Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 januari 2009, 12:18   #21
Gforce
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 januari 2009
Berichten: 177
Standaard



lolz
Gforce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2009, 14:39   #22
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
en als dat arm kind nu eens lelijk was, of gehandicapt? Denk je dat mevrouw de senatrice dan zou geholpen hebben?
waarom niet een selectieprocedure ala turtelboom, met criteria:
1° is het een mooi kind OK
2° toont het een vorm van intelligentie OK
3° heeft het kind geen zichtbare handicaps
4° ook geen neurologische afwijkingen (zie 2, maar medisch)
5° is het kind eentje met hoge aaibaarheidsfactor, dat de ouders direct gelukkig mee zullen zijn
6° is de wereld beter met het kind hier in belgie te doen opgroeien
en dan kun je dat toch allemaal rustig adopteren...

je weet dat het kind later een stevig diploma haalt
hier perfect gelukkig zal zijn en goed werk zal kunnen doen
en onze bevolkingspyramide zal kunne ondersteunen

ALS er nu een ding is die nog meer zou bijdragen aan ons pensioneplan dan de selectie van alochtonen, dan is het ook hier een doorgedreven selectie uit te voeren. EN nee ik ben geen vlaams blokker, ik redeneer hier gewoon economisch

wat voor ne zever is dat, dat we hier de 'afval' van de ontwikkelingslanden moeten zitten kweken, omdat ze daar er geen weg mee weten ? Ik bedoel gewoon, feitelijk een kind is precies adopteerbaar omdat het ofwel een medisch probleem heeft, ofwel omdat het geen ouders meer heeft die er voor kunnen zorgen.

En stel nu dat wij het enige land zijn in de wereld die zo lekke ethisch naief zitten de selecteren, en stel dat gans europa en amerika die 'ethische' keuzes laat liggen.... Wat zijn we dan bezig ??? Met de afval en 3de keus van gans de wereld te adopteren;;; omdat wij hier zo'n ethische wetgeving hebben... Heeft er iemand zicht op hoe het zit in europa ?? Zijn wij het enige land die zo 'ethisch' zitten te selecteren ???

Als ik zo de amerikaaanse madonna zie, zou ik denken, die koopt baby's a volonté.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2009, 14:43   #23
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Ik twijfel niet aan de goede intentie van mevrouw Schelfhout maar met haar handeling heeft ze meer kwaad dan goed gedaan. Mevr. Schelfout zet de deur open voor adoptieouders om zelf hun kind daar maar te gaan halen. Kinderen zijn overigens nog altijd geen koopwaar. Ze had dat manneke ook op andere manieren kunnen ondersteunen dan het naar hier te halen.
precies. Waarom procedure dan als mvr. bewijst dat je ze niet moet volgen OF dat je kan inpikken? Een katholiek adagio misschien: het is nooit te laat om te beteren?
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2009, 14:51   #24
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
En in het nieuwsblad vertelde ze vol trots dat ze de blik van dat manneke zag en direct vond dat ze hem moest adopteren.

Zeer bedenkelijk is het inderdaad: wat als het manneke niet zo'n lieve blik had? Wat als het manneke spuuglelijk was? Neen, mevrouw de senator heeft -als was het in een winkel- het mooiste kindje genomen, en dan zonder enige procedure hier naar België gehaald.

Walgelijk!



volledig artikel op www.deredactie.be
Had ze om garantie gevraagd en het recht op inruil indien de verwachtingen niet zouden uitkomen ?
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2009, 15:47   #25
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Lees er de Haagse conventie van 1993 eens op na. Vooral de passage die handelt over 'het belang van het kind staat centraal'. Daar vind je de criteria waar alle kandidaat adoptielanden aan moeten voldoen. Maar...
Citaat:
1° is het een mooi kind OK
2° toont het een vorm van intelligentie OK
3° heeft het kind geen zichtbare handicaps
4° ook geen neurologische afwijkingen (zie 2, maar medisch)
5° is het kind eentje met hoge aaibaarheidsfactor, dat de ouders direct gelukkig mee zullen zijn
6° is de wereld beter met het kind hier in belgie te doen opgroeien
....staat daar niet tussen (behalve 3°, min of meer).

