Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 februari 2006, 22:59   #1
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.794
Standaard Loont 'Red Klosken' effectief de moeite?

Ongeveer negen jaar geleden nam de BVBA Klosken het dorpscafé “Klosken” over en bouwde de zaak om tot Café – Taverne. Klaarblijkelijk gingen de zaken niet zoals verwacht en besloot de uitbater zijn zaak stop te zetten eind 2005. Natuurlijk waren er intussen de wildste geruchten dat de zaak ging verkocht worden. Maar de meeste mensen in Sint-Martens-Lennik beschouwden dit als fabeltjes. Zolang er van nergens een officiële mededeling kwam was er geen vuiltje aan de lucht. Wie zou nu denken dat “Klosken” , een dorpsgezicht bij uitstek zou ten prooi vallen aan bouwpromotoren.

In een krantenartikel in het “Het Laatste Nieuws” uitte streekgids en inwoner van Sint-Martens-Lennik Guido Dieudonné zijn angst uit dat de hoeve “Klosken” zou worden afgebroken om er twintig appartementen op te richten. Meteen werd een oproep gedaan door de Andreas Masiuskring om een actie op touw te zetten. Deze vond onmiddellijk gehoor. Vrij snel kwam er reactie van ondermeer Ring-tv en Het Nieuwsblad. Tevens werd begonnen om een brief van protest op te stellen en werd hij verspreid via het Internet. Vanaf het laatste weekend van januari kan men de protestbrief vinden in verschillende handelszaken in Lennik.

Naakte feiten?
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2006, 23:13   #2
Michken
Burger
 
Geregistreerd: 2 juli 2005
Locatie: Vlaanderland
Berichten: 162
Standaard

Ik zal een briefje sturen uit principe dat ik heel veel van cafeetjes hou en we hebben hier in onze streken ook een dergelijk café
Wel een mooie actie
__________________
Michken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2006, 20:23   #3
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michken Bekijk bericht
Ik zal een briefje sturen uit principe dat ik heel veel van cafeetjes hou en we hebben hier in onze streken ook een dergelijk café
Wel een mooie actie
Thanks!
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2006, 14:34   #4
Michken
Burger
 
Geregistreerd: 2 juli 2005
Locatie: Vlaanderland
Berichten: 162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Thanks!
Geen probleem, laat je dan iets weten op het forum over he het afgelopen is met het Klosken
Khoop dat het mag blijven dan zak ik ook eens af naar Lennik
__________________
Michken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2006, 00:56   #5
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Ongeveer negen jaar geleden nam de BVBA Klosken het dorpscafé “Klosken” over en bouwde de zaak om tot Café – Taverne. Klaarblijkelijk gingen de zaken niet zoals verwacht en besloot de uitbater zijn zaak stop te zetten eind 2005. Natuurlijk waren er intussen de wildste geruchten dat de zaak ging verkocht worden. Maar de meeste mensen in Sint-Martens-Lennik beschouwden dit als fabeltjes. Zolang er van nergens een officiële mededeling kwam was er geen vuiltje aan de lucht. Wie zou nu denken dat “Klosken” , een dorpsgezicht bij uitstek zou ten prooi vallen aan bouwpromotoren.

In een krantenartikel in het “Het Laatste Nieuws” uitte streekgids en inwoner van Sint-Martens-Lennik Guido Dieudonné zijn angst uit dat de hoeve “Klosken” zou worden afgebroken om er twintig appartementen op te richten. Meteen werd een oproep gedaan door de Andreas Masiuskring om een actie op touw te zetten. Deze vond onmiddellijk gehoor. Vrij snel kwam er reactie van ondermeer Ring-tv en Het Nieuwsblad. Tevens werd begonnen om een brief van protest op te stellen en werd hij verspreid via het Internet. Vanaf het laatste weekend van januari kan men de protestbrief vinden in verschillende handelszaken in Lennik.

Naakte feiten?
Met alle respect, maar:

Iemand start een café; de zaken vallen tegen. Blijkbaar zijn de mensen niet geïnteresseerd in de diensten van de cafébaas; het is alleszins niet voldoende om diens kosten te dekken.
Die mens besluit om de boel te verkopen. Iemand anders koopt het en wil er huizen op bouwen.
Sommige mensen zoeken een huis. Sommige mensen zouden graag op die plaats wonen.

Allez, als deze zaak jullie zo na aan het hart ligt, moeten jullie een inzameling starten en proberen het pand te kopen.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2006, 01:10   #6
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Met alle respect, maar:

Iemand start een café; de zaken vallen tegen. Blijkbaar zijn de mensen niet geïnteresseerd in de diensten van de cafébaas; het is alleszins niet voldoende om diens kosten te dekken.
Die mens besluit om de boel te verkopen. Iemand anders koopt het en wil er huizen op bouwen.
Sommige mensen zoeken een huis. Sommige mensen zouden graag op die plaats wonen.

