Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 februari 2016, 09:52   #21
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Maak dat maar iemand anders wijs gezien gij met uw minimaal aantal jaren dienst bij de toelevering nooit aan een dergelijk bedrag kunt geraken.
komkom, alles de fout van NVa. Zo eenvoudig is dat voor Demonen.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2016, 09:55   #22
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Maak dat maar iemand anders wijs gezien gij met uw minimaal aantal jaren dienst bij de toelevering nooit aan een dergelijk bedrag kunt geraken.
1/ het aantal jaren is niet determinerend maar wel het inkomen. U begrijpt dat 150.000 Euro jaar meer doorweegt dan 20.000 Euro!
2/ Toeleveringsbedrijven als SML, TDS, etc bestonden reeds lang voordat zij actief werden in de toelevering van Ford Genk!!!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2016, 09:56   #23
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Maak dat maar iemand anders wijs gezien gij met uw minimaal aantal jaren dienst bij de toelevering nooit aan een dergelijk bedrag kunt geraken.
Ik geloof hem, want ik heb er op de mijn veel gekend, die zich 66% invalide lieten verklaren , met medeweten en een hint van de mijnen sluiters, dat hun dat meer zou opbrengen.
En met medewerking van dezelfde artsen, die hen werken stuurden toen de mijn nog open was.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2016, 10:00   #24
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Kerel, ik heb 100.000 Euro van mijn ontslagvergoeding moeten laten vallen om met brugpensioen te MOETEN gaan!
Verder betaalt mijn (ex-)werkgever elke maand 600 Euro rsz tot en met mijn 65ste! Daarbij heb ik het equivalent van 52 gewerkte VOLLE rsz jaren waarbij ik als "grootverdiener" (in België ben je dat vanaf 50.000 Euro BRUTO!!!!!!) meer dan 60% heb afgegeven aan de staatskas.
Dat volstaat, of niet!
En als je dat alles wil geloven, dan eten de vlinders ook hooi.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2016, 10:01   #25
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ik geloof hem, want ik heb er op de mijn veel gekend, die zich 66% invalide lieten verklaren , met medeweten en een hint van de mijnen sluiters, dat hun dat meer zou opbrengen.
En met medewerking van dezelfde artsen, die hen werken stuurden toen de mijn nog open was.
Maw, of je invalide bent of niet, dat kan en mag je ZELF beslissen ?
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2016, 10:06   #26
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
1/ het aantal jaren is niet determinerend maar wel het inkomen. U begrijpt dat 150.000 Euro jaar meer doorweegt dan 20.000 Euro!
2/ Toeleveringsbedrijven als SML, TDS, etc bestonden reeds lang voordat zij actief werden in de toelevering van Ford Genk!!!

Uw inkomen elders opgebouwd had ook geen invloed op de berekening bij de toelevering.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2016, 10:10   #27
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ik geloof hem, want ik heb er op de mijn veel gekend, die zich 66% invalide lieten verklaren , met medeweten en een hint van de mijnen sluiters, dat hun dat meer zou opbrengen.
En met medewerking van dezelfde artsen, die hen werken stuurden toen de mijn nog open was.
Je mag me altijd de bepalingen in de CAO afgesloten in Mei 2013 tonen.


Citaat:
30.1. De Werknemersorganisaties erkennen dat de ontslagen binnen het kader van de Herstructurering uitsluitend het gevolg zijn van economische redenen en dat dientengevolge Werknemers die van bijzondere bescherming tegen ontslag zouden genieten (zoals doch niet beperkt tot tijdskrediet, zwangerschap, enz.) geen gronden hebben tot het vorderen van enigerlei bijzondere (beschermings)vergoeding of vergoeding voor willekeurige afdanking / misbruik van ontslagrecht.
30.2. Wat betreft de Werknemers die genieten van de ontslagbescherming zoals voorzien in de wet van 19 maart 1991 houdende de bijzondere ontslagregeling voor de personeelsafgevaardigden in de ondernemingsraden en in de comités voor preventie en bescherming op het werk, alsmede voor de kandidaat-personeelsafgevaardigden, verbinden de Werknemersorganisaties er zich uitdrukkelijk toe in het kader van de Herstructurering mee te werken aan iedere procedure die door de Werkgever opgestart zou worden op het niveau van paritair comité n° 111 met het oog op de erkenning van de economische reden voor de Herstructurering, teneinde het mogelijk te maken dat de beschermde Werknemers ontslagen kunnen worden zonder verschuldigdheid van de vergoedingen uiteengezet in de bovenvermelde wet van 19 maart 1991.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2016, 10:12   #28
Freddie
Gouverneur
 
