Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 maart 2009, 20:53   #41
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
oioi, we zijn vertrokken ...
non d'une pipe, nous voil�* partis ...
Het is nom d'une pipe.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2009, 20:55   #42
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
vrienden, probeer eerst uw Nederlands in orde te zetten voor u zich hier komt prostitueren in het Frans (vol fouten, overigens)

Sincèrement vôtre !
Se prostituer en français, Descartes Jr ? Nom d’une pipe, ne faisons pas ça, l’ami !
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 07:11   #43
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dat wat U doet is typisch eigen aan een Vlaming, lachen met foute uitspraken en een fout woordgebruik enz. Misschien is dat wel mee de rede dat veel Franstalige niet durven spreken in het Nederlands, om niets verkeerd te zeggen en om niet uitgelachen te worden.

Wie als Franstalige moeite doet om Nederlands te spreken of Nederlandstalige die moeite doet om Frans te spreken, mag gewaardeerd worden ook al zit het boordevol met fouten en slecht uitgesproken.
Je reinste onzin. Een Waal die moeite doet om het te spreken wordt hier gewaardeerd ! De broers Deboursu zijn hier intussen helden.

De Waal haalt gewoon zijn neus op voor het Nederlands.Elke Afrikaan die hier 3 maanden woont kent beter Nederlands dan onze eigen landgenoten ! Die halen hun neus er niet voor op.

Anderszijds vind ik ook dat de Nederlandse taalbeheersing van onze jeugd erop achteruit gaat en ga akkoord met Hellebarde.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 13:39   #44
Tuurlambert
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 12 maart 2009
Berichten: 17
Standaard

De oorspronkelijke discussie ging toch over de dotaties aan Laurent en Astrid, dacht ik... Welnu, daar wou ik toch een dingetje over kwijt, een vraag die me sinds een aantal maanden op de lippen brandt.

Toen in de Kamer een aantal amendementen aangaande de civiele lijst voorlagen, om de dotaties in kwestie, en ook die aan Fabiola, te schrappen, stemden de Vlaams-republikeinse parlementsleden van de N-VA tegen...

N-VA-militanten en -sympathisanten die dit stemgedrag snappen, mogen het mij steeds eens uitleggen... want van Vlaams-nationalisten had ik zoiets toch nooit verwacht.
Tuurlambert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 13:46   #45
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Je reinste onzin. Een Waal die moeite doet om het te spreken wordt hier gewaardeerd ! De broers Deboursu zijn hier intussen helden.

De Waal haalt gewoon zijn neus op voor het Nederlands.Elke Afrikaan die hier 3 maanden woont kent beter Nederlands dan onze eigen landgenoten ! Die halen hun neus er niet voor op.

Anderszijds vind ik ook dat de Nederlandse taalbeheersing van onze jeugd erop achteruit gaat en ga akkoord met Hellebarde.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 13:51   #46
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tuurlambert Bekijk bericht
De oorspronkelijke discussie ging toch over de dotaties aan Laurent en Astrid, dacht ik... Welnu, daar wou ik toch een dingetje over kwijt, een vraag die me sinds een aantal maanden op de lippen brandt.

Toen in de Kamer een aantal amendementen aangaande de civiele lijst voorlagen, om de dotaties in kwestie, en ook die aan Fabiola, te schrappen, stemden de Vlaams-republikeinse parlementsleden van de N-VA tegen...

N-VA-militanten en -sympathisanten die dit stemgedrag snappen, mogen het mij steeds eens uitleggen... want van Vlaams-nationalisten had ik zoiets toch nooit verwacht.
ik sluit mij aan bij deze vraag.
't Zal natuurlijk wel weer gaan om procedurele kwesties. En dus weer hooi op de vork van de advokatuur.

Wanneer gaan de kieslijsten nu eens eindelijk het volk-met-het-gezonde- boerenverstand vertegenwoordigen ipv de advokatuur met hun gescleroseerde bis/ter/quater-casuïstiek ?

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 16 maart 2009 om 13:51.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 14:14   #47
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
ik sluit mij aan bij deze vraag.
't Zal natuurlijk wel weer gaan om procedurele kwesties. En dus weer hooi op de vork van de advokatuur.

Wanneer gaan de kieslijsten nu eens eindelijk het volk-met-het-gezonde- boerenverstand vertegenwoordigen ipv de advokatuur met hun gescleroseerde bis/ter/quater-casuïstiek ?
Zal ik het even toelichten?

