Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 september 2011, 13:23   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard Zeg Kaat Bollen: waar leven is groeit haar:

Wat doen de huidige jonge vrouwen toch idioot. Ze schamen zich voor iets wat toch doodnormaal is: haargroei op bepaalde lichaamsdelen.

http://www.joop.nl/leven/detail/arti...voor_matthijs/

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 25 september 2011 om 13:24.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 13:31   #2
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Haar okselhaar zal ze zeker ook scheren. Ze zal het misschien zelfs vies vinden om dat niet te doen. Ze zal zich verplicht voelen producten onder haar oksels te smeren en neerkijken op mensen die dat niet doen zoals in de VS. Haar wenkbrouwen epileert ze ook blijkbaar. En plastisch opgeblazen lippen en dergelijke zullen ook wel een of ander voordeel toegeschreven worden. Wat we tegenwoordig allemaal aangeleerd krijgen voor commerciële nonsens. Voor mij hoeft ze het niet te doen. Mij stoten vrouwen die dat soort van onpersoonlijke modes achternalopen eerder af dan dat het me aantrekt. 'Barbiepoppen' zijn niet voor iedereen een schoonheidsideaal gelukkig.

Als je binnen 50 jaar een foto van zo'n vrouw ziet weet je direct dat het iemand was van rond de millenniumwisseling, net zoals je dat nu kan zeggen van 'de vrouw' van de jaren '50 pak. Ik bevoorkeur tijdloze schoonheid met een persoonlijke touch.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 september 2011 om 13:36.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 13:49   #3
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Nog iets. Ze bedoelt natuurlijk alleen het scheren van schaamhaar van vrouwen. Daarmee vallen hygiëneargumenten natuurlijk door de modemand. Men kan zich hierdoor eveneens afvragen of mevrouw de seksuologe geen seksistisch trekje heeft.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 13:57   #4
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Nog iets. Bedenk dat een je met dat scheren begint en je laat het terug groeien dat het dan prikt die schaamhaarstoppelbaard. Om de paar uur een behandeling met een vijfdubbelmesje lijkt dus aangewezen om alles mooi glad te houden voor noodgevallen. Gelukkig heeft de moderne mens tijd te over en geld te veel nietwaar?

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 september 2011 om 13:57.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 13:57   #5
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Haar okselhaar zal ze zeker ook scheren. Ze zal het misschien zelfs vies vinden om dat niet te doen. Ze zal zich verplicht voelen producten onder haar oksels te smeren en neerkijken op mensen die dat niet doen zoals in de VS. Haar wenkbrouwen epileert ze ook blijkbaar. En plastisch opgeblazen lippen en dergelijke zullen ook wel een of ander voordeel toegeschreven worden. Wat we tegenwoordig allemaal aangeleerd krijgen voor commerciële nonsens. Voor mij hoeft ze het niet te doen. Mij stoten vrouwen die dat soort van onpersoonlijke modes achternalopen eerder af dan dat het me aantrekt. 'Barbiepoppen' zijn niet voor iedereen een schoonheidsideaal gelukkig.

Als je binnen 50 jaar een foto van zo'n vrouw ziet weet je direct dat het iemand was van rond de millenniumwisseling, net zoals je dat nu kan zeggen van 'de vrouw' van de jaren '50 pak. Ik bevoorkeur tijdloze schoonheid met een persoonlijke touch.
En het blijgt niet bij scheren alleen (voor okselhaar kan ik me nog iets bij indenken). Men laat de vagina door een plastisch chirurg veranderen tot een zogenaamde designvagina. Slechts een streepje in de huid is dan nog maar zichtbaar. Je ziet het veschil niet meer tussen een kind en een volwassen vrouw.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 14:00   #6
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Tot slot. Dient een schaamdeel van een volwassene op dat van een kind te lijken? Op wat vallen mannen die daarop vallen eigenlijk al dan niet bewust? Is dit thema ook te delicaat voor TVseksuologen die blijkbaar meer in de reclamebusiness zitten dan aan wetenschap doen?

