Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 februari 2007, 23:27   #101
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik heb nog nergens gelezen dat traag synoniem is voor veilig.
Maar de bestuurders die vinden dat zij het wel kunnen maken om zich snel nog even ergens tussen te wringen zijn echt niet de slakken. Dat zijn juist die bestuurders die denken dat snel veilig is en zo nodig tot het laatste ogenblik moeten blijven voorbijsteken. Of denkt ge dat snelle chauffeurs nooit de snelweg verlaten?
Tuurlijk moeten die ook de weg verlaten, maar meestal zijn zij het niet die zich ergens gaan tussen wringen om dan op de remte gaan staan; naar mijn ervaring eerder een minderheid...

Het moge duidelijk zijn dat traag geen synoniem voor veilig is, net zomin als snel een synoniem voor gevaarlijk is.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 23:42   #102
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Tuurlijk moeten die ook de weg verlaten, maar meestal zijn zij het niet die zich ergens gaan tussen wringen om dan op de remte gaan staan; naar mijn ervaring eerder een minderheid...

Het moge duidelijk zijn dat traag geen synoniem voor veilig is, net zomin als snel een synoniem voor gevaarlijk is.
Dan hebben we duidelijk andere ervaringen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 00:25   #103
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Hou je aan de regels zoals ik en je rijdt boete-vrij + je hebt minder kans een dodelijk ongeval te veroorzaken.
De regels zijn soms absurd. En het zal niet de eerste keer zijn dat ik bord zie met daarop "70" knal gevolgd door "bebouwde kom" bord. Als ik constant naar borden moet liggen loeren in die wildgroei dan ga ik zeker de voetgangers niet zien.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 00:27   #104
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
De regels zijn soms absurd. En het zal niet de eerste keer zijn dat ik bord zie met daarop "70" knal gevolgd door "bebouwde kom" bord. Als ik constant naar borden moet liggen loeren in die wildgroei dan ga ik zeker de voetgangers niet zien.

Ik kan het en ik ben geen supermens, waarom zou jij het niet kunnen?
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 00:43   #105
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
De regels zijn soms absurd. En het zal niet de eerste keer zijn dat ik bord zie met daarop "70" knal gevolgd door "bebouwde kom" bord. Als ik constant naar borden moet liggen loeren in die wildgroei dan ga ik zeker de voetgangers niet zien.
Soms wel, zelfs vaak.
Maar het is geen reden om alle regels aan uw laars te lappen.
Er zijn voldoende organisaties die mistoestanden kunnen aanklagen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 01:34   #106
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ik kan het en ik ben geen supermens, waarom zou jij het niet kunnen?
Je bent een supermens, of bij mij zaten ze net achter dat 70 bord te flitsen voor mensen die dat bebouwde kom bord niet snel genoeg zaken. En het is niet de eerste keer dat ik zulke vuile streken zie. Want ik ga trouwens van mezelf al 50 rijden in een gemeente... ik heb geen zin in bloed op mijn wagen.

Nog een voorbeeldje... Als je uit Wemmel rijdt richting Brussegem dan rij je ineens op het platteland maar het bordje van het einde van de dorpskom staat ergens in kilometers leeg veld zonder een huis te zien. Voor je aan dat bordje komt krijg je een enorme bergaf. Tenzij je actief en hard op je rem gaat staan, dan ga je boven de vijftig. Zal ik jou verklappen waar men meestal staat om te flitsen? Er zijn daar verdomme niet eens zebrapaden.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 03:48   #107
Daphne
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 6 februari 2006
Berichten: 702
Standaard

Ik ben het eens met Kay-Gell. Ik hou me al 25 jaar strikt aan de verkeersregels en ik heb nog nooit een boete gehad. En moeilijk is dat echt niet.
__________________
Koop nooit nog de merken die reclamespots maken met negers of makakken.
Daphne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 06:27   #108
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
begint redelijk te zagen vind ik.
En die uitspraak komt van "boehoehoe ik heb een boete" ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 14:08   #109
Calvinist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 april 2013
Locatie: Conservatief Nederland
Berichten: 821
Standaard

Deze KRO reportage laat zien hoe het schrijven van boetes in Nederland louter en enkel gebeurd om de overheidsfinanciën te spekken....

http://brandpunt.incontxt.nl/seizoen...oete-industrie
Calvinist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 14:28   #110
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door havik Bekijk bericht
Geef de mensen een schuldgevoel en laat ze daarvoor flink betalen! Dat is het wat de 300 miljoen Euro boete's voor verkeersovertredingen betekenen. Een nieuw ontdekte inkomstenbron. Heeft voor het grootste deel niets meer met verkeersveiligheid te maken! Maar het klinkt goed om de mensen wijs te maken dat daardoor minder ongelukken zullen gebeuren. Niemand kan bewijzen dat de boete's daarvoor zorgen. Integendeel, ze gebeuren nog altijd. Boete-geld dat de mensen zeker niet te veel hebben!
Boetes zijn niet meer dan een bestraffing zoals er ondertussen vele zijn. Een bestraffing dient om de gemeenschap in het gareel te houden. Daarvoor bestaan rechtbanken die zichzelf in leven houden met een openbaar ministerie, onschendbare voorzitters en strafpleiters. Het gaat om een keuze binnen de gemeenschap. Anarchie is geen optie, hoe jong en vrijgevochten je je ook mag voelen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 14:47   #111
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Je bent een supermens, of bij mij zaten ze net achter dat 70 bord te flitsen voor mensen die dat bebouwde kom bord niet snel genoeg zaken. En het is niet de eerste keer dat ik zulke vuile streken zie. Want ik ga trouwens van mezelf al 50 rijden in een gemeente... ik heb geen zin in bloed op mijn wagen.

