Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 december 2022, 13:32   #201
Red beret
Partijlid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2004
Locatie: Maasmechelen
Berichten: 248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Da's pas een slechte deal voor die "ouwe Europeanen". Als de Turkse overheid een aarshaar verkeerd heeft zitten, is alleen meer geld een optie om het bezit te handhaven.



Die ingenieur opa zijn achterlijke neef kon wel lezen en schrijven, en kreeg een beter loon door autobandventieldopjes te monteren aan de lopende band. Dus zo achterlijk was die neef ook weer niet.
Dat de Belgische (r)overheid eerst zuid-Europese mijnwerkers liet importeren en die in mislukte concentratiekampen stak (resultaat, een moderne PS), om nadien de stommiteit uit te halen door een roedel tapijtkoppers te importeren, da's iets dat we aan de voeten mogen leggen aan onze politieke elite en hun broodheren (gooi daar nog eens een 1973 oliesaus over, en het recept is klaar, het gerecht wordt nu geserveerd, met figuren zoals u.), niet aan de gewone burger -ergo, die ingenieur opa's en achterlijke neven...
Zeg wat hebben we hier. Een liefhebber van een kleine dwerg die in de jaren 40 de wereld veranderde. Wauw chapeau dat figuren zoals ik en kenan je nog altijd de schrik aanjagen. Kom laten we eerlijk zijn het is toch een fijn gevoel dat je opa zijt . Daar is toch niets mis mee. Hoe heet je klein kind ondertussen. Heef je dochter haar naar Mehmet vernoemd “de turkse opa”Ja de eerste keer dat hij tegen jou opa zei was natuurlijk in het Turks “dede” maar toch, was toch leuk hé. En je achterlijke achter neef van jou heeft waarschijnlijk aan de band in de c hall van ford gewerkt maar ook dat was te zwaar. Dan heeft die zeker en vast een waalse dokter gevonden om hem definitief invalide te verklaren. Mijn excuses zo achterlijk is jou achterlijke achter neef nu ook niet. How en in een klap waren de walen voor 2 min zeer geliefd.

Laatst gewijzigd door Red beret : 28 december 2022 om 13:36.
Red beret is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2022, 14:24   #202
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Maar je bent akkoord dat van ALLE Turkse Belgen er slechts een kleine minderheid van 31% voor Erdogan stemden?



Het begint al in de titel 'Belgische Turken stemden opnieuw massaal op Erdogan'. Weinigen die het artikel zelf lezen. De meesten bezitten het intellect niet om verder en begrijpend te lezen. Dan krijg je figuren, ook op dit forum, die uitspraken doen zoals 'de Turken in Europa die te veel naar de pijpen van Erdogan dansen'. Suggereren dat van de Turken die je in België op straat tegenkomt er drie op vier een Erdoganfan zijn terwijl het net het tegenovergestelde is nl. 1 op 4 Turkse Belgen, dat is framen. Je kan de niet-stemmers niet gewoonweg negeren. Niet-stemmers die Turkije alleen maar als een vakantieland beschouwen. Anders hadden ze wel gebruik gemaakt van dat stemrecht. Door niet te stemmen in de Turkse verkiezingen geven ze een signaal: I don't care. Ik leef in België.
Maar neen, media en politiek verkiezen het om een hele gemeenschap omwille van een kleine groep te viseren omdat het populistisch verrekt handig is in deze tijden.
1: 31% heeft een relatief duidelijke voorkeur voor Erdogan. Een deel stemt tegen hem, het overgrote deel daar weten we het niet van. Maar van degene die zijn gaan stemmen, stemde de meeste pro-Erdogan.

2: Dit zijn evengoed aannames. Het kan ook zijn dat de meerderheid van de niet-stemmers niet zijn gaan stemmen omdat ze er het volste vertrouwen erin hadden dat het Erdogan wel weer zal worden, en dat hun stem dus overbodig is.

Uiteindelijk is het allemaal speculatie.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2022, 14:26   #203
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Doe zo verder, en we krijgen weer spijkerlaarzen met kleine snorretjes over de vloer.
De wens der gedachtes, maddox?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2022, 14:27   #204
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Bezie het maar als een goedkope Wiedergutmachung van de Vlamingen aan de Turken voor de smeerlapperijen van Robrecht II, graaf van Vlaanderen, tijdens de Eerste Kruistocht toen ze het Seltsjoekse Rijk, de voorloper van de Ottomanen, binnenvielen.
Dit zeggen, terwijl je voorheen nog traantjes liet vanwege 'framing' komt weinig overtuigend over.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2022, 16:15   #205
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: 31% heeft een relatief duidelijke voorkeur voor Erdogan. Een deel stemt tegen hem, het overgrote deel daar weten we het niet van. Maar van degene die zijn gaan stemmen, stemde de meeste pro-Erdogan.

