Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 oktober 2002, 15:37   #1
FMisplon
Provinciaal Gedeputeerde
 
FMisplon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2002
Locatie: (kot) Leuven | (thuis) Koolskamp
Berichten: 896
Stuur een bericht via MSN naar FMisplon
Standaard

De LPF-farçe

De verkiezingshokjes zijn in Nederland nog maar net opgeborgen of ze kunnen al weer bovengehaald worden. Slechts enkele maanden na de samenstelling van het nieuwe Nederlandse kabinet, gebeurt wat velen al voorspeld hadden. De LPF die zo succesvol was bij de verkiezingen (niet ondanks de moord op Pim Fortuyn) heeft gefaald. Ware het niet dat Prins Claus gestorven is, was het kabinet nu waarschijnlijk al ontbonden. Dit zegt de website van de NOS. Waarom loopt het verkeerd met de LPF? Dat is heel simpel te verklaren.
Pim Fortuyn was een mediafenomeen tot en met. Extreem-Rechtse sympathiën, opmerkelijke decadentie in zijn levensstijl en een zeer populistische boodschap die natuurlijk in het deftige Nederland veel stof deed opwaaien.


Zijn verkiezing was een farce. Nederland kon nog niet opkomen tegen populisten, en zeker niet tegen Fortuyn die, het moet gezegd zijn, een briljant tacticus was. De Lijst Pim Fortuyn was zijn methode en zijn middel om zijn roem te gebruiken terwijl ze nog vers nageurde van de vorige overwinning.

Hij stelde de lijst samen volgens een machiavellaans principe: je medestanders mogen elkaar afmaken zoveel ze willen, zolang ze maar allemaal aan jou ondergeschikt blijven. Verdeel en heers. De LPF werd snel geconstrueerd rond enkele bekwame personen en enkele idealistische maar naïeve mensen, en nog veel meer personen van een wel héél twijfelachtig allooi.

Toen Fortuyn neergeschoten werd, verdween de natuurlijke leider. Herben probeerde zich op te werpen als de erfgenaam van Fortuyn die de waarden en ideeën van zijn voorganger zou verderzetten... Een strategie die eerder al door Octavianus Julius toegepast werd en hem de geschiedenis liet ingaan als Augustus Caesar. En even leek het te lukken. Maar Herben verloor zijn grip op de rest van de partij. Was er iemand die het niet zag aankomen? Mensen gaan, van nature uit, streven naar hun eigenbelang en eigen vooruitgang zelfs ten koste van het gemene goed. Het gemene goed was de erfenis van Fortuyn, verpersoonlijkt in Herben en zijn medestanders (hoewel niet bijster goed). Dat dit moest opgegeven worden om enkele megalomane mensen hun o zo gekoesterde woordjes te laten debiteren op een manier die eerder gelach dan instemming opriep, is een duidelijk teken dat hier en enkel hier de grote fout zat. Fortuyn is dood. De LPF was gemaakt om onder zijn absolute heerschappij te staan, zonder hem zou ze ten onder gaan.

De grote fout ligt bij de christen-democraten, die hadden moeten nadenken en beseffen dat elke populist die ze aan de macht brachten hen serieus in de zak gezet heeft. Ikzelf ben gewoon enorm verrast dat het zo lang geduurd heeft.

Chris Demeyere
__________________
Met vriendelijke groet,
Frederik Misplon
[size=2]Oprichter & Algemeen coördinator Politics.be[/size]
[size=1]Gegarandeerd 100% vrijwilligerswerk, Gegarandeerd 100% onafhankelijk
[/size]
FMisplon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2002, 22:15   #2
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Wel verrast dat het zo lang geduurd heeft... De VVD en het CDA zagen hoe de LPF het verknoeide en gaf hen eerst nog een kans. Uiteraard beseften ze meteen dat dat geknoei van de LPF hun eigen populariteit deed stijgen. Ze wisten dat die mensen geen ervaring hebben. Eerst drongen ze hun eigen programma op, waar de LPF uit onervarenheid niets tegen deed. En toen was er die opiniepeiling. Dat was het moment om de regering te laten vallen. De populariteit van LPF daalde week na week, ze hebben dus lang genoeg gewacht tot er van populariteit voor de LPF niet veel meer overbleef. Ik vond dat het contrast wel iets had: enerzijds Zalm met al zijn ervaring en anderzijds de LPF die helemaal niet bekwaam waren. Ze konden gewoon niet op tegen de traditionele partijen. Om nu verder te vergelijken met het voetbal: het had iets van die match Duitsland-Saoudi-Arabië waarbij de éne zeer goed speelt en de andere er niks van bakt.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2002, 23:21   #3
Otto
Schepen
 
