Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 april 2012, 22:00   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
wow fuck man, zo zagen over een grappige situatie.
Verkeerd been uit bed gestapt zeker? Of het was misschien uw wagen dat daar ingesloten werd?
Bah neen gij.
Ik was enkel verschoten, na het lezen van jouw redelijk domme opmerking, dat iemand niet zou weten wat voor een automobilist kan en niet kan op een voet- en fietspad.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 22:43   #22
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bah neen gij.
Ik was enkel verschoten, na het lezen van jouw redelijk domme opmerking, dat iemand niet zou weten wat voor een automobilist kan en niet kan op een voet- en fietspad.
Misschien woont hij in Brussel. Daar wil men wel eens over 't voetpad rijden als het hun uitkomt.
Het raarste dat ik ooit gezien heb was , wij stonden een 3-tal auto's te wachten voor een rood licht. Komt er één achteraan die gaat op het voetpad, rijdt ons allemaal voorbij, gaat zo door het rood licht, en gaat dan terug de weg op.
Dat zijn de Brusselse verkeersregels. Die zijn een beetje anders dan in de rest van het land.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 06:31   #23
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Als ze er vandaag nog af kunnen dan kunnen ze er morgen weer op. De paaltjes missen dus hun doel
U vindt dat uit, dat die paaltjes zouden dienen omdat ze er vanaf te houden, en dan begint u te zeuren over uw eigen uitvindsel. Bijzonder grappig.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 11:04   #24
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Een fietspad dwarsen (ook heel schuin) om te parkeren mag, wat anders is natuurlijk op het fietspad rijden (als men vanuit die zijweg het fietspad langs benut en wslk een deel voetpad, dat is verboden)

Maar aan de plaats te zien kan men ook het fietspad dwarsen vanuit de voorrangsweg (ook de berm dwarsen natuurlijk), men ziet het een beetje aan het gras, ook dat fijn schuin versleten streepje vanuit de zijweg bvb.
Dus net voor het kp rijden ze wslk de berm+fietspad schuin over. Of direct van de voorrangsweg ?
http://g.co/maps/f6zpp

Alles behalve veilig natuurlijk, zeker door die hoge haag bij het uitparkeren. Men ziet de fietsers niet afkomen. Ook de nabijheid van het kruispunt maakt het riskant. Dus die maatregel zal wel voornamelijk wegens veiligheidsredenen zijn, hoop ik toch.

Ik zie anders geen specifiek bijzonder artikel waarom het niet mag, maar wel de algemene regel:
Citaat:
http://www.wegcode.be/wetteksten/sec...code/189-art24

Artikel 24. Stilstaan- en parkeerverbod
Het is verboden een voertuig te laten stilstaan of te laten parkeren op elke plaats waar het duidelijk een gevaar zou kunnen betekenen voor de andere weggebruikers of waar het hun onnodig zou kunnen hinderen, inzonderheid :
1 °
....
10°
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 6 april 2012 om 11:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 11:37   #25
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Een fietspad dwarsen (ook heel schuin) om te parkeren mag, wat anders is natuurlijk op het fietspad rijden (als men vanuit die zijweg het fietspad langs benut en wslk een deel voetpad, dat is verboden)

Maar aan de plaats te zien kan men ook het fietspad dwarsen vanuit de voorrangsweg (ook de berm dwarsen natuurlijk), men ziet het een beetje aan het gras, ook dat fijn schuin versleten streepje vanuit de zijweg bvb.
Dus net voor het kp rijden ze wslk de berm+fietspad schuin over. Of direct van de voorrangsweg ?
http://g.co/maps/f6zpp

Alles behalve veilig natuurlijk, zeker door die hoge haag bij het uitparkeren. Men ziet de fietsers niet afkomen. Ook de nabijheid van het kruispunt maakt het riskant. Dus die maatregel zal wel voornamelijk wegens veiligheidsredenen zijn, hoop ik toch.

Ik zie anders geen specifiek bijzonder artikel waarom het niet mag, maar wel de algemene regel:
Aan de opstelling van de voertuigen is duidelijk op te maken dat zij over de grasberm of fietspad rijden om op de parkeerplaats te geraken, dit is bij wet verboden. Je mag enkele het fiets of voetpad kruisen daar waar de berm verlaagd is.

Heb trouwens de indruk dat de parking privé domein is en dat de gemeente dus geen rondschrijven moest sturen om de illegale parking af te sluiten.

