Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 januari 2009, 19:47   #1
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard CD&V-senatrice Schelfhaut haalt buiten alle regels om Kongoleesje naar hier

En in het nieuwsblad vertelde ze vol trots dat ze de blik van dat manneke zag en direct vond dat ze hem moest adopteren.

Zeer bedenkelijk is het inderdaad: wat als het manneke niet zo'n lieve blik had? Wat als het manneke spuuglelijk was? Neen, mevrouw de senator heeft -als was het in een winkel- het mooiste kindje genomen, en dan zonder enige procedure hier naar België gehaald.

Walgelijk!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de redactie.be
ma 12/01/09 19:37 Kandidaat-adoptieouders zijn niet te spreken over de handelwijze van CD&V-senator Els Schelfhaut. Die heeft een Congolees weeskindje naar België gehaald met het oog op adoptie. Andere kandidaat-adoptieouders voelen zich gediscrimineerd, omdat zij in een jarenlange procedure terechtkomen voor een buitenlands kind bij hen belandt.
Kandidaat-adoptieouders suggereren dat senator Schelfhaut die hele procedure heeft omzeild, omdat ze zelf het kind heeft uitgezocht en meegebracht naar België.

"Ik ben zeer verontwaardigd. Het gaat hier duidelijk niet om een verdoken adoptie, mevrouw pakt er zelfs mee uit op haar website", zegt een boze kandidaat-adoptievader.

"Staat zij boven de wet? Moet zij de procedure niet volgen? Ik vind echt het een perverse, snelle manier om kind te adopteren", aldus nog de man.

Schelfhout: "Zal adoptieprocedure opstarten"
Schelfhout zelf zegt dat ze het weeskindje naar België heeft kunnen brengen via een zogenoemd humanitair visum van Vreemdelingenzaken.

"Wij hebben het visum gekregen. Het is een visum voor één jaar. In dat jaar wordt van ons verwacht dat wij de adoptieprocedure zullen opstarten, wat wij ook zullen doen", zegt Schelfhout.

De vraag of ze dankzij haar senatorschap toch sneller een visum kon krijgen dan de gemiddelde Vlaming, noemt ze...
volledig artikel op www.deredactie.be
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 12 januari 2009 om 19:48.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 20:02   #2
De rechtvaardige rechter
Parlementslid
 
De rechtvaardige rechter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 november 2004
Berichten: 1.666
Standaard

Onlangs was er is ne consul die zijne dochtertje (ook via adopite) niet meer moest hebben omdat het niet aan zijn verwachtingen deed.
__________________
Tiocfaidh ár lá!
Links en Vlaams
De rechtvaardige rechter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 20:32   #3
jbl
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 28 januari 2008
Berichten: 305
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
En in het nieuwsblad vertelde ze vol trots dat ze de blik van dat manneke zag en direct vond dat ze hem moest adopteren.

Zeer bedenkelijk is het inderdaad: wat als het manneke niet zo'n lieve blik had? Wat als het manneke spuuglelijk was? Neen, mevrouw de senator heeft -als was het in een winkel- het mooiste kindje genomen, en dan zonder enige procedure hier naar België gehaald.

Walgelijk!



volledig artikel op www.deredactie.be
Beste Ardenees, ik heb vandaag de reportage in ter zake gezien en inderdaad hetgeen gebeurt is inderdaad walgelijk. De uitleg van mevrouw de senator trok op niks, klopte niet en ze loog tegen de sterren op (duidelijk te zien aan overdreven hoofdbewegingen).
ik hoop dat er niet teveel kinderloze ouders dit gevolgd hebben want dan wordt het voor hun nog een zware avond.
Wat is er aan de hand met deze generatie politici?? op dit niveau mag en kan blijkbaar alles en wordt alles onder elkaar geregeld, bedisseld...
Als CDENV'er die toch op vlak van gezin een aantal waarden hoog in het vaandel dient te dragen (gezin is de hoeksteen) maakt het allemaal nog driester.

Laatst gewijzigd door jbl : 12 januari 2009 om 20:33.
jbl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 20:45   #4
Havana
Europees Commissaris
 
Havana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2006
Berichten: 6.810
Standaard

Moest ze de procedure ontlopen en andere welwillende adoptie-ouders 'voorbijsteken' is dit uiteraard niet goed te praten. Maar toch vind ik het bewonderingswaardig dat ze een kind gelukkiger wil maken.
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 21:16   #5
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
Moest ze de procedure ontlopen en andere welwillende adoptie-ouders 'voorbijsteken' is dit uiteraard niet goed te praten. Maar toch vind ik het bewonderingswaardig dat ze een kind gelukkiger wil maken.
Bewonderingswaardig?

