Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 maart 2012, 07:38   #21
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Arme vlamingen nietwaar ?
Ja, want we kunnen de Franstalige niets verwijten over onnozele Schouppe.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 10:53   #22
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Antwerps beleid?
Ik zou eens de cijfers willen zien van het aantal verkeersdoden op de Antwerpse ring. Het is maar een buikgevoel op basis van wat ik dagelijks in de krant lees, maar ik heb stellig de indruk dat de onveiligheid in een rond de Kennedytunnel dramatisch gestegen is. Ik kan er natuurlijk ook naast zitten.

Het heeft echter helemaal geen zin om Walen en/of Vlamingen met de vinger te wijzen want het beleid slaat in heel Belgie op niks. Je moet de dodelijkste punten 1 voor 1 aanpakken. Overal flitspalen droppen lost niks op en nergens flitspalen droppen lost ook niks op.

Verder heb je ook nog de problematiek van de weekendongevallen door alcohol en die los je ook niet op door flitspalen te zetten. De goedkoopste oplossing daar is niet om meer controles te doen, maar door veel zwaardere straffen uit te spreken als je gepakt wordt.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 11:54   #23
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik zou eens de cijfers willen zien van het aantal verkeersdoden op de Antwerpse ring. Het is maar een buikgevoel op basis van wat ik dagelijks in de krant lees, maar ik heb stellig de indruk dat de onveiligheid in een rond de Kennedytunnel dramatisch gestegen is. Ik kan er natuurlijk ook naast zitten.

Het heeft echter helemaal geen zin om Walen en/of Vlamingen met de vinger te wijzen want het beleid slaat in heel Belgie op niks. Je moet de dodelijkste punten 1 voor 1 aanpakken. Overal flitspalen droppen lost niks op en nergens flitspalen droppen lost ook niks op.

Verder heb je ook nog de problematiek van de weekendongevallen door alcohol en die los je ook niet op door flitspalen te zetten. De goedkoopste oplossing daar is niet om meer controles te doen, maar door veel zwaardere straffen uit te spreken als je gepakt wordt.
hallo die walen vlamingen was een grap, heb je dat nog niet door. Ik zit gewoon te lachen met het feit als schouppe nog maar 5 minuten weg is van zijn zetel dat de getalletjes al boomen. En dat is dus duidelijk niet de schuld van wathelet dat is hier al uitgemaakt

En nee wij denken dus ook niet dat je meer en zwaarder moet straffen. Wij houden van het beloningsmodel en zijn tegen het strafmodel
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 20:16   #24
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

De reactie van onze Vlaamse minister in een vrije tribune in DS vorige woensdag:
Citaat:
We moeten weten waar het botst
Hilde Crevits trekt lessen uit de ongevallencijfers

woensdag 07 maart 2012
Auteur: Hilde Crevits

Applaus voor de minister als het aantal verkeersdoden daalt, boegeroep als het aantal stijgt? Zo simpel is het niet, zegt HILDE CREVITS. Ze wil van de federale overheid betere en snellere data om haar beleid op af te stemmen.

Een jaar geleden. De voorlopige cijfers in de verkeersbarometer 2010: het aantal verkeersdoden daalt van 828 in 2009 naar 742 in 2010. Het beleid werkt.

Gisteren. De voorlopige cijfers in de Verkeersbarometer 2011: er zijn meer verkeersdoden gevallen, een stijging van 742 in 2010 naar 770 in 2011. Het beleid wordt ter discussie gesteld.

Het zijn veel emoties over cijfers. Verkeersveiligheid maakt nu eenmaal emoties los – en terecht. Maar veel meer dan de cijfers wil ik weten wat er achter die cijfers zit. Wie is waar, wanneer en in welke omstandigheden in een ongeval betrokken? Daar gaapt een leegte. Een aantal vraagtekens blijft.

Werkt de infrastructuur ?

We investeren flink in de wegen, in de zwarte punten, in betere en nieuwe fietspaden. We willen weten of onze investeringen goed zijn voor de verkeersveiligheid. Voor het Vlaamse onderzoek naar achtduizend fietsongevallen konden we snel en efficiënt ongevallengegevens verzamelen. Hetzelfde lukte bij het onderzoek naar het effect van de flitspalen. Binnenkort komen de resultaten binnen van een onderzoek over hoe de aanpak van de zwarte punten de verkeersveiligheid beïnvloed heeft. Die onderzoeken helpen ons om onze infrastructuur veiliger te maken. Maar of en in welke mate de infrastructuur mee de oorzaak is van de stijging van het aantal verkeersdoden weten we nog niet.

Werkt de handhaving?