Dit alles voor de discussie wat op gang te zetten.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 september 2011 om 14:08.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 14:03   #7
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Je ziet het veschil niet meer tussen een kind en een volwassen vrouw.
Is dat toevallig? Waar maakt die sexuologe eigenlijk reklame voor? Durft ze die vragen te stellen? Misschien is dat wel het echte taboe waar z�*j niet over durft te spreken. Een goede journalist had daar echt goede TV van kunnen maken in plaats van gedachtenloos wat modes te promoveren en mensen die er niet aan meedoen eventueel als preuts voor te stellen. Maar ja, TV is er tegenwoordig eerder om mensen te doen uitgeven dan om ze te doen nadenken.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 september 2011 om 14:07.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 14:13   #8
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Interessante opinie
Citaat:
Onder schaamhaar en okselhaar zitten apocrine klieren die feromonen uitscheiden. Schaamhaar en okselhaar verspreiden die feromonen. Scheer het weg en je haalt het dierlijke uit de sex. Wie schaamhaar scheert is dus de preutse tut, niet wie het laat staan.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 14:16   #9
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Interessante opinie
Helemaal mee eens met deze zienswijze.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 14:20   #10
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Interview eens bekeken. De seksuologe baseert haar conclusies op basis van interviews. Maar in haar conclusies tijdens het TV programma doet ze alsof ze iets bewezen heeft wat ze op die wijze niet kan bewijzen. Ze beweert "als uw vrouw zich scheert heb je betere sex". correcter zou zijn "mannen wies vrouw zich scheert zeggen betere sex te hebben" Waarom ze dat zeggen dient dan onderzocht te worden. De sexuele bevrediging wordt helemaal niet objectief gemeten hier. Het kan evengoed zijn dat mensen die 'iets nieuws' proberen betere sex hebben bijvoorbeeld, of sexueel actieveren eerder stoefen over hun sex, of...

Mevrouw de onderzoeker 'popularizeert' haar onderzoek. TV vraagt niet zozeer waarheid maar entertainment en deze wetenschapper doet daaraan mee.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 september 2011 om 14:27.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 14:24   #11
Zapatista
Parlementslid
 
Zapatista's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2009
Locatie: De wereld
Berichten: 1.603
Standaard

Ik zal nooit begrijpen wat het probleem van de huidige samenleving met haar is, nooit.
__________________
Spiegels en geslachtsgemeenschap zijn verfoeilijk omdat ze het tal der mensen vermenigvuldigen.
Zapatista is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 14:31   #12
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista Bekijk bericht
Ik zal nooit begrijpen wat het probleem van de huidige samenleving met haar is, nooit.
Je mag zelfs geen baard laten staan of je wordt als een halve moslim gezien tegenwoordig, terwijl men vroeger stoere liederen zong over 'mannen met baarden' in Vlaanderen.

Komt het overgewaaid uit de VS die 'kaal' tendens? Daar vind men het niet gebruiken van okselproducten en het niet scheren van oksels door vrouwen, bijvoorbeeld 'walgelijk'. Aangeleerd gedrag natuurlijk...maar waarom?

Het natuurlijke lichaam wordt meer en meer als vies gezien. Het mag niet meer natuurlijk ruiken noch uitzien. Waarom? Interessant thema.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 september 2011 om 14:33.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 15:53   #13
Zapatista
Parlementslid
 
Zapatista's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2009
Locatie: De wereld
Berichten: 1.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Je mag zelfs geen baard laten staan of je wordt als een halve moslim gezien tegenwoordig, terwijl men vroeger stoere liederen zong over 'mannen met baarden' in Vlaanderen.

Komt het overgewaaid uit de VS die 'kaal' tendens? Daar vind men het niet gebruiken van okselproducten en het niet scheren van oksels door vrouwen, bijvoorbeeld 'walgelijk'. Aangeleerd gedrag natuurlijk...maar waarom?

Het natuurlijke lichaam wordt meer en meer als vies gezien. Het mag niet meer natuurlijk ruiken noch uitzien. Waarom? Interessant thema.
Persoonlijk denk ik dat mode, hypes, rages, ... zoals deze gebaseerd zijn op pure willekeur. Ik kan mij niet inbeelden dat een walging voor menselijk lichaam in zijn meest natuurlijk vorm (zoals u dat zeer mooi verwoord heeft) een grondige reden heeft.
__________________
Spiegels en geslachtsgemeenschap zijn verfoeilijk omdat ze het tal der mensen vermenigvuldigen.
Zapatista is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 16:03   #14
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.400
Standaard

Goed gehersenspoeld. Ik ben een twintigplusser, maar ik ben het volkomen eens met 'de ouw mannen' hier.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 16:08   #15
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Je mag zelfs geen baard laten staan of je wordt als een halve moslim gezien tegenwoordig, terwijl men vroeger stoere liederen zong over 'mannen met baarden' in Vlaanderen.

Komt het overgewaaid uit de VS die 'kaal' tendens? Daar vind men het niet gebruiken van okselproducten en het niet scheren van oksels door vrouwen, bijvoorbeeld 'walgelijk'. Aangeleerd gedrag natuurlijk...maar waarom?