Freddie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jack de Bluffer Bekijk bericht
Zegt de man die optimaal profiteert van alle gunstmaatregelen en abnormaal hoge opzegvergoedingen

Ik zou in de grond kruipen van schaamte.
Daar heeft papa staat alleen maar voordeel aan gehad met de belastingen erop!
__________________
Arme Vlaming, belogen, bedrogen en bestolen van in de wieg tot voorbij het graf.
Freddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2016, 10:36   #29
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

2 x

Laatst gewijzigd door werkman : 18 februari 2016 om 10:52.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2016, 10:39   #30
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Kerel, ik heb 100.000 Euro van mijn ontslagvergoeding moeten laten vallen om met brugpensioen te MOETEN gaan!
Verder betaalt mijn (ex-)werkgever elke maand 600 Euro rsz tot en met mijn 65ste! Daarbij heb ik het equivalent van 52 gewerkte VOLLE rsz jaren waarbij ik als "grootverdiener" (in België ben je dat vanaf 50.000 Euro BRUTO!!!!!!) meer dan 60% heb afgegeven aan de staatskas.
Dat volstaat, of niet!
Demonen; volgens mijn bescheiden mening heb je niet te klagen.
Ik heb voor mijn zestigste wegens trombose en daar uitvolgende zware handicap met pensioen moeten gaan omdat ik voordien vervroegde uittreding had aangevraagd. Ik voelde dat ik wegens de werkdruk nooit mijn 65 zou halen. Dus ik heb mogelijk een verkeerde keuze gemaakt en had misschien beter in ziekteverlof gewacht tot mijn 65. Maar aan de andere kant heb ik wel de juiste keuze gemaakt want......ik leef nog. En zo rustig mogelijk liefst.
Maar ik heb van mijn opzegvergoeding geen frank moeten laten vallen omdat er geen opzegvergoeding was. Kon wel een ereteken kopen van "La vache qui rit" waarvoor ik natuurlijk feestelijk bedankt heb.
Maar dat jij hier constant zit te jammeren hangt mij wel de keel uit.
Jij vindt het vanzelfsprekend dat je nooit genoeg hebt en gaat ervan uit dat alle anderen zomaar luierikken zijn; en zeker alle staatspersoneel dus.
Heb jij wegens je uitgeoefende job doodsbedreigingen gekregen?
Heb jij moeten werken in een atmosfeer waar de prestatie nooit genoeg was?
Er is inderdaad staatspersoneel dat een hele loopbaan werkt voor de facade.
Nooit iets doen en nooit iets zien is niet strafbaar. Dat zijn de slimmen dus.
Zij kennen de hiaten in het systeem. Maar wel iets doen en proberen het goed te doen levert alleen maar moeilijkheden op. En doorgaan en klokkenluider worden is uw doodvonnis uitspreken.
En wie zou nu het zware en of het vuile werk hebben moeten opknappen demonen? Denk je nu echt dat jij dat was?
Ik ben er ziek van geworden. Jij ook demonen?
Wel demonen; jij mag denken wat je wil maar ik denk er anders over.
Maar ik blijf er niet over zagen op dit forum.
En zoveel te meer dat ik er zou over zagen; zoveel te meer ik zal stuiten op onbegrip. Daarom doe ik het ook niet.
Maar misschien is het hoog tijd dat jij dat ook zou beseffen?
In alle geval zijn uw dadingen geen bewijs van slimheid.
De echte slimmerikken vindt je trouwens niet op dit forum.
Ze zwijgen en steken meestal de centen waarop ze geen recht hebben in alle stilte in hun zakken. Trouwens; ben je ermee geholpen demonen indien dit ganse forum U zou bijtreden en toegeven dat je een echte sukkelaar bent.
Denk je nu echt dat je de maatschappij nog kunt verbeteren?
Een maatschappij bestaat niet demonen. Het is een verzameling van individu's wiens betrachtingen alleen onderdrukt kunnen worden via opgelegde regeltjes. En waarin iedereen vindt dat hij te weinig krijgt.
