Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 juni 2015, 13:15   #1
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard Hasseltse school weigert leerlingen met te korte rok.

Niet te bloot in deze school:

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150605_01715613

Het wordt wel moeilijk om de gulden middenweg te vinden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 13:18   #2
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Beter ware: verplichte uniform, met rokjes boven de knieën.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 13:24   #3
Yordin
Partijlid
 
Geregistreerd: 17 december 2014
Berichten: 299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Niet te bloot in deze school:

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150605_01715613

Het wordt wel moeilijk om de gulden middenweg te vinden.
Duidelijk geval van racisme, Dewitte moet ingrijpen of is die al weg.
Yordin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 13:55   #4
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Beter ware: verplichte uniform, met rokjes boven de knieën.
In het zo verketterde communistisch Noord Korea en China is dit ook het geval !
Opletten dat de extreempjes in je reactie geen communistische complot zien, waartegen zij ten strijden moeten trekken !
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 14:01   #5
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
In het zo verketterde communistisch Noord Korea en China is dit ook het geval !
In het kapitalistische VK is het uniform ook nog altijd standaard in heel veel scholen.

China, tussen haakjes, beschouw ik al lang niet meer als communistisch. Wel nog steeds een dictatuur, maar al een hele tijd niet meer communistisch naar economische ordening.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 14:11   #6
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Beter ware: verplichte uniform, met rokjes boven de knieën.
Dat zou kunnen, in somige elitaire scholen gebeurt dat nog wel (meestal algemene voorschriften betreffende kleuren etc.).

Ik vrees echter dat heel weinig schoolbesturen sterk genoeg staan om zoiets in te voeren.

Edit: http://schooluniform1.blogspot.be/

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 5 juni 2015 om 14:12.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 14:12   #7
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
In het zo verketterde communistisch Noord Korea en China is dit ook het geval !
Opletten dat de extreempjes in je reactie geen communistische complot zien, waartegen zij ten strijden moeten trekken !
Toch één ding wat beide regimes goed doen. Uniformpjes zijn overigens ook de norm in democratische landen als Japan, Taiwan en Zuid-Korea. Dichter bij huis is het ook in het Verenigd Koninkrijk meestal het geval.

Laatst gewijzigd door Weyland : 5 juni 2015 om 14:13.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 14:20   #8
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In het kapitalistische VK is het uniform ook nog altijd standaard in heel veel scholen.

China, tussen haakjes, beschouw ik al lang niet meer als communistisch. Wel nog steeds een dictatuur, maar al een hele tijd niet meer communistisch naar economische ordening.

China wekt bij mij evenmin negatieve gevoelens op. Het is een dictatuur, maar het is niet dat de levensstandaard niet toeneemt daar noch dat het leven voor iedere Chinees miserabel is. Stabiliteit is veel belangrijker dan democratie, iets waar de bevolking nog niet klaar voor is.

Wel vind ik de censuur jammer, maar het is iets waar de Chinese overheid steeds minder en minder macht over heeft. Mensen slagen er massaal in door hun 'Great Firewall' te breken.

Laatst gewijzigd door Weyland : 5 juni 2015 om 14:20.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 15:15   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.601
Standaard

Ik kan de directeur in kwestie geen ongelijk geven.

Als ik hier niet ver uit de buurt leerlingen (meisjes, vrouwtjes) de school zie betreden of uitlopen denk ik soms dat ik in een pikant modeshow programma terecht gekomen ben.

Begrijpt u mij niet verkeerd, ik heb niets tegen knappe vrouwen of tegen pikante mode maar op school lijkt mij dit te ver gaan niet? Ik stam nog uit de Millet meisjes tijden.

Eigenlijk heb ik spijt dat ik, Homo Ludens zijnde, niet meer op de schoolbanken zit dat moet echt gezellig zijn als je naast zo een 'model' zit.

Voor onze allochtone vrienden moet het een dilemma zijn in de zin van, naast een ingepakte gaan zitten of niet?

Zo hoort het te zijn en niet anders.


Filmpjeuuuuhhh!!