Zou trouwens eens graag de voorgeschiedenis van dit voorval willen kennen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 13:41   #26
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Aan de opstelling van de voertuigen is duidelijk op te maken dat zij over de grasberm of fietspad rijden om op de parkeerplaats te geraken, dit is bij wet verboden. Je mag enkele het fiets of voetpad kruisen daar waar de berm verlaagd is.
Sinds wannneer ? Jij weet toch wat een verhoogde berm is (onderaan)* ?
Gij zijt ne kerel gij waarom zetten ze dan die paaltjes als ze gewoon PV´s konden uitschrijven op basis van de wegcode

Geef me eens jouw wet of wegcode-artikel ?

Volgens mij is dat toch duidelijk buiten de bebouwde kom, niet ?

Daar mag je zelf op de verhoogde berm parkeren -als het 5 m van het kruispunt is (dus hier net niet art 24.7) - dan moet je toch op de verhoogde berm rijden niet ?

Dus een verhoogde berm dwarsen buiten de bebouwde kom mag dan al zeker, en daar het fietspad dwarsen sowieso.
Citaat:
http://www.wegcode.be/wetteksten/sec...code/188-art23

Artikel 23. Stilstaan en parkeren

23.1. Elk stilstaand of geparkeerd voertuig moet worden opgesteld :

1° Rechts ten opzichte van zijn rijrichting

Indien het een rijbaan is met éénrichtingsverkeer, mag het evenwel langs de ene of langs de andere kant opgesteld worden.

2° Buiten de rijbaan op de gelijkgrondse berm of, buiten de bebouwde kommen, op eender welke berm.

Indien het een berm betreft die de voetgangers moeten volgen, moet langs de buitenkant van de openbare weg een begaanbare strook van ten minste 1,50 meter breed vrijgelaten worden.

Indien de berm niet breed genoeg is, moet het voertuig gedeeltelijk op de berm en gedeeltelijk op de rijbaan opgesteld worden.

Indien er geen bruikbare berm is, moet het voertuig op de rijbaan opgesteld worden.

23.2. Elk voertuig dat volledig of ten dele op de rijbaan opgesteld is, moet geplaatst worden :

1° zover mogelijk van de aslijn van de rijbaan;

2° evenwijdig met de rand van de rijbaan, behoudens bijzondere plaatsaanleg;

3° in één enkele file.

Motorfietsen zonder zijspan of aanhangwagen mogen evenwel haaks op de rand van de rijbaan parkeren voor zover zij daarbij de aangeduide parkeermarkering niet overschrijden.

23.3. Fietsen en tweewielige bromfietsen moeten buiten de rijbaan en de parkeerzones bedoeld in artikel 75.2 opgesteld worden zonder het verkeer van de andere weggebruikers te hinderen of onveilig te maken, behalve op plaatsen gesignaleerd zoals voorzien in artikel 70.2.1.3°.f.

23.4. Motorfietsen mogen op de trottoirs en, binnen de bebouwde kom, op de verhoogde bermen worden opgesteld, zonder het verkeer van de andere weggebruikers te hinderen of onveilig te maken en op voorwaarde dat een begaanbare strook van ten minste 1,50 meter vrij gelaten wordt.
voor 24.7 of mss voor jou
Citaat:
http://www.wegcode.be/wetteksten/sec...code/189-art24

Artikel 24. Stilstaan- en parkeerverbod

Het is verboden een voertuig te laten stilstaan of te laten parkeren op elke plaats waar het duidelijk een gevaar zou kunnen betekenen voor de andere weggebruikers of waar het hun onnodig zou kunnen hinderen, inzonderheid :

1° onverminderd artikel 23.4, op de trottoirs en, binnen de bebouwde kommen, op de verhoogde bermen, behoudens plaatselijke reglementering;

2° op de fietspaden en op minder dan 5 meter van de plaats waar de fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen verplicht zijn het fietspad te verlaten om op de rijbaan te rijden of de rijbaan te verlaten om op het fietspad te rijden;

3° op de overwegen;

4° op de oversteekplaatsen voor voetgangers, op de oversteekplaatsen voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen en op de rijbaan op minder dan 5 meter voor deze oversteekplaatsen;

5° op de rijbaan in de onderbruggingen, in de tunnels en behoudens plaatselijke reglementering onder de bruggen;

6° op de rijbaan nabij de top van een helling en in een bocht wanneer de zichtbaarheid onvoldoende is;

7° in de nabijheid van de kruispunten, op minder dan 5 meter van de verlenging van de naastbijgelegen rand van de dwarsrijbaan, behoudens plaatselijke reglementering;

8° op minder dan 20 meter voor de verkeerslichten op de kruispunten, behoudens plaatselijke reglementering;