En die opgelegde regeltjes hebben niet te maken met rechtvaardigheid of logica. Zover ben ik wel gekomen om dat in te zien.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2016, 10:44   #31
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Demonen; volgens mijn bescheiden mening heb je niet te klagen.
Ik heb voor mijn zestigste wegens trombose en daar uitvolgende zware handicap met pensioen moeten gaan omdat ik voordien vervroegde uittreding had aangevraagd. Ik voelde dat ik wegens de werkdruk nooit mijn 65 zou halen. Dus ik heb mogelijk een verkeerde keuze gemaakt en had misschien beter in ziekteverlof gewacht tot mijn 65. Maar aan de andere kant heb ik wel de juiste keuze gemaakt want......ik leef nog. En zo rustig mogelijk liefst.
Maar ik heb van mijn opzegvergoeding geen frank moeten laten vallen omdat er geen opzegvergoeding was. Kon wel een ereteken kopen van "La vache qui rit" waarvoor ik natuurlijk feestelijk bedankt heb.
Maar dat jij hier constant zit te jammeren hangt mij wel de keel uit.
Jij vindt het vanzelfsprekend dat je nooit genoeg hebt en gaat ervan uit dat alle anderen zomaar luierikken zijn; en zeker alle staatspersoneel dus.
Heb jij wegens je uitgeoefende job doodsbedreigingen gekregen?
Heb jij moeten werken in een atmosfeer waar de prestatie nooit genoeg was?
Er is inderdaad staatspersoneel dat een hele loopbaan werkt voor de facade.
Nooit iets doen en nooit iets zien is niet strafbaar. Dat zijn de slimmen dus.
Zij kennen de hiaten in het systeem. Maar wel iets doen en proberen het goed te doen levert alleen maar moeilijkheden op. En doorgaan en klokkenluider worden is uw doodvonnis uitspreken.
En wie zou nu het zware en of het vuile werk hebben moeten opknappen demonen? Denk je nu echt dat jij dat was?
Ik ben er ziek van geworden. Jij ook demonen?
Wel demonen; jij mag denken wat je wil maar ik denk er anders over.
Maar ik blijf er niet over zagen op dit forum.
En zoveel te meer dat ik er zou over zagen; zoveel te meer ik zal stuiten op onbegrip. Daarom doe ik het ook niet.
Maar misschien is het hoog tijd dat jij dat ook zou beseffen?
In alle geval zijn uw dadingen geen bewijs van slimheid.
De echte slimmerikken vindt je trouwens niet op dit forum.
Ze zwijgen en steken meestal de centen waarop ze geen recht hebben in alle stilte in hun zakken. Trouwens; ben je ermee geholpen demonen indien dit ganse forum U zou bijtreden en toegeven dat je een echte sukkelaar bent.
Denk je nu echt dat je de maatschappij nog kunt verbeteren?
Een maatschappij bestaat niet demonen. Het is een verzameling van individu's wiens betrachtingen alleen onderdrukt kunnen worden via opgelegde regeltjes. En waarin iedereen vindt dat hij te weinig krijgt.
En die opgelegde regeltjes hebben niet te maken met rechtvaardigheid of logica. Zover ben ik wel gekomen om dat in te zien.
Wauw
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2016, 12:05   #32
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
We zijn in deze regering gestapt met de broek op de knieën.
Want het alternatief was een PS regering, met ons in de oppositie, met de broek op de enkels.
Wat is het voordeel dus voor ons: het verschil tussen de enkels en de knieën.

Fatsoenlijker gezegd, en ongeveer met de woorden van De Roover in het tweegesprek met Barbara Pas:
afgemeten aan wat we graag zouden hebben, is het te mager;
afgemeten aan wat we anders zouden laten liggen hebben, is het dik ok.


Zijt ge niet akkoord met onze visie ? Geen probleem: tracht jouw visie erdoor te drukken. Tracht voldoende Vlamingen voor je te winnen bij de verkiezingen.
Zelfs al blijft mijn goede raad zoals het Vlaams spreekwoord zegt: liever één vogel in de hand ...

