Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 5 september 2011, 23:14   #21
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Ik heb (voorlopig) nergens twijfels over. Maar de wetgeving en al het gedoe er rond doet vermoeden dat er toch wat meer aan de hand is. Of er iets niet klopt aan de aantallen dat verborgen moet gehouden worden met de wet op negationisme, dat laat ik voorlopig in het midden.

Ik wou dan ook gewoon de uitkomst van een goed debat over de holocaust afwachten. Jammer dat dit niet mag plaats vinden. Er moet ruimte zijn voor historisch onderzoek!


Overigens was er niets negationistisch aan de video die Nestor Burma postte. Algemeen wordt aangenomen dat er 6 miljoen joden dood gingen in WO2, waarvan 1 miljoen in Auschwitz (Grotendeels vergast).
Het minimaliseren of ontkennen van die getallen is verboden (het maximaliseren dan weer niet ... logica?).
In die video zien we een zionist/holocaust-uitbuiter die spreekt over 9 miljoen doden in Auschwitz. Iemand die dat terug bij stelt naar de gebruikelijke 1 miljoen is dan volgens jou een negationist?
Dit kan beter worden gepost in een nieuwe draad. We wijken van het onderwerp af.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline  
Oud 5 september 2011, 23:19   #22
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
BGF324
(Zoals het gros van het forum doet bij topics van oa Harriechristus)
Zoals het gros van de mods doet met R.D. tegen H.C.

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 september 2011 om 23:19.
eno2 is offline  
Oud 5 september 2011, 23:19   #23
donzigschaap
Gouverneur
 
donzigschaap's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 december 2010
Locatie: De hei
Berichten: 1.113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Geldt die mening ook voor mensen die in het echte leven gestraft worden door wetten die de vrijheid van meningsuiting beknotten? Zou u bijgevolg pleiten om die wetten af te schaffen?

Indien u op beide vragen 'ja' antwoordt is het u vergeven.
__________________
Once he saw the officials of a temple leading away someone who had stolen a bowl belonging to the treasurers, and said, "The great thieves are leading away the little thief."

Laatst gewijzigd door donzigschaap : 5 september 2011 om 23:20.
donzigschaap is offline  
Oud 5 september 2011, 23:22   #24
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Je was toch ook altijd één van de eersten die op die discussies sprong. Als je ze absolute zever had gevonden, had je ze wel genegeerd. (Zoals het gros van het forum doet bij topics van oa Harriechristus)
Dat is gewoon een onjuiste aanname. Op een politiek forum liggen de meningen op tal van onderwerpen ver uiteen. De betreffende draden over Nazi-Duitsland staan echter vol met achterhaalde Derde Rijkpropaganda en grove leugens, doelbewust om de rol van Hitler-Duitsland tijdens de Tweede Wereldoorlog te minimaliseren. Redenen genoeg om de posters keihard aan te pakken.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline  
Oud 5 september 2011, 23:25   #25
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Dat is gewoon een onjuiste aanname. Op een politiek forum liggen de meningen op tal van onderwerpen ver uiteen. De betreffende draden over Nazi-Duitsland staan echter vol met achterhaalde Derde Rijkpropaganda en grove leugens, doelbewust om de rol van Hitler-Duitsland tijdens de Tweede Wereldoorlog te minimaliseren. Redenen genoeg om de posters keihard aan te pakken.
U bevestigd alweer wat we daarnet zeiden. Het is voor Liberalen en Zionisten blijkbaar echt moeilijk om andere meningen naast zich te dulden.

Laatst gewijzigd door bgf324 : 5 september 2011 om 23:25.
bgf324 is offline  
Oud 5 september 2011, 23:27   #26
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Al dat gezaag voor een fascistoïde banneling
eno2 is offline  
Oud 5 september 2011, 23:33   #27
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Al dat gezaag voor een fascistoïde banneling
Als er zou staan dat jij geband zou zijn, zou er idd niet veel gezaag zijn.
bgf324 is offline  
Oud 5 september 2011, 23:40   #28
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
Geldt die mening ook voor mensen die in het echte leven gestraft worden door wetten die de vrijheid van meningsuiting beknotten? Zou u bijgevolg pleiten om die wetten af te schaffen?

