Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 augustus 2018, 21:19   #1
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard Tesla terug een private onderneming?

Elon Musk tweette vandaag dat hij overweegt om Tesla van de beurs te halen. Hij zou hiervoor 420 euro per aandeel over hebben, dat is een stuk voor de laatste koers van zo'n 367 euro.
Hij wil hiermee de negatieve berichtgeving om de koersen te beïnvloeden de kop indrukken. Ook zo het beter passen in de koers die het bedrijf wil varen. Lange termijn denken gaat voor op korte termijn (trimestrieel) denken.

Er werd al een brief gestuurd naar de Tesla-medewerkers die je trouwens gewoon op de Tesla-website kan vinden.

https://www.tesla.com/nl_BE/blog/tak...te?redirect=no
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2018, 21:54   #2
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Prachtig.

Ik blijf zitten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2018, 22:14   #3
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2018, 23:10   #4
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Prachtig.

Ik blijf zitten.
Ik weet niet wat daar het effect van zal zijn?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 7 augustus 2018 om 23:10.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 07:29   #5
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.071
Standaard

Net op het moment dat een Saudisch investeringsfonds 2 miljard in het bedrijf pompt...
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 16:35   #6
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Elon Musk tweette vandaag dat hij overweegt om Tesla van de beurs te halen. Hij zou hiervoor 420 euro per aandeel over hebben, dat is een stuk voor de laatste koers van zo'n 367 euro.
(...)
Musk heeft ongeveer 66 miljard $ nodig om zijn bedrijf op te kopen en zo van de beurs te halen. http://www.standaard.be/cnt/dmf20180808_03653843
66 miljard $ voor een bedrijf dat nog nooit een cent winst gemaakt heeft en elk kwartaal meer verlies maakt (maar wel elk kwartaal aankondigt dat het de winst ruikt).
Lijkt me absolute waanzin.
Ik lees dat zijn aankondiging geleid heeft tot een 10% verhoging van de waarde van het aandeel. Mogelijk was dat de enige bedoeling.

Iets anders: deze zomer in Italië verbleven.
Ik heb daar op heel die tijd maar 1 Tesla zien rijden, 1 dus, geen 2, en dan was het er nog één met Belgische nummerplaten.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 17:02   #7
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Iets anders: deze zomer in Italië verbleven.
Ik heb daar op heel die tijd maar 1 Tesla zien rijden, 1 dus, geen 2, en dan was het er nog één met Belgische nummerplaten.
Straf.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 17:02   #8
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Musk heeft ongeveer 66 miljard $ nodig om zijn bedrijf op te kopen en zo van de beurs te halen. http://www.standaard.be/cnt/dmf20180808_03653843
66 miljard $ voor een bedrijf dat nog nooit een cent winst gemaakt heeft en elk kwartaal meer verlies maakt (maar wel elk kwartaal aankondigt dat het de winst ruikt).
Lijkt me absolute waanzin.
Ik lees dat zijn aankondiging geleid heeft tot een 10% verhoging van de waarde van het aandeel. Mogelijk was dat de enige bedoeling.

Iets anders: deze zomer in Italië verbleven.
Ik heb daar op heel die tijd maar 1 Tesla zien rijden, 1 dus, geen 2, en dan was het er nog één met Belgische nummerplaten.
Het is idd iets heel onlogisch. Want er staan nog vele andere schulden ook open.

Het is gissen naar het waarom.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 17:32   #9
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het is idd iets heel onlogisch. Want er staan nog vele andere schulden ook open.

Het is gissen naar het waarom.
Ik denk dat Musk het heel moeilijk heeft met kritiek op zijn beleid.

Een bedrijf op de beurs moet veel gedetailleerde informatie verschaffen aan de aandeelhouders, aan de hele wereld eigenlijk.

Die gegevens tonen een quasi failliet bedrijf dat alleen kan overleven dankzij een schare idioten die geen getallen kunnen lezen.

Ik denk dat Musk graag zijn bedrijf zou wegkopen van de beurs om zo zijn eigen goesting te kunnen doen zonder commentaar.
Alleen: die 66 miljard $.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 17:44   #10
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Ik denk dat Musk het heel moeilijk heeft met kritiek op zijn beleid.

Een bedrijf op de beurs moet veel gedetailleerde informatie verschaffen aan de aandeelhouders, aan de hele wereld eigenlijk.