Het is namelijk zo van zodra een land min of meer politieke, maatschappelijke en economische stabiliteit begint te verkrijgen, ook de binnenlandse adoptie verbetert en bijgevolg meer en meer de internationale adoptiekanalen terug begint af te sluiten. China is zo een voorbeeld.

De landen waaruit nog wel geadopteerd kan worden, betreffen meestal landen die op een van de bovenvermelde criteria zwaar te kort schieten, zoals b.v. Colombia, Ethiopië, Kazachstan enz.. Landen waar een en ander misloopt, als er al geen regelrechte oorlog heerst.

En de kans dat je daarbij 100% gezonde kinderen kunt adopteren, is niet erg groot. Het enige waar je voor kan kiezen is geen 'special needs child' te adopteren. Maar bijna allemaal arriveren ze hier met psychologische schade waarvan je nooit goed kan inschatten hoe ze dat de komende 20 jaar zullen verwerken. Dus je voorspelling dat....
Citaat:
je weet dat het kind later een stevig diploma haalt
hier perfect gelukkig zal zijn en goed werk zal kunnen doen
en onze bevolkingspyramide zal kunne ondersteunen
....is je reinste flauwekul.

Je redenering is dus niet economisch, het is zelfs geen redenering, maar slecht geïnformeerde fantasie met een kwalijk reukje.

Ik zou het trouwens bijzonder triestig vinden dat mensen de werkwijze van de Schelfhouten en Madonna's van deze wereld als 'economisch verantwoord' gaan bestempelen.
__________________
'T
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2009, 15:58   #26
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Ook ik twijfel niet aan de goede intenties van mevrouw de mevrouw. Toch enkele bedenkingen.

1. Dit is inderdaad een "kaakslag" (tjah, ik ben nu eenmaal flamingant) voor die vele mensen die doorheen een lange en loeizware procedure moeten om een kind te adopteren. En die procedure is er overigens niet voor niets. Die is er in het belang van het kind. Dat mevrouw de mevrouw nu eventjes het hele zootje passeert maakt het heel begrijpelijk dat kandidaat adoptie-ouders nu steigeren en wekt opnieuw het beeld dat de wet niet geldt voor politici.

2. Ik snap die adoptie-stormloop (die trouwens internationaal is) op Afrika niet. Of misschien wel. 3 decennia van foldertjes met zwarte kindjes die je met kolen van ogen aankijken zodat AZG of andere NGO's op uw milde bijdragen zouden kunnen rekenen, beginnen hun vruchten af te werpen. De rits Hollywoodsterren die met veel show en vertoon ginder wat kindjes gaan "ophalen" zal ook wel voor een copycat effect zorgen bij de mindere goden. Alleen is het de vraag of dit ook maar iets oplost voor de Afrikaan, behalve dan voor dat ene specifieke baby'tje. Zie volgende punten...

3. We hebben hier ook weeshuizen en instellingen. Waar is hun media coverage? We hebben hier ook baby's die ongewenst blijken te zijn. Waar zijn de foldertjes met hun vragende ogen? Wanneer vliegt Madonna naar Vlaanderen om hier een kind te adopteren? Not likely.