Otto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 september 2002
Berichten: 423
Standaard

Hoe durft u wijlen Pim Fortuijn rechts-extremistisch te noemen? Dat hij extreme moslims als een gevaar zag wordt toch elke dag bewezen? Een grote schande dat u zelfs na zijn dood deze ziener blijft demoniseren, helemaal als je bedenkt dat door demonisatie zijn leven onzeker werd en later zelfs fataal. U moest u schamen.
Otto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2002, 10:52   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Troost je Otto. Eender wat er over Pim gezegd wordt, ik vond hem een heel bijzondere persoonlijkheid. Hij was de man die, helemaal op zijn eentje nog wel, de kracht bezat een spetterende ommekeer teweeg te brengen. Een ommekeer zo drastisch dat ze hem er het licht in zijn ogen voor uitbliezen. Als we dat voor onze eigen ogen houden zal zijn licht wel verder schijnen ook al zien wijzelf de lichtjes in de zijne niet meer en lijken de gevestigde machten alles gerecupereerd te hebben wat hij in beweging bracht.
Schijn bedriegt...

( Ze hadden beter de "Belgische" Di Rupo zijn kaars uitgeblazen maar die heeft de juiste vrienden inplaats van idem dito vijanden...)
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2002, 10:49   #5
aeneas
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 6 juli 2002
Berichten: 48
Standaard

Het is niet de bedoeling om Fortuyn af te breken. Maar hebt u zijn boodschap gelezen? En belangrijker nog: zijn oplossing???

Ik heb het er moeilijk mee dat we plots allemaal Pim Fortuyn heilig verklaren, en er geen kritiek meer mogelijk is.

LEES zijn boeken en LEES zijn programma

en DENK
aeneas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2002, 10:51   #6
aeneas
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 6 juli 2002
Berichten: 48
Standaard

Er staat wel degelijk extreem-rechtse sympathiën.

bovendien gaat de tekst niet over fortuyn, maar over het feit dat de LPF niet kan bestaan zonder hem
aeneas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2002, 16:28   #7
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aeneas
Er staat wel degelijk extreem-rechtse sympathiën.

bovendien gaat de tekst niet over fortuyn, maar over het feit dat de LPF niet kan bestaan zonder hem
En "hij" is weg. So what? Alles is nu toch weer dik in orde? Of toch niet?

Vraag nu in één adem ook maar eens waarom zoiets als "extreem rechts" kan bestaan en zelfs groeien zonder een oorzaak.

Toch goed dat Fortuyn er is geweest anders hadden ze ook in Nederland nooit toegegeven dat er zelfs daar een oorzaak was voor het succes van een nep-partij zoals die van de fortuynloze fortuynzoeker.

