Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 januari 2007, 22:42   #41
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Tja, dat was idd nodig om ze te vernieuwen hé (maar da's nu achter de rug hoor)
T�*jdens de vakantie, zelfs tijdens samedi-noir? Man man, in de lente en de herfst als er geen hond op de snelweg komt dan staan de werkers aan de kant, maar als de Nederlanders komen, dan beginnen ze maar 'es! Vindt u het heel raar dat de simpele Nederlander het nog steeds over domme ''Belgen'' heeft?

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 11 januari 2007 om 22:42.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 22:42   #42
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Als dit werkelijk doorgevoerd wordt dan moet, naar mijn mening, Nederland de grenzen van het zuiden afsluiten, en elke Belg die erdoorheen komt, 60 euro laten neertellen. Het is racisme van de eerste klasse, om deze schandalige geldklopregeling door te voeren.
Er is nog niks beslist. Er is enkel een principesakkoord over "een" wegenvignet.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 22:44   #43
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Dacht Nederland daar, zo'n paar eeuwen terug, toen Antwerpen tol moest betalen voor de Schelde, ook zo over?
Ik heb altijd tegen ''Belgje-pesten'' geprotesteerd, u kunt mij niet kwalijk nemen wat Nederlandeers vroeger hebben gedaan.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 22:45   #44
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Er is nog niks beslist. Er is enkel een principesakkoord over "een" wegenvignet.
http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=42789
Ik liet me misleiden door deze site.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 22:45   #45
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik heb altijd tegen ''Belgje-pesten'' geprotesteerd, u kunt mij niet kwalijk nemen wat Nederlandeers vroeger hebben gedaan.
Dat doe ik ook niet, maar Nederland heeft destijds ook geen rekening gehouden met België. Nog steeds niet, met hun bezwaren tegen de uitdieping van de Schelde, j�*ren heeft dat dossier aangesleept en zelfs nu nog ligt men te zeuren.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 22:47   #46
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Voor Zwitserland en Oostenrijk heb je een vignet nodig. In Frankrijk en Spanje betalen ze tol. Dit doen ze allemaal zonder morren, maar als ze aan ons moeten betalen is het kot te klein. Hypocriet.
De doorsnee Nederlander komt minder in Zwitserland en Oostenrijk. Als ze daar naartoe gaan, betalen ze zonder morren. Voor meestal één keer per jaar.
Waarom moet er in GODSNAAM betaald worden voor niet-geprivatiseerde wegen? Zulk een eigen volk eerst politiek van paars!
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 22:47   #47
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
T�*jdens de vakantie, zelfs tijdens samedi-noir? Man man, in de lente en de herfst als er geen hond op de snelweg komt dan staan de werkers aan de kant, maar als de Nederlanders komen, dan beginnen ze maar 'es! Vindt u het heel raar dat de simpele Nederlander het nog steeds over domme ''Belgen'' heeft?


De vernieuwing van de Ardense snelwegen in gespreid gebeurd over een aantal jaren aangezien het zo'n grote werken waren. Men gaat ze echt niet stilleggen omdat de Nederlanders naar Frankrijk willen.

Of rijden jullie graag over een weg zonder ondergrond?
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 22:52   #48
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door end Bekijk bericht
Racistische trekjes? Ik had graag dat je dat terugnam.

Ik wou met die uitspraak enkel een punt maken. Ik begrijp heel goed dat die persoon een volwaardige inwoner van Nederland is, maar ik ben ook niet zo naïef om te denken dat jullie met de inzending van die artiest niet een klein beetje een statement willen maken. Ik ben een heel rationeel iemand, en beoordeel mensen niet op basis van huidskleur, maar ik ben ook niet wereldvreemd.

Als je bovendien struikelt over het woord "negerin", dan wil ik me daarvoor wel excuseren, maar dit woord heeft qua achtergrond voor mij geen negatieve connotatie.

