Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 mei 2018, 11:57   #18761
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.446
Standaard

Hilarisch: Spanje laat een politieke gevangene vrij.

Maar pas na tussenkomst van de grote baas van interpol. En het was een Rus ...

titel: Spain releases Putin critic following Interpol petition
link: http://www.catalannews.com/society-s...erpol-petition

Citaat:
30 May 2018 02:13 PM
byACN | Madrid

Bill Browder, one of Vladimir Putin’s most outstanding critics, was arrested in Madrid on Wednesday morning following an arrest warrant from Russia and subsequently released after Interpol intervened to demand Spanish authorities to let him go free.

Browder wrote on Twitter at 9:36 am that he was being driven to a police station. According to the arrest warrant, Browder is accused of fraud. Two hours later, he announced his release, which came about after the Interpol general secretary in Lyon told Spain not to honour Russia’s red notice—an arrest order used to seek the extradition of wanted persons.

One of Browder’s employees, Sergei Magnitsky, died in 2009 after almost a year in police custody. An anti-corruption lawyer, he was imprisoned under charges that have been put into question and allegedly was the victim of torture by Russian officials. Browder has repeatedly demanded they be held responsible.

As the head of the Hermitage Capital Management investment fund, Browder was once the main foreign investor in Russia. He's also the author of 'Red notice: how I became Putin's no.1 enemy.'

In recent months, Spain has played a central role in several extradition cases deemed as politically motivated, such as those of whistleblower Hervé Falciani, wanted in Switzerland for exposing wrongdoing at HSBC bank, and Turkish journalist Hamza Yalçin, accused of terrorism and insulting president Recep Tayyip Erdo?an.

Spain has also issued several European Arrest Warrants for Catalan pro-independence leaders seeking refuge from persecution in other European countries, including deposed president Carles Puigdemont in Germany.

Two weeks ago, Belgium rejected extraditing three deposed Catalan ministers wanted by Spain, alleging "procedural defects" and "irregularities." Spain is also seeking the extradition of a sacked minister in Scotland and a pro-independence party leader in Switzerland.

While the extradition request for Puigdemont is still being considered, a court in the Schleswig-Holstein region has repeatedly put into question whether the crime of violent rebellion applies, as suggested by Spain's Supreme Court.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2018, 16:15   #18762
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.355
Standaard

Het ziet ernaar uit dat Rajoy zijn biezen zal mogen pakken.
De meesterzet van Pedro Sánchez is dat hij de bestaande, en reeds door het parlement goedgekeurde begroting, die de PNV (de Basken) veel centjes gaf, gewoon gaat respecteren.
En de Basken hebben laten weten dat ze VOOR de motie gaan stemmen.



Dus het ziet ernaar uit dat de meest corrupte Spaanse premier aller tijden straks zijn biezen mag pakken.
Rajoy al prision, hadden ze moeten roepen, in plaats van Puigdemont al prision.

Rajoy ziet de bui al hangen, want hij zal de sessie van zijn afzetting niet bijwonen...
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 31 mei 2018 om 16:16.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2018, 16:28   #18763
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.080
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik bekijk het positief.
Ondanks de nutteloze show van een politiek levend lijk (Puigdemont) die de bevolking weer eens maandenlang zonder regering heeft gezet is er uiteindelijk toch gekozen voor de ratio en voor de normalisatie.
Als de nieuwe MP kiest voor de wettelijkheid, is het logisch dat de staat de autonomie terug in kracht herstelt.

Bravo voor de catalaanse bevolking, die de klootzakkerij van puigdecuck en zijn trawanten maandenlang hebben moeten ondergaan en toch rustig zijn gebleven. Goed wetende dat de staat uiteindelijk altijd prevaleert en wint omdat zij de burgers hun belang voorop stelt.

Het vervolg van de rebellen hun lot is niet langer zorg van de politiek maar wel een puur gerechtelijk dossier.

Catalonië moet nu terug een echte regering krijgen.

Dit is er eentje om bij te houden.
Zeker tot het moment dat Puigdemont opnieuw wordt aangesteld en Rajoy ondertussen van het toneel is verdwenen.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2018, 17:44   #18764
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 21.010
Standaard

Rajoys ontslag zou er zijn gekomen, met of zonder Catalaanse kwestie. Eigenlijk denk ik dat het er zonder Catalaanse kwestie al eerder was gekomen. In zekere zin heeft Puigdemont hem nog langer in het zadel gehouden.

