Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Bekijk resultaten enquête: Mag men een valse flitspaal op privé terrein naast de openbare weg plaatsen.
1. Ja 10 76,92%
2. Neen 3 23,08%
Aantal stemmers: 13. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 februari 2017, 10:54   #21
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
'k Was vanmorgen, om 5 uur, nog maar pas de straat waar ik woon uit of er hing al eentje op een meter achter mij, terwijl ik toch de max. toegelaten snelheid van 70 reed. Heel irritant, ik ga dan 50 rijden...of nog minder, tot ze me uit pure frustratie voorbijsteken.
Op de 40 km die ik moet rijden om op mijn werk te raken valt iets vergelijkbaars me meerdere keer per traject voor, ook door vrachtwagens met aanhanger waar je maar 50 mag. Flitscamera's noch trajectcontrole gaat daar iets aan veranderen.
waardt gij die melker voor mij??
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 11:31   #22
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
waardt gij die melker voor mij??
Volgende keer trek ik mijn handrem aan.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 11:56   #23
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Wat ik dagdagelijks op de snelweg zie.... kleven aan +120km/uur, veel te snel, rechts inhalen, vrachtwagens die in de gietende regen elkaar proberen voorbij te raken....kortom, alles behalve veilig en verantwoord rijgedrag..
Dan doen ze constant, regen of geen regen. Twee rechtse baanvakken zijn het speelterrein van de vrachtwagens geworden. En richtingaanwijzers is op hun rijdende discobars vol lichtjes een optie. Als ik veel tijd heb -en dat heb ik meestal- dan rij ik tegen 89 km/uur op het rechtse baanvak. Een vrachtwagen die 90 km/uur kan wil mij dan voorbij gaan. En die erachter hangt en 91 km/uur kan zit zijn kas op te vreten. En ik kan het dan niet laten eens de eerste vrachtwagen naast mij hangt om de cruise control even aan te tikken en er zo 1, 2 - 3 km/uur bij te doen. Onlangs Vilvoorde - Mechelen Noord een ganse tijd eentje naast mij. En alle cowboys erachter maar hun kas opvreten Wat gaan ze doen? Ik doe niets verkeerd. Ik rij meer dan de minimum snelheid op een autosnelweg. Zij kloten constant de weggebruikers wel ik kloot vrolijk terug! Een totaal inhaalverbod voor vrachtwagens en de files zullen halveren en de verkeersveiligheid gaat er pakken op vooruit. Maar daar is politieke moed voor nodig. Flitsen is een beetje als een bange klojo zich in de kant verstoppen of een paal zetten = legale manier van mensen geld af te troggelen en te kloten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
'k Was vanmorgen, om 5 uur, nog maar pas de straat waar ik woon uit of er hing al eentje op een meter achter mij, terwijl ik toch de max. toegelaten snelheid van 70 reed. Heel irritant, ik ga dan 50 rijden...of nog minder, tot ze me uit pure frustratie voorbijsteken.
Op de 40 km die ik moet rijden om op mijn werk te raken valt iets vergelijkbaars me meerdere keer per traject voor, ook door vrachtwagens met aanhanger waar je maar 50 mag. Flitscamera's noch trajectcontrole gaat daar iets aan veranderen.
En als die dan voorbij willen steken? Even een heel klein beetje meer gas geven Zalig gewoon! En maar toeteren en met hun discobarlichtjes flikkeren. Maar uitstappen? Neen ze zitten veilig in hun klein-pietje-compensatie-camion
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 12:38   #24
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
t is toch simpel, als er geen aankondigingsbord staat dat er een flitspaal zit aan te komen, is het geen echte ...
Zijn alle echte dan wel geladen?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 12:45   #25
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Wat ik dagdagelijks op de snelweg zie.... kleven aan +120km/uur, veel te snel, rechts inhalen, vrachtwagens die in de gietende regen elkaar proberen voorbij te raken....kortom, alles behalve veilig en verantwoord rijgedrag.

