Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 juli 2016, 08:26   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.601
Thumbs down Stomdronken ongeval veroorzaakt, toch vrijgesproken

BRON

Detail tekst:

Citaat:
De rechtbank van Oudenaarde heeft een man vrijgesproken die dronken een verkeers*ongeluk had veroorzaakt. Door pijnstillers en zijn gebrekkige Nederlands komt hij ermee weg. ‘Dit kan een belangrijk precedent zijn’, zegt de advocaat van de man. ‘De politie moet er beter op toezien dat de rechten van de verdediging niet geschonden worden.’
Laten we het met zen allen op een zuipen zetten en het verkeersreglement gaan overtreden en uiteindelijk nog gaan beweren dat je er de ballen van snapt omdat je de taal niet machtig bent of omdat je gewoon teveel gezopen hebt of zie ik dat weer verkeerd?

Citaat:
Precedent

Die redenering wordt nu gevolgd door de rechter in hoger beroep. Met de positieve ademtest mag geen rekening gehouden worden. ‘Dit kan een belangrijk precedent zijn’, zegt Van Maldeghem. ‘De politie moet er beter op toezien dat de rechten van de verdediging niet geschonden worden.’
Het begint er leuker en leuker op te worden. (<- door Sarcasmus)
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2016, 20:31   #2
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.601
Standaard

Het kan zelfs nog 'leuker'

Citaat:
Herhaaldelijke veroordelingen voor dronken rijden zijn geen reden om een wapenvergunning te weigeren. Dat oordeelt de Raad van State. Het arrest schept een precedent waardoor je in ons land eenvoudiger een wapenvergunning zou kunnen krijgen.
Best een 'prima' precedent niet.

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 28 juli 2016 om 20:31.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2016, 21:11   #3
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
BRON

Detail tekst:



Laten we het met zen allen op een zuipen zetten en het verkeersreglement gaan overtreden en uiteindelijk nog gaan beweren dat je er de ballen van snapt omdat je de taal niet machtig bent of omdat je gewoon teveel gezopen hebt of zie ik dat weer verkeerd?



Het begint er leuker en leuker op te worden. (<- door Sarcasmus)
Sorry, maar hier is het de politie die in de fout is gegaan, niet de rechtbank. Iemand die de taal onvoldoende spreekt papieren laten ondertekenen waarmee hij afziet van rechten die hij heeft, da's een zware beroepsfout van die agenten.

Dus ja, je ziet dat verkeerd. De politie heeft procedures te volgen in een rechtsmaatschappij. Iemand rechten ontzeggen door hem een papier te lanten ondertekenen zonder dat hij verstaat wat er in staat hoort daar niet bij.

Het is een schande dat de man er mee wegkomt. Niet omdat de rechter hem heeft vrijgesproken, die beslissing is correct. Wel omdat de agenten zo ongelooflijk geblunderd hebben dat de rechter deze uitspraak heeft moeten doen.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be