Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 december 2016, 10:12   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.993
Standaard Daar is er ene ferm teleurgesteld in de VLD, in Antwerpen

Maar ... hij heeft veel bijgeleerd.
Propere gasten zijn dat daar, bij de vld. Beloftes maken, en ze dan niet nakomen.

Eddy Baelemans (60) keert terug naar Antwerpse politie: “Teleurgesteld in politiek”
http://www.gva.be/cnt/dmf20161220_02...9b8264a540a05c


Citaat:
Eddy Baelemans is normaal vanaf 1 januari opnieuw lid van de Antwerpse politie. Hij nam 4,5 jaar geleden ontslag als korpschef om in de politiek te stappen. “Ik ontken niet teleurgesteld te zijn in de niet nagekomen afspraken”, zegt Baelemans.

Als de minister van Binnenlandse Zaken groen licht geeft, is Baelemans vanaf 1 januari 2017 weer lid van de Antwerpse politie. Het politiestatuut laat toe dat iemand jaren na zijn ontslag een heropname in het korps kan vragen. “Dit is doorgesproken met burgemeester Bart De Wever (N-VA) en korpschef Serge Muyters”, zegt Baelemans.

Baelemans is momenteel ondervoorzitter van het OCMW, bestuurslid bij het Ziekenhuisnetwerk Antwerpen (ZNA) en parlementair medewerker van voorzitter Dewael van de federale onderzoekscommissie over de terreuraanslagen. Van zodra hij begint bij het politiekorps, zal hij afstand nemen van al deze politieke mandaten.

Wit konijn

Baelemans was in de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen in 2012 misschien wel het grootste witte konijn. Hij nam na negen jaar korpschef in Antwerpen ontslag om op te komen voor Open Vld. Hij kreeg de tweede plek na lijsttrekster Annemie Turtelboom. “Het klopt dat Turtelboom het doorslaggevende argument was voor mij om naar de Open Vld te komen”, zei Baelemans toen.

Bovendien werd hem beloofd dat hij in het tweede deel van de legislatuur schepen zou worden in de plaats van schepen van Stadsontwikkeling Rob Van de Velde (N-VA). Alleen werd deze afspraak niet nagekomen. “Dat was een zware streep door de rekening”, zegt Baelemans. “Hier waren anders duidelijke afspraken over gemaakt met Turtelboom. Alleen namen sommige mensen afstand van die afspraak tijdens de regeringsonderhandelingen in 2014. Vlaamse en federale belangen lagen sommigen nauwer aan het hart dan Antwerpen.”

“Rijk proces”

Baelemans benadrukt dat hij niet verbitterd is door zijn ervaringen in de politiek, maar wel teleurgesteld. “Ik zou deze keuze opnieuw hebben gemaakt, want ik deed de afgelopen 4,5 jaar veel ervaring op”, zegt Baelemans. “Ik weet nu dat het gezegde ‘als je politieke vrienden hebt, je geen vijanden nodig hebt’ klopt. Ik ben teleurgesteld in een aantal mensen. Als ik een afspraak maak, dan kom ik die ook na. Het was een rijk proces dat niet altijd over rozen ging. Het gaf mij andere inzichten in de politieke besluitvorming. Daarnaast leerde ik ook veel politieke talenten kennen over de partijgrenzen heen. Neen, ik ben niet verzuurd of depressief. Ik vind het alleen jammer hoe een aantal zaken zijn gelopen.”
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be