Onaangepaste snelheid, rijden onder invloed en de gordel niet dragen blijven de hoofdoorzaken van verkeersongevallen. Samen met de politie pakken we wie te snel rijdt bij wegwerkzaamheden stevig aan. Maar helaas, tijdens de grote werkzaamheden op de E17 vorig jaar reed tot een derde van de autobestuurders te snel. Of een recenter voorbeeld, van gisteren: aan de werkzaamheden op de E313 in Geel-West, waar een snelheidsbeperking van 90 kilometer per uur geldt, rijdt ruim 11 procent van de autobestuurders te snel. Er werden snelheden tot 190 kilometer per uur gemeten. Handhaving en strenge controles blijven nodig.

Werkt onze sensibilisering?

Ik wil meer en meer op doelgroepen focussen. Ik geloof niet zo in algemene campagnes, wel in een aanpak op maat. Uit de gegevens van het BIVV blijkt dat er vorig jaar beduidend meer ongevallen met motorrijders zijn gebeurd. Hoe komt dat? De oorzaken kennen we (nog) niet. Jammer, want dat is relevante informatie voor onze tweede rondetafel over motorrijders later deze maand, voor de opfriscursus die we binnenkort plannen. Als we sneller willen ingrijpen, moeten we sneller over de grondige analyses beschikken. Ook in de toekomst kiezen we voor een werken op maat van doelgroepen: motorrijders, jongeren en senioren bijvoorbeeld.

Werkt onze ongevallenanalyse?

Hier hebben we een duidelijk probleem. Het definitieve verkeersongevallenrapport voor 2010 is er op vandaag nog niet. Dat betekent dat er meer dan twee jaar nodig is om een dergelijk rapport af te werken en dat rapport moet dan de basis vormen van de ongevallenanalyse. Dat is hemeltergend traag in de digitale maatschappij van vandaag. Vandaar mijn warme oproep om samen met alle overheden en diensten onze schouders te zetten onder een snelle en efficiënte gegevensverzameling die de basis moet vormen voor de analyse van de ongevallen. Graag wil ik samen met staatssecretaris voor Mobiliteit Melchior Wathelet, met de nieuwe commissaris-generaal van de politie Catherine De Bolle en met de lokale politiezones op dat vlak een doorbraak realiseren.

Voor- en nazorg!

Verkeersveiligheid is voorzorg. Een goede infrastructuur, opleiding, sensibilisering en een krachtige handhaving moeten er voor zorgen dat er zo weinig mogelijk ongevallen gebeuren. Maar ook nazorg is cruciaal. Dat is de opvang van de slachtoffers, maar evenzeer in detail onderzoeken hoe iemand in welke omstandigheden bij een ongeval betrokken is. In het belang van iedereen die begaan is met verkeersveiligheid. We moeten houden wat goed is, leren uit gemaakte fouten en bijsturen waar nodig. Via een betere nazorg willen we de voorzorg versterken.
De minister heeft overschot van gelijk wat betreft de verwerking en analyse van de ongevallengegevens. In principe moet het mogelijk zijn op 1 februari de volledige analyse van het voorbije jaar af te ronden. Enkele dagen uitstel tot daar aan toe, maar 2 jaar is onaanvaardbaar.

Dat verwijt ze dan de federale diensten maar wanneer ze de lof steekt over de efficiëntie van de Vlaamse analyses gaat ze stevig uit de bocht.
Van concreet die analyse van het effect van de flitspalen heb ik nog niets meer gezien dan de resultaten van die bevraging aan lokale politiediensten. Dat kan je zelfs niet met de beste wil een ernstige analyse noemen.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2012, 09:45   #25
schaveiger
Minister-President
 
schaveiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Luik
Berichten: 4.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
De reactie van onze Vlaamse minister in een vrije tribune in DS vorige woensdag:

De minister heeft overschot van gelijk wat betreft de verwerking en analyse van de ongevallengegevens. In principe moet het mogelijk zijn op 1 februari de volledige analyse van het voorbije jaar af te ronden. Enkele dagen uitstel tot daar aan toe, maar 2 jaar is onaanvaardbaar.

Dat verwijt ze dan de federale diensten maar wanneer ze de lof steekt over de efficiëntie van de Vlaamse analyses gaat ze stevig uit de bocht.
Van concreet die analyse van het effect van de flitspalen heb ik nog niets meer gezien dan de resultaten van die bevraging aan lokale politiediensten. Dat kan je zelfs niet met de beste wil een ernstige analyse noemen.
Dat zal wel altijd zo blijven, je eigen werk als optimaal beschouwen en wanneer er iets misloopt ligt de fout bij de andere.
__________________
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB)
schaveiger is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be