.
Uiteraard ben ik niet akkoord met jullie visie, ik ben nooit akkoord geweest met 'leve Belgie', dat was ik al niet toen BDW zijn grote voorbeeld Heer Schiltz het scandeerde.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2016, 12:14   #33
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
We zijn in deze regering gestapt met de broek op de knieën.
Want het alternatief was een PS regering, met ons in de oppositie, met de broek op de enkels.
Wat is het voordeel dus voor ons: het verschil tussen de enkels en de knieën.

Fatsoenlijker gezegd, en ongeveer met de woorden van De Roover in het tweegesprek met Barbara Pas:
afgemeten aan wat we graag zouden hebben, is het te mager;
afgemeten aan wat we anders zouden laten liggen hebben, is het dik ok.


Zijt ge niet akkoord met onze visie ? Geen probleem: tracht jouw visie erdoor te drukken. Tracht voldoende Vlamingen voor je te winnen bij de verkiezingen.
Zelfs al blijft mijn goede raad zoals het Vlaams spreekwoord zegt: liever één vogel in de hand ...

.
Schoofzak; over welke vogel in de hand heb je het hier feitelijk?
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2016, 12:25   #34
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Schoofzak; over welke vogel in de hand heb je het hier feitelijk?
Dat is een soort vogel die in Vlaanderen goed gekend is, 'het waterfluitje'.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2016, 12:27   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
daar bedoelt hij zijn eigen parlementaire wedde en de ministerposten mee, Schoof ...
van enige realisaties van het eigen programma is geen sprake.
Dat is jouw beoordeling. Niet de mijne.

Is de jouwe van belang ? Neen. Is de mijne van belang? Amper. Juist maar het bedrag van mijn lidgeld, bij wijze van spreken, aangevuld met mijn werk dat ik doe op vrijwillige basis voor de partij.

De kiezer zal oordelen.

Punt aan de lijn.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2016, 12:32   #36
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Maw, of je invalide bent of niet, dat kan en mag je ZELF beslissen ?
Toen werd die met minder dan 66% een herkeuring "aanbevolen" en zie mirakels gebeuren, ipv 27 of 33% hadden die plots 66%. Toch straf, niet?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2016, 12:43   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is een soort vogel die in Vlaanderen goed gekend is, 'het waterfluitje'.
Pertang die waar ik het over heb, is een redelijke spuiter.
Een die zelfs Di Rupo kon weg houden uit de 16.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2016, 13:00   #38
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Toen werd die met minder dan 66% een herkeuring "aanbevolen" en zie mirakels gebeuren, ipv 27 of 33% hadden die plots 66%. Toch straf, niet?
Ik begrijp dit niet helemaal, iemand met 27% is helemaal geen invalide, die krijgt geen bewijs van handicap.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2016, 13:04   #39
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is jouw beoordeling. Niet de mijne.

Is de jouwe van belang ? Neen. Is de mijne van belang? Amper. Juist maar het bedrag van mijn lidgeld, bij wijze van spreken, aangevuld met mijn werk dat ik doe op vrijwillige basis voor de partij.

De kiezer zal oordelen.

Punt aan de lijn.
de mijne ???

sorry Schoof, maar ik ben geen lid van gelijk welke supportersclub hoor.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2016, 13:09   #40
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik begrijp dit niet helemaal, iemand met 27% is helemaal geen invalide, die krijgt geen bewijs van handicap.
ik ken het BE systeem trouwens alleen in de andere richting.

eerst RIZIV geneesheren die (herhaaldelijk en in een periode van 12 jaar of zo) een (volgens DSM) ongeneeslijke aandoening vaststelt, en als je dan daarop verder je dossier bouwt en bewijst zodat ze idd de volledige handicap erkennen ... slagen RIZIV controle artsen er twaalf jaar later in om de gehandicapte te "genezen" (of toch 'genezen' te verklaren)

werkelijk, die BE Riziv dokters verrichten wonderen! die B-dokters gaan ongetwijfeld binnenkort met heelder busladingen naar Rome om daar heilig verklaard te worden!

de BE sociale zekerheid is de beste van de hele wereld!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be