Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 februari 2016, 18:59   #21
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
kijk het kan maar opgelost worden door de ambtenarij hun gratis trein abonnement af te nemen, een btw te heffen op de trein, de infraxpensioenlast volledig ten laste te leggen van de infrax, en de ambtenaren de keuze te geven te pendelen met de wagen of met de ongesubsidieere trein.

Sowieso zolang die discriminatie in stand gehouden wordt is het gewoon een wij/zij jaloesie debat
En de kabouters leggen de wegen aan?
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2016, 21:24   #22
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
En de kabouters leggen de wegen aan?
Ja voor 700miljoen ga je alle filestroken een extra strook geven hoor; Denk je nu echt dat het meer zou kosten ?

Index onderhoudt 2000km spoorwegen voor 700miljoen tussen haakjes.

Laatst gewijzigd door brother paul : 27 februari 2016 om 21:24.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2016, 14:15   #23
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.837
Standaard Fiscale spookrijderij afschaffen,en SNEL!

Ja,ik ,sympathiserend met zekere partij die nu op Vlaams én Belgisch niveau aan de knoppen zit, had toch een beetje meer doortastendheid verwacht wat die zgn bedrijfswagens betreft.

Argumentatie over fiscale druk etc zijn gewoon irrelevant,die "bedrijfswagens" zijn een perversiteit die ons allemaal teveel kost....En ik betwijfel al lang of ze "het bedrijfsleven" eigenlijk nog iets opbrengen.Argumenten dat ze methoden zijn om "goede krachten te belonen en te behouden" zijn bespottelijk.
Zelfs het kerkhof ligt vol met "onmisbaren"...
(en verloop van werkkrachten is GOED....maar dit terzijde)
De "vrijdaggroep" vat het mooi samen.

http://www.v-g-v.be/pak-het-fiscaal-...echo-11022015/

Laatst gewijzigd door kelt : 23 juli 2016 om 14:17.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2016, 22:57   #24
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik heb collega's gekend die voor een paar uur naar de coot d'azur reden om hun kilometers op te maken.
Kilometers opmaken? Morgen ze maar een beperkt aantal km's rijden?
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2016, 23:06   #25
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Salariswagens met tankkaart zorgen voor verspilling en niet voor zuiniger gebruik.
Dat moest niet bewezen worden.
Dat kost aan de maatschappij x miljarden

Te hoge lasten op arbeid, waardoor foefelingen zoals salariswagens, eco- en maaltijdcheques interessant worden, waardoor jobs weg gepest worden enz. enz. kosten aan de maatschappij honderd keer x miljarden.

Iedereen, behalve de vakboungd-geïnspireerde parlementairen, weten wat er te doen staat.

.
Wanneer ik mijn "salariswagen" moet inleveren, zal het voor een goedkope occasie zijn. Een 1.8 of 2 liter diesel van een 6 jaar oud ofzo. Welke auto denk je dat voor het meeste vervuiling gaat zorgen?

Even beperkt mijn situatie schetsen. Ik heb opdrachten over heel de Benelux. Ik rijd +/- 60.000 km/jaar professioneel. Voor prive gebruik is dit maar een fractie. Ik gebruik de auto dan enkel om naar de winkel te rijden of naar mijn sportclub (beiden een enkele rit van +/- 20 km). Indien ik mijn "salariswagen" niet gebruik, gebruik ik die van m'n partner (ouder model, veel vervuiling).

Kun jij mij even uitleggen hoe ik minder km's ga maken zonder "salariswagen"?
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2016, 15:10   #26
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Verplaatsingen in het gezin verschuiven zich van eigen 2° wagen naar de bedrijfswagen, er worden daardoor niet noodzakelijk meer km gereden.
Je kan je bedrijfswagen maximaal benutten als je hem gebruikt als taxi.
I.p.v. dat madam met haar auto naar haar werk rijdt... ze wegbrengen en afhalen met de bedrijfswagen.
I.p.v. de kinderen naar school te sturen met een duur abonnement, ze wegbrengen en gaan halen met de bedrijfswagen.

Kilometers afgelegd per dag, maal 2... maal 3... ??
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2016, 15:39   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Wanneer ik mijn "salariswagen" moet inleveren, zal het voor een goedkope occasie zijn. Een 1.8 of 2 liter diesel van een 6 jaar oud ofzo. Welke auto denk je dat voor het meeste vervuiling gaat zorgen?