Indien u op beide vragen 'ja' antwoordt is het u vergeven.
Ik ben in de basis geen voorstander van de negationismewetten in Belgie (ik ben zelf Nederlander overigens), maar de grootste voorstanders van de afschaffing ervan zijn rechtsextremisten, die een duidelijke politieke agenda hebben. Bovendien wil extreem rechts juist allerlei vrijheden beperken. Dat soort mij gigantisch. Bovendien is het zeer goed mogelijk dat Holocaustontkenning valt onder de noemer 'aanzetten tot geweld', waardoor afschaffing van de negationismewetten eigenlijk symboolpolitiek is.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline  
Oud 5 september 2011, 23:51   #29
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
U bevestigd alweer wat we daarnet zeiden. Het is voor Liberalen en Zionisten blijkbaar echt moeilijk om andere meningen naast zich te dulden.
Het is voor jou blijkbaar te moeilijk dat:
1) Jij een extreme politieke voorkeur hebt.
2) Jij die mag hebben, maar iedereen het recht heeft jou daarop aan te pakken.
3) Juist fascisten niemand vrijheden gunnen, behalve zichzelf.
4) Jouw gezaag over 'Zionisten' onzin is.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline  
Oud 5 september 2011, 23:52   #30
Andy
Minister-President
 
Andy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ik ben in de basis geen voorstander van de negationismewetten in Belgie (ik ben zelf Nederlander overigens), maar de grootste voorstanders van de afschaffing ervan zijn rechtsextremisten, die een duidelijke politieke agenda hebben.
Niet alleen rechtsextremisten, halve en hele nazi's zijn daar een voorstander van. Op die anderen past u simpelweg het principe guilt by association toe. Zeer fraai.

Behoren liberalen geen aandacht te schenken aan een inhoudelijk debat? En tellen in een inhoudelijk debat dan enkel de bedoelingen van de meerderheid van de verdedigers van een bepaald standpunt?
Citaat:
Bovendien wil extreem rechts juist allerlei vrijheden beperken.
Niet alleen extreem-rechts. Tal van mensen willen tal van vrijheden ingeperkt zien. Sommigen willen hoofddoeken verbieden. Anderen willen short-selling verbieden. En nog anderen willen zeverprogramma's op tv verbieden. Stuk voor stuk vrijheden en rechten die bedreigd worden.

Zijn voor u dan werkelijk alle vrijheden absoluut? En zo ja: hoe valt dat dan te verenigen met uw toch wel erg makkelijke redenering hierboven?
Citaat:
Dat soort mij gigantisch.
Neen hoor. Wat u stoort is het feit dat het om een politieke tegenstander gaat. Eentje die u zelf bepaalde vrijheden wenst te ontzeggen. Zo principieel zullen de zaken voor u dus wel niet liggen.
Citaat:
Bovendien is het zeer goed mogelijk dat Holocaustontkenning valt onder de noemer 'aanzetten tot geweld', waardoor afschaffing van de negationismewetten eigenlijk symboolpolitiek is.
"Is het zeer goed mogelijk dat"

Daarmee vat u uw ganse redenering netjes samen. In de meeste Westerse democratieën is het een principe dat mensen onschuldig zijn tot het tegendeel bewezen is. Geldt het principe dat een verbod maar kan afgedwongen worden indien voldoende aangetoond werd dat er een gevaar van een bepaalde praktijk uitgaat.

Voor een hele resem aan onderwerpen en topics geldt die redenering steeds minder. Die worden beoordeeld op basis van buikgevoelens, op basis van geroep en op basis van name-calling. Ik denk dat deze casus daar een goed voorbeeld van is. Polemiek te over. Maar historische bronnen die werden aangehaald in die draad zijn veeleer schaars. Wat denkt een liberaal eigenlijk van zo'n discussies? Halen die de basis van een debat niet onderuit? Welke gevolgen heeft zo'n debat op maatschappelijk-politiek vlak? En wat denken liberalen over die mensen die zo'n debatteerstijl voorstaan?
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.
Andy is offline  
Oud 5 september 2011, 23:54   #31
Andy
Minister-President
 
Andy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Het is voor jou blijkbaar te moeilijk dat:
1) Jij een extreme politieke voorkeur hebt.
2) Jij die mag hebben, maar iedereen het recht heeft jou daarop aan te pakken.
3) Juist fascisten niemand vrijheden gunnen, behalve zichzelf.
4) Jouw gezaag over 'Zionisten' onzin is.
Nog meer argumenten en nog minder name-calling. De discussie is weeral lostgebarsten. De argumenten vliegen in het rond.