Om dat het NVA niet echt een Vlaams-nationalistische partij is. Ook om die reden dat ik beweer dat, in functie van het bekomen van een onafhankelijk Vlaanderen enkel een stem op het VB nuttig is.

Zelfs met massaal veel stemmen voor het NVA is die partij afhankelijk van een linkse partij om een regering te vormen en in dat kader zullen ze trouw moeten zweren aan de Koning. Nogal logisch dat ze die zijn telgen geen haar breed in de weg willen leggen anders kunnen ze het wel schudden van bedeeld te worden met het leveren van een formateur.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 14:15   #48
Eschaton ß
Partijlid
 
Eschaton ß's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2009
Locatie: Fleuris-sur-Gemappes-En-Bidonville-Misère (Vuilvoorde/Vilmorte)
Berichten: 295
Standaard

Allez, je m'excuse... Kzat gisteren ip m'n pjeid pesies... , Hallebarde.

Citaat:
advokatuur met hun gescleroseerde bis/ter/quater-casuïstiek ?
Citaat:
BREEDSPRAKIGHEID
-breedvoerigheid -loquaciteit -macrologie -omstandigheid -prolixiteit -uitvoerigheid -wijdlopigheid -zelfstandige vorm van breedsprakig
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoor
Descartes, er valt hoegenaamd geen 'spiekmedolle' te verdienen op internet. Iedereen kan synoniemen.net hanteren... Of wiki...
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=R8UrLqzHOhc Raf Coppens ft. de Pixkes - 'k Vraag het aan (OCMW)
The Devil crept into Heaven, God overslept on the 7th
The New World Order was born on September 11
Eschaton ß is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 15:36   #49
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eschaton ß Bekijk bericht
Allez, je m'excuse... Kzat gisteren ip m'n pjeid pesies... , Hallebarde....
Much appreciated.

Als men voor iets staat, laat men zich soms meeslepen door het elan van de discussie : ik begrijp dat. Niettemin dank.

Voor wat het onderwerp van deze draad betreft : ik ben - zoals velen - van mening dat enkel het staatshoofd en eventueel zijn opvolger van een redelijke dotatie mogen genieten. Dat men bovendien een rustvergoeding toekent aan de echtgenote van een overleden staatshoofd, is ook niet helemaal onbegrijpelijk.

Ik heb het dan wel, vooral voor wat bedoeld rustpensioen betreft, over een redelijke vergoeding, en niet over de sommen die men nu toekent.

Ik zie geen enkele reden waarom zowat de ganse familie van een staatshoofd een vergoeding moet krijgen. Ik zie nog minder een reden waarom de politieke partijbonzen dat blijven goedkeuren, en al zeker niet als het om een vermeende republikeinse partij als het NV-A gaat.

En nu we het toch over geld hebben : ik zie evenmin een reden waarom vertegenwoordigers des volks een ruimere vergoeding zouden moeten krijgen dan - laat ons zeggen - het inkomen van een gemiddelde burger.

Zich ten dienste mogen stellen van de bevolking, en deze te mogen vertegenwoordigen, is geen job of een beroep, maar een eer.

Dat behoeft geen enkele vergoeding, eigenlijk. Maar allez, opdat het niet enkel de begoeden zouden zijn die zich het volksvertegenwoordigerschap kunnen veroorloven, staat er best een leefbare vergoeding tegenover.

Voor wat de Saksen-Coburgs betreft : die hebben qua familie voldoende middelen om geen staatsdotatie te behoeven. Het is in alle opzichten een schande dat ze die schaamteloos blijven eisen.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 15:52   #50
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Zal ik het even toelichten?

Om dat het NVA niet echt een Vlaams-nationalistische partij is. Ook om die reden dat ik beweer dat, in functie van het bekomen van een onafhankelijk Vlaanderen enkel een stem op het VB nuttig is.
Garry, ik ben geen voorstander van Vlaams Nationalisme omdat het tot een verarming lijdt. Met 10,5 Mio Belgen kunnen we méér dan met 6,5 Mio Vlamingen mits goede spelregels te hanteren.

Als Wallonië aansluit bij Frankrijk is het daar een ondergeschikte 2° rangs-departement. En heltzelfde geldt voor Vlaanderen bij Nederland.