Even beperkt mijn situatie schetsen. Ik heb opdrachten over heel de Benelux. Ik rijd +/- 60.000 km/jaar professioneel. Voor prive gebruik is dit maar een fractie. Ik gebruik de auto dan enkel om naar de winkel te rijden of naar mijn sportclub (beiden een enkele rit van +/- 20 km). Indien ik mijn "salariswagen" niet gebruik, gebruik ik die van m'n partner (ouder model, veel vervuiling).

Kun jij mij even uitleggen hoe ik minder km's ga maken zonder "salariswagen"?
Als jij dat nu niet snapt, dan zal ikzelf het jou niet uitgelegd krijgen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2016, 12:53   #28
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als jij dat nu niet snapt, dan zal ikzelf het jou niet uitgelegd krijgen.

.
Probeer het toch maar even met mijn gegevens van hierboven. Enlighten me

Ik ga niet met m'n fiets of de trein proberen naar Amsterdam, Keulen,... te rijden. Brussel doe ik wel met de trein bv.
Ik gebruik m'n fiets waar en wanneer mogelijk is.
Ik rijd niet even op en af naar Luxemburg voor wat sigaretten of drank te halen enkel en alleen omdat ik gratis rijd.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2016, 22:23   #29
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Je kan je bedrijfswagen maximaal benutten als je hem gebruikt als taxi.
I.p.v. dat madam met haar auto naar haar werk rijdt... ze wegbrengen en afhalen met de bedrijfswagen.
I.p.v. de kinderen naar school te sturen met een duur abonnement, ze wegbrengen en gaan halen met de bedrijfswagen.

Kilometers afgelegd per dag, maal 2... maal 3... ??
het spoort kost 3 miljard voor 6 miljard personenkilometers. De auto kost 24miljard voor 90 miljard personenkilometers
De auto betaalt 12 miljard belastingen en krijgt 500miljoen wegenbouw, de spoorwegen betalen nietske belastingen en krijgt 700miljoen infrastructuur.

Je krijgt hier vier getalletjes, en je kunt daar volgens mij al 5 staalharde conclusies uit trekken
1° dat het spoor volledig verdrongen is door de auto
2° dat het spoor significant duurder werkt dan de auto
3° dat het spoor geen enkele bijdrage levert tot de mobiliteit, want 6% is nauwelijks significant te noemen
4° dat de mensen die op het spoor zitten er alleen maar op zitten omdat het gratis is
5° dat wanneer Belgie zou beslissen om het spoor te stoppen met subsidieren en de middelen van het spoor in het wegennetwerk stoppen dat er een significante duidelijk meer rendabel oplossing uit zou komen dan nu...
6° wanneer we zouden stoppen met spoor te subsidieren, zou Belgie 4 miljard meer in de staatskas hebben

volgens mij is het bewezen dat het overdreven investeren in nutteloze onrendabele spoorwegen ertoe leidt dat de filedruk inderdaad toeneemt
Die toename is rechtstreeks het gevolg van deze complete maatschappelijke inefficientie

Laatst gewijzigd door brother paul : 7 augustus 2016 om 22:32.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2016, 22:57   #30
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
..... 6° wanneer we zouden stoppen met spoor te subsidieren, zou Belgie 4 miljard meer in de staatskas hebben

volgens mij is het bewezen dat het overdreven investeren in nutteloze onrendabele spoorwegen ertoe leidt dat de filedruk inderdaad toeneemt
Die toename is rechtstreeks het gevolg van deze complete maatschappelijke inefficientie
Paul is dat met of zonder jaarlijks dopgeld en extra oprotpremies van 20.000 werknemers? LOL

Citaat:
http://www.demorgen.be/opinie/laat-d...gaan-b7555a43/

Laat de spoorwegen failliet gaan

Geert Noels is econoom bij vermogensbeheerder en financieel-economisch adviesbureau Econopolis.

28 mei 2016

De NMBS heeft inderdaad veel gelijkenissen met Sabena voor het faillissement: dysfunctioneel, duur, verlieslatend en gerund door de vakbonden, als je al van bestuur kon spreken. Sabena ging failliet en na enkele tussenstappen werd het Brussels Airlines.