Wacht even, het ging toch om de veiligheid in het verkeer en niet wat de boetes opbrengen om de Belgische Put tevergeefs te proberen dempen?
Wel, voor de verantwoordelijken die het nog niet (willen) weten, BEN W.!!! een flitspaal noch trajectcontrole gaat daar enig soelaas bieden.
Wat dan wel, een flik naast elke auto?
Snelheid is nu eenmaal gemakkelijk vast te stellen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 12:47   #26
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
'k Was vanmorgen, om 5 uur, nog maar pas de straat waar ik woon uit of er hing al eentje op een meter achter mij, terwijl ik toch de max. toegelaten snelheid van 70 reed. Heel irritant, ik ga dan 50 rijden...of nog minder, tot ze me uit pure frustratie voorbijsteken.
Op de 40 km die ik moet rijden om op mijn werk te raken valt iets vergelijkbaars me meerdere keer per traject voor, ook door vrachtwagens met aanhanger waar je maar 50 mag. Flitscamera's noch trajectcontrole gaat daar iets aan veranderen.
Juist, maar wel aan te hoge snelheid.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 06:50   #27
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Wat dan wel, een flik naast elke auto?
Snelheid is nu eenmaal gemakkelijk vast te stellen.
Zeker, maar behalve de excessen heeft dat weinig of geen invloed op de verkeersveiligheid.
Al de boetes van een paar km/uur te veel hebben, behalve voor het spijzen van de kassa, geen enkele zin. De toegelaten snelheid is in veel gevallen onaangepast aan de situatie.
Een voorbeeld:
In ons straatje van 1 auto breed mag je 70 per uur. Een paar tientallen meter verder, op een gewestweg, mag je 50 terwijl die baan 25 meter breed is. Welke van de twee is er dan veiliger?

Zijn er geen statistieken van de boetes en hun respectievelijke overschrijding van de toegelaten snelheid? 'k Durf te wedden dat de meeste boetes voor een paar km/uur zijn uitgeschreven. Die gaan het verkeer er niet veiliger op maken. Pluk liever "de gevaren op de weg" uit het verkeer, daar ga je meer doden mee vermijden.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 09:38   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
...
Verder over de topic : flitsen heeft voor de staat maar 1 doel : kassa kassa. En al de rest ik lullen en zeveren.
...
Eén simpele oplossing om te vermijden dat de staat je plundert in het verkeer:
investeer 5 minuutjes van je tijd per dag. Die vijf minuutjes die je verliest door trager en voorzichtiger te rijden.

Je kan daarbij nog een negatieve lotto vermijden: als je een ongevalletje waarbij de andere zelfs in fout is, hebt kunnen voorkomen, dan heb je nog veel meer tijd gewonnen, en veel meer miserie gespaard.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 09:44   #29
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zeker, maar behalve de excessen heeft dat weinig of geen invloed op de verkeersveiligheid.
Al de boetes van een paar km/uur te veel hebben, behalve voor het spijzen van de kassa, geen enkele zin. De toegelaten snelheid is in veel gevallen onaangepast aan de situatie.
Een voorbeeld:
In ons straatje van 1 auto breed mag je 70 per uur. Een paar tientallen meter verder, op een gewestweg, mag je 50 terwijl die baan 25 meter breed is. Welke van de twee is er dan veiliger?

Zijn er geen statistieken van de boetes en hun respectievelijke overschrijding van de toegelaten snelheid? 'k Durf te wedden dat de meeste boetes voor een paar km/uur zijn uitgeschreven. Die gaan het verkeer er niet veiliger op maken. Pluk liever "de gevaren op de weg" uit het verkeer, daar ga je meer doden mee vermijden.
Daar zit iets in.
Maar het is geen reden om niet meer te flitsen of af te doen als geldklopperij.
Waarom verwittegen ze u anders als ze een flitsmaraton houden?

Laatst gewijzigd door Bobke : 17 februari 2017 om 09:46.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 22:39   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zeker, maar behalve de excessen heeft dat weinig of geen invloed op de verkeersveiligheid.
Al de boetes van een paar km/uur te veel hebben, behalve voor het spijzen van de kassa, geen enkele zin. De toegelaten snelheid is in veel gevallen onaangepast aan de situatie.
Een voorbeeld:
In ons straatje van 1 auto breed mag je 70 per uur. Een paar tientallen meter verder, op een gewestweg, mag je 50 terwijl die baan 25 meter breed is. Welke van de twee is er dan veiliger?