Dus, gooi het nu niet helemaal over een andere boeg. U begrijpt heel goed wat ik met die statement wou zeggen.
Het spijt me, maar dat 'statement' was echt niet in mij opgekomen. Ik denk zelfs dat het in veel landen een nadeel is, juist vanwege het bestaan van - ja, hoe zullen we dat eens omzichtig omschrijven - onbemindheid van mensen met een andere huidskleur.

Als je de geschiedenis van de Nederlandse inzendingen voor het Eurovisiesongfestival doorneemt, zul je zien dat dit niet de eerste, maar de zoveelste Nederlandse deelnemer met een niet-blanke huidskleur is. In Nederland wordt hier gewoon echt geen statement in gezien, althans niet door de meerderheid van de bevolking. De reden dat Edsilia Rombley is uitgekozen om voor de tweede keer deel te nemen, is enkel dat zij degene is die in de afgelopen 30 jaar de hoogste score voor NL heeft behaald.

Ik ben normaal gesproken niet iemand die mensen gemakkelijke verwijten maakt, en 'racist' is er daar wel een van, maar het valt me gewoon tegen dat je niet alleen iemand beoordeelt op basis van huidskleur, maar er zelfs dingen achter gaat zoeken. Je kunt wel zeggen dat ik het over een andere boeg gooi, maar je bent wel zelf degene die deze opmerking maakt in een discussie die over een totaal ander onderwerp gaat!

Citaat:
Kom zeg, wanneer een Nederlander het over een "Belg" heeft dan heeft hij het over een Vlaming. Dat weet jij toch ook zo goed als ik. Ik zie trouwens niet hoe dit de situatie zou veranderen. De haatdragende commentaren zijn er.
Volgens mij gaat het hier niet om een Vlaamse, maar om een Belgische maatregel. En dat er mensen haatdragende commentaren posten, is natuurlijk een spel van actie en reactie. Ik weet niet wie er mee begonnen is, feit is echter dat Nederlanders vooral afgeven op België als land - maar nogmaals: dat doen Vlamingen zelf ook, dus ik zie niet in wat je daar voor kwaad in kan zien als je zelf ook steeds kritiek hebt op België als land - terwijl Vlamingen toch vaak afgeven op de Nederlanders als volk, wat een stuk persoonlijker overkomt. Zeker gezien Nederlanders over het algemeen niet haatdragend zijn tegenover Vlamingen als volk (of Belgen als geheel).
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 22:53   #49
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Waw. Onvoorstelbaar
Geweldig. Super.

Nee, serieus, de dag dat we zoiets in België zullen zien, is zeker niet voor morgen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 22:58   #50
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Juist. Daar zijn ze beter onderhouden, want die worden gefinanciëerd door tolgelden!
Maar klagen dat we slechte wegen hebben, maar als we ze door tolgeld kunnen verbeteren is het wéér niet goed.
Enige oplossing is volledife privatisering van het wegennet. Kijk maar naar Frankrijks prachtige infrastructuur.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 23:00   #51
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Dringend dat je nog eens in Belgie komt rijden. Ik zie veel buitenlandse nummerplaten op de snelweg, en neen, dat zijn niet allemaal Nederlanders. Heel veel Duitsers en opvallend veel Oost-Europese platen.
Oost-Europeanen zie je overal, maar ik vrees dat het geen toeristen op doorreis zijn.

Ik vraag me af hoeveel Duitsers nog via België zullen rijden straks. De kans is dan toch groot dat ze via Frankrijk rijden.

Citaat:
Net daarom. Met die inkomsten kunnen de wegen verbeteren. Ik moet trouwens zeggen dat ik niet te klagen heb over onze snelwegen. Er zijn de laatste jaren enorme inspanningen geleverd om ze te verbeteren. Ben in november naar Bouillon gereden (uiterste zuiden dus) en heb praktisch altijd over zacht asfalt gereden. Pas nieuw allemaal, een aantal jaren geleden was het idd een ramp.
Dat valt me dan weer mee. Maar dat is dan blijkbaar toch gelukt zonder tolheffing. In veel andere landen gebeurt het ook zonder tolheffing. En begrijp me goed: ik vind het van Zwitserland en Oostenrijk even slecht als van België. Alleen krijgen zij heel Europa door hun land heen, terwijl het in België toch voornamelijk Nederlanders en misschien ook Duitsers zijn.

