Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 mei 2017, 18:13   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
N-VA'er Siegfried Bracke geniet van dat ambtenarenpensioen dat eigenlijk niet te betalen is.
...
Ik vermoed dat Bracke niets meer heeft aan dat recht op een ambtenarenpensioen, als hij ooit zijn pensioen aanvraagt.
Omdat het pensioen dat hij heeft als parlementslid, hoger is dan dat van ambtenaar, en niet gecumuleerd kan worden.
(en de organisatie van dat pensioen, is ook de schuld van de nva, want in mekaar gestoken toen de nva niet eens bestond ...)

(ik heb nu maandelijks mijn ambtenarenpensioen, maar mocht ik (teveel) gaan bijverdienen, dan speel ik dat tijdelijk kwijt).

Voor de rest ben ik al zeer blij dat de medeforummers die in deze draad reageerden op het ambtenarenpensioen, duidelijk laten blijken dat hun motivering niet ingegeven is door jaloezie of afgunst.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 21:05   #42
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vermoed dat Bracke niets meer heeft aan dat recht op een ambtenarenpensioen, als hij ooit zijn pensioen aanvraagt.
Jouw vermoeden is verkeerd. Vraag het maar aan de N-VA studiedienst. Het is geen toeval dat Siegfried Bracke nog langen tijd vast ambtenaar op politiek verlof was. Hij wou persé een volledige loopbaan als vast ambtenaar uitdoen ( waarvan enkele jaren met politiek verlof) om geen rechten kwijt te spelen.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 22:21   #43
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.585
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Inderdaad. Siegfried Bracke heeft aan de N-VA studiedienst gevraagd hoe hij het meeste van zijn pensioen maken. Hij heeft het N-VA advies gevolgd.
Alhoewel ik denk, dat hij het beter aan de studiedienst van zijn vroegere partij had gevraagd. Mijn perceptie is alleszins, dat die meer op de hoogte zijn van dat soort dingen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 22:40   #44
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.585
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Maar neen, men moet ze ook failliet laten gaan en niet kunstmatig in leven houden met het geld van de burgers...
Had men de Belgische staat al lang failliet moeten laten gaan.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be