Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 juni 2006, 09:21   #2781
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ja, die FN, dat doet me denken aan die andere grote Belg Louis Michel, het levend geweten van België, maar die wel bloed aan zijn handen heeft door wapenleveringen aan Nepal om de 'prille democratie' te beschermen en eigen werkgelegenheid te verzekeren.
Intussen heeft LM goed voor zichzelf gezorgd met een goed betaalde job in Europa, zonder ook natuurlijk zijn zoontje te vergeten. Van persoonlijke belangen gesproken!
Wat een mesthoop!
Ah zo ken ik u ........ in alles, in iedereen alleen het slechte zien.
Alles heeft twee kanten, de kunst is om de betere zijde meer kansen te bieden dan de andere.
In een perfecte wereld zijn geen wapens nodig maar zolang die er niet is zijn ze nodig voor politie en leger die ons moeten beschermen tegen eventuele agressie.
Kent u een 100 % integer en onschuldig mens of politicus die nooit een fout heeft begaan ?
Puristen, zwart/wit-denkers, zijn over het algemeen gevaarlijke mensen.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 16 juni 2006 om 09:23.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2006, 09:55   #2782
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Ah zo ken ik u ........ in alles, in iedereen alleen het slechte zien.
Alles heeft twee kanten, de kunst is om de betere zijde meer kansen te bieden dan de andere.
In een perfecte wereld zijn geen wapens nodig maar zolang die er niet is zijn ze nodig voor politie en leger die ons moeten beschermen tegen eventuele agressie.
Kent u een 100 % integer en onschuldig mens of politicus die nooit een fout heeft begaan ?
Puristen, zwart/wit-denkers, zijn over het algemeen gevaarlijke mensen.
Ah zo ken ik u ........ in alles, in iedereen alleen het slechte zien.
Dat zijn jouw woorden, niet de mijne!
Heb je de gebeurtenissen in Nepal niet gevolgd? De koninklijke familie en het regime was totaal corrupt. Die hebben met onze FN- wapens op de burgers geschoten. Gelukkig is de koning nu alle macht kwijt NIETTEGENSTAANDE onze wapens.
Of ik een politicus ken die geen wapens leverde om onschuldige burgers neer te schieten, die daarbij zorgt om zelf een dikbetaalde job te bezetten en die zijn zoon ook begunstigt, en daarbij het geweten van België en de wereld speelt?
JA, ik, purist ken zulke politici!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2006, 12:36   #2783
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

[quote=luc broes;1760371]
Citaat:
Ah zo ken ik u ........ in alles, in iedereen alleen het slechte zien.
Dat zijn jouw woorden, niet de mijne!
Heb je de gebeurtenissen in Nepal niet gevolgd? De koninklijke familie en het regime was totaal corrupt. Die hebben met onze FN- wapens op de burgers geschoten. Gelukkig is de koning nu alle macht kwijt NIETTEGENSTAANDE onze wapens.
Het heeft geen zin feiten te ontkennen. Ik herinner me nog goed het ontslag van Magda Aelvoet omdat ze niet medeverantwoordelijk wou zijn voor de levering van die wapens aan Nepal.
Laten we hopen dat Louis Michel in de toekomst wat voorzichtiger zal zijn met zijn ontwikkelingsprojecten. Wat eten en drinken verdelen, eerlijke handel, hier en daar wat bomen planten moet ook hij kunnen .........
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 16 juni 2006 om 12:37.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2006, 12:42   #2784
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Of ik een politicus ken die geen wapens leverde om onschuldige burgers neer te schieten, die daarbij zorgt om zelf een dikbetaalde job te bezetten en die zijn zoon ook begunstigt, en daarbij het geweten van België en de wereld speelt?
JA, ik, purist ken zulke politici!
Voil�* mijnheer Broes dat is nu juist de taal waar universele liefde voor terugdeinst ........ en als men schrik van iets heeft dan plaats men het soms in quarantaine om zichzelf voor groter onheil te vrijwaren.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2006, 12:51   #2785
restons courtois
Parlementslid
 