En verder, zouden de Catalaanse nationalisten en hun Vlaamse pijpers zo naïef zijn te denken dat hun zaak daardoor makkelijker wordt? Cuidadanos staat om de hoek van een volgende verkiezing met een nog onbuigzamer standpunt dan de PP.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2018, 18:11   #18765
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Rajoys ontslag zou er zijn gekomen, met of zonder Catalaanse kwestie. Eigenlijk denk ik dat het er zonder Catalaanse kwestie al eerder was gekomen. In zekere zin heeft Puigdemont hem nog langer in het zadel gehouden.
Veel veronderstellingen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
En verder, zouden de Catalaanse nationalisten en hun Vlaamse pijpers zo naïef zijn te denken dat hun zaak daardoor makkelijker wordt? Cuidadanos staat om de hoek van een volgende verkiezing met een nog onbuigzamer standpunt dan de PP.
Dat moeten ze dan eerst nog kunnen waarmaken.
Veel van hun standpunten zijn demagogisch, en daarbij gaan ze vaak buiten de grondwet.
Maar om verkozen te worden zijn alle middelen goed, natuurlijk.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2018, 18:36   #18766
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Rajoys ontslag zou er zijn gekomen, met of zonder Catalaanse kwestie. Eigenlijk denk ik dat het er zonder Catalaanse kwestie al eerder was gekomen. In zekere zin heeft Puigdemont hem nog langer in het zadel gehouden.

En verder, zouden de Catalaanse nationalisten en hun Vlaamse pijpers zo naïef zijn te denken dat hun zaak daardoor makkelijker wordt? Cuidadanos staat om de hoek van een volgende verkiezing met een nog onbuigzamer standpunt dan de PP.
Ze staan niet direct om de hoek. Ze staan een straatje verder achter die hoek.
Ik bedoel: ze halen lang geen absolute meerderheid en dus stelt de vraag zich welke andere partij(en) met hen in zee zal willen gaan.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2018, 18:41   #18767
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.446
Standaard

De waarschijnlijk volgende premier in Madrid had nogal stoute dinges gezegd over Quiem Torra, de nieuwe onderpresident (onder Puigdemont) van Catalonië.

Maar nu heeft hij al die lelijke dingen erg opgepoets. In zijn speech ter gelegenheid van de motie van wantrouwen.

Onthoud: de nieuwe term is “España plural” .
Als ze er in lukken om voor de verkiezingen terug te keren naar het "evenwicht van Zapatero", dan zal de rust in Catalonië grotendeels terug keren.
Anders niet.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2018, 18:48   #18768
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
...

En verder, zouden de Catalaanse nationalisten en hun Vlaamse pijpers zo naïef zijn te denken dat hun zaak daardoor makkelijker wordt? Cuidadanos staat om de hoek van een volgende verkiezing met een nog onbuigzamer standpunt dan de PP.

Zijn anderzijds de geilende fans van "Una Grande Libre" zo naïef te denken dat die C's met hun nog onbuigzamer standpunt ook maar één centimeter verder gaan geraken dan de nostalgieke PP met hun al bij al reeds tamelijk reactionair standpunt?

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2018, 18:52   #18769
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 21.010
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Zijn anderzijds de geilende fans van "Una Grande Libre" zo naïef te denken dat die C's met hun nog onbuigzamer standpunt ook maar één centimeter verder gaan geraken dan de nostalgieke PP met hun al bij al reeds tamelijk reactionair standpunt?

Eerlijk gezegd ben ik veel meer een aanhanger van de gematigde lijn van onder andere de PSOE: ruimere bevoegdheden voor Catalonië zijn bespreekbaar. Maar binnen een context dat ze deel van Spanje blijven. Vraag is of de Catalanen dat soort gezond verstand weten op te brengen.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2018, 19:06   #18770
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Eerlijk gezegd ben ik veel meer een aanhanger van de gematigde lijn van onder andere de PSOE: ruimere bevoegdheden voor Catalonië zijn bespreekbaar. Maar binnen een context dat ze deel van Spanje blijven. Vraag is of de Catalanen dat soort gezond verstand weten op te brengen.

Pech voor mij en mijn niet zo heel erg gezond verstand dan.


"ruimere bevoegdheden schluimere schlevoegdheden".


Ik ben eigenlijk een aanhanger van de lijn van mijn dikke bomma:

kust allemaal mijn kloten
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2018, 19:08   #18771
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 21.010
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Pech voor mij en mijn niet zo heel erg gezond verstand dan.


"ruimere bevoegdheden schluimere schlevoegdheden".