Die gegevens tonen een quasi failliet bedrijf dat alleen kan overleven dankzij een schare idioten die geen getallen kunnen lezen.

Ik denk dat Musk graag zijn bedrijf zou wegkopen van de beurs om zo zijn eigen goesting te kunnen doen zonder commentaar.
Alleen: die 66 miljard $.
Ik kan hem geen ongelijk geven.

Maar als hij zelf terugkoopt zouden er beter eerst lagere waarde op de aandelen komen te staan

Als hij aan iemand anders verkoopt moeten ze hoger of zo hoog mogelijk staan.

60 of 70 miljard is geen kattenpis.
Zelfs voor sjeiks.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 8 augustus 2018 om 17:45.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 18:41   #11
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Tom Boonen zou beter een even snelle Tesla kopen, lol (voor de helft van de prijs):

Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180808_03654011

“Welcome home baby”, zo luidde eind juli het onderschrift van ex-wielrenner Tom Boonen onder een Instagramfoto. Hij had zich net een Porsche RS aangeschaft, een bolide van minstens 300.000 euro. Docent verkeerskunde Kris Peeters nam de investering van Boonen als aanleiding om een maatschappelijk fenomeen aan te kaarten: dat we wanneer het over de klimaatzaak gaat, we iedereen over dezelfde kam moeten scheren. En dus niet alleen de zwaksten van de samenleving.

...

“Maar als Tom Boonen plots thuiskomt met een peperdure Porsche, dan stellen we ons daar geen vragen bij. We gaan er van uit dat de man daarvoor hard gewerkt heeft en staan we daar bovendien vol bewondering tegenover. Terwijl er hier nochtans ook sprake is van schaarste, maar dan op een andere manier. Het gaat hier namelijk over klimaat, milieu en energieverbruik. Zaken die elk een ‘eindig’ karakter hebben en hoog op de agenda staan in het duurzaamheidsdebat”, luidt het.
https://www.porsche.com/belgium/nl/m...rs/911-gt2-rs/

Laatst gewijzigd door Micele : 8 augustus 2018 om 18:45.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 18:49   #12
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht

Iets anders: deze zomer in Italië verbleven.
Ik heb daar op heel die tijd maar 1 Tesla zien rijden, 1 dus, geen 2, en dan was het er nog één met Belgische nummerplaten.
Die was helemaal naar daar gereden middels zijn stiekem ingebouwde dieselmotor....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 18:57   #13
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Ik denk dat Musk het heel moeilijk heeft met kritiek op zijn beleid.

Een bedrijf op de beurs moet veel gedetailleerde informatie verschaffen aan de aandeelhouders, aan de hele wereld eigenlijk.

Die gegevens tonen een quasi failliet bedrijf dat alleen kan overleven dankzij een schare idioten die geen getallen kunnen lezen.

Ik denk dat Musk graag zijn bedrijf zou wegkopen van de beurs om zo zijn eigen goesting te kunnen doen zonder commentaar.
Alleen: die 66 miljard $.
Hij is heus niet de eerste ondernemer die na enkele jaren moet zitten broeden hoe de "vrije aandeelhouders" te dumpen...

Sommigen doen dat omdat ze niet meer nodig zijn,het bedrijf staat er en er is geen behoefte meer aan al die mini-bazekes....

Sommige,zoals Musk,zien de zaken gewoonweg anders dan de meeste van die "aandeelhouders".Musk ziet geld als een MIDDEL,de meeste aandeelhouders zien (meer) geld als een DOEL...we zijn al een tijdje zo ver dat dit botst....

Het is blijkbaar officieel,Tesla zal vanaf heden een "politiek" gaan voeren om de firma van de beurs te halen......

Op Kanaal-Z merkte Tom Simons (een economisch analyst) op dat de grote investeringen voor Tesla eigenlijk al achter de rug zijn en dat dus de zaken voor Tesla niet structureel zo slecht zijn....het is nu concentreren op auto's in voldoende kwaliteit en kwantiteit te bouwen.....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 8 augustus 2018 om 19:06.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 21:17   #14
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Hij is heus niet de eerste ondernemer die na enkele jaren moet zitten broeden hoe de "vrije aandeelhouders" te dumpen...

Sommigen doen dat omdat ze niet meer nodig zijn,het bedrijf staat er en er is geen behoefte meer aan al die mini-bazekes....

