Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 oktober 2005, 10:07   #1
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard kindercreches zorgen steeds meer voor lawaai-overlast

kindercreches maken buurt onleefbaar.




Meer en meer buren van kinderopvangcentra kunnen niet meer leven met het geluid van joelende kinderen. Ze trekken naar de rechter, die de crèches vaak dwingt om te verhuizen. Om hoeveel gevallen het gaat, is niet exact bekend, maar de stijging is voor Kind en Gezin alarmerend genoeg om een inventaris aan te leggen.

Het probleem is dat er voor kinderdagverblijven geen geluidsnorm is, zoals danszalen die bijvoorbeeld wel hebben'', zegt Steven Verbanck van de Vereniging van Vlaamse Steden en Gemeenten. ,,Nu hebben vrederechters geen instrument waarmee ze een klacht tegen kinderdagverblijven kunnen meten. De Vlarem-norm slaat niet op hen.'' Die Vlarem-norm is de bevoegdheid van Vlaams minister Kris Peeters (CD&V), maar die heeft voorlopig geen plannen om de bestaande wetgeving aan te passen.

Ook kinderrechtencommissaris Ankie Vandekerckhove is geen voorstander van een geluidsnorm. ,,Het is voor de ontwikkeling van een kind absoluut noodzakelijk dat het kan spelen. Daar kan je geen geluidsnorm op zetten. Wij zijn zeker geen vragende partij.''

Omdat een wettelijke omkadering ontbreekt, is het laatste woord aan de vrederechter. En die dwingt kinderverblijven vaak tot verhuizen. Kindercrèche De Bloesemboompjes in Kessel-Lo moet vandaag voor de vijfde maal van locatie veranderen. ,,Waar moeten we uiteindelijk heen met de kinderen?'' vraagt Nadine Debreuker zich af.

-------------------------------------


beste nadine, kleine kinderen horen THUIS bij de THUISBLIJVENDE MOEDER, ipv van als kippen in een hok gestoken te worden omdat de moeder slavin van de heilige sint-economie moet gaan spelen.

een schapevelleke, een kindje aan de moederborst, terwijl de vader buiten hout klieft voor het haardvuur, ZO wil het de natuur.

Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 10:10   #2
De Nachtuil
Gouverneur
 
De Nachtuil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.472
Standaard

Leve de kindercreches, ik wil geen vrouw met een job en geen die de hele dag te zit.

Laatst gewijzigd door De Nachtuil : 18 oktober 2005 om 10:10.
De Nachtuil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 10:49   #3
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Nachtuil
Leve de kindercreches, ik wil geen vrouw met een job en geen die de hele dag te zit.
Een onvoorstel baar duidelijk en helder geformuleerd stanpunt van de Nachtuil.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 11:05   #4
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Kinderverblijven rond Zaventem onderbrengen of in industrieparken ?

Laatst gewijzigd door Bobke : 18 oktober 2005 om 11:07.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 11:28   #5
De Nachtuil
Gouverneur
 
De Nachtuil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.472
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
Een onvoorstel baar duidelijk en helder geformuleerd stanpunt van de Nachtuil.

Ik wilde eigenlijk zeggen:

Leve de kindercreches, ik wil een vrouw met een job en geen die de hele dag thuis zit.
De Nachtuil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 11:31   #6
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Kinderverblijven rond Zaventem onderbrengen of in industrieparken ?
Bobke for president ,)

Laatst gewijzigd door satiper : 18 oktober 2005 om 11:32.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 11:36   #7
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Nachtuil

Ik wilde eigenlijk zeggen:

Leve de kindercreches, ik wil een vrouw met een job en geen die de hele dag thuis zit.
Al eens een huishouden met kinderen gerund ? Thuiszitten ?

Laatst gewijzigd door Bobke : 18 oktober 2005 om 11:37.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 11:43   #8
De Nachtuil
Gouverneur
 
De Nachtuil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.472
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Al eens een huishouden met kinderen gerund ? Thuiszitten ?
Neen, maar ik denk niet dat je daar echt veel last van heb als die altijd op school/creche zitten.
en de rest van het huishouden is 2×niks.
inkopen=1×week (max1.5 uur(zwaar naar boven afgerond) )
eten maken=15 min/dag
afwassen=15 min/dag
Poetsen=2 uur/week
De Nachtuil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 11:45   #9
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Nachtuil
Neen, maar ik denk niet dat je daar echt veel last van heb als die altijd op school/creche zitten.
en de rest van het huishouden is 2×niks.
inkopen=1×week (max1.5 uur(zwaar naar boven afgerond) )
eten maken=15 min/dag
afwassen=15 min/dag
Poetsen=2 uur/week
Ik denk toch dat je het huishouden sterk onderschat hoor.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 11:47   #10
De Nachtuil
Gouverneur
 
