoorden voor armeren. Privatisering leidt tot afbouw van personeel en afbouw van degelijke zorg.

Er is geld nodig voor rustoorden en kinderopvang. Dan wil ik een Europa waarin de overheid het recht heeft deze rustoorden en deze kinderopvang te blijven subsidiëren. Als mijn kleindochter nood heeft aan kinderopvang dan wil ik ze achterlaten met een gerust hart, dan wil ik dat er kwalitatief toezicht is van de overheid en niet zoals in de geprivatiseerde kinderopvang in Nederland waar de overheid zich terugtrekt als toezichthouder.

Ik werk in het universitair ziekenhuis Gasthuisberg in Leuven, het grootste ziekenhuis van Europa met meer dan 8.000 werknemers. Gezondheidszorg is een recht voor iedereen. Geen winst op kap van de zieken, hulpbehoevenden, bejaarden. Europese politici beslissen ver boven ons hoofd maar gelukkig zijn er ook vele frisse en groene ideeën die we samen met vakbonden, niet-gouvernementele organisaties en progressieve politieke partijen kunnen verwenzenlijken.

Eerst de mensen, niet de winst. Put people First, not profit. Also in Europe!

Tine Van Rompuy
Bij Phara zat mervrouw Van Rompuy er een beetje bij als een nuttige idioot. Een gemiste opportuniteit, aangezien een sterke boodschap bijzonder zwak werd gebracht.
__________________
jamás será vencido is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 17:28   #2
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Ze kan haar broer misschien vragen zo'n 80% van zijn jaarlijkse monsterwedde af te staan aan goede doelen. Daar kan al heel wat mee gedaan worden, en Herman houdt nog meer dan genoeg over voor zichzelf.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 17:34   #3
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.155
Standaard

volgens mij kan tine zeker zo goed niet rekenen als haar broer, anders zou ze begrijpen waarom zo'n miljonairstaks alleen maar een slag in het water kan zijn.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 18:03   #4
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris
 
jamás será vencido's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Locatie: Sociaal Europa
Berichten: 6.000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Bij Phara zat mervrouw Van Rompuy er een beetje bij als een nuttige idioot. Een gemiste opportuniteit, aangezien een sterke boodschap bijzonder zwak werd gebracht.
www.pvda.be
__________________
jamás será vencido is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 18:05   #5
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris
 
jamás será vencido's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Locatie: Sociaal Europa
Berichten: 6.000
Standaard

Ik vond vooral dit stuk sterk:

Citaat:
Tot wat commercie leidt zien we in België in de rusthuissector. De laatste vijf jaar zijn er zomaar even 10.000 commerciële rusthuisbedden weggekocht bij de niet-commerciële sector. Uitbaters doen het alleen voor meer geld en strijken woekerwinsten op, terwijl deze sector zoveel bijkomend geld nodig heeft. Pater Damiaan die enkele weken geleden in Rome heilig werd verklaard woonde in Tremelo, een dorpje op 10 kilometer van waar ik woon. In Tremelo is er ook een rustoord genoemd naar Damiaan. Dit rustoord is overgekocht door de commerciële Senior Living Group. Vorig jaar deelde dit rustoord 28 miljoen euro uit aan de aandeelhouders. Weet je wat dat is, 28 miljoen euro? Dat is het jaarloon van 620 verpleegsters. Neen, je kunt geen winst maken op de rug van zwakkeren en bejaarden. Privatisering leidt tot dure rustoorden voor de meerbegoeden en tot onwaardige rustoorden voor armeren. Privatisering leidt tot afbouw van personeel en afbouw van degelijke zorg.

Er is geld nodig voor rustoorden en kinderopvang. Dan wil ik een Europa waarin de overheid het recht heeft deze rustoorden en deze kinderopvang te blijven subsidiëren. Als mijn kleindochter nood heeft aan kinderopvang dan wil ik ze achterlaten met een gerust hart, dan wil ik dat er kwalitatief toezicht is van de overheid en niet zoals in de geprivatiseerde kinderopvang in Nederland waar de overheid zich terugtrekt als toezichthouder.
__________________
jamás será vencido is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 20:11   #6
N-SA
Gouverneur
 
N-SA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2009
Berichten: 1.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Bij Phara zat mervrouw Van Rompuy er een beetje bij als een nuttige idioot. Een gemiste opportuniteit, aangezien een sterke boodschap bijzonder zwak werd gebracht.
Vertaling:

