Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 juli 2016, 08:01   #4161
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Hoe moet die bestuurder dan op Schijnpoort geraken? Met z'n eigen auto? Allemaal goed en wel, maar z'n dienst eindigt niet op Schijnpoort, hoe kan hij dan aan z'n auto op het einde van de dienst? Meestal gaan ze er met de tram naartoe, maar 's morgens vroeg (4 u bvb. ) is er geen tram. Dus volgens U moeten ze dan maar te voet en in hun vrije tijd die trein ophalen? Je zult niemand meer vinden die dat werk nog wil doen...
Je beoordeelt en veroordeelt lichtzinnig, zonder er iets van te kennen.
Als ik maandag in Brugge moet zijn voor m'n job rij ik daar ook naartoe in mijn "vrije tijd". Zoals zoveel andere mensen dat doen, het wordt pas een probleem als uitzonderlijke gevallen niet eens beseffen dat ze uitzonderlijk zijn.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2016, 08:02   #4162
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik heb hierboven al aangetoond dat dat onzin is.
Nee, dat heeft u niet. U heeft geroepen dat ze het niet goed doen terwijl uit de objectieve cijfers, die ik heb gegeven, blijkt dat ze het op alle vlakken beter doen dan de NS.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2016, 08:05   #4163
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Londen Edinburgh goedkoopste ticket voor morgen 128 pound, zo'n goede 160 euro... Het is een "super off peak", de rest nog veel duurder...