Allez, als deze zaak jullie zo na aan het hart ligt, moeten jullie een inzameling starten en proberen het pand te kopen.
Met alle respect, maar:

als ik m'n huis afbreek mag ik geen appartementen op m'n grond zetten.

Er zijn grenzen, en ik hoop dat dat hier ook het geval zal blijken te zijn.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2006, 01:18   #7
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Met alle respect, maar:

als ik m'n huis afbreek mag ik geen appartementen op m'n grond zetten.

Er zijn grenzen, en ik hoop dat dat hier ook het geval zal blijken te zijn.
Ik vermoed niet dat een projectontwikkelaar zo dom is om een hoeve te kopen met het oog op verkaveling, zonder eerst de stedenbouwkundige voorschriften e.d.m. te controleren.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2006, 01:26   #8
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Ik vermoed niet dat een projectontwikkelaar zo dom is om een hoeve te kopen met het oog op verkaveling, zonder eerst de stedenbouwkundige voorschriften e.d.m. te controleren.
Het zou nochtans niet de eerste keer zijn dat een waardevol pand rustig kan afgebroken worden om er onzettend lelijke dingen op te zetten.
Prachtige gebouwen met een mooie geschiedenis die als belangrijk wordt geacht door de plaatselijke bevolking, die gerenoveerd hadden kunnen worden om ze wat luxueuzer te maken, maar die nu enkel nog in de geschiedenisboeken voorkomen.

Daar mag heus wel een beperking op zitten.
Maar goed.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2006, 01:33   #9
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Het zou nochtans niet de eerste keer zijn dat een waardevol pand rustig kan afgebroken worden om er onzettend lelijke dingen op te zetten.
Prachtige gebouwen met een mooie geschiedenis die als belangrijk wordt geacht door de plaatselijke bevolking, die gerenoveerd hadden kunnen worden om ze wat luxueuzer te maken, maar die nu enkel nog in de geschiedenisboeken voorkomen.

Daar mag heus wel een beperking op zitten.
Maar goed.
Nou, daar valt uiteraard iets voor te zeggen, maar anderzijds: you can't eat the cake and have it. Bestaande gebouwen bewaren (je hanteert zeer ruime criteria) en tegelijk meer woongelegenheid creëren, liefst zonder de open ruimte te schenden? Dat lijkt me een onmogelijke evenwichtsoefening.

Daarnaast: wat als pakweg tien mensen een gebouw waardevol vinden? Is dat dan waardevol genoeg volgens de plaatselijke bevolking? Of moeten we dan met referenda enzovoort werken, telkens als iemand een gebouw wil slopen?
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2006, 01:54   #10
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Nou, daar valt uiteraard iets voor te zeggen, maar anderzijds: you can't eat the cake and have it. Bestaande gebouwen bewaren (je hanteert zeer ruime criteria) en tegelijk meer woongelegenheid creëren, liefst zonder de open ruimte te schenden? Dat lijkt me een onmogelijke evenwichtsoefening.

Daarnaast: wat als pakweg tien mensen een gebouw waardevol vinden? Is dat dan waardevol genoeg volgens de plaatselijke bevolking? Of moeten we dan met referenda enzovoort werken, telkens als iemand een gebouw wil slopen?
Als er ontzettend veel kritiek komt mag je wel eens gaan nadenken, ja. In het geval van één van de gebouwen waar ik naar verwijs, heeft iedereen in de omgeving protest aangetekend tegen de bouwaanvraag. Daarnaast is er een heuze petitie geweest, én een betoging waar 300 man op afkwam.
De druk om dat gebouw te classificeren als beschermd monument was al 10 jaar vrij hoog gevoerd.
Nu staat er een nieuwbouw waarin een KBC gevestigd is.
De ironie wil dat het gebouw ervoor al gebruikt is geweest als bankkantoor.

Was het hen trouwens om de woongelegenheid te doen, dan hadden ze die nieuwbouw geen hal gegeven waar 5 gezinnen makkelijk in kunnen wonen.
__________________

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 14 februari 2006 om 01:55.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2006, 17:54   #11
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Als er ontzettend veel kritiek komt mag je wel eens gaan nadenken, ja. In het geval van één van de gebouwen waar ik naar verwijs, heeft iedereen in de omgeving protest aangetekend tegen de bouwaanvraag. Daarnaast is er een heuze petitie geweest, én een betoging waar 300 man op afkwam.
De druk om dat gebouw te classificeren als beschermd monument was al 10 jaar vrij hoog gevoerd.
Nu staat er een nieuwbouw waarin een KBC gevestigd is.
De ironie wil dat het gebouw ervoor al gebruikt is geweest als bankkantoor.