De Nachtuil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.472
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Ik denk toch dat je het huishouden sterk onderschat hoor.
Die cijfers komen van toen ik alleen woonde, en nu ik samenwoon is er niet veel verandert.
( Ben wel de was+strijken vergeten)
De Nachtuil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 11:47   #11
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard

beste nadine, kleine kinderen horen THUIS bij de THUISBLIJVENDE MOEDER, ipv van als kippen in een hok gestoken te worden omdat de moeder slavin van de heilige sint-economie moet gaan spelen.

een schapevelleke, een kindje aan de moederborst, terwijl de vader buiten hout klieft voor het haardvuur, ZO wil het de natuur.


Helaas nie echt een oplossing.
Als je de pech hebt met je gezin naast zo'n pas gepensioneerd koppel te wonen, dan kom je al eens tegen dat de buren daar niet mee opgezet zijn, met van die geluidsproducerende kinderen naast hen.
En niet alleen gepensioneerden natuurlijk, we gaan niet discrimineren.
Een collega van mij heeft een kindje van een half jaar oud, en een leuke buurman die 's nachts op hun deur komt bonzen omdat de kleine 's nachts huilt.
Kinderen zijn gewoon niet meer gewenst, vrees ik.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 11:58   #12
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Nachtuil
Neen, maar ik denk niet dat je daar echt veel last van heb als die altijd op school/creche zitten.
en de rest van het huishouden is 2×niks.
inkopen=1×week (max1.5 uur(zwaar naar boven afgerond) )
iedere dag om brood gaan en dagverse groentjes komt denk ik op iets meer dan 1,5u / week.
De 'grote boodschappen' kun je op 1,5 uur doen, maar ik veronderstel dat jij de maandag geen prei koopt om die de zaterdag klaar te maken, niet?
En vlees laat je beter ook geen week liggen.

Citaat:
eten maken=15 min/dag

Ik zou niet graag bij jou komen eten.
Ik heb gisteren goulash met puree klaargemaakt.
Groentjes, aardappels, vlees,... snijden en je zit al aan een kwartier.
En dan heb je't nog geen 20 minuutjes zachtjes laten sudderen terwijl je af en toe roert.

Maar goe. Naar de frituur gaan duurt idd een kwartier.
En dan ben je in een paar minuten ook van de afwas af.

Citaat:
afwassen=15 min/dag
Ik kom daar vaak niet mee toe, hoor.
Met kinderen heb je werk bij het ontbijt, vaak ook het middageten, dan alle potten en pannen van het avondeten... Zeker dat dat op een kwartiertje kan?

Citaat:
Poetsen=2 uur/week
Dit slaat echt alles.
Ik heb een klein huis en geen kinderen en ik kom écht niet toe met 2u in de week, hoor.
Om de twee dagen stof afdoen, 3x in de week mat stofzuigen, alles regelmatig uitvegen, 1x in de week dweilen (maar als je kinderen hebt, is dat meestal meer).
Badkamer paar keer in de week schoonmaken, slaapkamers,...

2u in de week??? Met kinderen???
Da's er echt mee lachen.

En inderdaad, de was, de strijk, ben je vergeten.
Evenals het onderhouden van de tuin, auto's wassen, en alle huishoudelijke klusjes die je tussendoor moet doen.
Wees maar zeker dat je met kinderen in huis heel wat kleine accidentjes meemaakt (dingen die vallen enzo). Als er een glas cola over het tapijt is gemorst, vermoed ik dat jij nog steeds toekomt met die 2u / week om die vlek er weer uit te krijgen, is het niet?

Volgens mij leef jij ongezond en onhygienisch.
__________________

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 18 oktober 2005 om 12:00.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 12:02   #13
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Helaas nie echt een oplossing.
Als je de pech hebt met je gezin naast zo'n pas gepensioneerd koppel te wonen, dan kom je al eens tegen dat de buren daar niet mee opgezet zijn, met van die geluidsproducerende kinderen naast hen.
En niet alleen gepensioneerden natuurlijk, we gaan niet discrimineren.
Een collega van mij heeft een kindje van een half jaar oud, en een leuke buurman die 's nachts op hun deur komt bonzen omdat de kleine 's nachts huilt.
Kinderen zijn gewoon niet meer gewenst, vrees ik.
de rechtse verzuring grijpt dan ook snel om zich heen.
zulke mensen zijn zowat tegen alles wat hen geen rechtstreeks profijt oplevert.