2: Dit zijn evengoed aannames. Het kan ook zijn dat de meerderheid van de niet-stemmers niet zijn gaan stemmen omdat ze er het volste vertrouwen erin hadden dat het Erdogan wel weer zal worden, en dat hun stem dus overbodig is.

Uiteindelijk is het allemaal speculatie.
Conclusie(nog eens): van de Turkse Belgen is 31% voor Erdogan. Al de rest is praat voor de vaak. Persoonlijk vind ik 31% Erdoganezen al bij al meevallen.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2022, 16:17   #206
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.429
Standaard

Veel migranten komen hier dan ook wonen voor opportuniteit en geld, en niet uit liefde voor hun gastland. Ik vind dat geen wenselijke situatie, neen. Liever betaal ik de prijs voor die onzin niet te hebben.
Ook in mijn oude straat zijn nagenoeg alle Vlamingen gezellig en open (Essen is een gezellig dorp), op die Marokkaanse buren na. Waarom? Ze zijn van een andere vreemde cultuur. De enige met hun blaffeturen permanent naar beneden alsof de bombardementen van WOII bezig zijn.

De vorige bewoonster van dat pand was een Vlaamse met haar dochter die erg begaan was met het dorp en de buurt. Wat een contrast.
Verder, ondanks het feit dat de Islam de nadruk legt op hygiëne, laten die net hun afval rondslingeren als de vieste straatbewoners. Dat ze beter Marokko rijk en vrij helpen maken, denk ik dan, als ze niks van Vlamingen moeten hebben.

Ik vind toch dat de Japanse aanpak - al doet die economisch pijn - cultureel verstandiger is. Niemand binnenlaten behalve een kleine groep witte raven. Misschien enkel christenen toelaten of culturen waarvan geweten is dat ze niet met de onze clashen.

Vlaanderen is een land met mensen die van hun eigen land en cultuur houden, geen migrantenhub zonder ziel.

Nu zijn het wel vriendelijke mensen, maar toch... Ze worstelen precies met een dorpse Vlaamse cultuur die hen durft te bekritiseren in hun gezicht. Als ik ga wonen in Marokko zal ik gastvrijheid meemaken. Als ik met 600.000 Vlamingen er kom wonen, dan zou het ook botsen en zou ik me er bij momenten toch heel wat minder welkom voelen.
Als Vlaming met katholieke roots kom ik de Nederlandse Bijbelgordel ook niet zomaar binnen, he? Tenzij ik de gereformeerde religie en cultuur respecteer of er zelfs deel van zou uitmaken en dan nog.

Hopelijk zal het in de toekomst meemaken. Maar we leven nu in een sfeer van angst gedreven voor beschuldigingen van 'racisme' en 'xenofobie' met alle hypocrisie tot gevolg.

Laatst gewijzigd door Weyland : 28 december 2022 om 16:46.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2022, 16:17   #207
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dit zeggen, terwijl je voorheen nog traantjes liet vanwege 'framing' komt weinig overtuigend over.
Dat antwoord met ge zien in het licht van de uitspraken van Vlad vanuit de hondenkennel, iets van nederdalen tot een gelijkaardig niveau. Wanneer iemand met idiote argumenten of stellingen gooit dan moet daar even idioot op gekaatst worden.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2022, 17:07   #208
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.429
Standaard

Nu, het dient gezegd. Ze werden wel beter en ruimden hun stinkvuilniszakken later wel op. Maar ze kregen er ook voor op hun dak van buurtbewoners en van mijzelf. Toch is het een erg afgeschermde groep mensen die de gezelligheid van die vorige bewoonster hebben doen afnemen en dat steekt wel.

Er zullen generaties over gaan dus.

Ik besef wel dat we vooruit moeten en dat drastische maatregelen a la repatriëringen (zoals Spanje deed met Morisco's of de Turken met Grieken en vice versa) beter te vermijden zijn. Politieke correcte angstcultuur is goedbedoeld om de boel vreedzaam te houden, maar zou toch ook niet horen te overheersen.

