Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 oktober 2017, 14:41   #581
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Duiding en omkaderimg in plaats van verweideren van standbeelden is ook mijn voorkeur. We dienen het schaamtevolle verleden niet te wissen uit het collectieve geheugen. Bijvoorbeeld kan men het Leopold 2 beeld in Oostende creatief 'omringen' laten door een kritisch duidend kunstwerk. Of tenminste een duidelijke begeleidende tekst die niet de indruk geeft dat de overheid niet tot inkeer gekomen is wat betreft haar eigen misdaden uit het verleden. Dat is een volwassen houding. Geen primitieve beeldenstorm.
Gewoon een plakkaat, gegraveerd met de woorden:

Citaat:
LeopoldII was een typische Belgische pedofiel en racistische massamoordenaar die zich rijk gestolen heeft op de rug van de kleine man.
Meer moet dat niet zijn.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 8 oktober 2017 om 14:43.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 15:13   #582
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan blijft de vraag nog steeds wie u bedoelt met "ons".
De lezers van dit forum
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 15:34   #583
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Tja, dan is het systeem verrot in zichzelf wanneer controle en toezicht in en op zichzelf ontbreekt.
Maar correctie kan altijd nog plaatsvinden, gewoon de geschiedenisboeken herdrukken.
Er zijn boeken genoeg over wat Leopold 2 uitgestoken heeft. Congo van Reybrouck bijvoorbeeld geeft een heel goed relaas.

Het zou mij zelfs niet verwonderen dat het nu zelfs in de leerboeken staat. Iemand info daarover?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 16:58   #584
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De Vlaams-nationalistische oelewappers zouden beter stevig hun mond houden over Leopold II en zijn wanbeleid. Want hun voorzaten van het VNV keken de andere kant op en hielpen zelfs mee toen de Joden in Antwerpen en elders in België werden uitgehaald. Meer nog, ze collaboreerden vol enthousiasme nog harder mee met de op joden jagende nazi-bende. Tot het bittere einde. En dus, de Vlaams-nationalistische bengels alhier zijn wel zéér slecht geplaatst om ons morele lessen te komen geven over Leopold II. Zoveel is zeker.
Typische HO. Een koninklijke massamoordenaar uit de wind zetten door de nazi's van stal te halen.

Ik hou je niet tegen om je belachelijk te maken, HO. Hoe belachelijker hoe liever ik het heb.

Ik, noch mijn familie hebben ook maar iets met de collaboratie te maken gehad. Ik heb van iemand die �*lle moslims zo snel mogelijk buiten wil geen lessen te krijgen.

http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=48

Ik heb wél het volste recht om mijn gedacht te zeggen over een Belgische koning die ettelijke miljoenen Congolezen als slaven gebruikte, en over de kling liet jagen "als ze niet braaf waren".

Jij doet alsof enkel het VNV met Hitler collaboreerde. Dat er eveneens Belgische nationalisten met de nazi's meeheulden negeer je. Degrelle hoefde nochtans weinig moeite te doen om nazi-collaborateurs te rekruteren in je eigen Limburg.

Leopold II had geen respect voor de Congolezen.
Leopold III was Jodenknuffelaar,
en Het Oosten lust geen moslims.
Prinses de Merode was een fervente Jodenhaatster. Zij hielp zelfs Nazi's ontsnappen.
De grootvader van Laurette Mitraillet was eveneens een nazi-collaborator.

Staatsnationalistische bengels zoals jij zijn zéér slecht geplaatst om hier, als hoogstaande moraalridders, lessen te geven aan mensen die zowel de misdaden tegen de mensheid van Hitler als die van Leopold II veroordelen.
Zoveel is zeker.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 17:37   #585
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er zijn boeken genoeg over wat Leopold 2 uitgestoken heeft. Congo van Reybrouck bijvoorbeeld geeft een heel goed relaas.