Tja, we kunnen ook in de EU met z'n allen tolvignetten gaan invoeren, maar dat heft elkaar uiteindelijk op. Ik denk dat het goed zou zijn als de EU bepaalt dat alle openbare wegen vrij toegankelijk moeten zijn. Tolvignetten belemmeren immers in zekere zin het principe van vrij verkeer van personen en goederen.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 23:04   #52
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Er is nog niks beslist. Er is enkel een principesakkoord over "een" wegenvignet.
Gisteren werd uitgebreid in de Nederlandse media melding gemaakt van de komst van een wegenvignet per 1-1-2008, vandaar. Ik neem aan dat dit vernomen is uit Belgische bron, maar ik heb er in België zelf inderdaad niets over gelezen. Misschien komt dat doordat momenteel nog alle aandacht op de fraudezaak rond de Marine en Laurent is gevestigd?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 23:05   #53
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Dat doe ik ook niet, maar Nederland heeft destijds ook geen rekening gehouden met België. Nog steeds niet, met hun bezwaren tegen de uitdieping van de Schelde, j�*ren heeft dat dossier aangesleept en zelfs nu nog ligt men te zeuren.
Het is nu toch alweer twee jaar geleden dat daar een verdrag over is afgesloten hoor.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 23:10   #54
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Ik vind het compleet belachelijk. De verontwaardiging van de Nederlanders is op zijn plaats, als ze slim zijn dan voeren ze ook onmiddelijk hetzelfde in voor Belgen die nog door Nederland willen rijden.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 23:13   #55
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Geweldig. Super.

Nee, serieus, de dag dat we zoiets in België zullen zien, is zeker niet voor morgen.
Super, inderdaad. Wegeninfo op tv! Echt handig voor wanneer je in de auto zit
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 23:19   #56
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door end Bekijk bericht
Uiteraard weer pure haat in die commentaren. Ze kunnen wel een negerin naar Eurosong sturen om aan de wereld te laten zien hoe tolerant ze wel zijn, maar als het op "Belgen" () aankomt komt het ware gelaat weer boven.

Bende hypocrieten.
Het is in ieder geval wel een negerin die in het Nederlands gaat zingen, eindelijk durven ze het weer aan.

Je moet toegeven: 60 Euro voor een keer heen en weer naar Frankijk is behoorlijk veel, het is tenslotte niet een erg lang traject. Maar ik geef toe: het is een hele slimme manier om de investeringen in de weg terug te verdienen. Verder zullen we er maar niet al te moeilijk over doen...
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 11 januari 2007 om 23:20.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 23:45   #57
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht


De vernieuwing van de Ardense snelwegen in gespreid gebeurd over een aantal jaren aangezien het zo'n grote werken waren. Men gaat ze echt niet stilleggen omdat de Nederlanders naar Frankrijk willen.

Of rijden jullie graag over een weg zonder ondergrond?
Het is toch absurd dat men in het drukste seizoen op de snelweg aan wegwerkzaamheden begint?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 23:48   #58
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Gisteren werd uitgebreid in de Nederlandse media melding gemaakt van de komst van een wegenvignet per 1-1-2008, vandaar. Ik neem aan dat dit vernomen is uit Belgische bron, maar ik heb er in België zelf inderdaad niets over gelezen. Misschien komt dat doordat momenteel nog alle aandacht op de fraudezaak rond de Marine en Laurent is gevestigd?
*zucht* België. *zucht*
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 00:15   #59
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het is toch absurd dat men in het drukste seizoen op de snelweg aan wegwerkzaamheden begint?
Men is niet BEGONNEN in het drukste seizoen, men was al 2 jaar bezig! Als de weg open ligt, dan ligt hij open hé.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 00:15   #60
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
*zucht* België. *zucht*
Wat heb jij vandaag zeg?
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be