Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 maart 2012, 21:09   #1
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard de drukste gemeente van vlaanderen

En het is Mortsel. Mij verwondert dat niets.
http://www.destandaard.be/artikel/de...MF20120322_028

Een gemeente die daar ligt en geen ringweg heeft, leeft in termen van infrastructuur in de middeleeuwen. Twintig jaar geleden had je nog een 2 x 2 vaksweg vanuit antwerpen, berchem, mortsel, richting lier. Nu stropt het verkeer op in Mortsel in een soort fuik die je dwingt om op een baantje met de breedte van een boerewegel door het centrum te rijden (lees : kruipen...) terwijl de rest van de vroegere infrastructuur nu een idioot brede tramspoor is. De vroegere goed draaiende middenstand, een mooie winkelstraat, bestaat nu voor 50% uit groezlige Pitta bars, wasserettes, interim kantoren maar zowat alle echte middenstand is al jaren weg.
Voor wie het nog niet zou weten, de burgemeester is een groene.

Hoe lang duurt de veaudeville van de Krijgsbaan nu al ? Dertig jaar ? Hoe moeilijk is het om een baan te ondertunnelen, of nog veel goedkoper, om een brug te leggen ? Zijn wij een derdewereldland ofzo ?

Die groene soeptrien lost het verkeersinfarct op door de boel ter hoogte van haar slaapdorp tot kruipverkeer te dwingen, en de anderen die dit weigeren tot sluipverkeer of gewoonweg kilometers omrijden.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 21:19   #2
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Het verbaast me een beetje dat iemand uit Ronse de plaatselijke situatie zo goed kent. Heb je in de buurt van Antwerpen gewoond?
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 22:21   #3
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Het verbaast me een beetje dat iemand uit Ronse de plaatselijke situatie zo goed kent. Heb je in de buurt van Antwerpen gewoond?
Nou ja, Mortsel is dan wel echt een wereldbefaamde case van groene waanzinspolitiek. NIMBY op zijn best. Laat Edegem, Boechout en Borsbeek het maar uitzweten, zolang de Bazaar van Mortsel maar uitgebouwd kan worden.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 22:33   #4
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Het verbaast me een beetje dat iemand uit Ronse de plaatselijke situatie zo goed kent. Heb je in de buurt van Antwerpen gewoond?
Neen, maar ik kom toch vrij regelmatig in Mortsel en ken de situatie al van lang geleden wat me toelaat de "vooruitgang" te kunnen beoordelen. Een ramp. De verkeersfunctie van de steenweg is volkomen kapot gemaakt enkel om van Mortsel terug een soort dorp te willen maken. Dat duizenden mensen die baan dagelijks moeten nemen om naar school of naar hun werk te gaan, daar veegt men zijn broek aan.
Mij verwondert dat cijferresultaat van dat onderzoek totaal niet.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 22:49   #5
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

De titel van het artikel in de riookgazet is natuurlijk erg misleidend:
Mortsel is helemaal niet het drukste dorp van Vlaanderen. Het is wel het dorp waar de files het hardst met voorbedachten rade geschapen zijn om het verkeer naar andere gemeenten af te leiden.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2012, 11:47   #6
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De titel van het artikel in de riookgazet is natuurlijk erg misleidend:
Mortsel is helemaal niet het drukste dorp van Vlaanderen. Het is wel het dorp waar de files het hardst met voorbedachten rade geschapen zijn om het verkeer naar andere gemeenten af te leiden.
100% correct of het moest zijn dat het de Parking Brabo is, die met deze "eer" gaat lopen.Daar staan de auto's helemaal stil.

Laatst gewijzigd door Anselmo : 23 maart 2012 om 11:48.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2012, 12:04   #7
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.075
Standaard

Snel 2 voorbeelden van hoe men met "voorbedachte rade" de automobilist het bloed vanonder de nagels haalt :

-het kruispunt Grote Steenweg/Krijgsbaan :
twee rijvakken, het linkse om naar Berchem af te slaan wat eerder spaarzaam voorkomt maar zowel rechtdoor als rechts afslaan op het andere vak.
Dit betekent, telkens als er een voertuig rechts afslaat - dat voorrang moet geven aan de voetgangers wat normaal is, de hoofdstroom rechtdoor opgehouden wordt met telkens een file tot in Wilrijk als gevolg.

- de flitspaal op de Krijgsbaan juist achter de spoorwegbrug richting Boechout. De ideale verkeersval!

Hier heerst ook , zoals overal in Mortsel een snelheidsbeperking van 50km/u. Tot daartoe OK.
Maar men plaatst deze flitspaal beneden aan de helling van deze spoorwegbrug onzichtbaar voor het aankomend verkeer.
Ook al houdt men zich aan de snelheidsbeperking, door de helling afwaarts versnelt men automatisch en vanaf 55km/u bingo !
Ongelooflijke maneuvres kan men vaststellen als een toevallige of verstrooide passant in allerlaatste instantie de verdoken paal opmerkt!
Prima gedaan! Leve de verkeersveiligheid.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2012, 12:22   #8
metten
Parlementslid
 
metten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juli 2006
Berichten: 1.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Neen, maar ik kom toch vrij regelmatig in Mortsel en ken de situatie al van lang geleden wat me toelaat de "vooruitgang" te kunnen beoordelen. Een ramp. De verkeersfunctie van de steenweg is volkomen kapot gemaakt enkel om van Mortsel terug een soort dorp te willen maken. Dat duizenden mensen die baan dagelijks moeten nemen om naar school of naar hun werk te gaan, daar veegt men zijn broek aan.
Mij verwondert dat cijferresultaat van dat onderzoek totaal niet.
Hahaha! Pira was toch zo fier toen Mortsel het statuut van stad kreeg, en nu wil zij van Mortsel terug een dorp maken!
__________________
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat."
Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944)
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2012, 12:44   #9
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Ik was er vorige zondag, rond 15.00. Niet bepaald het drukste moment van de week. Toch heb ik daar 10-12 minuten gedaan over een stukje van amper een kilometer. Het centrum lijkt inderdaad op een boerendorp waar opeens een autostrade ingevlamd is. Dat gebrek aan ringweg is gewoon onnozel.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be