Onze huidige luchtvaartmaatschappij is modern, vriendelijk en rendabel, alhoewel de aanslagen dit fragiele succes kunnen breken. Het personeel vecht voor zijn maatschappij, dat continu onder druk staat door de concurrentie. De Brussels Airlines medewerkers verdienen alle respect: ze vormen een team, gaan de extra mijl voor hun klanten en vechten voor hun maatschappij als het moeilijk is.

Als de NMBS haar 'Sabena' kan afwerpen en top worden door een faillissement, zoals Brussels Airlines, zou dat dus een goed scenario zijn. Want naast een te zware financiële last, kreunt de NMBS ook onder een foute attitude. De maatschappij staat niet ten dienste van de klanten, eerder omgekeerd. De monopoliepositie stelt haar in staat de klanten als wapen te gebruiken voor haar eigenbelang.

Treinen zonder bestuurder

De nieuwe spoorwegen mogen natuurlijk niet binnen de kortste keren hervallen in de oude ziektes. Daarom zullen drie zaken moeten gerespecteerd worden: beter bestuur, constructievere vakbonden en meer concurrentie. Ook daar kan Brussels Airlines als voorbeeld dienen voor de eerste elementen.

Het laatste, meer concurrentie, komt eraan: mobiliteit is aan het wijzigen. Zelfrijdende auto's, Uber en andere moderne mobiliteitsdiensten en -technologieën komen eraan. Als auto's zonder bestuurder kunnen rijden, kunnen treinen dat ook. Het gebeurt al in andere landen. De maatschappelijke kost van de huidige spoorwegen staat volledig los van de economische realiteit. Ofwel veranderen de spoorwegen mee, ofwel worden ze voorbijgestreefd door technologie die een nieuwe mobiliteit zal creëren.

Voor alle positieve medewerkers van de NMBS die ik ken, hoop ik dus op een kentering. Als dit door een faillissement kan gebeuren, is dat inderdaad een positief scenario.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 augustus 2016 om 23:10.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2016, 23:04   #31
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Paul is dat met of zonder jaarlijks dopgeld en extra oprotpremies van 20.000 werknemers? LOL
kijk een maatschappij is een geheel
als iedereen rendabel werkt doet profiteert iedereen daarvan
als één groep van 1 miljoen werknemers zit te eisen dat zij als luxepoezenbetaald worden om geld over de balk te gooien dan kun je beter die mensen iets anders doen , alhoewel inderdaad tijdelijk een inefficientie zal ontstaan omdat een pak van die mensen gaan stempelen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2016, 23:10   #32
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
kijk een maatschappij is een geheel
als iedereen rendabel werkt doet profiteert iedereen daarvan
als één groep van 1 miljoen werknemers zit te eisen dat zij als luxepoezenbetaald worden om geld over de balk te gooien dan kun je beter die mensen iets anders doen , alhoewel inderdaad tijdelijk een inefficientie zal ontstaan omdat een pak van die mensen gaan stempelen
Ik had net nog iets toegevoegd....
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2016, 12:53   #33
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Wanneer ik mijn "salariswagen" moet inleveren, zal het voor een goedkope occasie zijn. Een 1.8 of 2 liter diesel van een 6 jaar oud ofzo. Welke auto denk je dat voor het meeste vervuiling gaat zorgen?

Even beperkt mijn situatie schetsen. Ik heb opdrachten over heel de Benelux. Ik rijd +/- 60.000 km/jaar professioneel. Voor prive gebruik is dit maar een fractie. Ik gebruik de auto dan enkel om naar de winkel te rijden of naar mijn sportclub (beiden een enkele rit van +/- 20 km). Indien ik mijn "salariswagen" niet gebruik, gebruik ik die van m'n partner (ouder model, veel vervuiling).

Kun jij mij even uitleggen hoe ik minder km's ga maken zonder "salariswagen"?
Daar kan geen enkele statistiek tegenop. Men kijkt enkel naar cijfers en denkt dat men door te meten ALLES weet maar men kijkt nooit naar het beslissingsproces achter het gebruik van de auto voor beroepsmatige verplaatsingen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2016, 14:09   #34
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Een wagen waarmee 60k km per jaar professioneel wordt gereden is geen salariswagen, dat is een dienstwagen.