Zo'n impulsief gedrag met mensenlevens?

Verre van bewonderingswaardig.

Citaat:
En in het nieuwsblad vertelde ze vol trots dat ze de blik van dat manneke zag en direct vond dat ze hem moest adopteren.
Een duidelijker bewijs van gebrek aan karakter bestaat niet.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 21:33   #6
Havana
Europees Commissaris
 
Havana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2006
Berichten: 6.810
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Bewonderingswaardig?

Zo'n impulsief gedrag met mensenlevens?

Verre van bewonderingswaardig.



Een duidelijker bewijs van gebrek aan karakter bestaat niet.
Je hebt toch gelezen wat ik schrijf.
De procedure niet volgen is fout. Een arm kind willen helpen is bewonderingswaardig.
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 21:35   #7
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
Je hebt toch gelezen wat ik schrijf.
De procedure niet volgen is fout. Een arm kind willen helpen is bewonderingswaardig.
en als dat arm kind nu eens lelijk was, of gehandicapt? Denk je dat mevrouw de senatrice dan zou geholpen hebben?
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 12 januari 2009 om 21:36.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 21:35   #8
Havana
Europees Commissaris
 
Havana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2006
Berichten: 6.810
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
Je hebt toch gelezen wat ik schrijf.
De procedure niet volgen is fout. Een arm kind willen helpen is bewonderingswaardig.
In de veronderstelling dat ze een arm kind helpen wou.
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 21:35   #9
Havana
Europees Commissaris
 
Havana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2006
Berichten: 6.810
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
en als dat arm kind nu eens lelijk was, of gehandicapt? Denk je dat mevrouw de senatrice dan zou geholpen hebben?
Hoe kan ik dat weten? Hoe kan jij dat weten?
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 21:37   #10
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
Hoe kan ik dat weten? Hoe kan jij dat weten?
Afgaande op het feit dat ze het kindje nam omdat ze bij wijze van spreken smolt bij zijn blik, zou ik zeer geneigd zijn om neen te zeggen.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 21:48   #11
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Afgaande op het feit dat ze het kindje nam omdat ze bij wijze van spreken smolt bij zijn blik, zou ik zeer geneigd zijn om neen te zeggen.
Dat is het hem juist, het is duidelijk een impulsieve "aankoop".

Het soort van mens dat niet voorbij een nest met honden kan lopen zonder er een mee te nemen.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 21:55   #12
Havana
Europees Commissaris
 
Havana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2006
Berichten: 6.810
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Afgaande op het feit dat ze het kindje nam omdat ze bij wijze van spreken smolt bij zijn blik, zou ik zeer geneigd zijn om neen te zeggen.
Is het volgens jou dan onmogelijk om weg te smelten bij de blik van een gehandicapt of lelijk (wat is lelijk??) kind?

Nogmaals: ik keur af dat ze de procedure niet volgt. Dat moet een doorn in het oog van andere wachtende adoptie-ouders zijn.
Daar ik dacht, heeft ze trouwens reeds een kind geadopteerd.

Twijfel jij aan haar goede bedoelingen misschien?
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 22:12   #13
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Ik twijfel niet aan de goede intentie van mevrouw Schelfhout maar met haar handeling heeft ze meer kwaad dan goed gedaan. Mevr. Schelfout zet de deur open voor adoptieouders om zelf hun kind daar maar te gaan halen. Kinderen zijn overigens nog altijd geen koopwaar. Ze had dat manneke ook op andere manieren kunnen ondersteunen dan het naar hier te halen.
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 22:53   #14
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.155
Standaard

vinden jullie nu ook niet dat de procedure van de adoptie niet op mensenmaat gemaakt is ?

Je adopteert een kind wildvreemd, je mag dus niet kiezen: inderdaad de gehandicapte zou blijven zitten en de mooiste zouden eerst weg zijn..

Maar stel dat we nu het enige land zijn in de wereld die het op die manier doen ???

wat is het gevolg: dat alle ouders hier de 'minder mooie' en 'minder begaafde' kinderen adopteren. Hoewel eervol en op het ethische af zeer correct... maar wat zijn we daar nu mee om buitenlandse kindjes hier in ons ziekenzorgsysteem te adopteren ??? Toch dikke kak, die kunnen toch nooit zorgen voor ons pensioen later...
zouden we niet beter de selectie op 'kwaliteit' leggen ipv de selectie op 'puur ethisch correct... survival of the fittest' diegene die het meest kans heeft om te floreren in onze maatschappij...

En schiet mij nu maar af met dat standput..
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 22:59   #15
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
En in het nieuwsblad vertelde ze vol trots dat ze de blik van dat manneke zag en direct vond dat ze hem moest adopteren.

