Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 maart 2009, 13:24   #21
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

tijd dat de Vlaamse regering de Opelfabriek overneemt en begint met de productie van een Vlaamse auto.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 13:32   #22
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
tijd dat de Vlaamse regering de Opelfabriek overneemt en begint met de productie van een Vlaamse auto.
Minerva 2009
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 13:35   #23
TyrannyResponseTeam
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 maart 2009
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
tijd dat de Vlaamse regering de Opelfabriek overneemt en begint met de productie van een Vlaamse auto.
Dat zegt toch iedereen? Nationaliseer den boel, pak het af en begin opnieuw. Minerva vind ik alvast geen slecht idee. Elektrische wagens of hybrides.
TyrannyResponseTeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 13:40   #24
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TyrannyResponseTeam Bekijk bericht
Dat zegt toch iedereen? Nationaliseer den boel, pak het af en begin opnieuw. Minerva vind ik alvast geen slecht idee. Elektrische wagens of hybrides.
de know-how is er, het geld is er en de wil is er. Waar wacht men nog op?
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 13:42   #25
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
de know-how is er, het geld is er en de wil is er. Waar wacht men nog op?
Omdat als men dat doet men voor elke fabriek in Vlaanderen er ook èèn in de Walen moet zetten.

Ja, de walen zijn baas.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 13:43   #26
TyrannyResponseTeam
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 maart 2009
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
de know-how is er, het geld is er en de wil is er. Waar wacht men nog op?
Idd. En als de Hollanders geen windmolens willen bouwen op de torntonbank, waarom er zelf geen maken bij bombardier in Brugge? Ik zeg maar wat... De vliegtuigindustrie zou ook wel ne keer een injectie kunnen gebruiken, gelijk sabca en sonaca. De Iraniërs kunnen wel fighters en ballistische raketten ontwikkelen met '70 technologie...
TyrannyResponseTeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 13:49   #27
roodhaar
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Mag het VB dan voortaan ook die stelling verdedigen zonder als het ene of andere monster afgeschilderd te worden, AUB.
Van mij moet men iedere stelling kunnen uiten, behalve als het over goedkeuren van genocides gaat of het zich verheugen in kinderlijkjes .


Maar het VB gebruikte dit thema nu wel ook niet echt in de economische zin he...of toch niet zeker alleen, denk ik. er zat TOEN toch ook wel een zuiver etnisch kantje aan. Maar als je vandaag de dag de keuze hebt als Vlaams/belgisch bedrijf je filialen in het buitenland te sluiten of die in eigen land, en je dan voor de eigen Vlaamse tewerkstelling kiest, kan men dat gezien de internationale context niet verwijten.
__________________
Citaat:
ZIONISME ; woorden schieten tekort...PollyCorrect :
Ik ga even naar Canvas terzake kijken, en zien hoe Zielig ze het daar wel vinden, van die 2 arme Palestijnse kindertjes en het lijden van hun gezinnen
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 13:52   #28
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
tijd dat de Vlaamse regering de Opelfabriek overneemt en begint met de productie van een Vlaamse auto.
Mij niet gelaten hoor maar het is niet evident om val nul de massaproduktie van een wagen te beginnen want ik neem aan dat we de modellen van Opel of GM niet zullen mogen overnemen. Er is voldoende know-how aanwezig om de meeste delen van die wagen te maken maar we zitten hoe dan ook met relatief lange periode die overbrugt moet worden vooraleer een wagen in massaproduktie kan gaan. Het zal ook een pak poen kosten en veel risico's met zich meebrengen. En bon een "Vlaamse" auto mag in Vlaanderen dan aanslaan (allehoewel met Renault Vilvoorde is duidelijk geworden dat men in België niet "nationalistisch" koopt) in de rest van de wereld is het één van de vele auto's (en dan één zonder distributienetwerk etc etc.)

In Wallonië worden er al "eigen" wagens gebouwd maar dat is verre van massaproduktie.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 7 maart 2009 om 13:55.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 13:54   #29
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Omdat als men dat doet men voor elke fabriek in Vlaanderen er ook èèn in de Walen moet zetten.