Het natuurlijke lichaam wordt meer en meer als vies gezien. Het mag niet meer natuurlijk ruiken noch uitzien. Waarom? Interessant thema.
Het kan uit de VS komen, maar ik merk dat jonge vrouwen die ervoor kiezen hun schaamhaar in een vorm te houden of zelfs volledig te laten staan zowel uit de VS als Europa kunnen komen. Idem voor vrouwen met okselhaar. Ze blijven mensen die (indien zij die hebben) hun andere voorkeuren behouden ondanks taboes (zoals die bestaan voor okselhaar bijvoorbeeld).

Grappig dat u de Islam erbij vermeldt. Het is waar dat een baard bij een man ook aantrekkelijk kan zijn. Verder wil ik over de Islam melden dat in die religie het volgens veel Moslims verplicht is je okselhaar en schaamhaar te verwijderen binnen een span van 40 dagen. Persoonlijk maakt het me geen fan van de religie. Totalitair tot en met tot aan iemands lichamelijke voorkeur toe.

Laatst gewijzigd door Weyland : 25 september 2011 om 16:15.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 16:28   #16
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.400
Standaard

Volgens mij, trouwens, zijn de X- en Y-generaties preutser dan de babyboomers.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 16:34   #17
Zapatista
Parlementslid
 
Zapatista's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2009
Locatie: De wereld
Berichten: 1.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Volgens mij, trouwens, zijn de X- en Y-generaties preutser dan de babyboomers.
Dat zou ik niet zeggen. Mijn inziens zijn de jaren zestiger en zeventiger de meest progressieve jaren op verscheidene vlakken en zeker op dit vlak, daarna is het allemaal weer bergaf gegaan.
__________________
Spiegels en geslachtsgemeenschap zijn verfoeilijk omdat ze het tal der mensen vermenigvuldigen.
Zapatista is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 16:35   #18
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Grappig dat u de Islam erbij vermeldt. Het is waar dat een baard bij een man ook aantrekkelijk kan zijn. Verder wil ik over de Islam melden dat in die religie het volgens veel Moslims verplicht is je okselhaar en schaamhaar te verwijderen binnen een span van 40 dagen. Persoonlijk maakt het me geen fan van de religie. Totalitair tot en met tot aan iemands lichamelijke voorkeur toe.
Interessant. Ik las ook ergens dat groepen Joden hun vrouw verplicht kaal scheren en een pruik doen dragen. Die haarobsessie zou wel eens een heel oude oorsprong kunnen hebben. Hoe minder haar, hoe minder dat de mens (en zeker de eerder behaarde noorderling) zichzelf aan een aap of 'barbaar' doet denken, en hoe gecivilizeerder hij zich waant.

Maar dat verklaart natuurlijk niet de actuele verhoogde sociale druk (want daar doen zo'n TV programma's al dan niet bewust aan mee; vrouwen moeten kaal van onder want dan is de sex beter wordt er onomwonden gezegd alsof het om een wetenschappelijke vaststelling zou gaan, en niemand die daar ook maar een vraag bij stelt) om zelfs het voorlaatste plukje menselijk haar te verwijderen. Zeker omdat dat plukje nogal privaat gehouden wordt in het algemeen.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 september 2011 om 16:49.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 16:40   #19
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista Bekijk bericht
Dat zou ik niet zeggen. Mijn inziens zijn de jaren zestiger en zeventiger de meest progressieve jaren op verscheidene vlakken en zeker op dit vlak, daarna is het allemaal weer bergaf gegaan.
Zoals ik dus zei, de babyboomergeneratie (mensen geboren kort na WOII en opgegroeid in de zestiger en zeventiger jaren) was progressiever. De X-generatie (opgegroeid in de jaren '80) viel ook nog best mee, denk ik.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 16:43   #20
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Maar dat verklaart natuurlijk niet actuele de verhoogde sociale druk (want daar doen zo'n TV programma's al dan niet bewust aan mee; vrouwen moeten kaal van onder want dan is de sex beter wordt er onomwonden gezegd alsof het om een wetenschappelijke vaststelling zou gaan, en niemand die daar ook maar een vraag bij stelt) om zelfs het voorlaatste plukje menselijk haar te verwijderen. Zeker omdat dat plukje nogal privaat gehouden wordt in het algemeen.
De Islam heeft er volgens mij weinig mee te maken inderdaad (voor wat betreft niet-Moslims alleszins). Sterker, er zijn genoeg Moslims met oksel- en schaamhaar die nooit over de Soenan al-Fitra gehoord hebben, denk ik.
Volgens mij is het een absurde modetrend en helaas volgens de meeste mensen het slaafs en gevoelen ze ook oprecht die voorkeur. Eens zo'n modeverschijnsel omzwaait, veranderen de 'meningen'. Of hoe zelfs een 'mening' aangeleerd kan worden.

Laatst gewijzigd door Weyland : 25 september 2011 om 16:47.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be