Zeer bedenkelijk is het inderdaad: wat als het manneke niet zo'n lieve blik had? Wat als het manneke spuuglelijk was? Neen, mevrouw de senator heeft -als was het in een winkel- het mooiste kindje genomen, en dan zonder enige procedure hier naar België gehaald.

Walgelijk!



volledig artikel op www.deredactie.be
Ik vind dit vooral ook erg voor alle kinderen die geweigerd zijn, omdat hun adoptiemama geen politica is.

Een ernstige migratiewet is nodig, maar die moet dan ook gelden voor de politici, hé?
__________________

Laatst gewijzigd door Antoon : 12 januari 2009 om 23:00.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2009, 11:09   #16
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Afschieten? Hoeft niet. Trek gewoon je eigen standpunt nog wat verder door en uiteindelijk kom je tot de conclusie dat we meteen ook maar alle idioten moeten afschieten. Tiens. Nu schieten we je toch af.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
vinden jullie nu ook niet dat de procedure van de adoptie niet op mensenmaat gemaakt is ?

Je adopteert een kind wildvreemd, je mag dus niet kiezen: inderdaad de gehandicapte zou blijven zitten en de mooiste zouden eerst weg zijn..

Maar stel dat we nu het enige land zijn in de wereld die het op die manier doen ???

wat is het gevolg: dat alle ouders hier de 'minder mooie' en 'minder begaafde' kinderen adopteren. Hoewel eervol en op het ethische af zeer correct... maar wat zijn we daar nu mee om buitenlandse kindjes hier in ons ziekenzorgsysteem te adopteren ??? Toch dikke kak, die kunnen toch nooit zorgen voor ons pensioen later...
zouden we niet beter de selectie op 'kwaliteit' leggen ipv de selectie op 'puur ethisch correct... survival of the fittest' diegene die het meest kans heeft om te floreren in onze maatschappij...

En schiet mij nu maar af met dat standput..
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2009, 11:29   #17
Gforce
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 januari 2009
Berichten: 177
Standaard

Misschien had ze plotsklaps last van het Madonna/Angelinasyndroom.
Gforce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2009, 11:32   #18
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Wie wat vertrouwd is met de huidige (internationale) adoptieprocedure, weet dat dit bijna de allure heeft van een langdurige lijdensweg. En dat een hele hoop mensen zich komen bemoeien met je leven en je gezin. Dat je wordt gewikt en gewogen door een stel ambtenaren. Cursussen volgen, interviews ondergaan, je financiën laten doorlichten, je huis laten inspecteren. Naar de rechtbank moeten trekken voor geschiktheidsvonnissen. Ondervraagd worden over de meest intieme details, tot je sexleven toe. 2-3 jaar ben je zoet (wachtlijsten inbegrepen).

Maar CD&V mandatarissen zijn als hoeders van de gezinswaarden uiteraard hiervan vrijgesteld. Ze wil het plebs wel wat kruimels toesmijten, ze wil nl. bekijken of die procedure niet wat eenvoudiger kan.

Alleszins: de boodschap is duidelijk. Creëer een 'voldongen feit'. Regularisatie a posteriori is namelijk eenvoudiger dan zich aan de wet houden.
__________________
'T
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2009, 11:33   #19
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
vinden jullie nu ook niet dat de procedure van de adoptie niet op mensenmaat gemaakt is ?

Je adopteert een kind wildvreemd, je mag dus niet kiezen: inderdaad de gehandicapte zou blijven zitten en de mooiste zouden eerst weg zijn..

Maar stel dat we nu het enige land zijn in de wereld die het op die manier doen ???

wat is het gevolg: dat alle ouders hier de 'minder mooie' en 'minder begaafde' kinderen adopteren. Hoewel eervol en op het ethische af zeer correct... maar wat zijn we daar nu mee om buitenlandse kindjes hier in ons ziekenzorgsysteem te adopteren ??? Toch dikke kak, die kunnen toch nooit zorgen voor ons pensioen later...
zouden we niet beter de selectie op 'kwaliteit' leggen ipv de selectie op 'puur ethisch correct... survival of the fittest' diegene die het meest kans heeft om te floreren in onze maatschappij...

En schiet mij nu maar af met dat standput..
Afschieten zal ik niet doen, maar ik hoop dat dit terug te brengen is tot een gebrek aan kennis/ervaring inzake internationale adoptie, anders vind ik dit gewoon deerniswekkend.
__________________
'T
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2009, 11:38   #20
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

In wezen is madam een negerke gaan kopen, dat dit allemaal nog kan in deze tijd...
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be