Het zou mij zelfs niet verwonderen dat het nu zelfs in de leerboeken staat. Iemand info daarover?
Je praat, zoals altijd, naast de kwestie. Het zou mij ook verwonderen als er geen boeken bestaan over wat Leopold II na wat hij in Congo "heeft uitgestoken". Geen zinnig mens kan, na de aandacht die wereldwijd werd besteed aan de genocide op de Congolezen, nog langer ontkennen dat een Belgische vvorst verantwoordelijk was voor wat daar gebeurde.
Slavernij verpakt als beschaving. Het brengen van de "beschaving" in Congo koste miljoenen Congolezen het leven.
Tot op vandaag worden er TV-reportages over gebracht. Zelfs de VRT zond ze uit. In die omstandigheden zou het idd zéér verwonderlijk zijn dat de schoolboeken niet werden aangepast.

Het doet er niet toe of de leerboeken van vandaag waarheidsgetrouwer zouden zijn. Dat jij er info over vraagt bewijs dat je het niet weet.
FEIT is dat de schoolboeken waarmee de kindjes vroeger werden gehersenspoeld één grote staatsnationalistische leugen was. D�*�*r ging het over. Aan de reacties te zien van dalibor, Het Oosten, dademelee, enz, ja zelfs van Louis Michel, Marc Eyskens en hun vazallen, bewijst dat het beoogde doel bereikt werd.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 17:42   #586
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De lezers van dit forum
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 17:44   #587
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De lezers van dit forum
Op dit forum kunt u enkel voor uzelf spreken, beste. De anderen zullen wel voor zichzelf spreken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 17:52   #588
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Op dit forum kunt u enkel voor uzelf spreken, beste. De anderen zullen wel voor zichzelf spreken.
Als iemand iets post op dit forum dan wordt het gericht aan allen die dit willen lezen. En dat is 'ons' of 'wij allemaal die deze post lezen'. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen, dacht ik.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 oktober 2017 om 17:53.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 17:55   #589
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Als iemand iets post op dit forum dan wordt het gericht aan allen die dit willen lezen. En dat is 'ons' of 'wij allemaal die deze post lezen'. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen, dacht ik.
Ik zou zelfs zeggen dat jij het gezegd hebt !
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 18:02   #590
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Als iemand iets post op dit forum dan wordt het gericht aan allen die dit willen lezen. En dat is 'ons' of 'wij allemaal die deze post lezen'. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen, dacht ik.
Neen, u kunt alleen namens uzelf reageren. Laat die "ons" in het vervolg dus maar best weg. Het maakt trouwens een belachelijke indruk.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 18:08   #591
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Gewoon een plakkaat, gegraveerd met de woorden:



Meer moet dat niet zijn.
NEEN
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 18:26   #592
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, u kunt alleen namens uzelf reageren. Laat die "ons" in het vervolg dus maar best weg. Het maakt trouwens een belachelijke indruk.
Wanneer iemand iets post op dit forum, dan wil die ons iets duidelijk maken. En wie is dan die 'ons'? Wij allemaal die dit lezen. Dat is de teneur van hetgeen ik gesteld heb. U maakt er alweer heel wat anders van. U moet trachten wat meer inhoudelijk te leren lezen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 oktober 2017 om 18:32.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 18:44   #593
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wanneer iemand iets post op dit forum, dan wil die ons iets duidelijk maken. En wie is dan die 'ons'? Wij allemaal die dit lezen. Dat is de teneur van hetgeen ik gesteld heb. U maakt er alweer heel wat anders van. U moet trachten wat meer inhoudelijk te leren lezen.
Kronkel, kronkel, kronkel.
Moet staat op stal.
Jij houdt "ons" zo te zien voor dommekloten.
Pech. Wij kunnen namelijk niet alleen inhoudelijk lezen, maar zelfs wat jij, klaar en duidelijk, tussen de lijnen schrijft.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 18:55   #594
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De lezers van dit forum
Correctie. Je bedoelde welbepaalde lezers van dit forum. De in vet gezette tekst toont overduidelijk aan wie je met "ONS" bedoelde....en nog beter wie je vooral niet met "ONS" bedoelde.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten
De Vlaams-nationalistjes oelewappers zouden beter stevig hun mond houden over Leopold II en zijn wanbeleid. Want hun voorzaten van het VNV keken de andere kant op en hielpen zelfs mee toen de Joden in Antwerpen en elders in België werden uitgehaald. Meer nog, ze collaboreerden vol enthousiasme nog harder mee met de op joden jagende nazi-bende. Tot het bittere einde. En dus, de Vlaams-nationalistische bengels alhier zijn wel zéér slecht geplaatst om ons morele lessen te komen geven over Leopold II. Zoveel is zeker.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 8 oktober 2017 om 18:57.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 18:56   #595
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Als iemand iets post op dit forum dan wordt het gericht aan allen die dit willen lezen. En dat is 'ons' of 'wij allemaal die deze post lezen'. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen, dacht ik.