4. Heeft Afrika iets aan zulks verschijnsel? Ik vind van niet. Dat ene kindje met de mooie oogjes is gered maar het hele continent is nog steeds een puinhoop. Als ik dan lees dat de kindjes naar hier mogen komen omdat ze ziektes hebben waarvoor geen adequate behandeling is down there, dan heb ik zo eerder het idee van "Waar wacht je op, Madonna en Angelina. Jullie zwemmen in het geld. Geef een donatie van een paar miljoenen dollars per jaar (voor jullie een zakcentje) aan foster parents plan en je hebt meteen duizenden Afrikaanse kindjes als je virtuele adoptiekindjes die in hun eigen omgeving voedsel, onderwijs, e.d. kunnen krijgen". Mevrouw de mevrouw had zulks ook kunnen doen. En als die sterren die zwemmen in het geld nu eens gewoon een paar hospitalen laten optrekken en een paar goede artsen sturen naar Afrika? Daar zou Afrika bij winnen en niet 1 kind dat blijkbaar wordt uitgekozen op basis van puppy-oogjes. Dat adopteren van een kindje uit Afrika is nog niet eens een druppel op een hete plaat... het is een water-atoom op een hete plaat. Het is alsof je in Auschwitz 5 Joden van de dood mag redden in plaats van dat kamp gewoonweg op te doeken en je nog een held voelen ook.


Mijn eigen bedenkingen in acht genomen, moet ik me aansluiten bij HAMC en zeggen dat dit soort verschijnsel gewoon een impuls "aankoop" is. Eentje die dan nog alle kandidaat adoptie-ouders en de wezen in eigen land in de schaduw zet.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2009, 16:26   #27
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
4. Heeft Afrika iets aan zulks verschijnsel? Ik vind van niet. Dat ene kindje met de mooie oogjes is gered maar het hele continent is nog steeds een puinhoop. Als ik dan lees dat de kindjes naar hier mogen komen omdat ze ziektes hebben waarvoor geen adequate behandeling is down there, dan heb ik zo eerder het idee van "Waar wacht je op, Madonna en Angelina. Jullie zwemmen in het geld. Geef een donatie van een paar miljoenen dollars per jaar (voor jullie een zakcentje) aan foster parents plan en je hebt meteen duizenden Afrikaanse kindjes als je virtuele adoptiekindjes die in hun eigen omgeving voedsel, onderwijs, e.d. kunnen krijgen". Mevrouw de mevrouw had zulks ook kunnen doen. En als die sterren die zwemmen in het geld nu eens gewoon een paar hospitalen laten optrekken en een paar goede artsen sturen naar Afrika? Daar zou Afrika bij winnen en niet 1 kind dat blijkbaar wordt uitgekozen op basis van puppy-oogjes. Dat adopteren van een kindje uit Afrika is nog niet eens een druppel op een hete plaat... het is een water-atoom op een hete plaat. Het is alsof je in Auschwitz 5 Joden van de dood mag redden in plaats van dat kamp gewoonweg op te doeken en je nog een held voelen ook.
Ik begrijp wat je wil zeggen, slechts enkele bedenkingen:

1. Afrika is niet de grote leverancier van internationale adoptiekinderen in België, integendeel. Als ik me niet vergis worden momenteel b.v. meer kinderen uit Kazachstan geadopteerd, dan uit heel Afrika.

2. Het gaat niet over 'de Afrikaan'. Het gaat over kinderen die in een dergelijk precaire toestand verkeren dat adoptie de enige uitweg is om nog een uitzicht op een ietwat fatsoenlijk leven. De meeste adopties worden trouwens ook uitgevoerd met de mogelijkheid een band te onderhouden met het oorspronkelijk moederland. Juist om het negatieve beeld van 'kinderen uit hun land stelen' te vermijden.

In Zuid-Afrika organiseert men zelfs een ontmoeting met de ouders die hun kind afstaan!

Of: stel dat Zimbabwe eindelijk van die klootzak verlost raakt. Hoeveel jaar denk je daar terug te moeten opbouwen? Wees er maar zeker van dat voor tal van kinderen in het begin adoptie de enige uitweg zal zijn op korte termijn.

3. Je kunt zo veel geld pompen in een corrupte staat als je wilt, de corruptie zal alles opslorpen. Een hospitaal bouwen is 1 ding, het openhouden en onderhouden een ander.

