Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 29 april 2012, 16:03   #41
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Misschien moet u eens eerst de zaak ten gronde bekijken alvorens u anderen belachelijk maakt omdat u gewoon uw 'vaste kant' kiest zonder enig benul te hebben waar het over gaat...
Dude, ik was gewoon nieuwsgierig waarover het ging, en blijkbaar slaag je er niet in uit te leggen wat het probleem eigenlijk is. Als er een duidelijk probleem zou zijn zou dat niet zo veel bochtenwerk vergen. Dat is mijn indruk.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 29 april 2012 om 16:05.
Johan Bollen is offline  
Oud 29 april 2012, 16:07   #42
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kunt u stoppen om eenmaal per week me van leugens te beschuldigen?
Nergens staat de bewering dat het om meerdere berichten zou gaan
Kan jij dan stoppen met leugens neerschrijven.
Je schreef "die bleef doordrammen dat ik loog"
Op welke wijze bleef ik dan doordrammen dat jij loog, in die ene PM?
Ten andere, in heel die PM komt het woord 'liegen' of een afgeleide daarvan niet voor.

Citaat:
We hopen nu te mogen merken, gezien de situatie, dat de moderatie ook toepast wat destijds gecommuniceerd is en waarvan u dus perfect op de hoogte was.
Ik hoop dat al sedert 29 March 2011.

Laatst gewijzigd door artisjok : 29 april 2012 om 16:10.
artisjok is offline  
Oud 29 april 2012, 16:20   #43
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Dude, ik was gewoon nieuwsgierig waarover het ging, en blijkbaar slaag je er niet in uit te leggen wat het probleem eigenlijk is. Als er een duidelijk probleem zou zijn zou dat niet zo veel bochtenwerk vergen. Dat is mijn indruk.
De context is bij de moderatie welbekend (zie mijn post, waar ik de reactie van chinaski citeer).

Verder:
hier
hier
hier en verder ...
hier en verder ...

Of er een probleem is, dat moeten de forumbeheerders bepalen.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan

Laatst gewijzigd door Firestone : 29 april 2012 om 16:21.
Firestone is offline  
Oud 29 april 2012, 16:29   #44
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Mijn "open brief" zou er toch anders uitzien.
Hier gaan we:

Beste Maarten Malaise,

De laatste dagen is het bestaan bekend geworden van het forum "Ban the Fascists".
Op dat forum blijken een aantal leden van dit forum actief te zijn, soms met dezelfde nick als hier, soms met een andere. Ook een aantal van onze seriële overbruggingsnickers blijken daar actief te zijn geweest.
De discussies op dat forum hadden voornamelijk betrekking op het doen en laten op forum.politics.be.

Vandaar de volgende reactie van mod chinaski:



Ik vertrouw er op dat de moderatie en de forumbeheerders de nodige maatregelen zullen treffen.

Toch wil ik even de volgende punten benadrukken.

1. Sommige leden van "Ban the Fascists" hebben weinig of helemaal niet gepost op dat forum. Ik denk hierbij onder meer (maar niet uitsluitend) aan Raf, Pietje, Robinus V en Kallikles. Ik hoop dat de forumbeheerders bij het treffen van de nodige maatregelen selectief te werk zullen gaan.

2. De wijze waarop het bestaan van "Ban the Fascists" publiek is gemaakt is alles behalve onschuldig. Wie echt begaan is met dit forum en met de sfeer op dit forum had de link discreet aan de forumbeheerders doorgespeeld. Nu werd de sfeer op dit forum nog meer verpest door de wijze waarop de informatie druppelsgewijs werd vrijgegeven. Bovendien kan men zich vragen stellen over de timing van de lekken, daar de meeste activiteit op dat forum al maanden geleden plaatsvond.
Ik vertrouw er op dat de forumbeheerders ook dit aspect van deze zaak onderzoeken, en ook hierrond de nodige maatregelen treffen.

3. Moderator chinaski wijst er op dat ook in de "Banmededelingen k&k"-thread de forumregels van toepassing blijven. Helaas zijn daar de laatste dagen nogal wat overtredingen van de forumregels gebeurd, en is chinaski's oproep het een beetje beschaafd te houden dode letter gebleken.