Was het hen trouwens om de woongelegenheid te doen, dan hadden ze die nieuwbouw geen hal gegeven waar 5 gezinnen makkelijk in kunnen wonen.
Oké, maar wat noem je "ontzettend veel kritiek"?

Stel nu dat de overheid dringend een asielcentrum wil bouwen in gemeente X. Dan zal er ook ontzettend veel kritiek komen. Maar waar moet je die asielzoekers dan steken?

En goed; hoe erg iemand het ook kan vinden, maar niemand heeft eigenlijk recht op andermans woning. Het is mooi meegenomen dat er in Brugge veel leuke huizen staan, maar ik kan niemand verplichten om zijn gevel te renoveren omdat ik dat leuker zou vinden, toch?
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2006, 13:16   #12
Michken
Burger
 
Geregistreerd: 2 juli 2005
Locatie: Vlaanderland
Berichten: 162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Oké, maar wat noem je "ontzettend veel kritiek"?

Stel nu dat de overheid dringend een asielcentrum wil bouwen in gemeente X. Dan zal er ook ontzettend veel kritiek komen. Maar waar moet je die asielzoekers dan steken?

En goed; hoe erg iemand het ook kan vinden, maar niemand heeft eigenlijk recht op andermans woning. Het is mooi meegenomen dat er in Brugge veel leuke huizen staan, maar ik kan niemand verplichten om zijn gevel te renoveren omdat ik dat leuker zou vinden, toch?
je kan een asielcentrum niet vergelijken met een blok apartementen me dunkt, die met gemak ergens anders kan geplaatst worden ...
__________________
Michken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2006, 12:14   #13
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michken Bekijk bericht
Geen probleem, laat je dan iets weten op het forum over he het afgelopen is met het Klosken
Khoop dat het mag blijven dan zak ik ook eens af naar Lennik
Op de site wordt een agenda bijgehouden ...
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2006, 13:43   #14
Michken
Burger
 
Geregistreerd: 2 juli 2005
Locatie: Vlaanderland
Berichten: 162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Op de site wordt een agenda bijgehouden ...
Thx
__________________
Michken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2006, 23:29   #15
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Met alle respect, maar:

Iemand start een café; de zaken vallen tegen. Blijkbaar zijn de mensen niet geïnteresseerd in de diensten van de cafébaas; het is alleszins niet voldoende om diens kosten te dekken.
Die mens besluit om de boel te verkopen. Iemand anders koopt het en wil er huizen op bouwen.
Sommige mensen zoeken een huis. Sommige mensen zouden graag op die plaats wonen.

Allez, als deze zaak jullie zo na aan het hart ligt, moeten jullie een inzameling starten en proberen het pand te kopen.
You miss(ed) the point, but hey that's not the first time ...

Meer info zal misschien helpen

De betrokken huisbaas/cafébaas heeft indertijd de hoeve kunnen kopen aan interessante voorwaarden omdat hij er de conditie aan verbond om het gebouw intact te houden en er een café/taverne in blijven te houden.

Ook bij deze verkoop waren er verscheidene kandidaten waarvan er (minstens) één was die het gebouw wou behouden. De eigenaar heeft deze keer echter geen rekening gehouden met voorwaardelijke conditities ...
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!

Laatst gewijzigd door Gun : 28 februari 2006 om 23:29.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 21:28   #16
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michken Bekijk bericht
Thx
Ge-red ... er is een andere verkoper komen opdagen die het gebouw in zijn oorspronkelijke staat zal houden ...
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 22:12   #17
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Het zou nochtans niet de eerste keer zijn dat een waardevol pand rustig kan afgebroken worden om er onzettend lelijke dingen op te zetten.
Prachtige gebouwen met een mooie geschiedenis die als belangrijk wordt geacht door de plaatselijke bevolking, die gerenoveerd hadden kunnen worden om ze wat luxueuzer te maken, maar die nu enkel nog in de geschiedenisboeken voorkomen.

Daar mag heus wel een beperking op zitten.
Maar goed.
http://www.ebru.be/Architectuur/archvolkshuis.html
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2009, 01:03   #18
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.794
Standaard

Thanks

Klosken weer open
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2009, 08:27   #19
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Ik vermoed niet dat een projectontwikkelaar zo dom is om een hoeve te kopen met het oog op verkaveling, zonder eerst de stedenbouwkundige voorschriften e.d.m. te controleren.
Het is toch niet de eerste keer dat iemand een lap grond kan kopen dat als landbouwgrond geklasseerd staat, en jaren erna er appartementen opzet, omdat het ineens bouwgrond geworden is. Je moet er dan wel een lange arm voor hebben.

Dat is telkens in het klein wat Doel is.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2009, 08:29   #20
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Ha, is het nog open? Dan stap ik er een van de dagen eens binnen. Of weken. Zeg hen alvast maar dat als er ne rare snuiter binnenkomt gewaggeld, dat ik dat ben
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be