Ja, de walen zijn baas.
Wat een onzin. Industriëel beleid is al lang de bevoegdheid van de Gewesten. Er is niemand die Vlaanderen verbiedt om zelf te investeren in de productie van wagens of het zou Europa moeten zijn.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 13:56   #30
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Minerva 2009

idem
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 7 maart 2009 om 13:56.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 13:56   #31
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Mij niet gelaten hoor maar het is niet evident om val nul de massaproduktie van een wagen te beginnen want ik neem aan dat we de modellen van Opel of GM niet zullen mogen overnemen. Er is voldoende know-how aanwezig om de meeste delen van die wagen te maken maar we zitten hoe dan ook met relatief lange periode die overbrugt moet worden vooraleer een wagen in massaproduktie kan gaan. Het zal ook een pak poen kosten en veel risico's met zich meebrengen. En bon een "Vlaamse" auto mag in Vlaanderen dan aanslaan (allehoewel met Renault Vilvoorde is duidelijk geworden dat men in België niet "nationalistisch" koopt) in de rest van de wereld is het één van de vele auto's (en dan één zonder distributienetwerk etc etc.)
het lijkt me alleszins zinvoller om voor zoiets te lobbyen, dan voor de organisatie van het WK Voetbal en de Olympische Spelen. Zaken waar ook massa's lobbying en voorbereiding in kruipen, met dan nog een zeer onzeker resultaat.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 13:58   #32
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Wat een onzin. Industriëel beleid is al lang de bevoegdheid van de Gewesten. Er is niemand die Vlaanderen verbiedt om zelf te investeren in de productie van wagens of het zou Europa moeten zijn.
Oh, Vlaanderen is baas in Belgie?
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 14:03   #33
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
het lijkt me alleszins zinvoller om voor zoiets te lobbyen, dan voor de organisatie van het WK Voetbal en de Olympische Spelen. Zaken waar ook massa's lobbying en voorbereiding in kruipen, met dan nog een zeer onzeker resultaat.
Het verschil met de organisatie van een WK voetbal is dat je pas echt moet beginnen te investeren als je weet dat het toernooi wordt toegekend en dat je dan al zeker bent dat er wedstrijden zullen plaatsvinden een winnaar zal zijn en dat als de wedstrijden voorbij zijn die ook voorbij zijn. Aan de produktie van een wagen zijn er veel meer risico's verbonden en is de uitkomst veel onzekerder. Er is geen enkele garantie dat de verkoop van een wagen echt zal aanslaan. Voor multinationals die tientallen modellen verkopen is dat geen ramp maar als men maar één model verkoopt dan is iedere introductie van een nieuwe wagen er op of er over.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 14:08   #34
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Oh, Vlaanderen is baas in Belgie?
Als men in Wallonië eigen wagens op de markt kan brengen (hetzij op zeer beperkte) schaal waarom zou men dat in Vlaanderen niet kunnen. De kennis is aanwezig, de productiefaciliteiten zijn aanwezig, de arbeiders zijn aanwezig en er is geld genoeg in Vlaanderen? Ik heb de indruk dat sommigen de Franstaligen graag als eeuwig excuus willen inroepen om problemen niet aan te pakken dat we anno 2009 kunnen aanpakken met de bevoegdheden en middelen waarover we beschikken.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 7 maart 2009 om 14:15.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 14:18   #35
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Mij niet gelaten hoor maar het is niet evident om val nul de massaproduktie van een wagen te beginnen want ik neem aan dat we de modellen van Opel of GM niet zullen mogen overnemen. Er is voldoende know-how aanwezig om de meeste delen van die wagen te maken maar we zitten hoe dan ook met relatief lange periode die overbrugt moet worden vooraleer een wagen in massaproduktie kan gaan. Het zal ook een pak poen kosten en veel risico's met zich meebrengen. En bon een "Vlaamse" auto mag in Vlaanderen dan aanslaan (allehoewel met Renault Vilvoorde is duidelijk geworden dat men in België niet "nationalistisch" koopt) in de rest van de wereld is het één van de vele auto's (en dan één zonder distributienetwerk etc etc.)

