Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 december 2002, 21:41   #21
Lesane
Provinciaal Statenlid
 
Lesane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2002
Locatie: Lille, Leuven
Berichten: 781
Standaard

[quote="VL"]Bourgeois is tegen de spelletjesprogrammapolitiek. Maar Kris Van Dijck heeft duidelijk gesteld in de Zevende Dag dat bijvoorbeeld de Laatste Show wél kan, omdat er daar gepraat wordt over politiek. Wat je van Herexamen niet kan zeggen.

@Aeneas. Traditioneel begin ik met een muggezifterig spellingsfoutje. Het moet mierenneukerij zijn, in plaats van zonder die tussen -n-.

quote]

Je bent uitgenodigD vergeten.

Voor de rest van de discussie, de laatste show is gewoon nog iets heel anders dan bv. zeg eens Euh, Familie, de XII werken (waar er niet over politiek gesproken werd, maar men zich enkel wou profileren als 'nen toffe'),... Geert zei zelf dat hij liever had gehad dat hij zou zijn uitgenodigd voor Ter Zake, doch dit was niet het geval. Maar zoals hij al zei kon de Laatste show er goed door, aangezien het in zijn geval dus wel voornamelijk over politiek ging.

En voor diegene die suggereerde dat de N-VA iemand nodig heeft die goed overkomt op de TV... U kent Bart Dewever niet zeker?
Lesane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2002, 21:49   #22
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Nee, ik ken Bart Dewever niet. Maar de verkiezingen zijn nu nog niet, dus...
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2002, 03:16   #23
Zephyron
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 15 september 2002
Berichten: 36
Standaard

De N-VA moet het vooral hebben van de kracht van haar eigen overtuiging. Geert Bourgeois heeft zich volgens mij niet laten verleiden, want hij kwam wel degelijk om over politiek te praten in de Laatste Show. Hij beseft maar al te goed dat hij met volledig van het scherm afwezig te blijven moeilijk kan concurreren met de andere politieke partijen. Die partijen die (terecht) het populisme radicaal afzweren, en zelf de gekste toeren uithalen om hun kop op televisie te krijgen. Wat zei u ook over geloofwaardigheid?
Toch nog even opmerken dat hij en Declerck de enige politici waren die zich in de laatste uitzending van De Zevende Dag niet belachelijk hebben gemaakt. Degucht viel door de mand met "de vestzak-broekzak operatie", Janssens moest per se kunnen tonen dat zijn doorzettingsvermogen (in politieke spelletjes) groter was dan dat van Vanhecke, terwijl Gheysels als het ware de slappe lach kreeg en ook al niet te mondig was wat het debat over de kerncentrales betreft.

http://www.n-va.be/kortrijk
Zephyron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2002, 22:13   #24
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Inderdaad. Bourgeois heeft geen gezichtsverlies geleden. Veel vrees was er ook niet. Geen eigenlijk. Hij is enorm onderlegd en z'n dossierkennis is dan ook een om bewondering voor te hebben!
__________________
Vlaanderen bevindt zich in een goede vorm, maar in een slechte staat!

VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2003, 14:14   #25
Prinses
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Locatie: Dilbeek
Berichten: 2
Standaard

Politiekers die meedoen aan spelletjesprogramma's...

Enkele dagen geleden keek ik naar Recht op Antwoord, waar een discussie werd gevoerd over dit onderwerp.
Ik heb mij een kriek gelachen!

Wat is in godsnaam het probleem? Die politici zijn net als Jan Modaal blij als ze eens op televisie kunnen komen, en natuurlijk zijn ze blij als ze daarbij nog eens wat reclame kunnen maken voor hun partij? Is de bakker op de hoek die meedoet aan Blokken, niet blij als hij de naam van zijn bakkerij eens kan noemen?
En als die mensen zich belachelijk (willen) maken, dan is dat toch hun probleem???

Ik denk trouwens niet dat mensen hun politieke mening zal veranderen omdat iemand toevallig veel op tv komt... Laat die brave mensen met rust zeg ik, en zoek iets nuttig om u mee bezig te houden!
__________________
Ik ben 16 jaar oud en zit in mijn eerste kan AK. Jong? Ja! maar kritisch!
Prinses is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2003, 15:20   #26
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Prinses
Politiekers die meedoen aan spelletjesprogramma's...

Enkele dagen geleden keek ik naar Recht op Antwoord, waar een discussie werd gevoerd over dit onderwerp.
Ik heb mij een kriek gelachen!

Wat is in godsnaam het probleem? Die politici zijn net als Jan Modaal blij als ze eens op televisie kunnen komen, en natuurlijk zijn ze blij als ze daarbij nog eens wat reclame kunnen maken voor hun partij? Is de bakker op de hoek die meedoet aan Blokken, niet blij als hij de naam van zijn bakkerij eens kan noemen?
En als die mensen zich belachelijk (willen) maken, dan is dat toch hun probleem???

Ik denk trouwens niet dat mensen hun politieke mening zal veranderen omdat iemand toevallig veel op tv komt... Laat die brave mensen met rust zeg ik, en zoek iets nuttig om u mee bezig te houden!
U mag er zeker van zijn dat een aantal mensen die totaal niet in de politiek geinteresseerd zijn sneller genijgd zullen zijn op mensen te stemmen die ze kennen van hun favoriete spelletjesprogramma!! Maar het grootste probleem is dan nog dat enkel politici van een bepaalde strekking toegelaten worden in zulke programma's, dit is onrechtvaardig ten opzichte van degene die niet toegelaten worden!! Is het u voorts ook nog niet opgevallen dat de politici vooral op het scherm komen vlak voor de verkiezingen?? Dit zal zo wel zijn redenen hebben zeker!!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2003, 18:54   #27
Prinses
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Locatie: Dilbeek
Berichten: 2
Standaard

U mag er zeker van zijn dat een aantal mensen die totaal niet in de politiek geinteresseerd zijn sneller genijgd zullen zijn op mensen te stemmen die ze kennen van hun favoriete spelletjesprogramma!! Maar het grootste probleem is dan nog dat enkel politici van een bepaalde strekking toegelaten worden in zulke programma's, dit is onrechtvaardig ten opzichte van degene die niet toegelaten worden!! Is het u voorts ook nog niet opgevallen dat de politici vooral op het scherm komen vlak voor de verkiezingen?? Dit zal zo wel zijn redenen hebben zeker!!