https://www.thetrainline.com/buytick...16/12/00/Leave After//////Leave After/1/0//
Als je op het laatste moment nog een trein wilt nemen. Alleen heb ik mij, net als heel wat andere Britten aangepast en reserveer ik mijn tickets lang op voorhand. Qua comfort, stiptheid,... is het in de VK dan ook nog stukken beter dan in België.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2016, 18:15   #4164
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Als je op het laatste moment nog een trein wilt nemen. Alleen heb ik mij, net als heel wat andere Britten aangepast en reserveer ik mijn tickets lang op voorhand. Qua comfort, stiptheid,... is het in de VK dan ook nog stukken beter dan in België.
Dus bij reservatie is dat daar beterkoop?
Bedankt voor de tip.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 01:42   #4165
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Als ik maandag in Brugge moet zijn voor m'n job rij ik daar ook naartoe in mijn "vrije tijd". Zoals zoveel andere mensen dat doen, het wordt pas een probleem als uitzonderlijke gevallen niet eens beseffen dat ze uitzonderlijk zijn.
Je toont weer aan er niets van te kennen.
Zijn auto staat op schijnpoort, waar hij een trein moet bedienen. 's middags beëindigt hij z'n dienst in Antwerpen-Centraal, maar de treinen keren maar naar Schijnpoort (waar de treinen "slapen") terug laat in de avond, overdag worden ze ingezet. Niemand heeft schiften van 20 uur, dat is onwettig en tegen de veiligheid.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 01:44   #4166
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Als je op het laatste moment nog een trein wilt nemen. Alleen heb ik mij, net als heel wat andere Britten aangepast en reserveer ik mijn tickets lang op voorhand. Qua comfort, stiptheid,... is het in de VK dan ook nog stukken beter dan in België.
Dus lang op voorhand moeten reserveren is een noodzaak om een betaalbaar biljet te krijgen(en dan nog), een serieuze handicap in een steeds flexibelere economie. In België kan het nog dezelfde dag, toch vindt U het Britse systeem beter...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 01:44   #4167
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dus bij reservatie is dat daar beterkoop?
Bedankt voor de tip.
NOG goedkoper, want het Britse spoor is al zo goedkoop volgens jullie... allemaal dankzij de privatisering...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 04:11   #4168
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dus lang op voorhand moeten reserveren is een noodzaak om een betaalbaar biljet te krijgen(en dan nog), een serieuze handicap in een steeds flexibelere economie. In België kan het nog dezelfde dag, toch vindt U het Britse systeem beter...
Natuurlijk, in het Belgische systeem ben ik voor ik een trein pak al 300€ kwijt. Waarom moet de maatschappij opdraaien voor het last minute denken van iemand die het openbaar vervoer gebruikt? Dat heeft niks met een flexibele economie te maken, u sleurt er weer zomaar iets bij.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 04:15   #4169
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Je toont weer aan er niets van te kennen.
Zijn auto staat op schijnpoort, waar hij een trein moet bedienen. 's middags beëindigt hij z'n dienst in Antwerpen-Centraal, maar de treinen keren maar naar Schijnpoort (waar de treinen "slapen") terug laat in de avond, overdag worden ze ingezet. Niemand heeft schiften van 20 uur, dat is onwettig en tegen de veiligheid.
De dienst eindigt in Antwerpen Centraal en daarna neemt hij een tram of taxi, in zijn eigen uren naar de auto. Echt, ik zie niet in waar het probleem ligt buiten een zoveelste soort vastgeroest privilege... De studie erover is ook duidelijk, 1300 man treinpersoneel teveel. Niet moeilijk dat de NMBS het moeilijk heeft als het personeel wordt betaald om onderweg te zijn zonder te werken.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 04:56   #4170
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Natuurlijk, in het Belgische systeem ben ik voor ik een trein pak al 300€ kwijt. Waarom moet de maatschappij opdraaien voor het last minute denken van iemand die het openbaar vervoer gebruikt? Dat heeft niks met een flexibele economie te maken, u sleurt er weer zomaar iets bij.
in het Britse systeem bent U bijna net zo veel kwijt volgens dromedaris, maar waarschijnlijk nog veel meer, want het Britse systeem is veel duurder dan het systeem van al onze buurlanden volgens wetenschappelijke studies, voor de belastingbetaler. En de reiziger in het VK, die moet maanden op voorhand boeken anders is die fortuinen kwijt. Dat is dus het systeem dat U hier wil kopiëren. Goed, laten we dat eens voorleggen in een referendum zou ik zeggen...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 05:05   #4171
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
De dienst eindigt in Antwerpen Centraal en daarna neemt hij een tram of taxi, in zijn eigen uren naar de auto. Echt, ik zie niet in waar het probleem ligt buiten een zoveelste soort vastgeroest privilege... De studie erover is ook duidelijk, 1300 man treinpersoneel teveel. Niet moeilijk dat de NMBS het moeilijk heeft als het personeel wordt betaald om onderweg te zijn zonder te werken.
In zijn eigen uren? Dus hij moet z'n auto achterlaten op Schijnpoort voor het werk, maar moet dan in z'n eigen uren op eigen kosten z'n auto terug gaan ophalen, terwijl hij gedaan heeft in Antwerpen-Centraal, en tot daar betaald wordt.
In Bangladesh of Nicaragua zou dat nog wel aanvaard worden, niet in landen waar werknemers zekere rechten verworven hebben.
Ik ben blij dat je zoiets zegt, het toont aan aan iedereen die dit leest waar rechts in België, en vooral de NVA, naartoe wil.

Maar zelf heb je waarschijnlijk een bedrijfswagen, waar je amper belasting op betaalt, en je vindt dit ook normaal, want gebruikt het voor het werk... Wat dubbele standaard betreft kan dat tellen...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 07:16   #4172
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
In zijn eigen uren? Dus hij moet z'n auto achterlaten op Schijnpoort voor het werk, maar moet dan in z'n eigen uren op eigen kosten z'n auto terug gaan ophalen, terwijl hij gedaan heeft in Antwerpen-Centraal, en tot daar betaald wordt.
In Bangladesh of Nicaragua zou dat nog wel aanvaard worden, niet in landen waar werknemers zekere rechten verworven hebben.
Ik ben blij dat je zoiets zegt, het toont aan aan iedereen die dit leest waar rechts in België, en vooral de NVA, naartoe wil.