Sommige,zoals Musk,zien de zaken gewoonweg anders dan de meeste van die "aandeelhouders".Musk ziet geld als een MIDDEL,de meeste aandeelhouders zien (meer) geld als een DOEL...we zijn al een tijdje zo ver dat dit botst....

Het is blijkbaar officieel,Tesla zal vanaf heden een "politiek" gaan voeren om de firma van de beurs te halen......

Op Kanaal-Z merkte Tom Simons (een economisch analyst) op dat de grote investeringen voor Tesla eigenlijk al achter de rug zijn en dat dus de zaken voor Tesla niet structureel zo slecht zijn....het is nu concentreren op auto's in voldoende kwaliteit en kwantiteit te bouwen.....
Zo is het.

Musk: "Om geld te verdienen is een nieuw ruimtevaartbedrijf of nieuw autobedrijf op te starten zowat de domste dingen die men kan doen."

https://www.cnbc.com/2018/03/23/elon...ess-ideas.html

Elon Musk: Starting SpaceX and Tesla were 'the dumbest things to do'

Citaat:
Elon Musk
@elonmusk
Lori, this is ridiculous. Creating a rocket company has to be one of the dumbest and hardest ways to “make money”. If it was about money, I’d just do another Internet company.
1:05 PM - Mar 21, 2018
And as USA Today pointed out, the billionaire CEO recently described starting SpaceX and Tesla, the two companies he's best known for founding, as possibly "the dumbest things to do" in terms of new ventures.

That's surprising, to say the least, especially considering that Tesla has a market cap over $52 billion, while Forbes values the private rocket company SpaceX at more than $20 billion.

"If you were to do a risk-adjusted rate of return estimate on various industry opportunities, I would put building rockets and cars pretty close to the bottom of the list. They would have to be the dumbest things to do," Musk told Jonathan Nolan, the co-creator of HBO's "Westworld," during a SXSW Interactive panel in Austin in March.

Musk said he founded SpaceX and became CEO of Tesla because he believed in the companies' abilities to change the world for the better.

"I gave basically both SpaceX and Tesla from the beginning a probability of less than 10 percent likelihood to succeed," Musk said, citing the wide array of challenges associated with building rocket ships within the private sector. He also noted the difficulty of launching a mass-market electric car in the ultra-competitive auto industry, where he said there is a "graveyard of companies" that went bankrupt trying to do so.

Despite the risks, Musk said he wanted to find solutions for "things that don't seem to be working that are important for our life and for the future to be good."

And Musk's career shows that he is nothing if not a risk-taker.

Musk has said that a "crazy" number of people tried talking him out of going into the rocket business before he founded SpaceX in 2002. "One good friend of mine collected a whole series of videos of rockets blowing up and made me watch those. He just didn't want me to lose all my money," Musk said on CBS's "60 Minutes" in 2014.

Musk reportedly earned $180 million in 2002 from eBay's $1.5 billion purchase of PayPal. Musk had been the largest shareholder of the money-transfer service after it merged with his own online payments company, X.com, in 2000.

Musk said during his talk at SXSW, that after the sale of PayPal, he was trying to decide between new ventures involving either electric cars (he had planned to study "advanced energy storage techniques for electric vehicles" at Stanford before dropping out of his PhD program at age 24) or space. He felt that space ventures were the least likely to attract a lot of entrepreneurs.

"I thought, 'nobody is going to be crazy enough to do space, so I'd better do space,'" said Musk.

But instead of focusing solely on what was already an ambitious venture in SpaceX, Musk decided two years later, in 2004, to get involved with Tesla, leading a Series A investment round and joining the company's board as chairman.

At SXSW, Musk said it was the "biggest mistake of my career" to think that he could easily balance his time between SpaceX and Tesla.

Instead, Musk noted, SpaceX had to endure a series of failures before becoming a viable private rocket manufacturer. In 2008, SpaceX nearly died completely, as the company's first three launches of its first rocket, the Falcon 1, failed. A fourth failure "would have been absolutely game over," Musk said, speaking about that period at the International Astronautical Congress (IAC) conference in Adelaide, Australia in 2017. Luckily, the fourth launch attempt was successful, and the company then landed a government contract from NASA worth about $1.6 billion.

Tesla also nearly went bankrupt in 2008, Musk has said, and the company continues to face challenges that include current production delays on the company's Model 3 sedan. Nevertheless, Tesla's shareholders recently approved a $2.6 billion stock compensation plan for Musk.