Zijn er geen statistieken van de boetes en hun respectievelijke overschrijding van de toegelaten snelheid? 'k Durf te wedden dat de meeste boetes voor een paar km/uur zijn uitgeschreven. Die gaan het verkeer er niet veiliger op maken. Pluk liever "de gevaren op de weg" uit het verkeer, daar ga je meer doden mee vermijden.
Vertelt het niet eerder iets over het intelligentieniveau van menig automobilist? Ondanks aankondiging, ondanks verwittiging op radio en tv, ondanks persberichten... slagen er nog zovele automobilisten erin zich te laten flitsen tijdens bijvoorbeeld een flitsmarathon.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 23:25   #31
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vertelt het niet eerder iets over het intelligentieniveau van menig automobilist? Ondanks aankondiging, ondanks verwittiging op radio en tv, ondanks persberichten... slagen er nog zovele automobilisten erin zich te laten flitsen tijdens bijvoorbeeld een flitsmarathon.
Neen, het vertelt veel meer over de onaangepaste limieten. Je kan het trouwens onmogelijk bijhouden hoe snel je overal mag. We hebben dat vroeger eens nagekeken op het traject dat mijn vrouw dagelijks doet. Op 15 km naar haar werk veranderde de toegelaten snelheid ongeveer 20 keer. Soms kilometers dezelfde om vervolgens alle 200 meter te veranderen. Het lijkt me eerder de bedoeling het verkeer en mede-weggebruikers te observeren dan de teller van de wagen.
Je zou natuurlijk systematisch 30 kunnen rijden....
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 23:26   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Neen, het vertelt veel meer over de onaangepaste limieten. Je kan het trouwens onmogelijk bijhouden hoe snel je overal mag.
Jawel, dat goedkoop excuus kan niet langer ingeroepen worden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 23:27   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
We hebben dat vroeger eens nagekeken op het traject dat mijn vrouw dagelijks doet. Op 15 km naar haar werk veranderde de toegelaten snelheid ongeveer 20 keer.
Op welke weg zou dat dan wel het geval zijn? Ik geloof hier immers niets van.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 23:32   #34
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Op welke weg zou dat dan wel het geval zijn? Ik geloof hier immers niets van.
Vraag je nu naar mijn adres en dat van mijn vrouw haar werK? Geloof het dan niet hé makker. Met imaginaire vriendjes heb je geen probleem maar iemand op zijn woord geloven is wat anders blijkbaar.

Wel, probeer van net buiten Kerksken naar Hofstade te rijden en kijk eens hoeveel keer de limiet wijzigt. Alle mogelijkheden zijn aanwezig 30/50/70/90 en dat in een veelvoud aan wijzigingen.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 17 februari 2017 om 23:33.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 23:37   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Wel, probeer van net buiten Kerksken naar Hofstade te rijden en kijk eens hoeveel keer de limiet wijzigt. Alle mogelijkheden zijn aanwezig 30/50/70/90 en dat in een veelvoud aan wijzigingen.
Google laat me weten dat Hofstade - Kerksken (Haaltert) meer dan vijftig kilometer bedraagt. U had het over... vijftien km.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 23:51   #36
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Google laat me weten dat Hofstade - Kerksken (Haaltert) meer dan vijftig kilometer bedraagt. U had het over... vijftien km.
Hofstade bij Aalst natuurlijk.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 23:54   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Hofstade bij Aalst natuurlijk.
Rijdt uw vrouw graag door de binnenstad van Aalst?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2017, 18:42   #38
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Rijdt uw vrouw graag door de binnenstad van Aalst?
Probeer de ring rond Aalst maar eens....
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2017, 18:57   #39
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Eén simpele oplossing om te vermijden dat de staat je plundert in het verkeer:
investeer 5 minuutjes van je tijd per dag. Die vijf minuutjes die je verliest door trager en voorzichtiger te rijden.

Je kan daarbij nog een negatieve lotto vermijden: als je een ongevalletje waarbij de andere zelfs in fout is, hebt kunnen voorkomen, dan heb je nog veel meer tijd gewonnen, en veel meer miserie gespaard.

.
Daar zit iets in, echter ....


Vroeger mocht je overal 90 km/ u rijden.
Overal kwamen borden met een beperking tot 70 km / u.
Een wijze minister besloot dan dat 70 km / u in het vervolg de norm zou zijn. Dit zou zorgen voor een mooiere ruimtelijke ordening (veel lelijke platen weg).
Nu zijn er gemeentes die in de hele gemeente 50 km / u invoeren.
Zonhoven is hier een mooi voorbeeld van.

Wat is de volgende stap?
Overal 50 km / u? En dan platen zetten dat je maar 30 meer mag rijden?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2017, 18:59   #40
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Jawel, dat goedkoop excuus kan niet langer ingeroepen worden.
Toch wel, nu duiken meer en meer platen op van 50 km / u.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be