Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 maart 2012, 10:35   #61
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Ik maak wel vaker gebruik van het Openbaar Vervoer in Brussel, en ik ben ook al getuige van laakbaar - eigenlijk gewoon onaanvaardbaar - gedrag geweest.

Ik ben ook al een paar keer tussenbeide gekomen.

Op wélke manier precies ik voldoende indruk maakte om dat tussenbeide komen zonder nare gevolgen voor mezelf te doen weet ik niet.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 10:43   #62
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik maak wel vaker gebruik van het Openbaar Vervoer in Brussel, en ik ben ook al getuige van laakbaar - eigenlijk gewoon onaanvaardbaar - gedrag geweest.

Ik ben ook al een paar keer tussenbeide gekomen.

Op wélke manier precies ik voldoende indruk maakte om dat tussenbeide komen zonder nare gevolgen voor mezelf te doen weet ik niet.
Voldoende lelijkaard zijn?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 10:46   #63
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Voldoende lelijkaard zijn?
Misschien wel, hé
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 12:29   #64
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Ik heb een leuk ideetje voor jouw unitaire busmaatschappij: wat dacht je van 'Belbus'?
De Lijn - TEC is voor mij ook goed, hoor. Zolang de ongrondwettelijke gewesten maar afgeschaft worden.
__________________
België unitair !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 19:21   #65
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Vooruit, nu is het nog onze eigen schuld dat we ons niet veilig voelen?
Ik zie niet in waarom je over 'schuld' begint.
Is het zo moeilijk gewoon te denken in oorzaak/gevolg zonder dat je daar gelijk allerhande waardeoordelen moet bij verzinnen ?

Citaat:
En wie zijn dat dan, diegene die nog durven het OV nemen? Marginalen? Bodybuilders? Allochtonen?
Is het nu mijn beurt om me persoonlijk aangevallen voelen ?

Jonge joge wat ben je toch een zwart-wit denkertje.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 00:34   #66
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Je zegt dat 1. diegene die nog steeds het OV nog nemen minder bescherming nodig hebben en 2. dat minder angst uitstralen ook zou kunnen helpen.
Hoe zou ik dat gaan interpreteren misschien na wat ik zei, anders dan dat je zegt dat ik bescherming nodig heb en angst uitstraal? En dat ik dus daardoor dat gedrag uitlok? Ga gerust de semantische toer op om je eruit te praten, maar het idee is duidelijk; ik ben de oorzaak.
Wat een degoutant idee.

De vraag was een vraag. Wie wordt niet lastiggevallen dan volgens jou? Diegene die te stoer zijn, of bij wie duidelijk niks te halen valt, of eigen soort? Of heb je een soort magische mantel of blinddoek nodig om er niks van te merken? Ik zie gebeurtenissen en trends, en die bevallen mij niet. Jij hangt intussen wat de Candide uit.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 00:40   #67
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Vooruit, nu is het nog onze eigen schuld dat we ons niet veilig voelen? En wie zijn dat dan, diegene die nog durven het OV nemen? Marginalen? Bodybuilders? Allochtonen?
Genoteerd dat je mijn vrouw, mijn familie en mijn vrienden beschouwt als
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Marginalen? Bodybuilders? Allochtonen?


Enfin, echt verwonderd ben ik er niet over. Je liet 't al vermoeden.

Citaat:
In 2011 verzorgde de MIVB 329 miljoen ritten. Dit betekent een stijging van 5,6 % ten opzichte van vorig jaar en 17,6 miljoen bijkomende verplaatsingen.
http://www.stib.be/figures.html?l=nl
Allemaal
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Marginalen? Bodybuilders? Allochtonen?
D�*n begrijp ik dat Brussel je schrik inboezemt.

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 maart 2012 om 00:47.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 00:46   #68
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Het is geen exhaustieve lijst. Ik wil er gerust categorieën als Ziende Blind, Selectief Reizend, Groepsreizigers of Realiteitsdiscrepantie aan toevoegen.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 01:32   #69
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Ik snap dat dus echt niet he. Mensen die beweren elke dag de metro te nemen en nooit zoiets zien. Dan neem je waarschijnlijk alleen de metro tijdens de tweedagelijkse piek van en naar het station, en dan nog met een ipod in je oren terwijl je vooral nergens anders heen kijkt dan de grond.

Voor alle duidelijkheid, we hebben het ook over de metrostations zelf he. Niet alleen de periode waarin je effectief in het metrostel zit of staat.
Ik neem regelmatig de metro, op gelijk welk uur van de dag of de nacht. Hierboven heb ik uitgelegd met wie ik wel problemen heb in Brussel (de corrupte en maffieuze francofone middenklasse).

