Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 februari 2016, 17:53   #1
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard N-VA moet uitkijken!

Het slechte nieuws is dat ook deze regering de slagkracht mist om dit potentieel ten volle te ontginnen. Te veel oplapwerk, te weinig echte hervormingen. Als de N-VA niet uitkijkt, doet de regering-Michel net genoeg om de Belgische constructie te redden, maar te weinig om de sociaaleconomische bocht te maken.

Neem de sanering van de overheidsfinanciën. Ook de regering-Michel krijgt het gat tot het begrotingsevenwicht niet dicht, maar dat ligt niet aan een tekort aan inkomsten, zoals CD&V-voorzitter Wouter Beke het wil spinnen, maar wel aan sterk stijgende overheidsuitgaven.

http://trends.knack.be/economie/bele...on-666401.html

N-VA doet verder het werk van Di Rupo nl het land redden door bijkomende schulden te maken!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2016, 17:59   #2
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Zet eens een andere plaat op. Het is altijd dezelfde.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2016, 18:04   #3
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Zet eens een andere plaat op. Het is altijd dezelfde.


http://trends.knack.be/economie/bele...on-666401.html

Tot slot, straf vervroegde uittreding uit de arbeidsmarkt financieel af. Iedereen heeft het recht om vroeger met pensioen te gaan, maar het is een kwestie van elementaire sociale rechtvaardigheid dat de samenleving niet opdraait voor die individuele keuze. Dat is de beste maatregel om de sociale zekerheid betaalbaar te houden en de begroting te saneren, en harder te fietsen zonder te sjoemelen.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2016, 18:48   #4
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Zet eens een andere plaat op. Het is altijd dezelfde.
Wat N-VA doet is ook altijd hetzelfde.

Weet je nog: Ze gingen alles anders en beter doen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2016, 19:36   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Er werd gevreesd voor veel te onstuimig opruimwerk met sociale bloedbaden ten gevolge.

Wij kondigden aan dat dat nooit onze bedoeling kon zijn, als centrum-rechtse partij. En dat is nog steeds onze bedoeling niet.

Wij gaan dus zeker niet ingaan op die liberaal getinte voorzetten die op niks trekken. Onverstoorbaar verder doen, dat is wat gij gaat zien.
(ok, wel wat strenger voor brugpensioenen. Die profiteren nog iets teveel, en dan nog van hun zak maken ...)

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2016, 19:37   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat N-VA doet is ook altijd hetzelfde.

Weet je nog: Ze gingen alles anders en beter doen.
Helaas laten hun partners/vrienden in de regering dat niet toe.

Inderdaad, waarom zijn ze dan in die regering gestapt met de broek op de enkels.

Wie het weet mag het zeggen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2016, 19:42   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er werd gevreesd voor veel te onstuimig opruimwerk met sociale bloedbaden ten gevolge.

Wij kondigden aan dat dat nooit onze bedoeling kon zijn, als centrum-rechtse partij. En dat is nog steeds onze bedoeling niet.

Wij gaan dus zeker niet ingaan op die liberaal getinte voorzetten die op niks trekken. Onverstoorbaar verder doen, dat is wat gij gaat zien.
(ok, wel wat strenger voor brugpensioenen. Die profiteren nog iets teveel, en dan nog van hun zak maken ...)

.
Wat we gaan zien is dat bij de volgende verkiezing een deel van de N-VA stemmen naar het VB gaan, spijts het geroep van BDW a la: 'deze keer gaan we wel voor Vlaanderen hé manne!' Iets dat bepaald ongeloofwaardig gaat overkomen.

De N-VA zal dan door de traditio's terug aan de zijlijn gezet worden met de boodschap, 'hoe sta je daar nu, trek uw broek maar weer op'.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2016, 20:13   #8
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

De Schoof zal dan nogal uit z'n pijpen mogen komen.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2016, 20:22   #9
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat N-VA doet is ook altijd hetzelfde.

Weet je nog: Ze gingen alles anders en beter doen.
Met koppige kleine kinderen moet je de omgekeerde psychologie toepassen.
Als N-VA de belziek redt, dan hoeven de walen het misschien niet meer.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2016, 20:57   #10
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er werd gevreesd voor veel te onstuimig opruimwerk met sociale bloedbaden ten gevolge.

Wij kondigden aan dat dat nooit onze bedoeling kon zijn, als centrum-rechtse partij. En dat is nog steeds onze bedoeling niet.

Wij gaan dus zeker niet ingaan op die liberaal getinte voorzetten die op niks trekken. Onverstoorbaar verder doen, dat is wat gij gaat zien.
(ok, wel wat strenger voor brugpensioenen. Die profiteren nog iets teveel, en dan nog van hun zak maken ...)