In Wallonië worden er al "eigen" wagens gebouwd maar dat is verre van massaproduktie.
Wat ge niet aandurft is al verloren op voorhand
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 14:20   #36
roodhaar
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Als men in Wallonië eigen wagens op de markt kan brengen (hetzij op zeer beperkte) schaal waarom zou men dat in Vlaanderen niet kunnen. De kennis is aanwezig, de productiefaciliteiten zijn aanwezig, de arbeiders zijn aanwezig en er is geld genoeg in Vlaanderen? Ik heb de indruk dat sommigen de Franstaligen graag als eeuwig excuus willen inroepen om problemen niet aan te pakken dat we anno 2009 kunnen aanpakken met de bevoegdheden en middelen waarover we beschikken.


Helaas is Opel geen eigenaar van de gebouwen, en heeft zelfs geen eigendom van de Opel Patenten. Die zijn door GM overgedragen aan de Amerikaanse Staat dacht ik als onderdeel voor een recsue plan.


Het enige wat je dus in Opel antwerpen echt HEBT, is KNOW HOW en de hoge Vlaamse productiviteit. Weet niet of dat voldoende gaat zijn...
__________________
Citaat:
ZIONISME ; woorden schieten tekort...PollyCorrect :
Ik ga even naar Canvas terzake kijken, en zien hoe Zielig ze het daar wel vinden, van die 2 arme Palestijnse kindertjes en het lijden van hun gezinnen
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 14:27   #37
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
Helaas is Opel geen eigenaar van de gebouwen, en heeft zelfs geen eigendom van de Opel Patenten. Die zijn door GM overgedragen aan de Amerikaanse Staat dacht ik als onderdeel voor een recsue plan.


Het enige wat je dus in Opel antwerpen echt HEBT, is KNOW HOW en de hoge Vlaamse productiviteit. Weet niet of dat voldoende gaat zijn...
tuurlijk, en die hoop beton en oudijzer kunnen ze ook niet meenemen he. Waarom dat dan niet zelf benutten. Herstart Minerva en legerjeeps, als de lijn daar voldoende voor geschikt is. Normaal wel want de fabriek is zo gebouwd dat er in tijd van oorlog legervoertuigen op kunnen gebouwd worden en tijd van oorlog is het altijd. Het is altijd wel ergens oorlog, daar zorgt Amerika wel voor. Dat militaire gedoe verkoopt toch en de rest zal wel volgen.

Laatst gewijzigd door Garry : 7 maart 2009 om 14:28.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 14:34   #38
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.879
Standaard

Sluiting en/of afstoting van Bochum,Eisenach en Antwerpen is slechts één van de scenario's....er zijn er nog andere.In gen enkel scenario ziet het er goed uit voor minstens 3 fabrieken..


De patentportefeuille van de ganse GM-groep,waarvan de meeste ontwikkelingen in Europa gebeurd zijn,wordt vrijwel zeker eigendom van de VS-regering als onderpand voor Amerikaanse overheidssteun aan GM-USA.Dit is de keiharde logica van de verkoop langeleden van Opel en Vauxhall aan het "machtige" GM....Strategische zaken als de portefeuille komen toe aan de eigenaar!


Dit betekent ook dat de "doorstart" van GM-Europe niet zo zeker is,want dan moet deze "onafhankelijke organisatie" het recht verwerven om haar eigen ontwikkelde technologieen en methoden verder te mogen gebruiken...Daartoe moet harde cash op tafel...en veel!


Zelfs voor Duitsland is dit een erg moeilijke puzzel

Laatst gewijzigd door kelt : 7 maart 2009 om 14:36.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 14:36   #39
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Omdat als men dat doet men voor elke fabriek in Vlaanderen er ook èèn in de Walen moet zetten.

Ja, de walen zijn baas.
Een rede temeer om eindelijk een streep te zetten onder die overbodig geworden samenwerking tussen Walen en Vlamingen. Even overbodig dan heel die Koninklijke poppenkast. Dat de Walen die ook maar mee pakken, weer een stel parasieten waarvan we dan verlost zijn.

Laatst gewijzigd door Garry : 7 maart 2009 om 14:36.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 14:38   #40
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
de know-how is er, het geld is er en de wil is er. Waar wacht men nog op?
Omdat de know how er niet is,de wil ook niet en het geld nog minder

Laatst gewijzigd door kelt : 7 maart 2009 om 14:39.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be