maar soit, ik denk dat 1 kindje niet zoveel lawaai maakt als een stuk of 20 bij mekaar.
los daarvan vind ik dat moeder en kind veel te weinig tijd samen doorbrengen wanneer het kind in een creche gedumpt wordt.
dat gegeven is tevens een overwinning van het economisch fetisjisme op de intimiteit en geborgenheid van het gezin.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 12:18   #14
De Nachtuil
Gouverneur
 
De Nachtuil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.472
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
iedere dag om brood gaan en dagverse groentjes komt denk ik op iets meer dan 1,5u / week.
De 'grote boodschappen' kun je op 1,5 uur doen, maar ik veronderstel dat jij de maandag geen prei koopt om die de zaterdag klaar te maken, niet?
En vlees laat je beter ook geen week liggen.
Ik koop nooit verse groenten alleen conserven(dubbele tijdswinst=minder vaak naar de winkel, minder werk tijdens koken).
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk

Ik zou niet graag bij jou komen eten.
Ik heb gisteren goulash met puree klaargemaakt.
Groentjes, aardappels, vlees,... snijden en je zit al aan een kwartier.
En dan heb je't nog geen 20 minuutjes zachtjes laten sudderen terwijl je af en toe roert.
Snelkookrijst=na 12 min. klaar
Conservengroenten=na 5-tal minuutjes klaar.
Daarbij eten is voor mij in de eerste plaats "energie" opdoen.
Ik ga geen extra tijd verspillen om het lekkerder te maken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Ik kom daar vaak niet mee toe, hoor.
Met kinderen heb je werk bij het ontbijt, vaak ook het middageten, dan alle potten en pannen van het avondeten... Zeker dat dat op een kwartiertje kan?
Ik heb geen kinderen dus daar kan ik mij niet over uitspreken, maar de afwas van 2 personen lukt mij in een kwartier.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Dit slaat echt alles.
Ik heb een klein huis en geen kinderen en ik kom écht niet toe met 2u in de week, hoor.
Om de twee dagen stof afdoen, 3x in de week mat stofzuigen, alles regelmatig uitvegen, 1x in de week dweilen (maar als je kinderen hebt, is dat meestal meer).
Badkamer paar keer in de week schoonmaken, slaapkamers,...

2u in de week??? Met kinderen???
Da's er echt mee lachen.
Tijdens de week zitten we op ons werk, Alleen 's Avonds, 's Nachts, in de week-ends zitten we thuis. Ik zie dus niet in waarom we zo veel moeite zouden moeten doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
En inderdaad, de was, de strijk, ben je vergeten.
Evenals het onderhouden van de tuin, auto's wassen, en alle huishoudelijke klusjes die je tussendoor moet doen.
tuin=in de zomer een paar keer per week het gras afrijden(en dan enkel omdat de buren anders zouden zagen). voor de rest laat de natuur zijn gang gaan.
Auto=een paar keer per jaar(staat toch maar in de garage/buiten)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Wees maar zeker dat je met kinderen in huis heel wat kleine accidentjes meemaakt (dingen die vallen enzo). Als er een glas cola over het tapijt is gemorst, vermoed ik dat jij nog steeds toekomt met die 2u / week om die vlek er weer uit te krijgen, is het niet?
Heb ze niet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Volgens mij leef jij ongezond en onhygienisch.
Zegt mijn moeder ook, maar aangezien ik het huis uit ben heeft zij daar niks meer aan te zeggen. Ik ben trouwens al jaren niet meer ziek geweest dus zo erg zal het ook wel niet zijn.

Laatst gewijzigd door De Nachtuil : 18 oktober 2005 om 12:37.
De Nachtuil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 13:02   #15
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Nachtuil
Neen, maar ik denk niet dat je daar echt veel last van heb als die altijd op school/creche zitten.
en de rest van het huishouden is 2×niks.
inkopen=1×week (max1.5 uur(zwaar naar boven afgerond) )
eten maken=15 min/dag
afwassen=15 min/dag
Poetsen=2 uur/week
Je inkopen kan je idd. sterk verminderen door het een beetje gestructureerd te doen. De eerste dagen eet je dan vooral vers en naarmate de week opschuift haal je iets uit de diepvriezer. Je kan natuurlijk fanatiek elke dag ultra-versie groenten en vlees eisen maar dat doe je dan wel jezelf aan.

Poetsen is gelijkaardig. Als je alles een beetje proper houdt onder de dag, moet je idd. niet zoveel tijd steken in kuisen. Je kan hier alweer fanatiek doen en elke dag staan dweilen (zoals mijn schoonmoeder ) maar dit doe je je dan weer zelf aan.