Er is ook één plaats die ik echt gevaarlijk vind in Brussel en dat is het centrum, rond de Beurs enzo. De zatlappen / drugsverslaafden / schandknaappooiers die daar soms rondhangen, daar blijf je best van uit de buurt.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 01:53   #70
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Sowieso moet de criminaliteit in Brussel en België ruimer gezien worden. Laat ons er geen doekjes omwinden: België is het Italië aan de Noordzee: een verstedelijk, welvarend, kleinburgerlijk Noorden, een arm, maffieus Zuiden en een hoofdstad waar de bourgeoisie van het Noorden en de maffiabazen uit het Zuiden samen naar dezelfde seksfuiven gaan waarin kinderen worden mishandeld en erger.

Het heilige der heiligen in dit apenland is het hoofdkwartier van de federale politie, omringd door vitrines waarin het vers, nog lillend vlees van door mensenhandelaars gestaag aangevoerde slavinnen in vitrines wordt uigestald. Alles is daarmee ook gezegd over de onderlinge verhoudingen tussen politie, politiek, justitie en criminaliteit, niet noodzakelijk in die volgorde.

België is een land dat graag kapitaal aantrekt en dus de kapitalisten aller landen ter wille wil zijn. Daarvoor heeft de grootste van al onze staatsmannen, Guy Verafstoot, de notionele interestaftrek uitgevonden. Maar voor de "dark side of the force" hadden we al langer wet Lejeune, "dysfunctionering" en particratische beïnvloeding van politie & justitie, corrupte partijfinanciering, enz... Een andere troef is de wereldhaven Antwerpen, een van de draaischijven voor de invoer van drugs, wapens & andere smeerlapperij in heel Europa.

De in België opererende misdaadorganisaties zijn internationaal en dus zijn de topmanagers ervan, net zoals de CEO's van de grote legale bedrijven, veelal vreemdelingen. Belgische "autochtone" politici, bedrijfsleiders, magistraten en politiefunctionarissen zijn echter volop betrokken. Zolang we deze Augiasstal niet uitmesten, is alle andere praat ofwel bezigheidstherapie ofwel goedkope stemmingmakerij.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 11:18   #71
F.B.
Parlementslid
 
Geregistreerd: 28 juli 2011
Berichten: 1.748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
La STIB demanderait �* ses agents de sécurité d’éviter les stations �* risque.

Als zelfs de controlleurs van de stations wegblijven, moeten wij ons nog veilig voelen?

Moet dit niet in het sub-forum immigratie-integratie staan? (pas op; ik wil daar niets mee zeggen hoor.)

Laatst gewijzigd door F.B. : 3 maart 2012 om 11:19.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 21:54   #72
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Je zegt dat 1. diegene die nog steeds het OV nog nemen minder bescherming nodig hebben
Neen dat zei ik niet
Dit zei ik : "Diegenen die nu nog steeds het openbaar vervoer dagelijks nemen zijn misschien net ook diegenen die minder behoefte hadden van die 'beschermrol' van de dienstverlener."
En daar die dienstverlener nu wel definitief van zijn piëdestal is gevallen heeft dat enkel een negatieve impact op diegenen die er in de eerste instantie een 'beschermeling' inzagen.


Citaat:
en 2. dat minder angst uitstralen ook zou kunnen helpen.
juist ja

Citaat:
Hoe zou ik dat gaan interpreteren misschien na wat ik zei, anders dan dat je zegt dat ik bescherming nodig heb en angst uitstraal? En dat ik dus daardoor dat gedrag uitlok? Ga gerust de semantische toer op om je eruit te praten, maar het idee is duidelijk; ik ben de oorzaak.
Allez.. je neemt dan toch al afstand van :
Citaat:
Vooruit, nu is het nog onze eigen schuld dat we ons niet veilig voelen?
...een stap voorwaarts.

Citaat:
Wat een degoutant idee.
Dat maak je er enkel zelf van... omdat je überhaupt een waareoordeel daaraan wilt kleven.

Neem bv deze 'goede' raad : "In Knokke-Heist zijn de afgelopen maanden 9 rijke vrouwen beroofd van hun ringen en juwelen. Daarom roept het parket van Brugge op om geen dure juwelen meer te dragen op straat."
Zegt het parket daar dan ook gelijk mee dat het de schuld van die voruwen zou zijn ?

Citaat:
De vraag was een vraag. Wie wordt niet lastiggevallen dan volgens jou? Diegene die te stoer zijn, of bij wie duidelijk niks te halen valt, of eigen soort? Of heb je een soort magische mantel of blinddoek nodig om er niks van te merken?
Het antwoord was ook duidelijk dacht ik
Je kan enkel speken in kansen niet in zekerheden.
Er is dus geen éénduidig kenmerk op te noemen waardoor je niet zou lastiggevallen kunnen worden.
Bovenop het werkelijke risico komt dan nog het gevoel van onveiligheid .. de ene is meer onderhevig aan dan de andere.

Zo zou je dus perfect kunnen spreken in termen dat oudjes getooid met allerhande juwelen maar best niet de metro nemen tijdens de daluren.