Een salariswagen is een firmawagen voor iemand die professioneel (woon-werk = prive) geen km's moet maken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2016, 20:16   #35
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een wagen waarmee 60k km per jaar professioneel wordt gereden is geen salariswagen, dat is een dienstwagen.

Een salariswagen is een firmawagen voor iemand die professioneel (woon-werk = prive) geen km's moet maken.
Dat onderscheid kennen ze niet.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2016, 07:05   #36
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ja,ik ,sympathiserend met zekere partij die nu op Vlaams én Belgisch niveau aan de knoppen zit, had toch een beetje meer doortastendheid verwacht wat die zgn bedrijfswagens betreft.

Argumentatie over fiscale druk etc zijn gewoon irrelevant,die "bedrijfswagens" zijn een perversiteit die ons allemaal teveel kost....En ik betwijfel al lang of ze "het bedrijfsleven" eigenlijk nog iets opbrengen.Argumenten dat ze methoden zijn om "goede krachten te belonen en te behouden" zijn bespottelijk.
Zelfs het kerkhof ligt vol met "onmisbaren"...
(en verloop van werkkrachten is GOED....maar dit terzijde)
De "vrijdaggroep" vat het mooi samen.

http://www.v-g-v.be/pak-het-fiscaal-...echo-11022015/
Er wordt 90miljard personenkilometers gereden 12miljard inkomsten voor de overheid en met 60miljoen budget voor snelwegen.
Er wordt 9miljard personenkilometers gereden met spoorwegen met 6miljard subsidies allerhande (infrax, gratis treinkaartenvoor ambtenaren) en 700miljoen onderhoudskosten voor die verouderde ijzerwinkel

Conclusie ?
- wat kost er geld
- wat leidt er tot files ?

wat denkje,

get your facts straigth
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2016, 07:07   #37
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een wagen waarmee 60k km per jaar professioneel wordt gereden is geen salariswagen, dat is een dienstwagen.

Een salariswagen is een firmawagen voor iemand die professioneel (woon-werk = prive) geen km's moet maken.
In elk geval op de gevallen na van bedrijven waar de echtgenoot een auto krijgt van de firma, ken ik kwasi geen salariswagens... maar enfin de ambtenaren die gratis op de salaristrein zitten gaan het ons uitleggen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2016, 16:39   #38
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
maar enfin de ambtenaren die gratis op de salaristrein zitten gaan het ons uitleggen
Salaristrein, dat zou toch eens in de krant moeten komen...
Zijn de kranten dan allemaal "links"?

ggl salariswagen: https://www.google.be/search?num=20&....0.pnbmrPAYPmk

salaristrein bestaat (nog) niet in ggl ?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 augustus 2016 om 16:46.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2016, 17:30   #39
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Altijd het groene aspect erbij betrekken. Hilarisch. Er is slechts 1 oplossing voor het CO2 probleem en dat is veel minder mensen op deze aardbol. Al de rest is uitstel van executie. Er zijn 14 bomen nodig om enkel het bestaan van een mens dagelijks te compenseren. Dan hebben we het nog niet over wat die eet, wat hij/zij gebruikt om zich te verwarmen, te kleden, te koken, ...

Er is 692.916 hectare bos in België. Stel dat er per hectare 400 bomen staan (20*20). Dan kunnen we 1.8kg per inwoner compenseren. De helft gaat er al af door te ademen.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2016, 17:49   #40
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Altijd het groene aspect erbij betrekken. Hilarisch. Er is slechts 1 oplossing voor het CO2 probleem en dat is veel minder mensen op deze aardbol. Al de rest is uitstel van executie. Er zijn 14 bomen nodig om enkel het bestaan van een mens dagelijks te compenseren. Dan hebben we het nog niet over wat die eet, wat hij/zij gebruikt om zich te verwarmen, te kleden, te koken, ...

Er is 692.916 hectare bos in België. Stel dat er per hectare 400 bomen staan (20*20). Dan kunnen we 1.8kg per inwoner compenseren. De helft gaat er al af door te ademen.
Wat een geluk dat Limburg nog in Vlaanderen ligt...

(en de Limburgers vergrijzen-sterven ook nog eens sneller dan andere provincies: http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...toenemen.dhtml )
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 augustus 2016 om 17:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be