Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 december 2002, 08:37   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VL
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Het zijn wel de partijen die hun mannetjes/vrouwtjes in het parlement droppen.

En weer andere partijen willen het volk daar niet eens via een referendum over laten beslissen. Zij houden hun vinger liever via het parlement in de politieke pap ....en buiten het bereik van het (overige)klootjesvolk.

Maar daar is natuurlijk een goede reden voor.
Het volk is te beïnvloedbaar en emotioneel.
Het volk dat door zijn partij in het parlement gedropt wordt heeft daar geen last van.

Zoals je zegt: sommige partijen dragen een "ondemocratisch element" in zich.
De ene al wat meer dan de andere....



Je blijft echt wel doordrammen op dat ene punt hé! Je doet maar...

Het is wel een essentieel punt om je waarlijk democratisch te kunnen noemen.

Wil jij het woord "democratie" eens definiëren?
Of hou je het op de werkelijke betekenis?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2002, 08:55   #42
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

@Knuppel
Maar Knuppel toch!
Zo op het ondemocratische autoritaire aspect van de N-VA blijven hameren!
Ik dacht dat jij meer sympathie voor deze vlaamse superfalanx had.
Ik was net van plan, uit compassie met VL, Zorroaster, Zeno en andere lemmingen, op te houden met op die pijnlijke reeds donkerblauwe plek te duwen, en nu ga jij, 'of all persons', nog eens die slapende referendumhond wakkermaken en met het zoutvat in die open wonde strooien. Foeifoeifoei. Zelfs in mijn zwartste momenten zou ik nooit zo iets doen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2002, 10:23   #43
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
@Knuppel
Maar Knuppel toch!
Zo op het ondemocratische autoritaire aspect van de N-VA blijven hameren!
Ik dacht dat jij meer sympathie voor deze vlaamse superfalanx had.
Ik was net van plan, uit compassie met VL, Zorroaster, Zeno en andere lemmingen, op te houden met op die pijnlijke reeds donkerblauwe plek te duwen, en nu ga jij, 'of all persons', nog eens die slapende referendumhond wakkermaken en met het zoutvat in die open wonde strooien. Foeifoeifoei. Zelfs in mijn zwartste momenten zou ik nooit zo iets doen.
Slimme zet Staafje.

Maar wilde je dat enkel doen om de reden die jij aanhaalt

Heeft het niet eerder iets met de consequente verdediging te maken van alles wat democratisch is...of niet?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2002, 12:02   #44
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Slimme zet Staafje.

Maar wilde je dat enkel doen om de reden die jij aanhaalt

Heeft het niet eerder iets met de consequente verdediging te maken van alles wat democratisch is...of niet?
Neen hoor.
Ik was enkel een beetje schijnheilig.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2002, 12:39   #45
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Slimme zet Staafje.

Maar wilde je dat enkel doen om de reden die jij aanhaalt

Heeft het niet eerder iets met de consequente verdediging te maken van alles wat democratisch is...of niet?
Neen hoor.
Ik was enkel een beetje schijnheilig.
Verfrissend!
Een eerlijke schijn-heilige in ons midden.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2002, 20:44   #46
aeneas
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 6 juli 2002
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
mooie tekst, maar in essentie zever: de monarchie is per definitie ondemocratisch: monos is grieks voor alleen, archein is heersen: monarchie is dus alleen heersen, dus tenzij een volk uit 1 enkele persoon bestaat (als iemand zulk een volk kent, gelieve het mij dan te signaleren, ik ben van overtuiging dat als het al ooit bestaan heeft, het nu toch al moet uitgestorven zijn( voor voortplanting moet men namelijk met 2 zijn (bij de mens toch alleszins))), is dat ALTIJD ondemocratisch.
Maar het gaat erover dat hoewel het in principe misschien niet helemaal correct is, we er in de praktijk wel voordeel bij hebben. De vraag die ik stelde was: zouden we beter af zijn zonder de koning?


Nu ja, de republikein in mij geeft je gelijk... Maar we hebben meer voordeel mét koning.
aeneas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2002, 12:24   #47
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aeneas
Nu ja, de republikein in mij geeft je gelijk... Maar we hebben meer voordeel mét koning.

Is dat niet een klein beetje tegenstrijdig? Zeggen dat je akkoord gaat met de republikeinse gedachte, dat de republikein in je zegt dat de monarchie ondemocratisch is, maar toch krampachtig vasthouden aan dat middeleeuws systeem. Dat systeem van macht door geboorte? En welk voorddel? Dat de koning meer aandacht krijgt in het buitenland en zo als positief punt voor onze economie staat? Dat bedrijven niet in "Belgische" bedrijevn gaan investeren, of toch minder, omdat er geen koning hun bedrijf komt bezoeken?

Nee, bedrijven kijken eerst en vooral als die investering rendeert. Doet hij dat niet, dan investeren ze eenvoudigweg niet. Koning of niet. Nee, een president zou het op z'n minst even goed doen als een koning. Met dat verschil dat een president verkozen is, wat je maar moeilijk van de koning kan zeggen.

VL
__________________
Vlaanderen bevindt zich in een goede vorm, maar in een slechte staat!

VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2002, 14:59   #48
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aeneas
Nu ja, de republikein in mij geeft je gelijk... Maar we hebben meer voordeel mét koning.
Kan je dat misschien staven met zoiets als een argument? En liefst échte harde argumenten en geen vertelsels uit het grote sprookjesboek zoals "investeerders houden stampede naar België om daar te investeren na elke koninklijke of prinselijke missie".
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2002, 20:24   #49
aeneas
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 6 juli 2002
Berichten: 48
Standaard

de argumenten die ik gebruikt heb moet je eerst ontkrachten voor ik er andere geef
aeneas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2002, 22:10   #50
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Een chronisch gebrek aan deftige argumenten? Niet moeilijk ook, met de stelling die je inneemt!!!
__________________
Vlaanderen bevindt zich in een goede vorm, maar in een slechte staat!

VL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be