.
Waarom bent U dan vrijwillig 15 jaar te vroeg aan de kant gaan staan ondanks een benoeming voor het leven?

http://trends.knack.be/economie/bele...on-666401.html

Tot slot, straf vervroegde uittreding uit de arbeidsmarkt financieel af. Iedereen heeft het recht om vroeger met pensioen te gaan, maar het is een kwestie van elementaire sociale rechtvaardigheid dat de samenleving niet opdraait voor die individuele keuze. Dat is de beste maatregel om de sociale zekerheid betaalbaar te houden en de begroting te saneren, en harder te fietsen zonder te sjoemelen.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2016, 00:15   #11
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jack de Bluffer Bekijk bericht
Zegt de man die optimaal profiteert van alle gunstmaatregelen en abnormaal hoge opzegvergoedingen…
Die werden betaald door mijn (ex-)werkgever en niet door de belastingbetalers!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2016, 06:42   #12
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Helaas laten hun partners/vrienden in de regering dat niet toe.

Inderdaad, waarom zijn ze dan in die regering gestapt met de broek op de enkels.

Wie het weet mag het zeggen.
Hij heeft het gezegd: voor de macht en Voka is mijn baas.

De postjes zijn ingevuld en de sociale afbraak gestart.
In de SZ valt nog veel te rapen.

Iedereen gaat het voelen, klopt volledig, met een uitzondering, zijzelf.
Gelukkig laten hun partners/vriendenin de regering dat niet volledig toe.

Nu nog snel 40 gevechtsvliegtuigen kopen om de enkele religidioten uit onze steden weg te bombarderen en we zijn er klaar voor.

Intussen steunen we de Turkse strijd tegen de Koerden en laten we als goede Europese volgelingen van de USA, de door de USA bewapende bendes religidioten hun gang gaan.

Is er dan iemand, die de legale regering van Syrië wil helpen, ook om geostrategische redenen, dat valt niet te ontkennen, en iedereen zonder onderscheid van die religidiotische bendes plat bombardeert, is dat natuurlijk de boeman.

Intussen dwingt de Goldman Sachs club van Europa, wiens maatregelen we rigoureus moeten opvolgen, dixit Jambon, zich aan de opgelegde, goedkope werkkrachten quota te houden.

Vlaanderen/België vaart er wel bij.

Wir schaffen das.
Ik zweer trouw aan de worst....bla,bla,bla.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2016, 07:21   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Helaas laten hun partners/vrienden in de regering dat niet toe.

Inderdaad, waarom zijn ze dan in die regering gestapt met de broek op de enkels.

Wie het weet mag het zeggen.
We zijn in deze regering gestapt met de broek op de knieën.
Want het alternatief was een PS regering, met ons in de oppositie, met de broek op de enkels.
Wat is het voordeel dus voor ons: het verschil tussen de enkels en de knieën.

Fatsoenlijker gezegd, en ongeveer met de woorden van De Roover in het tweegesprek met Barbara Pas:
afgemeten aan wat we graag zouden hebben, is het te mager;
afgemeten aan wat we anders zouden laten liggen hebben, is het dik ok.


Zijt ge niet akkoord met onze visie ? Geen probleem: tracht jouw visie erdoor te drukken. Tracht voldoende Vlamingen voor je te winnen bij de verkiezingen.
Zelfs al blijft mijn goede raad zoals het Vlaams spreekwoord zegt: liever één vogel in de hand ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2016, 08:11   #14
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Zet eens een andere plaat op. Het is altijd dezelfde.
het is idd altijd t zelfde ... N-VA is er nl niet in geslaagd een andere plaat op te zetten.

beetje jammerlijk, na al die jaren is dat blijkbaar nog altijd de enige slogan van de N-VA : "zet die ploat af" ...

hoeveel geduld moet de kiezer, volgens u, met zoveel tentoongespreide onkunde nog hebben ?

Laatst gewijzigd door Anna List : 18 februari 2016 om 08:13.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2016, 08:14   #15
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
We zijn in deze regering gestapt met de broek op de knieën.
Want het alternatief was een PS regering, met ons in de oppositie, met de broek op de enkels.
Wat is het voordeel dus voor ons: het verschil tussen de enkels en de knieën.

Fatsoenlijker gezegd, en ongeveer met de woorden van De Roover in het tweegesprek met Barbara Pas:
afgemeten aan wat we graag zouden hebben, is het te mager;
afgemeten aan wat we anders zouden laten liggen hebben, is het dik ok.