Maar zelf heb je waarschijnlijk een bedrijfswagen, waar je amper belasting op betaalt, en je vindt dit ook normaal, want gebruikt het voor het werk... Wat dubbele standaard betreft kan dat tellen...
Er zijn meer werknemers die op die manier werken dan de manier bij de NMBS. Een manier die dan nog eens gul wordt gesponsord door de belastingbetaler. Jullie zijn zo ver van de wereld dat het volledig respectloos is...
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 07:19   #4173
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
in het Britse systeem bent U bijna net zo veel kwijt volgens dromedaris, maar waarschijnlijk nog veel meer, want het Britse systeem is veel duurder dan het systeem van al onze buurlanden volgens wetenschappelijke studies, voor de belastingbetaler. En de reiziger in het VK, die moet maanden op voorhand boeken anders is die fortuinen kwijt. Dat is dus het systeem dat U hier wil kopiëren. Goed, laten we dat eens voorleggen in een referendum zou ik zeggen...
Mijn Britse collega's, vrienden,... klagen helemaal niet en zijn absoluut geen voorstander van een terugkeer naar BR. Daarbij geeft u dus toe dat dromedaris gelijk heeft, jammer genoeg heeft hij honderden keren hetzelfde op tafel moeten leggen. Het gaat trouwens over het VK vs België, al de rest kan me weinig boeien daarin.

Welke vraag ga je stellen in het referendum? Een dergelijke complexe materie herleiden tot een ja/nee vraag komt normaal niet van intelligente mensen.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 09:44   #4174
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Mijn Britse collega's, vrienden,... klagen helemaal niet en zijn absoluut geen voorstander van een terugkeer naar BR. Daarbij geeft u dus toe dat dromedaris gelijk heeft, jammer genoeg heeft hij honderden keren hetzelfde op tafel moeten leggen. Het gaat trouwens over het VK vs België, al de rest kan me weinig boeien daarin.

Welke vraag ga je stellen in het referendum? Een dergelijke complexe materie herleiden tot een ja/nee vraag komt normaal niet van intelligente mensen.
U twijfelt dus aan de intelligentie van uw medemensen?
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 09:58   #4175
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
U twijfelt dus aan de intelligentie van uw medemensen?
Dagelijks...
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 10:18   #4176
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
NOG goedkoper, want het Britse spoor is al zo goedkoop volgens jullie... allemaal dankzij de privatisering...
Spreek voor u eigen.
Ik heb het nooit over de prijs van een ticket gehad, ik ken daar namelijk niets van.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 10:24   #4177
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Er zijn meer werknemers die op die manier werken dan de manier bij de NMBS. Een manier die dan nog eens gul wordt gesponsord door de belastingbetaler. Jullie zijn zo ver van de wereld dat het volledig respectloos is...
Ja, misschien Polen of Roemenen, of illegalen, ik kan me niet voorstellen dat een Belg zoiets zou aanvaarden, ook niet in de privé.
Waar U naartoe wil is pure uitbuiting.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 10:25   #4178
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Natuurlijk, in het Belgische systeem ben ik voor ik een trein pak al 300€ kwijt. Waarom moet de maatschappij opdraaien voor het last minute denken van iemand die het openbaar vervoer gebruikt? Dat heeft niks met een flexibele economie te maken, u sleurt er weer zomaar iets bij.
Als dat flexibele een probleem is, dan draait de baas daar toch gewoon voor op.
Ik heb me nooit bezig gehouden met reservaties en betalingen van tickets. Wij moeten soms ook hals over kop nog ergens heen (Duitsland). Waarschijnlijk is het in Duitsland ook zo dat je meer moet betalen bij een last minute? Bij ons regelt de secretaris zo'n zaken allemaal, wij worden daarmee niet lastig gevallen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 10:27   #4179
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
U twijfelt dus aan de intelligentie van uw medemensen?
Als ik uw bijdrages hier lees, twijfel ik niet meer.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 10:28   #4180
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ja, misschien Polen of Roemenen, of illegalen, ik kan me niet voorstellen dat een Belg zoiets zou aanvaarden, ook niet in de privé.
Waar U naartoe wil is pure uitbuiting.
De tering naar de nering zetten.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be