Citaat:
Ik zie gebeurtenissen en trends, en die bevallen mij niet. Jij hangt intussen wat de Candide uit.
Hoe kom je erbij ?
Ik ben begonnen met het toenemende geweld en het feit dat er te spreken is over een keerpunt nu dat ook dienstverleners niet buiten schot blijven.

Laatst gewijzigd door praha : 5 maart 2012 om 21:55.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 22:40   #73
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hosselbrigrade Bekijk bericht
Ik vind eigelijk sowieso dat mensen die in Brussel of whatever wonen, niet moeten janken om criminaliteit, alsof je om de 2 weken wel schietgeluiden hoort, elke dag vechtpartijen, ahah hou toch op. Je hebt een paar marginale-buurten in brussel, maar echte criminaliteit , bendes enz. Die krijg je nooit in Brussel. Mensen die janken om de criminaliteit in Brussel zouden moeten worden verplicht om naar 1 van de ergste achterstandsbuurten te gaan, en daar een jaar te moeten wonen.
Ze kunnen toch altijd de hulp van de mosselbrigade inroepen, niet?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 22:45   #74
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hosselbrigrade Bekijk bericht
Jij hoeft je niet druk te maken om nare criminelen, buiten komen is niet een van je hobby,s.
Ik roep de hulp in van -Jo- en Nestorbrigade voor ik buiten kom.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 23:00   #75
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hosselbrigrade Bekijk bericht
Waarom zou u hulp moeten vragen aan hun 2? Daarbij u komt niet buiten dat is het hele punt.
Kan jij me anders niet begeleiden?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 23:03   #76
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hosselbrigrade Bekijk bericht
Nee, ik begeleid mensen die buiten komen.
Misschien dat ik dan juist wel buiten durf te komen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 23:15   #77
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hosselbrigrade Bekijk bericht
Ik vind eigelijk sowieso dat mensen die in Brussel of whatever wonen, niet moeten janken om criminaliteit, alsof je om de 2 weken wel schietgeluiden hoort, elke dag vechtpartijen, ahah hou toch op. Je hebt een paar marginale-buurten in brussel, maar echte criminaliteit , bendes enz. Die krijg je nooit in Brussel. Mensen die janken om de criminaliteit in Brussel zouden moeten worden verplicht om naar 1 van de ergste achterstandsbuurten te gaan, en daar een jaar te moeten wonen.
Het lijken meer degenen die niet in Brussel wonen die "janken om criminaliteit". Brussel is inderdaad geen landelijke gemeente , noch een rustig provinciestadje.
Ik woonde niet lang in een landelijke gemeente, (alleen lange verlofperiodes in feite) wel in een grote en in twee IMHO kleine provinciesteden.
Ik woon liever in Brussel. (niet in één van de 'rijke & witte' gemeentes)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 23:20   #78
Elbow
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 november 2011
Berichten: 3.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Denk jij nu echt dat ik vrolijk naar Brussel verhuisd ben met dat plaatje reeds in m'n hoofd?
Ik ben naar daar verhuisd met de naïviteit die sommigen , waaronder jij hier blijven tentoonstellen; geen vultje aan de lucht, veilige en efficiënte metro’s, leuk multiculturalisme, bruisende clash van ideeën, altijd en overal iets interessant te beleven en zeker geen probleem met pre-crimineeltjes en volbloed misdadig uitschot en parasieten.

Mijn plaatje is gevormd doordat het mij doorheen de jaren heel duidelijk gemaakt werd dat ik na valavond alleen nog getolereerd, of gewoon niet lastiggevallen, werd in goed afgelijnde regio’s van bepaalde gemeentes. Dat ik mijn auto best in Woluwe parkeer als ik niet elke maand een tripje naar de politie en carglass wil maken. Dat commentaar geven op asociaal gedrag een normale aanleiding is tot doodsbedreigingen. Dat geen hond ingrijpt als een scholiertje in volle zicht gesteamd wordt door een groepje gespuis. Dat met twee maten gewerkt wordt bij de politie; noord-afrikaans (te veel last mee, laten lopen) en belgisch (laat zich doen, laat maar betalen).

De voordelen en perks op sociaal gebied van in Brussel te wonen wegen daar niet tegen op.

Pas mij dus niet in jouw plaatje van bevooroordeelde en onwetende plaatjeshebber.
Loop misschien eens een doordeweeks avondje rond aan Simonis, Graaf van Vlaanderen of Zwarte Vijvers, en kijk eens goed rond.
Doe geen moeite. Filosoofke behoort tot de categorie die dat soort criminaliteit hetzij als verrijking beschouwt, hetzij ontkent. Zolang het niet gepleegd wordt door een Vlaming behoort het tot trouwens tot de moeltikoelturele zaligheden.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 23:31   #79
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.684
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
doe geen moeite de dhimmies zullen die zaken nooit toegeven
Een struisvogel met zijn kop in het zand merkt ook pas dat er onraad is als hij een stamp tegen zijn kont krijgt.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be