Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 januari 2003, 23:19   #1
Nom@d
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Berichten: 341
Standaard

test
Nom@d is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2003, 13:32   #2
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
De Islam wordt als minderwaardig gezien aan de Nederlandse democratie. De Moslim moet zich niet aan de regels van de Islam houden maar aan de regels van de Nederlandse democratie. De Moslim moet zich aanpassen, niet de Nederlander.
Islam IS een religie! Islam is ontstaan in het jaar 653 of zoiets, toen iemand een heleboel regeltjes heeft uitgesproken en die nadien zijn opgeschreven. Allemaal gericht op het leven in de woestijn in de 7de eeuw na het begin van onze jaartelling.

Hier in Europa zijn - in tegenstelling tot vele andere landen - in de loop van de volgende duizendvierhonderd jaar een aantal aanpassingen gebeurd, zodanig dat het maatschappelijk leven hier op een veel hoger niveau is komen te staan, met een hoge welvaart.

blijkbaar hebben vele mensen d�*t in de mot gekregen, want ineens willen ze allemaal naar hier komen.

Een vergelijking maken tussen islam en een democratisch bestel is dan ook de vergelijking maken tussen een kameel en een ruimte shuttle!
Ofwel blijft ge op uwe kameel zitten en leeft ge zoals de mensen in de woestijn in het jaar 600 ofwel gaat ge met Frank de Winne mee naar het internationale ruimtestation!
Maar met een kameel naar het ruimtestation gaan dat lijkt me totaal onmogelijk! Misschien zoudt ge Allah eens kunnen vragen om het zelf te bewijzen dat het wel kan!


Citaat:
Hoe krijg ik het voorelkaar om me alleen nog maar te hoeven houden aan de ene ware wet? Via de politiek, misschien?
Indien je daarmee de ene ware sharia bedoelt, dan ligt de oplossing veel dichter bij je dan je denkt. Om het hier via politiek in orde te krijgen, zal je namelijk nog jaren moeten wachten.
Een betere oplossing is dus:
1. kies tussen de verschillende landen waar de ene ware wet reeds ingevoerd werd (of zoals allah het heeft gewild: sinds het jaar 600 van kracht is).
2. koop een ticketje enkele reis naar één van die landen
3. leef voor de rest lang en gelukkig, met de zekerheid dat je ooit in het paradijs met de 72 maagden zal terechtkomen, terwijl wij hier na onze dood ten eeuwigen tijde zullen branden.

Citaat:
Ik ben ook een mens, waarom zou ik mij moeten houden aan regels bedacht door andere mensen? Als ik me dan toch moet houden aan de regels van een mens, dan alleen die van mijzelf, zou ik zeggen.
indien men met andere mensen in een maatschappij wenst samen te leven, is het niet meer dan normaal dat er op een democratische manier een aantal regels worden samengesteld waar iedereen zich aan moet houden. Indien je zelf op je eentje de regels wil samenstellen, dan moet je zorgen dat je voldoende boodschappen van Allah doorkrijgt en dat dan nog aan de andere mensen moet kunnen laten geloven.Er zijn natuurlijk nog mensen die boodschappen doorkrijgen en stemmen horen, maar daar hebben we nu een andere oplossing voor gevonden: die worden op een menswaardige wijze verzorgd in bepaalde gesloten instellingen.

En anders ga je rustig op een onbewoond eilandje je eigen regeltjes navolgen, met of zonder stemmen en boodschappen.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2003, 20:37   #3
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

wat een antwoord op dat bericht!
wat een fantasie!
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be