Nog een voorbeeldje... Als je uit Wemmel rijdt richting Brussegem dan rij je ineens op het platteland maar het bordje van het einde van de dorpskom staat ergens in kilometers leeg veld zonder een huis te zien. Voor je aan dat bordje komt krijg je een enorme bergaf. Tenzij je actief en hard op je rem gaat staan, dan ga je boven de vijftig. Zal ik jou verklappen waar men meestal staat om te flitsen? Er zijn daar verdomme niet eens zebrapaden.
Veiligheid voor alles.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 14:48   #112
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
De regels zijn soms absurd. En het zal niet de eerste keer zijn dat ik bord zie met daarop "70" knal gevolgd door "bebouwde kom" bord. Als ik constant naar borden moet liggen loeren in die wildgroei dan ga ik zeker de voetgangers niet zien.
Dat was jazeker ten top.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 14:50   #113
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daphne Bekijk bericht
Ik ben het eens met Kay-Gell. Ik hou me al 25 jaar strikt aan de verkeersregels en ik heb nog nooit een boete gehad. En moeilijk is dat echt niet.
Het word wel erger en erger met de reglementering.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 18:43   #114
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist Bekijk bericht
Deze KRO reportage laat zien hoe het schrijven van boetes in Nederland louter en enkel gebeurd om de overheidsfinanciën te spekken....
Lukt alleen omdat mensen het vertikken zich aan de regels te houden
maar ja, de doorsneebelg denkt dat hij beter rijdt als Schumacher en al die anderen hebben hun rijbewijs gratis gekregen.

blijkbaar redeneren hollanders gelijkaardig

Laatst gewijzigd door 1207 : 21 oktober 2013 om 18:44.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 21:57   #115
Calvinist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 april 2013
Locatie: Conservatief Nederland
Berichten: 821
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Lukt alleen omdat mensen het vertikken zich aan de regels te houden
maar ja, de doorsneebelg denkt dat hij beter rijdt als Schumacher en al die anderen hebben hun rijbewijs gratis gekregen.

blijkbaar redeneren hollanders gelijkaardig
Donderstraal op met je kutregels. Die heeft niets meer te maken met het naleven van regels maar alles met hoe schop ik zoveel mogelijk geld uit de zakken van de burger. Het feit alleen al dat de snelheid op een traject van nog geen 500 meter permanent veranderd zegt voldoende.
Calvinist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2013, 00:15   #116
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door havik Bekijk bericht
Geef de mensen een schuldgevoel en laat ze daarvoor flink betalen! Dat is het wat de 300 miljoen Euro boete's voor verkeersovertredingen betekenen. Een nieuw ontdekte inkomstenbron. Heeft voor het grootste deel niets meer met verkeersveiligheid te maken! Maar het klinkt goed om de mensen wijs te maken dat daardoor minder ongelukken zullen gebeuren. Niemand kan bewijzen dat de boete's daarvoor zorgen. Integendeel, ze gebeuren nog altijd. Boete-geld dat de mensen zeker niet te veel hebben!
Net hetzelfde schuldgevoel praat men je aan als je bestolen word door allochtonen : eigenlijk is dat te begrijpen dat die stelen, zij zijn immers arm, en dat is de schuld der westerse blanken, versta je...
Wat de staat betreft, het is gemakkellijker boete's te geven, en te innen, dan de dieven te pakken die ons bestelen. Want die moeten ze dan ook nog eens de kost geven, in het gevang.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2013, 02:01   #117
goebezig
Burger
 
Geregistreerd: 29 juli 2009
Berichten: 139
Standaard

Ik heb helemaal niets tegen het opleggen van boetes tegenover individuen die gevaarlijke situaties creëren, zolang de opbrengst van die boeten NIET naar de staatskas gaat.

Laat mij dat verduidelijken...

Ik wil dat een onafhankelijke organisatie, opgesteld uit willekeurige mensen, op een knopje duwt die dan een willekeurige liefdadigheidsinstelling kiest, die dan de ontvanger wordt van de opbrengst van deze penale boetes.

Al de rest is belangenvermenging!

En dan zien we wel of het 1km/u teveel nog altijd even gevaarlijk en onverantwoord wordt beschouwd. Dan zien we wel hoeveel de verkeersveiligheid ECHT waard is voor de overheid.

Ik waag een lichte voorspelling te doen dat alle flitspalen, verkeersborden en verkeerslichten zullen worden gesloopt en verkocht voor schroot binnen niet meer dan 3 maanden.
goebezig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 13:59   #118
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goebezig Bekijk bericht
Ik heb helemaal niets tegen het opleggen van boetes tegenover individuen die gevaarlijke situaties creëren, zolang de opbrengst van die boeten NIET naar de staatskas gaat.

Laat mij dat verduidelijken...
Hoeft niet. Het is ondertussen oud gekend zeer. Ik heb alle begrip voor wie vindt dat de "opbrengst" van "bepaalde" verkeersboetes in de eerste plaats naar onschuldige verkeersslachtoffers of hun nabestaanden zou mogen gaan.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 15:59   #119
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist Bekijk bericht
Het feit alleen al dat de snelheid op een traject van nog geen 500 meter permanent veranderd zegt voldoende.
Wat versta je onder permanent? elke 50 meter?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 17:17   #120
doremi
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 september 2005
Locatie: Mechelen
Berichten: 1.278
Standaard

Ik betwijfel ten zeerste of boetes zo lucratief zijn. Ik zou het eens moeten opsnorren maar volgens mij betalen boetes met moeite de onkosten die men moet maken om boetes te geven terug, d.w.z. apparatuur, mankracht (politie, administratie, rechtbanken), papier enz.
__________________
Voor worst met spruiten en patatten!

Laatst gewijzigd door doremi : 24 oktober 2013 om 17:17.
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be