Ach ja, ik weet het wel. Het ligt natuurlijk uitsluitend aan al die, ten onrechte, "verzuurden" van onze welvaartsmaatschappij...
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2002, 20:42   #8
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Knuppel, misschien weet je dit al, maar in Nederland mogen de moslims in moskeeën gaan stemmen als er verkiezingen zijn. En als ze bij de dokter gaan, nemen ze een tolk mee. Heb ik ergens gelezen. En dan was er die vrouw uit Somalië in Rondom 10 die na de uitzending bedreigd werd. Ze toonden daar die éne die zei: "Een iman mag prediken dat een man zijn vrouw mag slaan. Hier is toch vrije meningsuiting?" En in die video noemt Osama Nederland. Het is wel duidelijk waarom. De oorzaak voor al die stemmen voor de LPF hoeven dus niet ver gezocht te worden.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2002, 20:59   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Knuppel, misschien weet je dit al, maar in Nederland mogen de moslims in moskeeën gaan stemmen als er verkiezingen zijn. En als ze bij de dokter gaan, nemen ze een tolk mee. Heb ik ergens gelezen. En dan was er die vrouw uit Somalië in Rondom 10 die na de uitzending bedreigd werd. Ze toonden daar die éne die zei: "Een iman mag prediken dat een man zijn vrouw mag slaan. Hier is toch vrije meningsuiting?" En in die video noemt Osama Nederland. Het is wel duidelijk waarom. De oorzaak voor al die stemmen voor de LPF hoeven dus niet ver gezocht te worden.
Ik weet het Stefanieke...
Om dezelfde reden heeft ook het Vlaams Blok in België zoveel succes.
Oeps, wat zeg ik me nu?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2002, 21:05   #10
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Wel, dat ze hier in moskeeën mogen gaan stemmen, daar heb ik nog niks van gehoord. Ik dacht dat ze hier gewoon naar het stemlokaal gaan om te stemmen.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2002, 22:12   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Wel, dat ze hier in moskeeën mogen gaan stemmen, daar heb ik nog niks van gehoord. Ik dacht dat ze hier gewoon naar het stemlokaal gaan om te stemmen.

Citaat:
De oorzaak voor al die stemmen voor de LPF hoeven dus niet ver gezocht te worden.
Mijn reactie was bedoeld op bovenstaande quote, Stefanieke.

Ik heb hier in België op tv onlangs heel even een, intussen welbekende, arabier bezig gehoord. Veel meer moet dat niet wezen, zeker?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2002, 14:11   #12
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Pim Fortuyn is dood, leve Pim Fortuyn?
De flamboyantste politicus van Nederland in jaren wás LPF, en LPF bestond maar dankzij hem. Vergeet niet dat tot enkele maanden (weken?) voordien Fortuyn opkwam voor Leefbaar Nederland, en dat het slechts was omdat zij hem niet meer als lijsttrekker verkozen, dat hij dan maar zijn eigen partij oprichtte.
De LPF zou imploderen, dat wist je eigenlijk al na de moord op haar lijsttrekker. Sommigen verbazen er zich over dat het zo vlug was, maar is het eigenlijk niet veel verwonderlijker dat het nog zo lang geduurd heeft?
Het ideeëngoed van Fortuyn was rechts, met extremistische sympathieën, maar uiteindelijk was hij bovenal een populist. Hij stelde de politiek voor als een hoop eenvoudige oplossingen, die hij op de hem eigen clowneske manier voorstelde op radio en teevee. Politiek is echter niet simpel, en dat heeft LPF gemerkt.
Ik sluit me aan bij de commentaar van De Standaard, dat politiek een vak is, en dat niet iedereen zomaar een politicus kan worden, hoeveel ervaring hij of zij ook heeft in het bedrijfsleven. (Omgekeerd is het ook waar hoor.) De LPF was geen politieke partij, maar een samenraapsel rond een charismatisch man, waar blijkbaar geen voldoende politiek métier aanwezig was.
Laat ons hopen dat dit een les kan zijn, voor hoe het niet moet, en dat elke partij in Vlaanderen, en ook in Nederland, inziet dat men geen mensen onvoorbereid in de politieke arena moet gooien, maar op zijn minst een gedegen voorbereiding geven. En dit geldt ook voor Agalev.
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2002, 14:31   #13
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Wel, in maart werd hij bij leefbaar Nederland buitengegooid en in mei waren de verkiezingen. Hoedanook, ik denk wel dat Pim daar iets losgemaakt heeft, alleen konden ze niet zo snel iemand vinden die hem kon vervangen. Maar denken dat alles nu weer bij het oude is, is verkeerd. Volgens mij zullen ze wel iemand vinden die kan verderdoen met waar Pim mee bezig was. Vergeet niet dat er bij die slachtoffers in Bali een Nederlander was en Osama noemde in die video Nederland. Dus dat Islamfundamentalisme tolereren gaat niet. Het heeft alleen wat tijd nodig om zo iemand te vinden. Kort na 11 september zag ik op T.V. een interview met Pim en toen zag ik hem voor het eerst. Voordien had ik nog nooit van hem gehoord. En kijk hoe populair hij in mei was. Hoeveel mensen zijn er die dat kunnen nadoen? De val van de regering wilt op lange termijn niets zeggen. De crisis nu is alleen maar op korte termijn.
Wat Agalev betreft: zij zaten altijd in de oppositie. In '99 zagen ze hun kans en nu willen ze die nog altijd met beide handen grijpen. Zij denken nog altijd dat ze deze kans niet mogen laten voorbijgaan. Maar ook hier moet je op lange termijn denken. Er zullen wel meer milieuschandalen komen. Allez, toch als de economie verder blijft groeien of op gelijk niveau blijft.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2002, 17:54   #14
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Stefanie, het is waar, de andere partijen moeten idd nog iets anders leren ook, en ze hadden dit al moeten doen voordat LPF opkwam.
Ze moeten namelijk beseffen dat een multiculturele samenleving geen eenvoudige opdracht is, nog te veel hoor ik dat er eigenlijk geen probleem is met mensen die naar het westen komen uit een totaal andere cultuur.
De oplossingen van Fortuyn waren echter geen oplossingen, dat was pure demagogie. de 'vreemdelingen' zijn hier, en ze zijn hier om te blijven. hoe hard je ook schreeuwt.
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2002, 20:16   #15
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