Zoals dat onderwerp op beleefde manier maar bespreken heeft al tot sancties geleid bij de UA niet te lang geleden, he? Dat heeft diezelfde UA ook de terechte reputatie van ondermaatse provincie-universiteit gegeven dat niet aan de hielen komt van de KU Leuven en UGent. Dit zeg ik als Antwerpenaar.

Laatst gewijzigd door Weyland : 28 december 2022 om 17:21.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2022, 17:33   #209
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.429
Standaard

Nog iets en dit niet in het minst voor mezelf: om de wereld te verbeteren begin je het beste bij jezelf. Mocht ik verwelkomender en opener geweest zijn, waren ze misschien ook veel meer begaand met de buurt. Belgisch gebak delen en vice versa bijvoorbeeld. Zo is de kracht van het goede voorbeeld stellen. Ik was toen niet in mijn beste staat (getuige mijn berichten op dit forum van toen).

En wie niet leert uit de geschiedenis dreigt die te herhalen. Dat is onwijs want we zijn er qua beschaving wel degelijk enorm op vooruit gegaan.

Laatst gewijzigd door Weyland : 28 december 2022 om 17:39.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2022, 17:40   #210
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.421
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
De wens der gedachtes, maddox?
Nope, ik vind het maar een klein dom driftkikkertje.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2022, 17:42   #211
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Nope, ik vind het maar een klein dom driftkikkertje.
Nou, kappen op de Vlaamse cultuur in Vlaanderen is niet wijs. Daar stoor ik mezelf ook aan. Ik moet dit ook niet doen in Nederland hoor.

Mijn fout van mijn anti-Ollanderfrustraties is dan ook onder mijn opleidingsniveau er te werken. Fout die ik niet meer herhaal en waaruit ik geleerd heb.

Zo maakt zelfs een Vlaming vijanden in Nederland.

Was het voor niets? Neen. Ik heb er uit geleerd en ben er wijzer van geworden. Ik zie gewoon niet graag mijn vakgebied verkracht worden door anti-intellectualisme en word niet graag kort gehouden door een maaiveldcultuur. Dat ervoer ik als 'onvrij'. Het voordeel is dat ik nu Vlaanderen/België veel meer apprecieer zonder minder van Nederland te houden.

Laatst gewijzigd door Weyland : 28 december 2022 om 17:48.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2022, 18:02   #212
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.421
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Red beret Bekijk bericht
Zeg wat hebben we hier. Een liefhebber van een kleine dwerg die in de jaren 40 de wereld veranderde.
Integendeel. Maar dat die kleine driftkikker de wereld heeft veranderd, da's wel duidelijk. Snelwegen en volkswagens voor iedereen, eenheidsmunt in Europa,
Citaat:
Wauw chapeau dat figuren zoals ik en kenan je nog altijd de schrik aanjagen.
Individueel zijn jullie even angstwekkend als een pepermuntje.
Citaat:
Kom laten we eerlijk zijn het is toch een fijn gevoel dat je opa zijt . Daar is toch niets mis mee. Hoe heet je klein kind ondertussen. Heef je dochter haar naar Mehmet vernoemd “de turkse opa”Ja de eerste keer dat hij tegen jou opa zei was natuurlijk in het Turks “dede” maar toch, was toch leuk hé.
??? Ik ben geen opa, ik ben zelfs geen pa.
Citaat:
En je achterlijke achter neef van jou heeft waarschijnlijk aan de band in de c hall van ford gewerkt maar ook dat was te zwaar. Dan heeft die zeker en vast een waalse dokter gevonden om hem definitief invalide te verklaren. Mijn excuses zo achterlijk is jou achterlijke achter neef nu ook niet. How en in een klap waren de walen voor 2 min zeer geliefd.
U moet uw eigen familie situatie niet vergelijken met de mijne, er is een sterk gebrek aan inteelt bij de mijne.

Mare, laat ons terug on topic gaan, U maakt op de man spelen voor mij even gemakkelijk als u snoep van een baby steelt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2022, 19:09   #213
Red beret
Partijlid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2004
Locatie: Maasmechelen
Berichten: 248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Veel migranten komen hier dan ook wonen voor opportuniteit en geld, en niet uit liefde voor hun gastland. Ik vind dat geen wenselijke situatie, neen. Liever betaal ik de prijs voor die onzin niet te hebben.
Ook in mijn oude straat zijn nagenoeg alle Vlamingen gezellig en open (Essen is een gezellig dorp), op die Marokkaanse buren na. Waarom? Ze zijn van een andere vreemde cultuur. De enige met hun blaffeturen permanent naar beneden alsof de bombardementen van WOII bezig zijn.