Omdat ik voor de rest vriendelijk ben in deze open brief zal ik me twee bitcherige zinnen veroorloven. Dit hele stormpje had vermeden kunnen worden door het bestaande forumreglement streng maar rechtvaardig en consistent toe te passen. Ik verwijs hierbij onder meer naar wat Arbiter hier schreef over Vetes en clanoorlogen, en dat spijtig genoeg niet consistent en streng genoeg werd toegepast.
Uiteraard staan de beste stuurlui aan wal, en dat geldt evengoed voor mij.

Met vriendelijke groeten,

Firestone (*)

(*) Eén van die vele Internetgebruikers die gratis en voor niks gebruik en misbruik maken van de faciliteiten van dit politiek discussieforum, waarvoor nogmaals dank.

Mooi
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline  
Oud 29 april 2012, 16:46   #45
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Of er een probleem is, dat moeten de forumbeheerders bepalen.
Ik zie nog steeds niet de dramatiek waarmee deze draad geopend werd.

Als moderatie zou ik me niet moeien met wat er op andere forums gebeurt. Men kan ook moeilijk weten of de aangemaakte forumnamen authentiek zijn of niet vermoed ik.

Indien echt duidelijk is dat er pogingen aan de gang zijn bepaalde forummers hier te bannen dan zou ik wel ingrijpen overeenkomstig het reglement (ook al kan men zich vragen stellen bij de zin en toepasbaarheid van dit deel van het reglement). Het zou me niet verwonderen dat deze draad specifiek met die bedoeling geopend werd trouwens.

Wat een peutergedoe. Dat is mijn algemene indruk.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 29 april 2012 om 16:49.
Johan Bollen is offline  
Oud 29 april 2012, 16:46   #46
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Mijn "open brief" zou er toch anders uitzien.
Hier gaan we:

Beste Maarten Malaise,

De laatste dagen is het bestaan bekend geworden van het forum "Ban the Fascists".
Op dat forum blijken een aantal leden van dit forum actief te zijn, soms met dezelfde nick als hier, soms met een andere. Ook een aantal van onze seriële overbruggingsnickers blijken daar actief te zijn geweest.
De discussies op dat forum hadden voornamelijk betrekking op het doen en laten op forum.politics.be.

Vandaar de volgende reactie van mod chinaski:



Ik vertrouw er op dat de moderatie en de forumbeheerders de nodige maatregelen zullen treffen.

Toch wil ik even de volgende punten benadrukken.

1. Sommige leden van "Ban the Fascists" hebben weinig of helemaal niet gepost op dat forum. Ik denk hierbij onder meer (maar niet uitsluitend) aan Raf, Pietje, Robinus V en Kallikles. Ik hoop dat de forumbeheerders bij het treffen van de nodige maatregelen selectief te werk zullen gaan.

2. De wijze waarop het bestaan van "Ban the Fascists" publiek is gemaakt is alles behalve onschuldig. Wie echt begaan is met dit forum en met de sfeer op dit forum had de link discreet aan de forumbeheerders doorgespeeld. Nu werd de sfeer op dit forum nog meer verpest door de wijze waarop de informatie druppelsgewijs werd vrijgegeven. Bovendien kan men zich vragen stellen over de timing van de lekken, daar de meeste activiteit op dat forum al maanden geleden plaatsvond.
Ik vertrouw er op dat de forumbeheerders ook dit aspect van deze zaak onderzoeken, en ook hierrond de nodige maatregelen treffen.

3. Moderator chinaski wijst er op dat ook in de "Banmededelingen k&k"-thread de forumregels van toepassing blijven. Helaas zijn daar de laatste dagen nogal wat overtredingen van de forumregels gebeurd, en is chinaski's oproep het een beetje beschaafd te houden dode letter gebleken.

Omdat ik voor de rest vriendelijk ben in deze open brief zal ik me twee bitcherige zinnen veroorloven. Dit hele stormpje had vermeden kunnen worden door het bestaande forumreglement streng maar rechtvaardig en consistent toe te passen. Ik verwijs hierbij onder meer naar wat Arbiter hier schreef over Vetes en clanoorlogen, en dat spijtig genoeg niet consistent en streng genoeg werd toegepast.
Uiteraard staan de beste stuurlui aan wal, en dat geldt evengoed voor mij.