In Nederland mogen moslims in de moskee gaan stemmen wanneer er verkiezingen zijn. Ik zag ook die vrouw die toelating kreeg om in de rechtbank haar hoofddoek te dragen. De politiek correcten preken al tientallen jaren dat een rechtbank onafhankelijk moet zijn. En in het geval van die hoofddoek is er dan nog de Sharia. Een kruisbeeld ligt minder moeilijk, want het Christendom heeft geen sharia. Maar dat mens zit daar nu enerzijds met haar hoofddoek, maar anderzijds met het westerse, Nederlandse recht en dat verschilt duidelijk van de sharia. En in rondom 10 zei die éne dat een iman mag preken dat een man zijn vrouw mag slaan, want hier is vrije meningsuiting. Die Nederlanders zijn té tolerant geweest.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2002, 18:57   #16
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

bij ons kun je wel gaan stemmen in de katholieke basisschool, en zoveel verschil maakt het niet, hoor. een moskee is een gebedsplaats, maar ook een school, cultureel centrum, enz. ik heb er dan ook totaal geen problemen mee, om in een moskee te gaan stemmen, zelfs al ben ik katholiek.
ook over een hoofddoek val ik niet, iedereen mag toch ook een kruisje dragen, joden mogen toch ook hun keppeltje dragen, een priester mag als hij dat wenst ook zijn soutane dragen, dat is toch geen probleem? waarom dan wel een probleem maken over een hoofddoek?
Het verschil tussen sharia en ons westers recht is idd groot, maar denk je werkelijk dat iedere moslim de sharia wil invoeren in Nederland of België? Er zullen er zijn, zoals er ook mensen zijn die niet geloven in de evolutietheorie, maar ervan overtuigd zijn dat God de wereld schiep in 6 dagen, dat er nooit iemand op de wereld wandelde, en die dan ook vinden dat we een uiterst godsvruchtig leven moeten leiden, opdat de toorn Gods ons niet zou treffen. Zo nog enkele mensen die hier in Leuven er een lezingenreeks over geven/gegeven hebben.
de sharia staat trouwens ook niet letterlijk in de koran, maar het is een traditie, die dan ook van streek tot streek verandert.
die imam die zei dat je je vrouw mag slaan, is idd een brug te ver, maar reken er maar niet te veel op dat er geen westerse mannen zijn die dat eigenlijk ook denken. het is ook nog niet zo lang geleden dat daarover ook in het westen geen probleem werden gemaakt. tot 1949 duurde het vooraleer vrouwen echt stemrecht kregen, en tot in de jaren tachtig, begin jaren negentig wisten vele rechtbanken niet goed wat ze moesten aanvangen met binnenhuwelijks geweld. en opnieuw, waarom veralgemeen je?
Dé islam is niet gevaarlijk, enkele moslims zijn dat natuurlijk wel, het zijn ook maar mensen, nietwaar?
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2002, 19:00   #17
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

We hebben weer eens aan objectieve journalistiek gedaan hé!