Dit maar om te stellen dat internationale adoptie meestal wel degelijk in het belang is van vele geadopteerde kinderen (alleen niet op de manier van hoger vermelde politica's en popzangeressen). Het gaat niet om Afrika of het helpen van Afrikanen as such, het gaat over het belang van kinderen in een bijzondere situatie.
__________________
'T
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2009, 16:53   #28
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde
 
DenDane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2006
Berichten: 876
Standaard

Hoeveel kost zo'n negerke tegenwoordig ?
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2009, 17:04   #29
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.234
Standaard

Adoptie kan niet streng genoeg zijn.
Arme kansloze kinderen kunnen ook geholpen worden zonder adoptie vind ik.
Ja, ik ben ertegen.
Vette Pois(s)on is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2009, 17:29   #30
Gforce
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 januari 2009
Berichten: 177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenDane Bekijk bericht
Hoeveel kost zo'n negerke tegenwoordig ?
http://www.youtube.com/watch?v=3BcIoEGnM4U

Sketchke van in de Gloria: "de zwarte parel"
Gforce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2009, 18:12   #31
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
Moest ze de procedure ontlopen en andere welwillende adoptie-ouders 'voorbijsteken' is dit uiteraard niet goed te praten. Maar toch vind ik het bewonderingswaardig dat ze een kind gelukkiger wil maken.

Ik heb geen bewondering voor mensen die wetten maken die ze zelf niet naleven. Bij mij komt dit over als:


__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2009, 18:15   #32
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
Moest ze de procedure ontlopen en andere welwillende adoptie-ouders 'voorbijsteken' is dit uiteraard niet goed te praten. Maar toch vind ik het bewonderingswaardig dat ze een kind gelukkiger wil maken.

Ik heb geen bewondering voor mensen die wetten maken die ze zelf niet naleven. Bij mij komt dit over als:


We maken wetten voor het gepeupel maar we moeten ons er zelf niet aan houden.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2009, 18:25   #33
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik heb geen bewondering voor mensen die wetten maken die ze zelf niet naleven. Bij mij komt dit over als:


We maken wetten voor het gepeupel maar we moeten ons er zelf niet aan houden.
Wetten voor het gepeupel
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2009, 18:34   #34
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Wetten voor het gepeupel
Geert Versnick ziet het wellicht al helemaal zitten.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2009, 19:51   #35
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Ik durf trouwens te wedden dat ze ermee zal wegkomen "jamaar dat manneke is het hier nu gewoon en we kunnen hem toch niet uit zijn vertrouwde omgeving wegrukken"
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2009, 20:21   #36
Havana
Europees Commissaris
 
Havana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2006
Berichten: 6.810
Standaard

Ze moesten haar in de bak smijten.
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2009, 21:33   #37
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
Ze moesten haar in de bak smijten.
U weet best dat haar gedrag niet is goed te praten!
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2009, 21:39   #38
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
U weet best dat haar gedrag niet is goed te praten!
²
Ik begrijpen dat je overmand door emotie en dergelijk maar als iedereen dit begint te doen gaat het op de lange termijn mis
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2009, 22:35   #39
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Jup, de politieke elite geeft weer eens het goede voorbeeld. Wetten en regels zijn er om omzeild te worden.

Nu ja, het voorlopig visum is maar een jaar geldig, dus als mevrouw Schelfhaut over haar bevlieging geraakt, kan ze hem nog altijd terugbrengen.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2009, 00:01   #40
Boontjes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 4 april 2005
Berichten: 1.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
En in het nieuwsblad vertelde ze vol trots dat ze de blik van dat manneke zag en direct vond dat ze hem moest adopteren.

Zeer bedenkelijk is het inderdaad: wat als het manneke niet zo'n lieve blik had? Wat als het manneke spuuglelijk was? Neen, mevrouw de senator heeft -als was het in een winkel- het mooiste kindje genomen, en dan zonder enige procedure hier naar België gehaald.

Walgelijk!



volledig artikel op www.deredactie.be
In onze CVP-staat Vlaanderen kan alles, als men maar CVP is - waar blijft Leterme nu met zijn deugdelijk, goed, voor iedereen-gelijk-bestuur? Iedereen gelijk voor de wet? Natuurlijk, behalve de 'politieke' uitzonderingen....
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be