Ik denk dat ik eventjes dekking ga zoeken vooraleer ik er door eentje getroffen wordt.
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.
Andy is offline  
Oud 6 september 2011, 00:33   #32
donzigschaap
Gouverneur
 
donzigschaap's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 december 2010
Locatie: De hei
Berichten: 1.113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ik ben in de basis geen voorstander van de negationismewetten in Belgie (ik ben zelf Nederlander overigens), maar de grootste voorstanders van de afschaffing ervan zijn rechtsextremisten, die een duidelijke politieke agenda hebben. Bovendien wil extreem rechts juist allerlei vrijheden beperken. Dat soort mij gigantisch. Bovendien is het zeer goed mogelijk dat Holocaustontkenning valt onder de noemer 'aanzetten tot geweld', waardoor afschaffing van de negationismewetten eigenlijk symboolpolitiek is.
Hoezo is het zeer goed mogelijk dat negationisme valt onder de noemer "aanzetten tot geweld"? Dat lijkt me toch wat vergezocht.

Voorts begrijp ik wel dat het u stoort dat fascisten pleiten voor het afschaffen van die wet, terwijl ze niet bepaald een ideologie van vrijheid voorstaan. Maar ik denk dat mensen als Nestor Burma (die bv. nogal fel tegen oorlog gekant lijkt te zijn) niet echt in dat stereotiepe plaatje van fascisme passen.
__________________
Once he saw the officials of a temple leading away someone who had stolen a bowl belonging to the treasurers, and said, "The great thieves are leading away the little thief."
donzigschaap is offline  
Oud 6 september 2011, 04:27   #33
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Vrije mening geldt enkel voor liberalen.
2
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 6 september 2011, 04:48   #34
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Onverwacht? Neen, gezien de blinde haat die sommigen koesteren voor wat Nestor -nochtans op correcte wijze en zeer sterk onderbouwd- te vertellen heeft. Men kan hem niet met gewone argumentatie ontzetten, dus gaat men maar op de man spelen. Dat is overduidelijk. En het is een teken van zwakte van hen die hem geband willen zien.

Onterecht? Valt nog te bekijken wat de reden is van de ban. Ik zie op eerste zicht nergens een duidelijke overtreding van het forumreglement. De post die mogelijks bezwarend is staat er in elk geval nog. Dus....

.

Los van het feit dat er naar mijn mening weinig argumentatie in zat, tasten hij voortdurend de grenzen af.

Hij was inderdaad best vriendelijk, een kleine afkoeling kan echter wonderen doen.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 6 september 2011, 07:21   #35
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
U bevestigd alweer wat we daarnet zeiden. Het is voor Liberalen en Zionisten blijkbaar echt moeilijk om andere meningen naast zich te dulden.
leugens zijn ook meningen, maar dat wilt niet zeggen dat je die leugens niet moogt bestrijden.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 6 september 2011, 07:46   #36
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Is die link verwijderd door de moderatie? Dan zou het idd daar aan kunnen liggen.
Ik vind wel dat we eens serieus zouden moeten kunnen discussiëren over die materie, zonder al dat gedoe.
Met die opmerking alleen al maakt u zich strafbaar.
Een discussie zou namelijk inhouden dat minstens één van de deelnemers de feiten betwist of betwijfelt of minimaliseert.
En dat is bij wet verboden.
In belgië zijn zelfs 'die gedanken nicht frei...'
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline  
Oud 6 september 2011, 10:57   #37
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Met die opmerking alleen al maakt u zich strafbaar.
Een discussie zou namelijk inhouden dat minstens één van de deelnemers de feiten betwist of betwijfelt of minimaliseert.
En dat is bij wet verboden.
In belgië zijn zelfs 'die gedanken nicht frei...'
Ach, hou toch op zeurkous, u spreekt onwaarheden.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 6 september 2011, 11:03   #38
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
2
En de fascistoïden, dulden die tegenwoordig vrij mening?

Verraad! (aan de Führer)!
eno2 is offline  
Oud 6 september 2011, 11:19   #39
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ach, hou toch op zeurkous, u spreekt onwaarheden.
Als dat waar is, dan is't een leugenkous
eno2 is offline  
Oud 6 september 2011, 11:21   #40
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Als er zou staan dat jij geband zou zijn, zou er idd niet veel gezaag zijn.
Van jouw fascistoïde vriendenclubje toch niet
eno2 is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be