:o

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2002, 20:24   #18
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Groentje, ik heb nooit gezegd dat alle moslims de sharia willen. Alleen vind ik het tegenstrijdig. Die rechtbank past westers recht toe, terwijl die hoofddoek staat voor de Islam en dus eigenlijk ook voor de sharia. Normaal wil ik niet moeilijk doen over die hoofddoek. Zo doe ik ook niet moeilijk over iemand die lelijk gekleed is. Maar in de rechtbank moet die hoofddoek volgens mij af. Een rechtbank moet neutraal zijn. Zo vind ik ook dat die kruisbeelden daar weg moeten. Een katholieke school is nog geen kerk. Trouwens, op de katholieke school (een school met zusters) waar ik geweest ben kregen we lessen over de Islam. Zo leerden we over de vijf pijlers. Maar eigenlijk vind ik het beter om bv. in een sporthal te gaan stemmen. Mij gaat het hem over het signaal dat je geeft aan de moslims. Wij willen een scheiding tussen kerk en staat en we moeten dat gewoon duidelijk maken aan de moslims die hier wonen. Natuurlijk heb je gelijk wat betreft dat stemrecht voor vrouwen. Zo zag ik op T.V. een scène waarin die acteur zei: "Ik geef nog liever stemrecht aan de varkens dan aan de vrouwen." Dat was wel een historisch verhaal. Het is uiteraard onzin om te denken dat moslimmannen sexisten zijn en de Belgische mannen een soort mannelijke feministen. Maar we moeten gewoon duidelijk maken dat wij hier in ons land geen sexisme willen en de scheiding tussen kerk en staat willen behouden.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2002, 17:51   #19
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Groentje, ik heb nooit gezegd dat alle moslims de sharia willen. Alleen vind ik het tegenstrijdig. Die rechtbank past westers recht toe, terwijl die hoofddoek staat voor de Islam en dus eigenlijk ook voor de sharia. Normaal wil ik niet moeilijk doen over die hoofddoek. Zo doe ik ook niet moeilijk over iemand die lelijk gekleed is. Maar in de rechtbank moet die hoofddoek volgens mij af. Een rechtbank moet neutraal zijn. Zo vind ik ook dat die kruisbeelden daar weg moeten. Een katholieke school is nog geen kerk. Trouwens, op de katholieke school (een school met zusters) waar ik geweest ben kregen we lessen over de Islam. Zo leerden we over de vijf pijlers. Maar eigenlijk vind ik het beter om bv. in een sporthal te gaan stemmen. Mij gaat het hem over het signaal dat je geeft aan de moslims. Wij willen een scheiding tussen kerk en staat en we moeten dat gewoon duidelijk maken aan de moslims die hier wonen. Natuurlijk heb je gelijk wat betreft dat stemrecht voor vrouwen. Zo zag ik op T.V. een scène waarin die acteur zei: "Ik geef nog liever stemrecht aan de varkens dan aan de vrouwen." Dat was wel een historisch verhaal. Het is uiteraard onzin om te denken dat moslimmannen sexisten zijn en de Belgische mannen een soort mannelijke feministen. Maar we moeten gewoon duidelijk maken dat wij hier in ons land geen sexisme willen en de scheiding tussen kerk en staat willen behouden.
Vind ik zo belachelijk! Als je van mening bent dat de kerk de staat moet leiden, dan moet dit niet gescheiden zijn! De scheiding tussen kerk en politiek/ kerk en staat vind ik belachelijk als jij die opinie wilt vertegenwoordigen dan is dat ook zo! De CD&V doet dit langs een cristelijke opinie! punt.

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2002, 20:32   #20
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Ik had het hier over moslims die gaan stemmen in de moskee en over moslimvrouwen die op de rechtbank werken met hun hoofddoek op. Ik had het dus over de scheiding tussen moskee en staat. De scheiding tussen kerk en staat bestaat hier al een tijdje. Jean-Luc Dehaene en Van Den Brande waren geen geestelijken, maar leken. En bovendien werden ze democratisch verkozen.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be