Met vriendelijke groeten,

Firestone (*)

(*) Eén van die vele Internetgebruikers die gratis en voor niks gebruik en misbruik maken van de faciliteiten van dit politiek discussieforum, waarvoor nogmaals dank.
Prima uiteenzetting !! (en nogmaals bedankt )
Pietje is offline  
Oud 29 april 2012, 16:52   #47
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik heb de verwijzing naar dit gebeuren anoniem gehouden, ook omdat ik geen zin heb te gaan zoeken in oude berichten naar iets dat weinig aan de discussie bijdraagt. Maar de moderatie werd indertijd wel op de hoogte gebracht.
een leugen dus... next
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 29 april 2012, 16:53   #48
smosty
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 april 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Doe de open brief maar dicht en laat de mods rustig hun werk doen.
smosty is offline  
Oud 29 april 2012, 17:00   #49
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
idd als men mij bedreigd hou ik van dit feit alles bij ...
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 29 april 2012, 17:03   #50
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Dude, ik was gewoon nieuwsgierig waarover het ging, en blijkbaar slaag je er niet in uit te leggen wat het probleem eigenlijk is. Als er een duidelijk probleem zou zijn zou dat niet zo veel bochtenwerk vergen. Dat is mijn indruk.
Lees het standpunt van de moderatie over vetes en clanoorlogen eens, bijkbaar hebben een aantal forummers zich daar niet aan gehouden, wanneer dat waar is verdienen ze een ban.
Zo envoudig is het.
alice is offline  
Oud 29 april 2012, 17:07   #51
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik zie nog steeds niet de dramatiek waarmee deze draad geopend werd.

Als moderatie zou ik me niet moeien met wat er op andere forums gebeurt. Men kan ook moeilijk weten of de aangemaakte forumnamen authentiek zijn of niet vermoed ik.

Indien echt duidelijk is dat er pogingen aan de gang zijn bepaalde forummers hier te bannen dan zou ik wel ingrijpen overeenkomstig het reglement (ook al kan men zich vragen stellen bij de zin en toepasbaarheid van dit deel van het reglement). Het zou me niet verwonderen dat deze draad specifiek met die bedoeling geopend werd trouwens.

Wat een peutergedoe. Dat is mijn algemene indruk.
Wanneer een groep forummers het standpunt over clanoorlogen en vetes aan hun laars lapt en daar zelfs ter voorbereiding een apart forum voor opent is dat wel de zaak van dit forum en moderators.
Gezien de negatieve invloed binnen discussies van dat gedrag lijkt de zinvolheid me duidelijk en ook de toepasbaarheid, gezien het eerder geformuleerd standpunt van de moderatie.
Hopelijk is dit voor u duidelijk genoeg?
alice is offline  
Oud 29 april 2012, 17:11   #52
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
idd als men mij bedreigd hou ik van dit feit alles bij ...
't is niet dat ik die informatie het niet zou kunnen vinden. Het zijn uw zaken niet.

Ik kan me levendig voorstellen dat gij fier zijt op uw 'voormalig' hooligangedrag. Respect voor de medemens is niet iets wat hooligans kenmerkt.
Johan Bollen is offline  
Oud 29 april 2012, 17:16   #53
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Kan jij dan stoppen met leugens neerschrijven.
Je schreef "die bleef doordrammen dat ik loog"
Op welke wijze bleef ik dan doordrammen dat jij loog, in die ene PM?
Ten andere, in heel die PM komt het woord 'liegen' of een afgeleide daarvan niet voor.


Ik hoop dat al sedert 29 March 2011.
Voor één keer doe ik nog eens moeite u op uw plaats te zetten, waar haalde u eigenlijk de onbeschaamdheid vandaan me een persoonlijk bericht te sturen, als zou u op de hoogte zijn wie in verband met een clanoorlog wel of niet werd aangesproken door de moderatie en u dan ook nog totaal de bal missloeg met uw veronderstellingen dat ik dit ontvangen zou hebben??
Informeren zij u??

Zo ja, wie dan?? Zo nee, waar bemoeit u zich dan ongevraagd mee en waarom valt u daar anderen mee lastig via persoonlijke berichten waarin u even terecht wijstwat iemand wel of niet mag zeggen???

En ja hoor, ook in discussies bleef u daarop zinspelen, alsof mijn antwoord dat ik helemaal niets ontvangen had in dovemansoren gevallen was. OP dat gestalk heb ik doodsimpel niet gereageerd, zoals ik u steeds meer ban gaan negeren, uw getrol is aan mij gewoon niet besteed!
Waar u op hoopt "sinds maart 2011" mag joost weten, blijkbaar verwacht u dat de moderatie bij u advies komt inwinnen hoe hun forum te leiden en hoe waarover te oordelen?

