Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 april 2022, 07:40   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard Verhouding Vlaams Belang en Rusland: kort en bondig

Ik moet de Belangers niet verdedigen, maar iemand moet het toch doen, want zijzelf - minstens toch de forummers onder hen - zijn niet handig genoeg om het zelf te doen.

Wel, in dit krantenartikel schetst Van Grieken de situatie zeer duidelijk.

kleine noot van de Schoof:
Zo ongeveer gans de westerse wereld heeft zich vergist in Putin. Iedereen dacht: hoe meer handelsrelaties, hoe minder kans op oorlog, hoe meer kans op gunstige evolutie naar vrijheid, democratie, o.a. ook via scholing enz. bla bla ... Zie mijn uitvergrote tekst hieronder in de quote.

titel: Van Grieken raadt Poetin-fans in partij aan om “eer aan zichzelf te houden”
link: https://www.hln.be/binnenland/van-gr...uden~a5426b49/

Citaat:
Vlaams Belang-voorzitter Tom Van Grieken raadt partijgenoten die vandaag nog steeds met Poetin dwepen aan "de eer aan zichzelf te houden". Dat zegt de Vlaams Belanger vandaag in Het Nieuwsblad en de Gazet van Antwerpen. De partij dacht "op een bepaald moment dat Poetin een bondgenoot kon zijn in de strijd tegen het multiculturalisme, maar nu blijkt dat we ons grandioos hebben vergist".
kv 09-04-22, 04:36 Bron: Belga

Onder meer Mechels gemeenteraadslid Frank Creyelman staat bekend om zijn sympathieën voor het regime in Rusland. Hij werd al meerdere keren in Moskou uitgenodigd en was waarnemer bij het controversiële referendum dat het Kremlin na de annexatie van de Krim organiseerde.

"Andere partijen proberen ons daar nu op te pakken, maar dat is nooit de partijlijn geweest", zegt Van Grieken daar nu over. "Vanaf dag één hebben wij afstand genomen van de Russische agressie in Oekraïne. Poetin is een dictator die wreedheden begaat."

Creyelman is voor Van Grieken maar "een van de honderden lokale mandatarissen". "Hij zou beter eens goed nadenken of hij zijn politieke carrière zo wil beëindigen. Elke keer dat zijn naam in de media valt, beschadigt hij de hele partij. Wij dragen nog steeds de gevolgen omdat hij acht jaar geleden dronken op de Krim rondliep om zich wat interessant te maken." Van Grieken is wel niet van plan de Mechelaar uit de partij te zetten, "hij zou beter de eer aan zichzelf te houden".

Dat advies geldt niet voor boegbeeld Filip Dewinter. "Hij is nooit in die oostelijke provincies van Oekraïne geweest", zegt Van Grieken vandaag. "Bovendien heeft hij meteen na de inval zijn fout erkend en zich verontschuldigd omdat hij zich in Poetin heeft vergist. Het zijn alleen grote mijnheren die hun excuses kunnen aanbieden.”
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 9 april 2022 om 07:43.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2022, 05:26   #2
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik moet de Belangers niet verdedigen, maar iemand moet het toch doen, want zijzelf - minstens toch de forummers onder hen - zijn niet handig genoeg om het zelf te doen.
Dat is wel een stevige stamp onder die Belangers hun gat hé Schoof.

Hamvraag :
Zijn Niveanen die overgelopen zijn naar het BLOK ook zo lomp ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2022, 06:20   #3
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik moet de Belangers niet verdedigen, maar iemand moet het toch doen, want zijzelf - minstens toch de forummers onder hen - zijn niet handig genoeg om het zelf te doen.

Wel, in dit krantenartikel schetst Van Grieken de situatie zeer duidelijk.

kleine noot van de Schoof:
Zo ongeveer gans de westerse wereld heeft zich vergist in Putin. Iedereen dacht: hoe meer handelsrelaties, hoe minder kans op oorlog, hoe meer kans op gunstige evolutie naar vrijheid, democratie, o.a. ook via scholing enz. bla bla ... Zie mijn uitvergrote tekst hieronder in de quote.

titel: Van Grieken raadt Poetin-fans in partij aan om “eer aan zichzelf te houden”
link: https://www.hln.be/binnenland/van-gr...uden~a5426b49/
Is dat zo?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2022, 07:02   #4
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.253
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Is dat zo?
Neen, dat is niet zo.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2022, 07:05   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Neen, dat is niet zo.
Oei, zou Schoof zich zo vergissen?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2022, 07:48   #6
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Is dat zo?
Om uw werkelijke intenties te verbergen en te liegen vergt handigheid.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2022, 10:35   #7
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.253
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Oei, zou Schoof zich zo vergissen?
Soms kunnen zelfs de sterksten onder ons door stress even 'het juiste pad' uit het oog verliezen, en de vijand beginnen verdedigen.
Mits wat rust en kalmte komt dat wel terug OK. En anders helpen een paar lappen rond de oren ook.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2022, 13:11   #8
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Soms kunnen zelfs de sterksten onder ons door stress even 'het juiste pad' uit het oog verliezen, en de vijand beginnen verdedigen.
Mits wat rust en kalmte komt dat wel terug OK. En anders helpen een paar lappen rond de oren ook.
Desnoods de gaskraan opendraaien, hé panda.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2022, 13:19   #9
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik moet de Belangers niet verdedigen, maar iemand moet het toch doen, want zijzelf - minstens toch de forummers onder hen - zijn niet handig genoeg om het zelf te doen.

Wel, in dit krantenartikel schetst Van Grieken de situatie zeer duidelijk.

kleine noot van de Schoof:
Zo ongeveer gans de westerse wereld heeft zich vergist in Putin. Iedereen dacht: hoe meer handelsrelaties, hoe minder kans op oorlog, hoe meer kans op gunstige evolutie naar vrijheid, democratie, o.a. ook via scholing enz. bla bla ... Zie mijn uitvergrote tekst hieronder in de quote.

titel: Van Grieken raadt Poetin-fans in partij aan om “eer aan zichzelf te houden”
link: https://www.hln.be/binnenland/van-gr...uden~a5426b49/
Citaat:
"maar nu blijkt dat we ons grandioos hebben vergist".
Die 'nu' is wel een jaar of 8 te laat. Reeds in 2014 was het heel duidelijk (en eigenlijk al van 2008).
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2022, 15:50   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Soms kunnen zelfs de sterksten onder ons door stress even 'het juiste pad' uit het oog verliezen, en de vijand beginnen verdedigen.
Mits wat rust en kalmte komt dat wel terug OK. En anders helpen een paar lappen rond de oren ook.
Ik ben niet zozeer uit op gevecht,
maar wat niet goed is, vrienden, noem ik slecht
en wat mijn tegenstanders ook beweren
ik ga, zolang ik leef, mijn eigen weg!
(Anton van Wilderode)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2022, 22:46   #11
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Desnoods de gaskraan opendraaien, hé panda.
Inderdaad !
Hij zou nog veel verder willen gaan dan dat het 70 punten programma van het VB ooit deed of zal doen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 11 april 2022 om 22:47.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2022, 15:43   #12
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.793
Standaard

Weet iemand hoeveel keer Guy Verhofstadt in het Kremlin geweest is voor 2014 ?

Blijkbaar is op het internet daar alles van gewist .
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be