restons courtois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2004
Locatie: Erde
Berichten: 1.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ah
Heb je de gebeurtenissen in Nepal niet gevolgd? De koninklijke familie en het regime was totaal corrupt. Die hebben met onze FN- wapens op de burgers geschoten. Gelukkig is de koning nu alle macht kwijt NIETTEGENSTAANDE onze wapens.
Of ik een politicus ken die geen wapens leverde om onschuldige burgers neer te schieten, die daarbij zorgt om zelf een dikbetaalde job te bezetten en die zijn zoon ook begunstigt, en daarbij het geweten van België en de wereld speelt?
JA, ik, purist ken zulke politici!
Nu schiet het corrupte regime daar met britse, indische en US wapens. Maar dat is dan eigenlijk ook geen probleem meer, zolang het geen "waalse" wapens zijn.
Ik denk ook dat al de "stop FN" mensen hypocrieten zijn. Dat er in Vlaanderes high-tech voor bomben gemakt werd is geen probleem, we verkopen ja niet de volledige wapen en zien niet de slachtovers. Sluit dan maar deze bedrijven maar "collateral damages" zijn er met programeerd.

Ik vind het triestig, daar hebben wij al een regio met een euwenlang wapen traditie, de GI's, de amerikaanse politie ezv benuten deze high tech wapens, ieder europees land steunt zijn wapenindustrie (Duitsland bvb die de FN standaard voor MG-koggels geblokeerd, omdat het verder zijn Koch koggels wil verkopen, ook al benuten bijnae alle navo landen de FN versie) en wat maken wij in Belgie?
De eigen industrie aanvallen. Omdat het ja in het "ontwikkelingsland" is.
Was FN in Gent dan was er ook geen probleem voor de "stop FN" mensen.
__________________
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too.
And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you.
And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame.
It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame."

Laatst gewijzigd door restons courtois : 16 juni 2006 om 12:54.
restons courtois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2006, 14:34   #2786
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

[quote=labyrinth;1760542]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Het heeft geen zin feiten te ontkennen. Ik herinner me nog goed het ontslag van Magda Aelvoet omdat ze niet medeverantwoordelijk wou zijn voor de levering van die wapens aan Nepal.
Laten we hopen dat Louis Michel in de toekomst wat voorzichtiger zal zijn met zijn ontwikkelingsprojecten. ....
Noem je wapenlevering aan een corrupt regime dat zijn burgers neerschiet een ontwikkelingsproject??!!
Ik meen me te herinneren dat Magda tijdens de beslissing niet goed wist wat er gebeurde, en pas achteraf als er protest kwam ontslag nam. Ik ben niet meer zeker of het juist zo was. Indien niet, gelieve me dan te verbeteren.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2006, 14:38   #2787
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door restons courtois Bekijk bericht
Nu schiet het corrupte regime daar met britse, indische en US wapens. Maar dat is dan eigenlijk ook geen probleem meer, zolang het geen "waalse" wapens zijn.
Ik denk ook dat al de "stop FN" mensen hypocrieten zijn. Dat er in Vlaanderes high-tech voor bomben gemakt werd is geen probleem, we verkopen ja niet de volledige wapen en zien niet de slachtovers. Sluit dan maar deze bedrijven maar "collateral damages" zijn er met programeerd.