En nu ben ik weer klaar met u, maar zou het toch fijn vinden indien u beweringen dat ik lieg achterwege laat!
alice is offline  
Oud 29 april 2012, 17:17   #54
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
't is niet dat ik die informatie het niet zou kunnen vinden. Het zijn uw zaken niet.

Ik kan me levendig voorstellen dat gij fier zijt op uw 'voormalig' hooligangedrag. Respect voor de medemens is niet iets wat hooligans kenmerkt.
Wie heeft u dan bedreigd, of wilt u dat ook niet zeggen??
alice is offline  
Oud 29 april 2012, 17:24   #55
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wanneer een groep forummers het standpunt over clanoorlogen en vetes aan hun laars lapt en daar zelfs ter voorbereiding een apart forum voor opent is dat wel de zaak van dit forum en moderators.
Gezien de negatieve invloed binnen discussies van dat gedrag lijkt de zinvolheid me duidelijk en ook de toepasbaarheid, gezien het eerder geformuleerd standpunt van de moderatie.
Hopelijk is dit voor u duidelijk genoeg?
Ik zou dat rechtstreeks aanpakken als moderatie ongeacht hoe het tot stand gekomen is, al dan niet via andere forums, op café, via persoonlijke berichten aan elkaar of eenzaam achter de computer.

Als het forum een onderonsje wordt van gelijkgezinden hoeft het voor mij niet. De stalkers neem ik er bij. Dat is de prijs van de vrijheid.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 29 april 2012 om 17:26.
Johan Bollen is offline  
Oud 29 april 2012, 17:29   #56
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wie heeft u dan bedreigd, of wilt u dat ook niet zeggen??
Wanneer het past.
Johan Bollen is offline  
Oud 29 april 2012, 17:43   #57
smosty
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 april 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wie heeft u dan bedreigd, of wilt u dat ook niet zeggen??
Die gast is permgebannen, maar daar niet voor. Ik heb een vijfpunter gekregen en daardoor een ban van een week om hem een vals adres op te geven.

Laatst gewijzigd door smosty : 29 april 2012 om 17:44.
smosty is offline  
Oud 29 april 2012, 18:52   #58
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Voor één keer doe ik nog eens moeite u op uw plaats te zetten, waar haalde u eigenlijk de onbeschaamdheid vandaan me een persoonlijk bericht te sturen, als zou u op de hoogte zijn wie in verband met een clanoorlog wel of niet werd aangesproken door de moderatie en u dan ook nog totaal de bal missloeg met uw veronderstellingen dat ik dit ontvangen zou hebben??
Informeren zij u??

Zo ja, wie dan?? Zo nee, waar bemoeit u zich dan ongevraagd mee en waarom valt u daar anderen mee lastig via persoonlijke berichten waarin u even terecht wijstwat iemand wel of niet mag zeggen???
Waar ik me mee bemoeide?
Met de persoonlijke aanvallen die je uitte.
Ik vroeg je die te stoppen en citeerde uit de tekst
"Dit betekent dat wij elke opmerking die op de persoon is gericht in plaats van op het bericht zelf kunnen beschouwen als een persoonlijke aanval."
Dat gold dus niet voor jou. Jij mag dat.

Citaat:
En ja hoor, ook in discussies bleef u daarop zinspelen, alsof mijn antwoord dat ik helemaal niets ontvangen had in dovemansoren gevallen was. OP dat gestalk heb ik doodsimpel niet gereageerd, zoals ik u steeds meer ban gaan negeren, uw getrol is aan mij gewoon niet besteed!
Waar u op hoopt "sinds maart 2011" mag joost weten, blijkbaar verwacht u dat de moderatie bij u advies komt inwinnen hoe hun forum te leiden en hoe waarover te oordelen?
Ik hoop dat ze hun voornemen uitvoeren.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=153381

Citaat:
En nu ben ik weer klaar met u, maar zou het toch fijn vinden indien u beweringen dat ik lieg achterwege laat!
Dan moet jij je leugens achterwege laten.
artisjok is offline  
Oud 29 april 2012, 19:31   #59
smosty
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 april 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Ik stuurde MM een gesloten brief met niets in, over deze zaak. Waarvan hier kopie...

[ ]

Dat em zijn plan trekt ermee
smosty is offline  
Oud 29 april 2012, 21:01   #60
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Vergeet de bomen niet, he mensen.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Discussie gesloten


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be