Meanwhile, Musk is still not shying away from taking on further risky ventures, such as the cheekily named The Boring Company's plan to dig tunnels and build an ambitious high-speed, underground transportation system. (Musk has even sold more than 50,000 branded hats at $20 each, as well as 20,000 flamethrowers for $500 a pop, to raise money for The Boring Company.)

Musk also confirmed to CNBC Make It that he's looking to get into the media business with a new venture called "Thud," which he's reportedly staffing with former writers for the satirical publication The Onion.

"It's pretty obvious that comedy is the next frontier after electric vehicles, space exploration and brain-computer interfaces," Musk recently told CNBC Make Itvia a Tesla spokesperson. "Don't know how anyone's not seeing this."

If Musk is concerned about any of his multiple risky ventures, he isn't letting on. At SXSW, Jonathan Nolan asked the billionaire if he tries to plan around failures based on his experience dealing with SpaceX and Tesla obstacles in the past.

"I don't really have a business plan," Musk said at SXSW, noting that he hasn't had a formal business plan since he launched Zip2, his first successful startup in 1995.

"These things are just always wrong, so I didn't bother with business plans after that."

- - - - -

Laatst gewijzigd door Micele : 8 augustus 2018 om 21:26.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 21:30   #15
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Musk heeft ongeveer 66 miljard $ nodig om zijn bedrijf op te kopen en zo van de beurs te halen. http://www.standaard.be/cnt/dmf20180808_03653843
66 miljard $ voor een bedrijf dat nog nooit een cent winst gemaakt heeft en elk kwartaal meer verlies maakt (maar wel elk kwartaal aankondigt dat het de winst ruikt).
Lijkt me absolute waanzin.
Ik lees dat zijn aankondiging geleid heeft tot een 10% verhoging van de waarde van het aandeel. Mogelijk was dat de enige bedoeling.

Iets anders: deze zomer in Italië verbleven.
Ik heb daar op heel die tijd maar 1 Tesla zien rijden, 1 dus, geen 2, en dan was het er nog één met Belgische nummerplaten.
Probeert californie eens.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 22:06   #16
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.162
Standaard

De SEC is ondertussen gestart om te onderzoeken of er sprake is van beursmanipulatie door Musk...

Ondertussen is die laatste al de laatste 24u niet te horen...
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 22:45   #17
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Hij tweet gewoon hoor.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 22:58   #18
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
De SEC is ondertussen gestart om te onderzoeken of er sprake is van beursmanipulatie door Musk...

Ondertussen is die laatste al de laatste 24u niet te horen...
FUD.

Musk moet handelen ten gunste van de aandeelhouders dat is hij zelfs verplicht als CEO.

Shorters zijn geen eigenaars van aandelen, Musk heeft geen enkele verplichting voor shorters, zelfs integendeel.

Zolang Musk zijn eigen aandelen niet in massa dumpt aan de plots gestegen waarde door zijn tweets en blogpost is er niets aan de hand. (ook bron CNBC)
Citaat:
https://www.cnbc.com/video/2018/08/0...im-cramer.html

SEC unlikely to investigate if Elon Musk doesn't 'dump the pump,' says Jim Cramer

The "Squawk on the Street" news crew discusses Tesla CEO Elon Musk's take-private tweets.
En bij mijn weten heeft geen enkele insider van Tesla aandelen verkocht tijdens die spikes. Anders was dat vandaag al te lezen.

Musk heeft juist gehandeld door te tweeten, iedereen was onmiddelijk op de hoogte, de officiele blogpost kwam later. (daartussen stopte de handel)

Stel nu eens voor dat de plannen van privatisering op een andere manier gelekt waren door whatever-manier, of dat er plots geruchten waren, of dat het lek opzettelijk gebeurde op whatever manier. Was dat beter voor de SEC?

Laatst gewijzigd door Micele : 8 augustus 2018 om 23:04.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 23:05   #19
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
FUD.
Is het gewoon het laatste nieuws... een onderzoek instellen betekent nog niet dat schuld bewezen is,

https://www.wsj.com/articles/sec-has...eet-1533757570
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 23:21   #20
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Is het gewoon het laatste nieuws... een onderzoek instellen betekent nog niet dat schuld bewezen is,

https://www.wsj.com/articles/sec-has...eet-1533757570
Lees eens andere artikels.

De SEC zal zijn job wel doen.

Laatst gewijzigd door Micele : 8 augustus 2018 om 23:26.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be