9° op minder dan 20 meter voor de verkeerslichten buiten de kruispunten;

10° op minder dan 20 meter voor de verkeersborden

De bepalingen van 9° en 10° gelden niet voor voertuigen waarvan de hoogte, lading inbegrepen niet meer dan 1,65 m bedraagt, wanneer de onderkant van die verkeersborden of lichten zich ten minste 2 meter boven de rijbaan bevindt.
*
Citaat:
http://www.wegcode.be/wetteksten/sec...gcode/100-art2

2.41. "Gelijkgrondse berm" : de ruimte, onderscheiden van het trottoir en het fietspad, begrepen tussen enerzijds de rijbaan en anderzijds een sloot, een talud, de grenzen van eigendommen, die zich op hetzelfde hoogteniveau bevindt als de rijbaan en gevolgd mag worden door de weggebruikers, bepaald onder de voorwaarden van dit besluit.

De gelijkgrondse berm is meestal niet met verhard materiaal aangelegd en moeilijk begaanbaar voor de voetgangers.

2.42. "Verhoogde berm" : een ruimte die hoger ligt dan het rijbaanniveau, onderscheiden van het trottoir en het fietspad, en die tussen deze rijbaan ligt en een sloot, een talud, of grenzen van eigendommen.

De verhoogde berm is meestal niet met verhard materiaal aangelegd en moeilijk begaanbaar voor voetgangers.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 6 april 2012 om 13:51.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 09:09   #27
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Sinds wannneer ? Jij weet toch wat een verhoogde berm is (onderaan)* ?
Gij zijt ne kerel gij waarom zetten ze dan die paaltjes als ze gewoon PV´s konden uitschrijven op basis van de wegcode

Geef me eens jouw wet of wegcode-artikel ?

Volgens mij is dat toch duidelijk buiten de bebouwde kom, niet ?

Daar mag je zelf op de verhoogde berm parkeren -als het 5 m van het kruispunt is (dus hier net niet art 24.7) - dan moet je toch op de verhoogde berm rijden niet ?

Dus een verhoogde berm dwarsen buiten de bebouwde kom mag dan al zeker, en daar het fietspad dwarsen sowieso.


voor 24.7 of mss voor jou


*
Nu, in Vlaanderen nog een plaats vinden buiten de bebouwde kom platen is verdomd moeilijk geworden.
En ik had al geschreven dat ik wel eens eerst het hele dossier met voorgeschiedenis zou willen kennen voor ik een uitsprak doe of de gemeente hier wel een fout heeft begaan.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 09:20   #28
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dus een verhoogde berm dwarsen buiten de bebouwde kom mag dan al zeker, en daar het fietspad dwarsen sowieso.
Aan de foto's te zien kunt ge daar alleen maar op komen door dat stukje fietspad te gebruiken, en dat mag niet.


Het stukje kapot gereden gras naast het fietspad toont dat mooi aan.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)

Laatst gewijzigd door Alboreto : 8 april 2012 om 09:20.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 09:22   #29
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Dan hadden ze daar maar geen steentjes moeten leggen om het te laten lijken op een gedoogde parkeerplaats. En zoals Tavek opmerkt, er stond geen zelfs geen bord.
De bewoners hebben dit steds zelf onderhouden.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 09:27   #30
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Correctie, ze kunnen er ook op door op het gras te rijden

Het is duidelijk dat de buur zich dat stukje grond had toegeëigend.
Ik vermoed dat de gemeente dat al zal gezegd hebben, maar ze zullen er niet op gereageerd hebben.

Maar wel lomp van de gemeente.
Beter de wagens eerst gesleept, of verplaatst eer de paaltjes te zetten.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 09:27   #31
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
De wagens hebben aan de rechterzijde nog plek genoeg om eruit te rijden. Daarbij denk ik dat dit soort werken vooraf worden aangekondigd en dat het hier dus gaat om een paar vergeethoofden die de berichtgeving gemist hebben.

Wat er te lachen valt, zie ik niet meteen.
Die plastic paaltjes leg je gewoon "plat".
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 09:28   #32
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Een fietspad dwarsen (ook heel schuin) om te parkeren mag, wat anders is natuurlijk op het fietspad rijden (als men vanuit die zijweg het fietspad langs benut en wslk een deel voetpad, dat is verboden)

Maar aan de plaats te zien kan men ook het fietspad dwarsen vanuit de voorrangsweg (ook de berm dwarsen natuurlijk), men ziet het een beetje aan het gras, ook dat fijn schuin versleten streepje vanuit de zijweg bvb.
Dus net voor het kp rijden ze wslk de berm+fietspad schuin over. Of direct van de voorrangsweg ?
http://g.co/maps/f6zpp

Alles behalve veilig natuurlijk, zeker door die hoge haag bij het uitparkeren. Men ziet de fietsers niet afkomen. Ook de nabijheid van het kruispunt maakt het riskant. Dus die maatregel zal wel voornamelijk wegens veiligheidsredenen zijn, hoop ik toch.