Als je begrijpt waarom je iets zegt dan is het niet moeilijk als je zelf begrijpt wat uw intenties zijn. En als je dan nog begrijpt dat uw intenties beter niet uitgevoerd worden en je er best toe doet van even te zwijgen dan ben je al een hele stap vooruit. Haal diep adem en dan kom je wel tot rust.
Ik weet dat dit helpt. Ik pas dat ook af en toe ook toe bij mezelf.
Het is niks hoor. Graag gedaan!
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 19:06   #596
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Als je begrijpt waarom je iets zegt dan is het niet moeilijk als je zelf begrijpt wat uw intenties zijn. En als je dan nog begrijpt dat uw intenties beter niet uitgevoerd worden en je er best toe doet van even te zwijgen dan ben je al een hele stap vooruit. Haal diep adem en dan kom je wel tot rust.
Ik weet dat dit helpt. Ik pas dat ook af en toe ook toe bij mezelf
.
Het is niks hoor. Graag gedaan!
Juist ja. En u ademt wellicht de hele dag steeds dieper en dieper.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 oktober 2017 om 19:12.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 19:14   #597
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
je weet niet wat je lult jongen
En u zegt helemaal niets, gelul zonder inhoud dus, heer Orpheus.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 19:15   #598
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Kronkel, kronkel, kronkel.
Moet staat op stal.
Jij houdt "ons" zo te zien voor dommekloten.
Pech. Wij kunnen namelijk niet alleen inhoudelijk lezen, maar zelfs wat jij, klaar en duidelijk, tussen de lijnen schrijft.
Inderdaad, er is geen "ons" op dit forum. We nemen hier allemaal als individuen deel aan de discussie. Niemand staat voor meer dan zichzelf.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 20:08   #599
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Juist ja. En u ademt wellicht de hele dag steeds dieper en dieper.

Juist! Ik weet dat mijn hersens meer zuurstof krijgen als ik dieper ademhaal.
Als U dat zelf niet weet betekent dit dat uw hersens er niet zijn ofwel heel klein zijn waardoor je met een minimum aan zuurstof toekomt.
Ik leg zelfs de zaden van mijn struikbonen in een volledig afgesloten bakje met bijgevoegd wat peper (tuintip!) en het voorjaar daaropvolgend geven ze geen krimp. Ik acht hetzelfde zelfs mogelijk met uw hersens.
Natuurlijk als er hersens zijn. Dan heb je zelfs geen afgesloten bakje nodig.
Een lege donkere ruimte volstaat.

Laatst gewijzigd door werkman : 8 oktober 2017 om 20:10.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 20:12   #600
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Juist! Ik weet dat mijn hersens meer zuurstof krijgen als ik dieper ademhaal.
Als U dat zelf niet weet betekent dit dat uw hersens er niet zijn ofwel heel klein zijn waardoor je met een minimum aan zuurstof toekomt.
Ik leg zelfs de zaden van mijn struikbonen in een volledig afgesloten bakje met bijgevoegd wat peper (tuintip!) en het voorjaar daaropvolgend geven ze geen krimp. Ik acht hetzelfde zelfs mogelijk met uw hersens.
Natuurlijk als er hersens zijn. Dan heb je zelfs geen afgesloten bakje nodig.
Een lege donkere ruimte volstaat.
Ik vermoed dat u dan niet vaak in een lege donkere ruimte zit.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 oktober 2017 om 20:21.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be