En dat terwijl wij de kracht en de energie hebben om het zelfstandig te rooien

Mits goede spelregels.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 19:28   #51
Eschaton ß
Partijlid
 
Eschaton ß's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2009
Locatie: Fleuris-sur-Gemappes-En-Bidonville-Misère (Vuilvoorde/Vilmorte)
Berichten: 295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Garry, ik ben geen voorstander van Vlaams Nationalisme omdat het tot een verarming lijdt. Met 10,5 Mio Belgen kunnen we méér dan met 6,5 Mio Vlamingen mits goede spelregels te hanteren.

Als Wallonië aansluit bij Frankrijk is het daar een ondergeschikte 2° rangs-departement. En heltzelfde geldt voor Vlaanderen bij Nederland.

En dat terwijl wij de kracht en de energie hebben om het zelfstandig te rooien

Mits goede spelregels.
B*llocks... We wachten al decennia op de goede wil van de Walen. Het is en blijft de enige regio in Europa die krampachtig vasthoudt aan een idiote sociaal-kaviaar-economische benadering van de feiten. Als Extremadura of Andalusië zichzelf plus minus uit de stront hebben getrokken in een gebied zo gortdroog als de sahel, waarom lukt het 5.000.000 Walen niet om in een prachtige, geografisch zeer sterk gelegen regio er iets van te bakken?
En dat wederzijds respect, da's ook al lang ver zoek hé. Zelfs voor zo'n vanzelfsprekende onnozeliteiten als BHV wordt er moeilijk gedaan in tijden dat dat onverbiddelijke gevolgen heeft. Nuff said..
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=R8UrLqzHOhc Raf Coppens ft. de Pixkes - 'k Vraag het aan (OCMW)
The Devil crept into Heaven, God overslept on the 7th
The New World Order was born on September 11
Eschaton ß is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 20:01   #52
Buzz
Provinciaal Gedeputeerde
 
Buzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2008
Locatie: Gent
Berichten: 819
Standaard

^ Touché!
Buzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 20:53   #53
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Garry, ik ben geen voorstander van Vlaams Nationalisme omdat het tot een verarming lijdt. Met 10,5 Mio Belgen kunnen we méér dan met 6,5 Mio Vlamingen mits goede spelregels te hanteren.

Als Wallonië aansluit bij Frankrijk is het daar een ondergeschikte 2° rangs-departement. En heltzelfde geldt voor Vlaanderen bij Nederland.

En dat terwijl wij de kracht en de energie hebben om het zelfstandig te rooien

Mits goede spelregels.
Is een 180 jarig geleverd bewijs voor jou nog niet voldoende om te beseffen dat Vlaanderen en Wallonië vuur en water zijn. Van dure de comprenure gesproken. Nederland mag van mij ook zelf zijn erwtjes doppen. Wallonië ruilen voor Nederland daar ben ik ook niet over te spreken. Baas in eigen winkel, dat is wat ik voor ogen heb. We zijn in die 180 jaar volwassen geworden, de tijd dat we ons moesten laten dicteren van een gouvernante is voorbij.

Laatst gewijzigd door Garry : 16 maart 2009 om 21:16.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 20:57   #54
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Garry, ik ben geen voorstander van Vlaams Nationalisme omdat het tot een verarming lijdt. Met 10,5 Mio Belgen kunnen we méér dan met 6,5 Mio Vlamingen mits goede spelregels te hanteren.

Als Wallonië aansluit bij Frankrijk is het daar een ondergeschikte 2° rangs-departement. En heltzelfde geldt voor Vlaanderen bij Nederland.

En dat terwijl wij de kracht en de energie hebben om het zelfstandig te rooien

Mits goede spelregels.
Vlaanderen is een ondergeschikte 2° rangs-departement in Belgie.
__________________




Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 16 maart 2009 om 20:57.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 22:57   #55
Eschaton ß
Partijlid
 
Eschaton ß's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2009
Locatie: Fleuris-sur-Gemappes-En-Bidonville-Misère (Vuilvoorde/Vilmorte)
Berichten: 295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Vlaanderen is een ondergeschikte 2° rangs-departement in Belgie.
En dat terwijl het 80% van de welvaart voor haar rekening neemt, 35x meer flitspalen heeft staan en ook navenant afdraagt aan pestbelastingen alllerhande om dan nog voor salle Flamand uitgemaakt te worden. Wie is er eigenlijk de onnozelaar in deze ganse histoire?
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=R8UrLqzHOhc Raf Coppens ft. de Pixkes - 'k Vraag het aan (OCMW)
The Devil crept into Heaven, God overslept on the 7th
The New World Order was born on September 11
Eschaton ß is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 23:55   #56
JuBiLaTe
Provinciaal Gedeputeerde
 
JuBiLaTe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2009
Berichten: 900
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Zwijg me van die Habsburger.
Wat is er mis met hem? Wat krijg jij nu?