Ik zie anders geen specifiek bijzonder artikel waarom het niet mag, maar wel de algemene regel:
1. Dan mogen veel parkings gesloten worden.
2. Vanuit veel privé in- en uitritten hebben automobilisten een slecht zicht. Overal paaltjes plaatsen?
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 09:30   #33
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Aan de opstelling van de voertuigen is duidelijk op te maken dat zij over de grasberm of fietspad rijden om op de parkeerplaats te geraken, dit is bij wet verboden. Je mag enkele het fiets of voetpad kruisen daar waar de berm verlaagd is.

Heb trouwens de indruk dat de parking privé domein is en dat de gemeente dus geen rondschrijven moest sturen om de illegale parking af te sluiten.

Zou trouwens eens graag de voorgeschiedenis van dit voorval willen kennen.
Het is openbaar domein dat er eerst uitzag zoals aan deze kant van het fietspad. De bewoners hebben dit gefatsoeneerd en in gebruik genomen. Iets wat hier bij ons de normale gang van zaken is.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 09:31   #34
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nu, in Vlaanderen nog een plaats vinden buiten de bebouwde kom platen is verdomd moeilijk geworden.
En ik had al geschreven dat ik wel eens eerst het hele dossier met voorgeschiedenis zou willen kennen voor ik een uitsprak doe of de gemeente hier wel een fout heeft begaan.
????
Vlaanderen is volgens volledig bebouwde kom?
Waarom staan er dan overal snelheidsborden?
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 09:42   #35
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nu, in Vlaanderen nog een plaats vinden buiten de bebouwde kom platen is verdomd moeilijk geworden.
Verdomd moeilijk ? Je zin is wat verward...

Buiten de bebouwde kom mag je overal parkeren langs de rijbaan op eender welk bruikbare berm tenzij er borden staan die dat verbieden.

Belgie heeft zowat 153.000 km verharde wegen.

Staan daar overal platen met parkeerverbod ?
zulke, dit zijn tijdelijke:


Citaat:
En ik had al geschreven dat ik wel eens eerst het hele dossier met voorgeschiedenis zou willen kennen voor ik een uitsprak doe of de gemeente hier wel een fout heeft begaan.
Dat is een andere zaak, in elk geval moet je bestuurders toch op voorhand verwittigen dat ze daar zoals in de vele jaren ervoor nu niet meer wettelijk mogen parkeren.
Citaat:
Een pleintje dat al al sinds jaar en dag door de buurtbewoners gebruikt wordt als parking, terwijl dat eigenlijk niet de bedoeling is.
Men hoefde maar - als er niemand meer stond, (tijdelijke) E1 borden -foto hierboven- te zetten dus parkeerverbod, weet je van die tijdelijke paaltjes die ze met massa´s zetten langs de invalswegen in de directe omgeving van een evenement/wedstrijd/festival buiten de bebouwde kom, waar men zo het legaal (wild)parkeren op de bermen verbiedt zodat de organisatoren van het evenement extra geld kunnen verdienen op opengestelde weides of braakliggend landbouwgrond in de directe omgeving. Mensen betalen daar voor anders moeten ze kilométers te voet gaan. Of anders kasseert de politie aan die E1-borden.

Nog nooit naar zo´n evenement met de auto geweest ?

Er zijn ook E1-borden met tijdsaanduiding (hier vaste)

Deze foto heeft ook een lachwekkend verhaal, aan de andere kant van de weg zijn ze die E1-borden vergeten te zetten, dus zetten vele hun karretje aan de andere kant van de weg, als ze buiten die uren daar willen staan.
Citaat:
http://users.skynet.be/spaarbekken/n...keerverbod.htm