Ik vind het triestig, daar hebben wij al een regio met een euwenlang wapen traditie, de GI's, de amerikaanse politie ezv benuten deze high tech wapens, ieder europees land steunt zijn wapenindustrie (Duitsland bvb die de FN standaard voor MG-koggels geblokeerd, omdat het verder zijn Koch koggels wil verkopen, ook al benuten bijnae alle navo landen de FN versie) en wat maken wij in Belgie?
De eigen industrie aanvallen. Omdat het ja in het "ontwikkelingsland" is.
Was FN in Gent dan was er ook geen probleem voor de "stop FN" mensen.
Wapenlevering door gelijk wie aan landen in oorlogsgebied zijn internationaal verboden en terecht.
Ik vind het triestig dat dit toch gebeurt!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2006, 14:44   #2788
restons courtois
Parlementslid
 
restons courtois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2004
Locatie: Erde
Berichten: 1.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Wapenlevering door gelijk wie aan landen in oorlogsgebied zijn internationaal verboden en terecht.
Ik vind het triestig dat dit toch gebeurt!
Wat? Om de vlaamse volkssiel te schonen hebben ze in Wallonie geen wapens aan Nepal geleverd. Dat hebben de Briten en Amerikanen dan gedaan.
Idem ditto voor Tanzania.
Dus zijn er toch enkel "zuivere" "waalse" wapens op de wereld? Als men ons geloven zal.

Steun de belgische industrie zal ik daar zegen, dan steun je Wallonie, Brussel en Vlaanderen (en ja, zelfs de DG).
__________________
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too.
And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you.
And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame.
It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame."
restons courtois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2006, 14:51   #2789
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

[quote=luc broes;1760767][quote=labyrinth;1760542]
Citaat:
Noem je wapenlevering aan een corrupt regime dat zijn burgers neerschiet een ontwikkelingsproject??!!
Als lid van de Europese Commissie is hij nu toch verantwoordelijk voor ontwikkelingssamenwerking en humanitaire hulp ? Dat is zijn huidige job.
Vroeger was hij minister van buitenlandse zaken.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2006, 15:24   #2790
restons courtois
Parlementslid
 
restons courtois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2004
Locatie: Erde
Berichten: 1.624
Standaard

Nog iets: ik weet niet of iemand de duitse pers gevoeld heeft maar DHL willde al langer naar Oost-Duitsland verhuizen, Aufbau Ost oblige. Wat doen de Belgen, ze leveren nog mooi de grond met hun stupide twisten. Had Belgie met 1 stem gesproken dan was DHL misschien nog 100% in Bxl.

Of de GP van Francorchamps. Bernie E. organiseerde het ieder jaar, iedereen was tevreden, bijnae ieder hotel in Belgie uitverkopt en een van de mooiste pisten van de GP.
En wat doen wij? Om de volksgezondheit te schonen verbieden wij de cigaretten pub. 1 of 2 Jaar voor de rest van Europa. Dictator Benie zegd "bye" en we zitten alleen daar. Met al de kosten. Neen, niet wij, alleen de Walen, omdat de Vlamingen plots geen intereese voor de GP heben. (En de volksgezondheit daar) Dank U wel moet ik zeggen. Nu moeten het de incompetente waalse politicus doen en je ken ja het resulaat...

En nu willen wij zelfs het goede oude roode kruis splitsen, omdat er in Wallonie meer arme mensen zijn en het dan ook meer kost.
Maar het is toch het roode kruis, g.v.d.

Laatst gewijzigd door restons courtois : 16 juni 2006 om 15:30.
restons courtois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2006, 15:39   #2791
restons courtois
Parlementslid
 
restons courtois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2004
Locatie: Erde
Berichten: 1.624
Standaard

Maar eigenlijk is dat ja goed, maar je weet nooit of het bloed dat je in het ziekenhuiz krijgd niet "waals" is.
__________________
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too.
And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you.
And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame.
It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame."

Laatst gewijzigd door restons courtois : 16 juni 2006 om 15:40.
restons courtois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2006, 17:57   #2792
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door restons courtois Bekijk bericht
Maar eigenlijk is dat ja goed, maar je weet nooit of het bloed dat je in het ziekenhuiz krijgd niet "waals" is.
.... of Brussels, zo'n twijfelgeval........ niet echt Waals maar ook niet echt Vlaams. Als het maar redt zou ik denken .........
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 16 juni 2006 om 17:57.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be