De jeugd van tegenwoordig
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 5 juni 2015 om 15:16.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 18:29   #10
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.601
Standaard


Het 'uniform' lijkt mij ook de beste oplossing tegen bepaalde figuren/schoolgangers die een leerkracht een hak willen zetten met enorm sexy gekleed naar school te komen en daarna de leerkracht ervan te beschuldigen dat hij/zij teveel gekeken heeft naar al dat moois en hem/haar dan nog voor de één of andere rechtbank 'trekken' en er selfies van weten te maken, om zo ook eens in het nieuws/de krant te komen of zie ik dat weer te zwartgallig in.

p.s. Wat dan weer niet belet dat er rechtszaken geweest zijn wegens 'gluurderspraktijken'.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 5 juni 2015 om 18:31.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 19:00   #11
hagel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 november 2014
Berichten: 1.799
Standaard

In de jaren zestig waren de klasfoto's van menige katholieke nonnenschool korter gerokt dan wat nu op de meeste speelplaatsen te zien is.
En voor sommigen beweren dat ik niet weet waarover ik spreek: deze morgen stond ik als altijd aan de poort voor de screening, en het viel heel goed mee. En wie er via de andere poort toch was binnengeglipt, werd tijdens de middagpauze er vriendelijk op gewezen dat het wellicht niet zo ideaal was. Maar om daar nu halszaken van te maken, jongens toch: de afhangende broeken van de jongens zijn al lang passé, en de de lange rokken tot de grond hebben hun intrede gedaan, en voor iemand wijst naar de moslima's: nee, het is gewoon mode. Is over ten hoogste drie jaar voorbij. En daarover maakt het onderwijs en anderen zich druk... In heel mijn carriëre nog nooit zoveel discussies meegemaakt en verloren veldslagen meegemaakt als over kledij. Twintig jaar geleden: jongens mogen geen sportschoenen dragen, maar een klassieke schoen. Meisjes moeten kousen dragen. Wel wel wel, en terwijl men daarover palaverde en er zaken van leven of dood over maakte, werd er geen letter, geen uur beter onderwijs gegeven...
hagel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 07:00   #12
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.601
Standaard

Citaat:
Leerling dient klacht in omdat hij zich niet kan concentreren door string juf
Bron

Citaat:
In het Nederlandse Maastricht heeft een leerling klacht ingediend omdat de juf van de klas een string droeg.
Ik zou mij ook niet meer kunnen concentreren integendeel, ik nodigde haar uit voor een hapje/drankje om tijdens het nuttigen van de spijzen/drankjes onze hoofden te buigen, een tête-�*-tête zeg maar, over mijn punten.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 8 juni 2015 om 07:03.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 13:14   #13
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Niet te bloot in deze school:

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150605_01715613

Het wordt wel moeilijk om de gulden middenweg te vinden.
Die directeur is gewoon achterlijk en wereldvreemd.
Misschien een reden te meer om de huidige leiding van de scholen eens voor het daglicht te houden.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 13:46   #14
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Die directeur is gewoon achterlijk en wereldvreemd.
Misschien een reden te meer om de huidige leiding van de scholen eens voor het daglicht te houden.
Een school dient om te studeren, niet om een modeshow te verkopen.

Kinderen moeten leren dat men zich (aan)gepast kleedt. Later kan men ook niet op het bureel rondlopen in short of strandkledij. ook niet als het heet is. Deze houding kan worden aangeleerd via de strikte dresscode op school.

Men gaat ook niet naar een begrafenis in pijama of naar een trouwfeest in overall.

Als de school kinderen daartoe wil opleiden heet dat "wereldvreemdheid"????
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 14:17   #15
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Een school dient om te studeren, niet om een modeshow te verkopen.

Kinderen moeten leren dat men zich (aan)gepast kleedt. Later kan men ook niet op het bureel rondlopen in short of strandkledij. ook niet als het heet is. Deze houding kan worden aangeleerd via de strikte dresscode op school.

Men gaat ook niet naar een begrafenis in pijama of naar een trouwfeest in overall.