Tine Van Rompuy is militant lid van de PVDA en krijgt persaandacht, en dat staat de trotskisten-sekte van de LSP niet aan.
N-SA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 20:16   #7
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Tot wat commercie leidt zien we in België in de rusthuissector. De laatste vijf jaar zijn er zomaar even 10.000 commerciële rusthuisbedden weggekocht bij de niet-commerciële sector. Uitbaters doen het alleen voor meer geld en strijken woekerwinsten op, terwijl deze sector zoveel bijkomend geld nodig heeft. Pater Damiaan die enkele weken geleden in Rome heilig werd verklaard woonde in Tremelo, een dorpje op 10 kilometer van waar ik woon. In Tremelo is er ook een rustoord genoemd naar Damiaan. Dit rustoord is overgekocht door de commerciële Senior Living Group. Vorig jaar deelde dit rustoord 28 miljoen euro uit aan de aandeelhouders. Weet je wat dat is, 28 miljoen euro? Dat is het jaarloon van 620 verpleegsters. Neen, je kunt geen winst maken op de rug van zwakkeren en bejaarden. Privatisering leidt tot dure rustoorden voor de meerbegoeden en tot onwaardige rustoorden voor armeren. Privatisering leidt tot afbouw van personeel en afbouw van degelijke zorg.
Het is net dankzij het kapitalisme dat dat rusthuis er staat.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 05:18   #8
forzaflandria
Parlementslid
 
forzaflandria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2008
Locatie: Overzees Vlaanderen
Berichten: 1.860
Standaard

Alleen een Cubaanse sigaar en geen T-shirt met Herman in Mao-pak?
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 08:48   #9
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
volgens mij kan tine zeker zo goed niet rekenen als haar broer, anders zou ze begrijpen waarom zo'n miljonairstaks alleen maar een slag in het water kan zijn.
Jij moet geen schrik hebben. Jij behoort waarschijnlijk niet tot die rijksten.

Laatst gewijzigd door artisjok : 21 november 2009 om 08:48.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 12:54   #10
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Jij moet geen schrik hebben. Jij behoort waarschijnlijk niet tot die rijksten.
Hij heeft nochtans gelijk. Zolang je niet mondiaal taksen kan opleggen en er geen belastingsparadijzen en duistere kluizen zijn, is zo'n maatregel gewoon belachelijk. Begrijp me niet verkeerd. Een multi-miljardair mag gerust een percentje bijdragen voor de minderbedeelden, maar praktisch is het onmogelijk momenteel.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 13:04   #11
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Ik vond vooral dit stuk sterk:
Wel tine ik ga u dat eens uitleggen hoe dat komt

als een overheidsbedrijf dat organiseert, tracht ze te voldoen aan zo'n eindeloze reeks van verplichtingen van regeltjes van postjes en van infrastructuurkosten dat hetzelfde rusthuis inderdaad dubbel zo duur kost.

Dus zonder dat er maar één verpleegster moet uitgeperst worden, en zonder dat er maar één leverancier moet uitgeperst worden, kun je een rusthuis op zijn mooist gezegd gemakkelijk 20% goedkoper runnen.

En waar zitten die kosten ? Dat is bvb een 'overheidsstructuur heeft een overheidsoverhead kostprijs' die vele malen groter is dan een privébedrijf.
Dus een directeur, één secretaresse en dan een 20tal verpleegster zijn in principe voldoende om een rusthuis te runnen... Een overheidsbedrijf heeft er een veelvoud van luxepoezen die op kosten van de verplegers hun rug leven..
Nog een voorbeeld bij elk bed een zuurstofkraantje, ... dat kost dus tonnen geld... en zo sluipt dergelijk rusthuis weg met miljoenen waar niemand iets aan heeft
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 13:07   #12
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris
 
jamás será vencido's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Locatie: Sociaal Europa
Berichten: 6.000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-SA Bekijk bericht
Vertaling:

Tine Van Rompuy is militant lid van de PVDA en krijgt persaandacht, en dat staat de trotskisten-sekte van de LSP niet aan.
Heb jij de doelbewuste aflevering van Phara wel gezien? Of moest je weer een concert organiseren met trotse fascistische rockgroepjes?
__________________
jamás será vencido is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 13:10   #13
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris
 
jamás será vencido's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Locatie: Sociaal Europa
Berichten: 6.000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Het is net dankzij het kapitalisme dat dat rusthuis er staat.
Dat mag je best eens uitleggen. De meeste rusthuizen zijn immers ontstaan vanuit de zuilen en vrijwillige bijdrage. Ook zonder overheidsubsies waren de ziekenhuizen niet mogelijk geweest.
__________________
jamás será vencido is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 13:11   #14
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Jij moet geen schrik hebben. Jij behoort waarschijnlijk niet tot die rijksten.
Ja een miljoen is toch een duidelijk getal vind ik ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 13:13   #15
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris
 
jamás será vencido's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Locatie: Sociaal Europa
Berichten: 6.000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Wel tine ik ga u dat eens uitleggen hoe dat komt

als een overheidsbedrijf dat organiseert, tracht ze te voldoen aan zo'n eindeloze reeks van verplichtingen van regeltjes van postjes en van infrastructuurkosten dat hetzelfde rusthuis inderdaad dubbel zo duur kost.

Dus zonder dat er maar één verpleegster moet uitgeperst worden, en zonder dat er maar één leverancier moet uitgeperst worden, kun je een rusthuis op zijn mooist gezegd gemakkelijk 20% goedkoper runnen.

En waar zitten die kosten ? Dat is bvb een 'overheidsstructuur heeft een overheidsoverhead kostprijs' die vele malen groter is dan een privébedrijf.
Dus een directeur, één secretaresse en dan een 20tal verpleegster zijn in principe voldoende om een rusthuis te runnen... Een overheidsbedrijf heeft er een veelvoud van luxepoezen die op kosten van de verplegers hun rug leven..
Nog een voorbeeld bij elk bed een zuurstofkraantje, ... dat kost dus tonnen geld... en zo sluipt dergelijk rusthuis weg met miljoenen waar niemand iets aan heeft
In Belgie hebben wij nochtans geen systeem van genationaliseerde zorg (zoals vb. in GB) maar een systeem dat gegroeid is uit vrije onderneming, verzuiling, subsidies, en voorwaarden gekoppeld aan die subsidies.
__________________
jamás será vencido is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 13:28   #16
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ze kan haar broer misschien vragen zo'n 80% van zijn jaarlijkse monsterwedde af te staan aan goede doelen. Daar kan al heel wat mee gedaan worden, en Herman houdt nog meer dan genoeg over voor zichzelf.
Een monsterwedde inderdaad! En dus een grote schande. De man zou zich moeten schamen. Verdient 20.000 € per maand aub.

In ieder geval,volgende keer ga ik toch niet meer Europees stemmen. Dat staat zo vast als een paal boven water.

Laatst gewijzigd door system : 21 november 2009 om 13:34.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 13:44   #17
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ja een miljoen is toch een duidelijk getal vind ik ?
Ja? Ben je bij de gelukkige?
http://www.miljonairstaks.be/node/34
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 13:54   #18
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Hij heeft nochtans gelijk. Zolang je niet mondiaal taksen kan opleggen en er geen belastingsparadijzen en duistere kluizen zijn, is zo'n maatregel gewoon belachelijk. Begrijp me niet verkeerd. Een multi-miljardair mag gerust een percentje bijdragen voor de minderbedeelden, maar praktisch is het onmogelijk momenteel.
Dat is wat de liberalen ons pogen wijs te maken, ja. In werkelijkheid worden belastingparadijzen doelbewust gecreëerd. De elite rond Sarkozy in Frankrijk heeft uiteraard allemaal een stek in Monaco; je gaat toch niet van diezelfden verwachten dat zij druk gaan uitoefenen op Monaco?
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 13:56   #19
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Een monsterwedde inderdaad! En dus een grote schande. De man zou zich moeten schamen. Verdient 20.000 € per maand aub.
Dat is nog altijd peanuts als je het vergelijkt met wat aandeelhouders, topmanagers, voetballers, zangers... in het bordeel van het globale kapitaal binnenrijven.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 14:28   #20
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Hij heeft nochtans gelijk. Zolang je niet mondiaal taksen kan opleggen en er geen belastingsparadijzen en duistere kluizen zijn, is zo'n maatregel gewoon belachelijk. Begrijp me niet verkeerd. Een multi-miljardair mag gerust een percentje bijdragen voor de minderbedeelden, maar praktisch is het onmogelijk momenteel.
O jawel, er zijn genoeg stokken om ze te dwingen. Vergeet niet dat ze burgerrechten hebben die ze kunnen kwijtgeraken. En deze zijn nogal noodzakelijk als ze ongestoord willen verder leven.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be