Wel, vandaag heb ik op school een debat omtrent dit onderwerp ingeleid, en daarbij kwamen heel interessante dingen uit de bus.
Ik heb enkele bedenkingen, die misschien onnozel klinken, hou er dan rekening mee dat ik een absolute leek van 16 lentes jong ben , ik ben bereid te leren, en ik ben bereid te luisteren:

1. Mensen die totaal niet geïnteresseerd zijn in politiek zullen eerder stemmen op de mensen die te zien zijn op hun favoriete spelletjesprogramma's.... hmmm, ik denk dat mensen die TOTAAL niet geïnteresseerd zijn in politiek whatsoever, mensen zijn die eerder niet zullen stemmen ofwel blanco stemmen

2. Ik heb inderdaad al gemerkt dat politiekers meer in beeld komen wanneer de verkiezingen eraan komen , maar dat is toch normaal??? Om het cru te stellen: vlak voor sinterklaas zie je meer reclame voor speelgoed...

3. Ik heb zo het idee dat de politiekers (altijd dezelfde, inderdaad) die altijd op televisie komen, uiteindelijk eerder anti-reclame maken voor zichzelf dan reclame, daarmee dat ik er zoveel problemen mee heb. Want wat is er nu in godsnaam geloofwaardig aan een politicus die de indruk geeft meer met tv bezig te zijn, dan met iets anders? Als ik ooit stem, wil ik er wel van overtuigd zijn dat degene op wie ik stem zijn belooftes ook waar kan maken

That's all for today folks!
__________________
Ik ben 16 jaar oud en zit in mijn eerste kan AK. Jong? Ja! maar kritisch!
Prinses is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2003, 22:11   #28
Pat
Parlementslid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2003
Locatie: Bananenkoninkrijk
Berichten: 1.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Prinses
U mag er zeker van zijn dat een aantal mensen die totaal niet in de politiek geinteresseerd zijn sneller genijgd zullen zijn op mensen te stemmen die ze kennen van hun favoriete spelletjesprogramma!! Maar het grootste probleem is dan nog dat enkel politici van een bepaalde strekking toegelaten worden in zulke programma's, dit is onrechtvaardig ten opzichte van degene die niet toegelaten worden!! Is het u voorts ook nog niet opgevallen dat de politici vooral op het scherm komen vlak voor de verkiezingen?? Dit zal zo wel zijn redenen hebben zeker!!


Wel, vandaag heb ik op school een debat omtrent dit onderwerp ingeleid, en daarbij kwamen heel interessante dingen uit de bus.
Ik heb enkele bedenkingen, die misschien onnozel klinken, hou er dan rekening mee dat ik een absolute leek van 16 lentes jong ben , ik ben bereid te leren, en ik ben bereid te luisteren:

1. Mensen die totaal niet geïnteresseerd zijn in politiek zullen eerder stemmen op de mensen die te zien zijn op hun favoriete spelletjesprogramma's.... hmmm, ik denk dat mensen die TOTAAL niet geïnteresseerd zijn in politiek whatsoever, mensen zijn die eerder niet zullen stemmen ofwel blanco stemmen

2. Ik heb inderdaad al gemerkt dat politiekers meer in beeld komen wanneer de verkiezingen eraan komen , maar dat is toch normaal??? Om het cru te stellen: vlak voor sinterklaas zie je meer reclame voor speelgoed...

3. Ik heb zo het idee dat de politiekers (altijd dezelfde, inderdaad) die altijd op televisie komen, uiteindelijk eerder anti-reclame maken voor zichzelf dan reclame, daarmee dat ik er zoveel problemen mee heb. Want wat is er nu in godsnaam geloofwaardig aan een politicus die de indruk geeft meer met tv bezig te zijn, dan met iets anders? Als ik ooit stem, wil ik er wel van overtuigd zijn dat degene op wie ik stem zijn belooftes ook waar kan maken

That's all for today folks!
Proficiat prinses, mooie analyse

Ik zou zelfs meer zeggen: we evolueren meer en meer naar een verkiezingsstrijd op z'n Amerikaans waarbij het showelement belangrijker is dan de inhoud. Hiermee bedoel ik: steeds meer krijgen we politici op tv te zien tijden hun privéleven en op allerlei 'amusante' gelegenheden. Terwijl de politieke meningen naar de achtergrond verdwijnen (voor zover die iets waard zijn net voor een verkiezing)

Een ander fenomeen is dat van de Bekende Vlaming die in de politiek stapt. Het is niet zozeer de mening van die BV dat telt maar wel het aantal stemmen dat de partij hierdoor kan verdienen. Op korte termijn kan zoiets werken maar op lange termijn kan de geloofwaardigheid van zo'n partij ernstig in het gedrang komen.

Er zijn ook politici die volledig door de media gemaakt zijn: vb Freya Van Den Bossche, die haar carriëre kwam pas echt van grond na enkele tv optredens.
__________________
http://faithfreedom.org
Pat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be