Ik had veel liever uiteindelijk Amedeo, een Habsburger op de troon zien komen. Belgie terug onder de Habsburgers! Maar eigenlijk is dit te min voor hen, hun grote, illustere geschiedenis in beschouwing genomen.
__________________
De welvaart en de beschaving van een maatschappij houdt op te bestaan vanaf het moment dat de Koningen verjaagd worden. Zie RUSLAND, CHINA, Roemenië, Cambodja, Iran, en nog zoveel andere landen.
JuBiLaTe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 23:57   #57
JuBiLaTe
Provinciaal Gedeputeerde
 
JuBiLaTe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2009
Berichten: 900
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
De Dotatie-commissie geeft de raad :
geef enkel Filip een pree van de Staat.
Laurent in penarie :
bye-bye Ferrari.
Straks moet hij gaan schooien langs de straat.
**zucht** die 'discussie' is hier al meermaals opgevoerd.
Wat is het doel van deze draad? weer eens zagen, klagen, kermen enzo...?
__________________
De welvaart en de beschaving van een maatschappij houdt op te bestaan vanaf het moment dat de Koningen verjaagd worden. Zie RUSLAND, CHINA, Roemenië, Cambodja, Iran, en nog zoveel andere landen.
JuBiLaTe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2009, 00:06   #58
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JuBiLaTe Bekijk bericht
**zucht** die 'discussie' is hier al meermaals opgevoerd.
Wat is het doel van deze draad? weer eens zagen, klagen, kermen enzo...?
Al eens gehoord van de vinger op de wonde leggen? 't Pikt he? Wel 't kan niet hard genoeg pikken. Regelmatig herhalen zorgt er voor dat het aan de kaak stellen levendig gehouden blijft. Volgens u, al zo vaak aangehaald. Wel, is het al ongedaan gemaakt? Nee? Wel dan is het broodnodig van het te blijven aan de kaak stellen telkens opnieuw en opnieuw en opnieuw tot het verandert wordt.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2009, 00:09   #59
JuBiLaTe
Provinciaal Gedeputeerde
 
JuBiLaTe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2009
Berichten: 900
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Al eens gehoord van de vinger op de wonde leggen? 't Pikt he? Wel 't kan niet hard genoeg pikken. Regelmatig herhalen zorgt er voor dat het aan de kaak stellen levendig gehouden blijft. Volgens u, al zo vaak aangehaald. Wel, is het al ongedaan gemaakt? Nee? Wel dan is het broodnodig van het te blijven aan de kaak stellen telkens opnieuw en opnieuw en opnieuw tot het verandert wordt.
Er zijn véééél ergere zaken, maar dan wel echt foute zaken, itt dit, dat idd veel dringerder aangepakt moet worden.
__________________
De welvaart en de beschaving van een maatschappij houdt op te bestaan vanaf het moment dat de Koningen verjaagd worden. Zie RUSLAND, CHINA, Roemenië, Cambodja, Iran, en nog zoveel andere landen.
JuBiLaTe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2009, 00:26   #60
Eschaton ß
Partijlid
 
Eschaton ß's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2009
Locatie: Fleuris-sur-Gemappes-En-Bidonville-Misère (Vuilvoorde/Vilmorte)
Berichten: 295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JuBiLaTe Bekijk bericht
Er zijn véééél ergere zaken, maar dan wel echt foute zaken, itt dit, dat idd veel dringerder aangepakt moet worden.
Zoals VZW het Kint, alwaar prins Lolo Ferrari² kennis geeft van zijn voorliefde voor de parolen van "Snellen Eddy"?

zo dus:
http://www.youtube.com/watch?v=NjuuxRzCO3k

Of toch die andere deficitaire ondernemingen dan maar? Misschien dit jaar eens een jaarrekeninkske binnenbrengen ofzo, kweni...
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=R8UrLqzHOhc Raf Coppens ft. de Pixkes - 'k Vraag het aan (OCMW)
The Devil crept into Heaven, God overslept on the 7th
The New World Order was born on September 11
Eschaton ß is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be