Sinds half februari staan langs het spaarbekken de alombekende verbodsborden 'verboden te parkeren'.
Het is vanaf nu verboden om tussen 22u00 en 07u00 te parkeren langs de kant van het spaarbekken. Wat ook opvalt zijn de vele vuinisbakken die er geplaatst zijn, deze maken het parkeren aan de rand bijna onmogelijk. Dit is een regelrechte aanval aan het adres van de windsurfers die daar hun mobilhome plaatsen om hun vakantie surfend door te brengen aan het spaarbekken.
Wel zijn er geruchten dat er plannen zouden zijn voor de aanleg van een parkeerplaats iets verder, juist voorbij de bocht, langs het kanaal Plassendale-Nieuwpoort. Dit zou een alternatief moeten zijn voor het 'wild kamperen' langs het spaarbekken.
1 iets zijn ze echter vergeten: De verbodsborden staan slechts langs 1 zijde van de weg! In theorie mag men dus nog altijd aan de andere kant van de weg parkeren (overnachten).
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 8 april 2012 om 10:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 10:13   #36
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Aan de foto's te zien kunt ge daar alleen maar op komen door dat stukje fietspad te gebruiken, en dat mag niet.
Zo mag het idd niet (maar wie gaat dat handhaven ? in enkele seconden ben je er). Maar op die foto zie je veel te weinig, natuurlijk kun daar ook anders geraken.

Maar zoals in mijn googlemap-link duidelijk te zien is (lees best post #24) - als je de moeite doet die aan te klikken - kan men gewoonweg de verhoogde berm en het fietspad dwarsen en dat mag wel.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 8 april 2012 om 10:25.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 10:35   #37
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
2. Vanuit veel privé in- en uitritten hebben automobilisten een slecht zicht. Overal paaltjes plaatsen?
Neen, de hagen snoeien of omheiningen in hoogte beperken op die onoverzichtelijke plaatsen. (zoals verplicht in elk fantsoenlijk land dat verkeersveiligheid ernstig neemt)

Uitritten , buiten bebouwde kom, vooral (lichte) lintbebouwing, zodanig verplicht laten aanleggen dat het voertuig op eigen grondgebied kan draaien zodat men voorwaarts veel veiliger de rijbaan kan oprijden.

Of gewoon betreffende wetten uitvaardigen zonder achterpoortjes.
Verkavelingsvoorschriften betreft hagen en omheiningen zijn het papier niet waard, velen houden zich er gewoon niet aan. De overheid heeft immers geen wet om hiertegen op te treden.

Belziek heeft overigens wel degelijke regels die het stilstaan en parkeren verbiedt zodat het kruispunt of oversteekplaats overzichtelijk blijft voor de weggebruikers.

Ik begrijp gewoon niet dat dit ook niet kan voor hagen en omheiningen kort op de rijbaan die het zicht versperren. (weer een van die vele puntjes in het rijtje die Be verkeersonveilig maken).

Ik citeer eens uit een stedebouwkundig voorschrift betreft de verkaveling waar ik woon:
Citaat:
Artikel 9 Afsluitingen
1. Afsluitingen op de perceelscheidingen, gaande van de voorbouwlijn tot de achtergevellijn der hoofdgebouwen, zullen uitgevoerd worden in een haagbeplanting met een maximum hoogte van 0,90 meter.


2. Afsluitingen ....] (die het zicht op de weg niet kunnen wegnemen) [ ... maximum hoogte 1,60 m
Je mag eenmaal raden waarvoor die 0,9 meter zo laag is.
Ik hou me eraan, is trouwens heel comfortabel om die lage haag te snoeien.

Hier een vb met typische lintbebouwing, daar spreken ze van 70 cm.
http://flexplus.nicolejanssen.be/fle...OR_SALE%2CSOLD
Artikel 4 van verkavelingsvoorschriften (.pdf)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 8 april 2012 om 11:04.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 18:13   #38
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zo mag het idd niet (maar wie gaat dat handhaven ? in enkele seconden ben je er)
Simpel, paaltjes zetten
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 18:42   #39
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Simpel, paaltjes zetten
Simpele tegenoplossing: paaltjes platrijden
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 18:46   #40
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Simpele tegenoplossing: paaltjes platrijden
Dat kan.

Ik ken zo een leuke anekdote uit eerste hand.

Om sluipverkeer te verhinderen had de politie paaltjes gezet aan 1 kant van de wijk.

Paar weken later paaltje uitgereden.

Paaltje opnieuw gezet, dag daarna, paaltje uitgereden.

Paaltje verstevigd met stalen I-profiel, en gevuld met beton.

Dag daarna, paaltje staat scheef.

Rondgebeld naar garages, wagen gevonden.

Rekening: 50.000 Bef kosten in de garage + de kostprijs van 3 paaltjes (2 goedkope en 1 dure) + voor de rechter verschijnen wegens opzettelijk vernielen van straatmeubilair.
Heeft 14 dagen rijverbod gekregen + nog een paar duizend Befjes boete.

20 jaar later staan de paaltjes er nog altijd.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be