Met kinderen verandert dit natuurlijk volledig !
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 13:06   #16
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk

Volgens mij leef jij ongezond en onhygienisch.
bwa, als student op kot leef je zo hoor, neemt ge niet veel tijd om te kuisen en te koken en toestanden.. Hij zei ook dat die paar uurtjes huishoude per week enkel op hem sloegen e, en dat hij toen ook alleen woonde.
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 13:11   #17
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
maar soit, ik denk dat 1 kindje niet zoveel lawaai maakt als een stuk of 20 bij mekaar.
denk ik ook ja

los daarvan vind ik dat moeder en kind veel te weinig tijd samen doorbrengen wanneer het kind in een creche gedumpt wordt.
idem van dito

dat gegeven is tevens een overwinning van het economisch fetisjisme op de intimiteit en geborgenheid van het gezin.
dat ook mss
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 13:34   #18
Friedman
Burgemeester
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 502
Standaard

Ik vind het voorbeeld van de Zweedse kindercreches zalig. Daar zijn er heel wat vrouwen die dolgraag een carrière beginnen in kinderopvang. 's Morgens staan ze om 6u op, maken hun kindje wakker, steken het in bad, geven ze het eten, rijden ze naar de creche, zetten het kindje af, rijden naar een creche in een andere stad/dorp, werken de hele dag als opvoedster, rijden s avonds terug om hun kind te halen. Ik weet niet wie deze uitspraak ooit eens heeft gemaakt, maar vind ze wel goed.
__________________
Milton Friedman: "There's no such thing as a free lunch."
Vladimir Lenin: "The Capitalists will sell us the rope with which we will hang them."
"Iedere ongelijkheid is een symptoom van discriminatie en discriminatie is racisme. Aangezien racisme strafbaar is, is dus ook iedere ongelijkheid strafbaar, en ook iedere mening die afwijkt van het gelijkheidsdenken."
"When will be the moment they start shooting people for not being eco-friendly?"
Friedman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 13:38   #19
De Nachtuil
Gouverneur
 
De Nachtuil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.472
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Friedman
Ik vind het voorbeeld van de Zweedse kindercreches zalig. Daar zijn er heel wat vrouwen die dolgraag een carrière beginnen in kinderopvang. 's Morgens staan ze om 6u op, maken hun kindje wakker, steken het in bad, geven ze het eten, rijden ze naar de creche, zetten het kindje af, rijden naar een creche in een andere stad/dorp, werken de hele dag als opvoedster, rijden s avonds terug om hun kind te halen. Ik weet niet wie deze uitspraak ooit eens heeft gemaakt, maar vind ze wel goed.
WTF voor zever is dat nu weer? Ik denk niet dat de meeste van die vrouwen die van creches gebruik maken, werken als opvoedster(of iets anders met kinderen) noch in Vlaanderen, noch in Zweden.
De Nachtuil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 13:43   #20
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Nachtuil
Ik koop nooit verse groenten alleen conserven(dubbele tijdswinst=minder vaak naar de winkel, minder werk tijdens koken).
Snelkookrijst=na 12 min. klaar
Conservengroenten=na 5-tal minuutjes klaar.
Daarbij eten is voor mij in de eerste plaats "energie" opdoen.
Ik ga geen extra tijd verspillen om het lekkerder te maken.
ik hoop maar dat je kinderen zullen doorhebben dat groente eigenlijk uit de grond komt, en dat dat dus niet in de fabriek gemaakt wordt.

Ik hou trouwens niet zo van bewaarmiddelen.
Geef mij maar verse groente die pas geoogst is, direct van de kleine boer.

En ik hoop echt dat je de kleine z'n fruit- en groentepapkes niet van groente en fruit uit blik gaat maken

Citaat:
Ik heb geen kinderen dus daar kan ik mij niet over uitspreken, maar de afwas van 2 personen lukt mij in een kwartier.
jamaarja, het ging hier over mensen met kinderen eh.
Ge moet die papfleskes ook nog steriliseren eh (aangezien de moeder van je kinderen wellicht nie de borst zal geven).


Citaat:
Tijdens de week zitten we op ons werk, Alleen 's Avonds, 's Nachts, in de week-ends zitten we thuis. Ik zie dus niet in waarom we zo veel moeite zouden moeten doen.
Voor jezelf moet je helemaal niks.
Ik vind wel dat je als ouder toch de verantwoordelijkheid hebt om voor een propere leefomgeving te zorgen. Je hoeft daarin niet te overdrijven, maar ik vind het niet meer dan normaal dat een ouder z'n vloer wil dweilen als die vol zanderige voetstappen staat. Ik ga die mensen niet bekijken alsof ze gek zijn om hun tijd daaraan te verspillen.
Mijne 'beneden' wordt 1x in de week gedweild, maar als één van m'n poezen de helft van mijnen hof mee naar binnen heeft gebracht, vliegt dat terug buiten. Vind je dat abnormaal?
Ik kom graag thuis in een proper huis. Is dat ook abnormaal?
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be