Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 oktober 2017, 14:09   #241
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Iemand nog iets over die peiling ?
Ja, hebben ze jou al ooit gepeild?
Mij nog nooit.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2017, 14:52   #242
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ja, hebben ze jou al ooit gepeild?
Mij nog nooit.
Inderdaad. Er is mij ook nog nooit iets gevraagd.
Zou het doorgestoken kaart kunnen zijn?
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2017, 15:00   #243
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Inderdaad. Er is mij ook nog nooit iets gevraagd.
Zou het doorgestoken kaart kunnen zijn?
Ja, een groot complot.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2017, 16:03   #244
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ja, hebben ze jou al ooit gepeild?
Mij nog nooit.
Spookpeilingen zijn het.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2017, 10:57   #245
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Kun je niet lezen? Ik heb het niet over het verkiezingsresultaat, maar over je gebazel over een DUP-regering gedoogd door Sinn Féinn.
Je blijft maar doorgaan hé?
Het verbaast mij niet. Als diehard marxist is dit natuurlijk voor jou een enige gelegenheid om als een gefrustreerde kip te blijven inpikken op een overtuigde aanhanger van de vrije markteconomie. Er zijn zo van die simplistische genoegens nietwaar?

Maar waar je natuurlijk zorgvuldig vermijdt om op te antwoorden is dit:
Citaat:
Nu zit je daar duidelijk als een Pontifex Maximus iemand te verketteren alsof op dit forum jouw oordeel doorslaggevend zou zijn. Als je daar werkelijk van overtuigd bent (en zo ziet het er naar uit) dan gun ik jou deze schromelijke zelfoverschatting. Ik kan jou slechts aanraden voortaan geen enkel commentaar van mij onder ogen te nemen. Kwestie van een beetje consequent te zijn.

Maar kijk, we kunnen de rollen perfect omdraaien als het gaat over jouw zwaar marxistisch beladen commentaren over "de crisis" die volgens jou nog steeds in volle gang is. Je vertikt het moedwillig kennis te nemen van de dagelijkse economische realiteit. Goede raad aan de diehard marxist die jij bent: neem een abonnement op De Tijd, dat zal jou deugd doen. Maar ja, dat is wellicht een raad die neerkomt op parels voor de zwijnen vermits je het wereldbefaamde The Economist hier ook reeds met jouw marxistische banbliksems beladen hebt.

Ik wacht op een door jou naar voren geschoven voorbeeld van een geslaagde staat die consequent het economisch marxisme in zijn beleid toepast. China mag je dus alvast reeds uitsluiten, want vanuit economisch standpunt is dat een bloeiende vrije markteconomie met zéér veel privé ondernemingen en twee dynamische effectenbeurzen (Shanghai en Shenzhen).
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2017, 11:20   #246
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ja, hebben ze jou al ooit gepeild?
Mij nog nooit.
Hoe groot is de statistische kans daartoe ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 15:01   #247
UFSIA
Parlementslid
 
UFSIA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 1.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Juist thuis gekomen; beetje blijven plakken in een goed café ...

Maar om bij de zaak te blijven, wat toch niet moeilijk is: Crevits springt over menige kop, ook deze van Peeters:

Wie ligt er wakker van Crevits, die staat ne keer op twee, ne keer op vijf, ne keer op één voor mijn part ...

Het gaat om de tendens en die is duidelijk : geen enkele rode in de top 15
__________________
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 11:58   #248
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je blijft maar doorgaan hé?
Het verbaast mij niet. Als diehard marxist is dit natuurlijk voor jou een enige gelegenheid om als een gefrustreerde kip te blijven inpikken op een overtuigde aanhanger van de vrije markteconomie. Er zijn zo van die simplistische genoegens nietwaar?

Maar waar je natuurlijk zorgvuldig vermijdt om op te antwoorden is dit:


Nu zit je daar duidelijk als een Pontifex Maximus iemand te verketteren alsof op dit forum jouw oordeel doorslaggevend zou zijn. Als je daar werkelijk van overtuigd bent (en zo ziet het er naar uit) dan gun ik jou deze schromelijke zelfoverschatting. Ik kan jou slechts aanraden voortaan geen enkel commentaar van mij onder ogen te nemen. Kwestie van een beetje consequent te zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus
Maar kijk, we kunnen de rollen perfect omdraaien als het gaat over jouw zwaar marxistisch beladen commentaren over "de crisis" die volgens jou nog steeds in volle gang is. Je vertikt het moedwillig kennis te nemen van de dagelijkse economische realiteit. Goede raad aan de diehard marxist die jij bent: neem een abonnement op De Tijd, dat zal jou deugd doen. Maar ja, dat is wellicht een raad die neerkomt op parels voor de zwijnen vermits je het wereldbefaamde The Economist hier ook reeds met jouw marxistische banbliksems beladen hebt.

Ik wacht op een door jou naar voren geschoven voorbeeld van een geslaagde staat die consequent het economisch marxisme in zijn beleid toepast. China mag je dus alvast reeds uitsluiten, want vanuit economisch standpunt is dat een bloeiende vrije markteconomie met zéér veel privé ondernemingen en twee dynamische effectenbeurzen (Shanghai en Shenzhen).
Wat heeft Marxisme nu te maken met de DUP en Theresa May's akkoord met hen?

Nu, als je ooit een letter Marx had gelezen, dan zou je weten dat Marx precies de dynamische rol van het kapitalisme heeft benadrukt in het ontwikkelen van de productiekrachten! Marxisme is geen economisch programma, het is een analysemethode en Marx schreef met behulp van die analysemethode reeds in de negentiende eeuw wat jij hier meent te ontdekken.

Dat het kapitalisme een noodzakelijke fase is in de menselijke geschiedenis om de productiekrachten te ontwikkelen, is precies een van de conclusies van Marx' analyse.

Voor Marx is de geschiedenis dynamisch en niet statisch, dat wil zeggen dat economische systemen komen en gaan. Het kapitalisme is een historisch systeem, net zoals de feodaliteit dat was. De overgang van feodaliteit naar kapitalisme kwam er niet zomaar, maar ontstond vanuit de strijd tussen clerus, adel en de derde stand. De burgerij heeft de adel en clerus opzij moeten schuiven om heersende klasse te worden.

Op dezelfde manier kent de kapitalistische maatschappij ook tegenstellingen en belangenconflicten. Deze tegenstellingen zijn de motor tot verandering. Het kapitalisme van vandaag is niet het kapitalisme van de jaren '60 en het kapitalisme van de jaren '60 is niet het kapitalisme van de negentiende eeuw. Deze geschiedenis is niet gedaan en in de toekomst zal de samenleving er nog veel anders uit zien, zo anders dat wij het ons nog niet kunnen voorstellen.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 6 november 2017 om 12:00.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 15:15   #249
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hoe groot is de statistische kans daartoe ?
4 peilingen per jaar en een peiling met minder dan 10.000 deelnemers en iedere keer verschillende 10.000 deelnemers zou al in de goede richting gaan.
Nu, met tussen 800 en 2000 dezelfde deelnemers zegt totaal niets.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 15:16   #250
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ja, hebben ze jou al ooit gepeild?
Mij nog nooit.
ik heb er wel aan meegedaan. regelmatig zelf.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be