Als de school kinderen daartoe wil opleiden heet dat "wereldvreemdheid"????
Kinderen zijn het product van de opvoeding van hun ouders. Hoe die kinderen er in de school bijlopen mag voor de school geen probleem zijn.

En, hoe die kindjes worden opgevoed mag hun toekomst niet in de weg staan.

Binnen het onderwijs bestaat er nog te veel racisme, onwetendheid, en te veel vooroordelen. Te veel "eigen volk eerst. De oude garde leerkrachten met twee jaar normaalschool achter de kiezen is opgeleid om witte kindjes op te leiden.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 8 juni 2015 om 14:22.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 14:45   #16
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Kinderen zijn het product van de opvoeding van hun ouders. Hoe die kinderen er in de school bijlopen mag voor de school geen probleem zijn.

En, hoe die kindjes worden opgevoed mag hun toekomst niet in de weg staan.

Binnen het onderwijs bestaat er nog te veel racisme, onwetendheid, en te veel vooroordelen. Te veel "eigen volk eerst. De oude garde leerkrachten met twee jaar normaalschool achter de kiezen is opgeleid om witte kindjes op te leiden.
ochgottekes! mijnheer heeft naar die nepreportage op Koppen gekeken!

http://www.knack.be/nieuws/wetenscha...on-576535.html
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 8 juni 2015 om 14:49.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 15:11   #17
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Kinderen zijn het product van de opvoeding van hun ouders.
Héél juist. En daar mankeert het bepaalde ouders aan. Vooral waar het hun zonen betreft. Hun dochters steken ze liefst van kop tot teen in een zwarte burka.

Citaat:
Hoe die kinderen er in de school bijlopen mag voor de school geen probleem zijn.
Hoe bepaalde kinderen er op school bijlopen IS een probleem. Toch voor de zonen die kinderen met korte rokken hoeren noemen, én daarnaar handelen.

Citaat:
En, hoe die kindjes worden opgevoed mag hun toekomst niet in de weg staan.
De realiteit bewijst het tegenovergestelde.

Citaat:
Binnen het onderwijs bestaat er nog te veel racisme, onwetendheid, en te veel vooroordelen. Te veel "eigen volk eerst. De oude garde leerkrachten met twee jaar normaalschool achter de kiezen is opgeleid om witte kindjes op te leiden.
Bruine kindjes krijgen identiek dezelfde opleiding in de school als witte kindjes. Van racisme en eigen volk eerst is dus alleen in jouw politiek correcte fantasie sprake.
Als bruine kindjes er niets van bakken en witte kindjes wel, dan is daar een andere reden voor dan racisme, onwetendheid en teveel vooroordelen vanwege de school.
Wedden dat de opvoeding thuis daar voor iets tussenzit?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 15:12   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Het kan geen kwaad dat jonge mensen (en ook volwassenen) op sommige ogenblikken hun eigen goesting wat opzij moeten zetten, zelfs als het onzinnig is.

Als ge later (of nu) getrouwd zijt, en alles is koek en ei voor 98 procent, dan moet ge 2 procent slikken.
Als ge later heel goed werk hebt en daar voor 98 procent content van zijt, dan moet ge 2 procent slikken.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 16:53   #19
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Bruine kindjes krijgen identiek dezelfde opleiding in de school als witte kindjes. Van racisme en eigen volk eerst is dus alleen in jouw politiek correcte fantasie sprake.
Als bruine kindjes er niets van bakken en witte kindjes wel, dan is daar een andere reden voor dan racisme, onwetendheid en teveel vooroordelen vanwege de school.
Wedden dat de opvoeding thuis daar voor iets tussenzit?
Het onderwijzend personeel, betaald door de overheid, is doorgaans niet in staat om met multicultuur om te gaan.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 8 juni 2015 om 16:53.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 16:54   #20
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Ik geef je niet gauw gelijk schoof, maar in deze héb je gelijk.

Iedereen moet water bij de wijn doen. Zelfs koningen. Zelfs de presidenten van de VS en Frankrijk. Of zie je hare koninklijke hoogheid Mathilde of de vrouw van Obama al in minirok paraderen in Arabisch gezelschap?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be