Ik ben eigenlijk een aanhanger van de lijn van mijn dikke bomma:

kust allemaal mijn kloten
Ah, een transseksuele bomma. Modern!
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2018, 19:23   #18772
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ah, een transseksuele bomma. Modern!
Modern, soms.

Vooral erg dik.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2018, 20:12   #18773
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Eerlijk gezegd ben ik veel meer een aanhanger van de gematigde lijn van onder andere de PSOE: ruimere bevoegdheden voor Catalonië zijn bespreekbaar. Maar binnen een context dat ze deel van Spanje blijven. Vraag is of de Catalanen dat soort gezond verstand weten op te brengen.
In Spanje in de EU blijven, of buiten Spanje in de EU blijven: die keuze heeft geen kloten met gezond verstand te maken.
Het zal economisch ... geen verschil uitmaken.

Maar wel psychologisch.
En dat is ook belangrijk. Het afschudden van de dreiging om cultureel geëuthanaseerd te worden, zoals de plannen van Franco waren (en om dit te bereiken 1000den doden op zijn geweten heeft), is erg belangrijk.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2018, 20:37   #18774
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Rajoys ontslag zou er zijn gekomen, met of zonder Catalaanse kwestie. Eigenlijk denk ik dat het er zonder Catalaanse kwestie al eerder was gekomen. In zekere zin heeft Puigdemont hem nog langer in het zadel gehouden.

En verder, zouden de Catalaanse nationalisten en hun Vlaamse pijpers zo naïef zijn te denken dat hun zaak daardoor makkelijker wordt? Cuidadanos staat om de hoek van een volgende verkiezing met een nog onbuigzamer standpunt dan de PP.
De Catalanen hebben Rajoy er bijna onder gekregen dankzij de Basken.

Hier kunnen wij nog iets van leren.
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2018, 20:39   #18775
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Blijf maar in de realiteit : 2 jailbirds en 2 vluchtelingen voor het gerecht zijn zojuist politiek uit het raam gesmeten. De karavaan trekt terug verder en de rebellen blijven achter.
De karavaan trekt verder, ...zonder hun kopman Rajoy dan toch
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2018, 20:40   #18776
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Rajoys ontslag zou er zijn gekomen, met of zonder Catalaanse kwestie. Eigenlijk denk ik dat het er zonder Catalaanse kwestie al eerder was gekomen. In zekere zin heeft Puigdemont hem nog langer in het zadel gehouden.

En verder, zouden de Catalaanse nationalisten en hun Vlaamse pijpers zo naïef zijn te denken dat hun zaak daardoor makkelijker wordt? Cuidadanos staat om de hoek van een volgende verkiezing met een nog onbuigzamer standpunt dan de PP.
Hoe onbuigzamer de Cuidadanos zijn ,hoe vlugger ze zullen breken
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2018, 21:30   #18777
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.355
Standaard

Wel opletten met Rajoy, waarschijnlijk zit die achter de schermen te vechten om zijn vel te redden.
Hij zal er alles aan doen om toch andere partijen te overtuigen, vooral de PNV.

De repliek van Sanchez vond ik schitterend op één punt.
Rajoy verweet hem namelijk met partijen samen te werken die Spanje wilden opbreken, van een verrader van het vaderland te zijn, waarop Sanchez hem fijntjes voor de voeten wierp dat diens minderheidsregering alleen voortkon met steun van diezelfde nationalisten (de PNV).
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 31 mei 2018 om 21:34.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2018, 21:49   #18778
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.960
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Jie-Pie : ik meen dat voor de volle 100%

En nu ga ik op mijn terras genieten van een heerlijk spaans wijntje, dat ik ga uitschenken op het herstel van de normaliteit en de defenestratie van de rebellen & jailbirds. Salut !
Ik hoop dat uw Spaans wijntje gesmaakt heeft, want vanaf morgen breken er nieuwe tijden voor Spanje en Catalonië...
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2018, 21:54   #18779
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik hoop dat uw Spaans wijntje gesmaakt heeft, want vanaf morgen breken er nieuwe tijden voor Spanje en Catalonië...
Als de motie gestemd is in de zin dat Rajoy moet aftreden of hij treedt zelf af nog voor de motie, ga ik genieten van een lekker Portugees wijntje
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2018, 05:28   #18780
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Als de motie gestemd is in de zin dat Rajoy moet aftreden of hij treedt zelf af nog voor de motie, ga ik genieten van een lekker Portugees wijntje
Rajoy die zijn boeltje pakt is een fascist minder in de Spaanse nationale regering.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be