De vorige bewoonster van dat pand was een Vlaamse met haar dochter die erg begaan was met het dorp en de buurt. Wat een contrast.
Verder, ondanks het feit dat de Islam de nadruk legt op hygiëne, laten die net hun afval rondslingeren als de vieste straatbewoners. Dat ze beter Marokko rijk en vrij helpen maken, denk ik dan, als ze niks van Vlamingen moeten hebben.

Ik vind toch dat de Japanse aanpak - al doet die economisch pijn - cultureel verstandiger is. Niemand binnenlaten behalve een kleine groep witte raven. Misschien enkel christenen toelaten of culturen waarvan geweten is dat ze niet met de onze clashen.

Vlaanderen is een land met mensen die van hun eigen land en cultuur houden, geen migrantenhub zonder ziel.

Nu zijn het wel vriendelijke mensen, maar toch... Ze worstelen precies met een dorpse Vlaamse cultuur die hen durft te bekritiseren in hun gezicht. Als ik ga wonen in Marokko zal ik gastvrijheid meemaken. Als ik met 600.000 Vlamingen er kom wonen, dan zou het ook botsen en zou ik me er bij momenten toch heel wat minder welkom voelen.
Als Vlaming met katholieke roots kom ik de Nederlandse Bijbelgordel ook niet zomaar binnen, he? Tenzij ik de gereformeerde religie en cultuur respecteer of er zelfs deel van zou uitmaken en dan nog.

Hopelijk zal het in de toekomst meemaken. Maar we leven nu in een sfeer van angst gedreven voor beschuldigingen van 'racisme' en 'xenofobie' met alle hypocrisie tot gevolg.
Ga dan je geklaag doen bij de marokkaanse gemeenschap. Ze zijn uiteindelijk meer verwant aan de belgen. Qua afstand liggen ze korter bij belgie. Je zou kunnen zeggen onze broeders van andere moeders.
Red beret is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2022, 19:11   #214
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Red beret Bekijk bericht
Ga dan je geklaag doen bij de marokkaanse gemeenschap. Ze zijn uiteindelijk meer verwant aan de belgen. Qua afstand liggen ze korter bij belgie. Je zou kunnen zeggen onze broeders van andere moeders.
En ze hebben ook Nederlands bloed.

https://en.wikipedia.org/wiki/Jan_Janszoon



Mijn bericht is meer dan 'klagen' hoor.

Laatst gewijzigd door Weyland : 28 december 2022 om 19:12.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2022, 19:26   #215
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.421
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Red beret Bekijk bericht
1:Niet integendeel een diehard fan ben jij
Nope, die kleine driftkikker en zijn handlangers waren mietjes, domoren, niet doeltreffend genoeg.
Citaat:
2:Jij integendeel bent heel angstwekkend
Ik doe alleen vliegen en muggen vlieg kwaad.
Citaat:
Ik en kenan durven niets meer te zeggen.
Zelfs sarcasme kan je niet goed brengen. Ik ben benieuwd wat Kenan ervan vind.
Citaat:
3:wat niet is zal nog zeker gebeuren. Bereidt je er maar voor.
Alleen als Allah een mirakel uit zijn aars laat fladderen.