Zijt ge niet akkoord met onze visie ? Geen probleem: tracht jouw visie erdoor te drukken. Tracht voldoende Vlamingen voor je te winnen bij de verkiezingen.
Zelfs al blijft mijn goede raad zoals het Vlaams spreekwoord zegt: liever één vogel in de hand ...

.
daar bedoelt hij zijn eigen parlementaire wedde en de ministerposten mee, Schoof ...
van enige realisaties van het eigen programma is geen sprake.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2016, 08:22   #16
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

[quote=Anna List;7999683]daar bedoelt hij zijn eigen parlementaire wedde en de ministerposten mee, Schoof ...
Citaat:
van enige realisaties van het eigen programma is geen sprake.[/
QUOTE]

T'was een TE dikke boek waarschijnlijk ....
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2016, 08:27   #17
Ambiorix1966
Partijlid
 
Geregistreerd: 8 juli 2014
Berichten: 212
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Die werden betaald door mijn (ex-)werkgever en niet door de belastingbetalers!
Demonen, maak jezelf toch niets wijs. Je brugpensioen wordt voornamelijk betaald door de staat. De werkgever betaalt maar een fractie wat je kost aan de maatschappij.

De vakbonden hebben altijd mist gespuid rond brugpensioen. Het is een packt tussen werkgevers en vakbonden om de kost door te sturen naar de staat. Niet verwonderlijk dat deze regering het brugpensioen wil afschaffen.
Zie ook : http://trends.knack.be/economie/fina...on-538215.html

Ikzelf kan het goed weten. Mijn bedrijf betaalt slechts 5400 euro per jaar aan bijpassingen aan de laatste burggepensioneerde. Je kan zelf uitrekenen wat de staat hieraan bijlegt. Ik heb dan owv de maatschappelijke kost het brugpensioen in mijn bedrijf afgeschaft.
Ambiorix1966 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2016, 09:24   #18
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix1966 Bekijk bericht
Demonen, maak jezelf toch niets wijs. Je brugpensioen wordt voornamelijk betaald door de staat. De werkgever betaalt maar een fractie wat je kost aan de maatschappij.

De vakbonden hebben altijd mist gespuid rond brugpensioen. Het is een packt tussen werkgevers en vakbonden om de kost door te sturen naar de staat. Niet verwonderlijk dat deze regering het brugpensioen wil afschaffen.
Zie ook : http://trends.knack.be/economie/fina...on-538215.html

Ikzelf kan het goed weten. Mijn bedrijf betaalt slechts 5400 euro per jaar aan bijpassingen aan de laatste burggepensioneerde. Je kan zelf uitrekenen wat de staat hieraan bijlegt. Ik heb dan owv de maatschappelijke kost het brugpensioen in mijn bedrijf afgeschaft.
Helpt dat, als politici zelf niet tot hun 67 ste moeten werken en hun brugpensioen en vertrekpremietje blijven behouden?

Blijkbaar niet:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...pensioen.dhtml
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2016, 09:42   #19
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix1966 Bekijk bericht
Demonen, maak jezelf toch niets wijs. Je brugpensioen wordt voornamelijk betaald door de staat. De werkgever betaalt maar een fractie wat je kost aan de maatschappij.

De vakbonden hebben altijd mist gespuid rond brugpensioen. Het is een packt tussen werkgevers en vakbonden om de kost door te sturen naar de staat. Niet verwonderlijk dat deze regering het brugpensioen wil afschaffen.
Zie ook : http://trends.knack.be/economie/fina...on-538215.html

Ikzelf kan het goed weten. Mijn bedrijf betaalt slechts 5400 euro per jaar aan bijpassingen aan de laatste burggepensioneerde. Je kan zelf uitrekenen wat de staat hieraan bijlegt. Ik heb dan owv de maatschappelijke kost het brugpensioen in mijn bedrijf afgeschaft.
Kerel, ik heb 100.000 Euro van mijn ontslagvergoeding moeten laten vallen om met brugpensioen te MOETEN gaan!
Verder betaalt mijn (ex-)werkgever elke maand 600 Euro rsz tot en met mijn 65ste! Daarbij heb ik het equivalent van 52 gewerkte VOLLE rsz jaren waarbij ik als "grootverdiener" (in België ben je dat vanaf 50.000 Euro BRUTO!!!!!!) meer dan 60% heb afgegeven aan de staatskas.
Dat volstaat, of niet!

Laatst gewijzigd door demonen : 18 februari 2016 om 09:47.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2016, 09:50   #20
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Kerel, ik heb 100.000 Euro van mijn ontslagvergoeding moeten laten vallen om met brugpensioen te MOETEN gaan!
Maak dat maar iemand anders wijs gezien gij met uw minimaal aantal jaren dienst bij de toelevering nooit aan een dergelijk bedrag kunt geraken.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be