Citaat:
4: natuurlijk de dagen wanneer je pa naar café ging door gejank van de baby’s en je moeder de -celibaat- priester verwelkomde “ die priester lijkt toch veel op jou” en dit telkens om de 9 maanden en 10 dagen moet toch bij jou een gevoel van vreugde brengen.
8 maanderke, en geboren in een communistisch nest. De lokale pastoor bleef ver weg. Tot daar uw orakel.
Citaat:
5: laten we on topic blijven want ergens weet je ook dat Atilla de Hun je over over over over over over over groot moeder heeft …… zeg wie weet heb je ook Turks bloed wauw laten echt on topic blijven want dadelijk krijg je iets aan je hart en moet ik nog opdraaien voor de kosten die worden gemaakt in de sociale zekerheid!
Zoals ik schreef, op de man spelen is bij u niet voldoening schenkend.
De Engelse taal heeft daar een goeie uitspraak voor. "We should have a battle of wits, unfortunatly, you're unarmed.".
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2023, 10:02   #216
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Conclusie(nog eens): van de Turkse Belgen is 31% voor Erdogan. Al de rest is praat voor de vaak. Persoonlijk vind ik 31% Erdoganezen al bij al meevallen.
Het is appels met peren vergelijken natuurlijk want Erdogan is nog wel enkele gradaties extremer dan het VB maar zou je een resultaat van 31% voor het VB in 2024 ook al bij al vinden meevallen ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2023, 23:29   #217
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Erdogan heeft meer in zijn march dan jet zou denken. Iran en Irak heeft hij al in zijn zak doordat hij de watervoorziening naar die landen afgesloten heeft door de Tigris en de Eufraat af te dammen. Verder heeft hij volledige controle over de Bosporus dia hij kan afsluiten wanneer hij er zin in heeft.. Voor de rest zitten er in alle Westerse landen grote aantallen fanatieke Turken die op zijn bevel in actie kunnen treden.
Uitbreiden naar Noord Afrika is voor hem ook geen probleem want dat zijn ook hoofdzakelijk moslim landen die hun keren naar stabiliteit..
Erdogan heeft de periode Ataturk definitief van de kaart geveegd.
Turkije zal zijn 100 jarig bestaan vieren als een orthodox moslimland , die is terug gekeerd naar de Ottomaanse periode
en in de gelederen van de Arabieren.

Laatst gewijzigd door cato : 29 mei 2023 om 23:29.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2023, 02:43   #218
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Erdogan heeft de periode Ataturk definitief van de kaart geveegd.
Turkije zal zijn 100 jarig bestaan vieren als een orthodox moslimland , die is terug gekeerd naar de Ottomaanse periode
en in de gelederen van de Arabieren.
Onbegrijpelijk dat zo'n economisch onbenul, hij mag dan wel Economie hebben gestudeerd, de voormalig President van de Turkse Centrale Bank had gewoon gelijk om een jaknikker te zijn, de economische theorie van Erdogan heeft de Turkse economie om zeep geholpen.
Normaal gesproken hoort een democratie zulke incompetentie keihard af te straffen. Turkije was echt rijp voor een nieuw hoofdstuk, de grote oppositie kandidaat behoorde schijnbaar tot een minderheid en nummer 3 was blijkbaar nog nationalistischer dan Erdogan. Jammer, ik vroeg me serieus af hoe Erdogan de macht zou overdragen.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2023, 07:35   #219
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Onbegrijpelijk dat zo'n economisch onbenul, hij mag dan wel Economie hebben gestudeerd, de voormalig President van de Turkse Centrale Bank had gewoon gelijk om een jaknikker te zijn, de economische theorie van Erdogan heeft de Turkse economie om zeep geholpen.
Normaal gesproken hoort een democratie zulke incompetentie keihard af te straffen. Turkije was echt rijp voor een nieuw hoofdstuk, de grote oppositie kandidaat behoorde schijnbaar tot een minderheid en nummer 3 was blijkbaar nog nationalistischer dan Erdogan. Jammer, ik vroeg me serieus af hoe Erdogan de macht zou overdragen.
Erdogan draagt de macht niet over.
Het Turkije van Ataturk bestaat niet meer.
Turkije staat nu, net als andere moslimlanden veraf van de Europese normen en waarden.

Europa zit wel met het probleem opgescheept van de Turkse migranten, die na 3 generaties nog steeds achter Erdogan aanlopen
en zich niet kunnen aanpassen aan de Europese waarden en cultuur.

Laatst gewijzigd door cato : 30 mei 2023 om 07:36.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2023, 09:27   #220
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.421
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Erdogan draagt de macht niet over.
Het Turkije van Ataturk bestaat niet meer.
Kurkdroog, maar da's al sinds de dood van Ataturk zo. Een aantal decennia heeft het leger geprobeerd dat te handhaven, maar eenmaal het sluipende gif daar terug doorgedrongen was. We zien het resultaat.
Citaat:
Turkije staat nu, net als andere moslimlanden veraf van de Europese normen en waarden.
Sinds Cyprus weten we waar we staan met "de Turken".
Citaat:
Europa zit wel met het probleem opgescheept van de Turkse migranten, die na 3 generaties nog steeds achter Erdogan aanlopen, en zich niet kunnen aanpassen aan de Europese waarden en cultuur.
Ze lopen geen 3 generaties achter Erdogan aan, maar met rekenkunde en begrip van verziekingsmechanismes die door sommigen hier tentoonspreiden is het wel duidelijk dat Erdogan redelijk veel steun krijgt uit België/Europa.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be