Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 januari 2005, 15:10   #41
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
't Is eerder het omgekeerde. Misschien een Van Dale op het verlanglijstje zetten voor uw komende verjaardag!
van dale is maar een woordenboek. ik vertrouw liever de wetenschap in deze. mss kan je dit eens lezen: http://users.fmg.uva.nl/jrath/ms/199...de%20witte.pdf. of moet heel die wetenschappelijke studie in de vuilbak omdat ze de definitie van van dale niet volgen?
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 15:12   #42
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ik denk dat het antwoord HIEROP ondertussen ook wel duidelijk is...

Had je iets anders verwacht, Inge?
nope. zou ik toch die screenshottruc moeten proberen?
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 15:14   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
van dale is maar een woordenboek. ik vertrouw liever de wetenschap in deze. mss kan je dit eens lezen: http://users.fmg.uva.nl/jrath/ms/199...de%20witte.pdf. of moet heel die wetenschappelijke studie in de vuilbak omdat ze de definitie van van dale niet volgen?
Dit lijkt me helemaal geen wetenschap te zijn. Alleen probeert men op een nogal krampachtige manier de betekenis van het woord "racisme" open te trekken tot zaken die we in onze taal met andere woorden aanduiden. Met een woord als "racisme" slaat men iemand gemakkelijker plat dan met de beschuldiging dat hij protectionistisch, nationalistisch of vanuit een superioriteitsgevoel denkt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 15:16   #44
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Alweer een schitterende tactische zet dus! En een groteske flater van het linkse Oxfam. Resultaat: een pak mensen vraagt hun geld terug en het Vlaams Belang staat in de belangstelling en krijgt de sympathie. Ik zeg het niet graag, maar: "Dank u wel, Oxfam!"
Tja, we zullen de laatste zijn om jullie te onderschatten. Ik stel alleen maar vast dat de progressieve Kerk in Vlaanderen reageert op het VB als een stel ratten op een schip die aan hun zinken is. Gelukkig hebben wij het zinkend schip op het juiste moment verlaten.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 15:17   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Tja, we zullen de laatste zijn om jullie te onderschatten. Ik stel alleen maar vast dat de progressieve Kerk in Vlaanderen reageert op het VB als een stel ratten op een schip die aan hun zinken is. Gelukkig hebben wij het zinkend schip op het juiste moment verlaten.
Met de progressieve en modernistische Kerk van Vlaanderen heb ik niets te maken. Wat mij betreft, mag dat schip zo vlug mogelijk zinken zelfs.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 15:41   #46
Towelie030981
Gouverneur
 
Towelie030981's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 november 2004
Berichten: 1.128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Indien men het geld niet wil van mijn partij (d.i. een deel van mijn ledenbijdrage alsook van mijn belastingen), moet men consequent zijn en ook het geld van de individuele VB'ers niet aanvaarden.

Oxfam heb ik nooit gesteund, wat evenwel niet wil zeggen dat ik mijn medemens in nood niet helpt, wel integendeel. Maar ik doe niet mee aan het linkse dwangspelletje. Nog steeds hebben we het volste recht ons eigen centjes te geven aan die projecten en organisaties die ons het beste toeschijnen. En eerlijk gezegd heb ik op dat vlak niet veel vertrouwen in Oxfam.
Consequent zijn heeft hier weinig mee te maken. Men aanvaardt geen steun van een partij die de vorige weken een hele polemiek heeft gemaakt rond dit thema. Een partij die waarschijnlijk ook niet wilde dat hun geld aangenomen werd. De kiezers die vonden dat hun partij hier in gelijk had zullen waarschijnlijk 12.12 ook niet gesteund hebben, maar er zullen er wel zijn die Oxfam Solidariteit vertrouwen en bijgevolg gesteund hebben. Waarom zou men dit geld dan niet mogen aanvaarden?
Towelie030981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 15:57   #47
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Dit lijkt me helemaal geen wetenschap te zijn. Alleen probeert men op een nogal krampachtige manier de betekenis van het woord "racisme" open te trekken tot zaken die we in onze taal met andere woorden aanduiden. Met een woord als "racisme" slaat men iemand gemakkelijker plat dan met de beschuldiging dat hij protectionistisch, nationalistisch of vanuit een superioriteitsgevoel denkt.
mja, een schoolmeester met de van dale in zijn hand zal het wel beter weten dan de mensen van de universiteit van amsterdam zeker.

soit, omdat de discussie hier over de wereldwinkel dient te gaan, zal ik hier wel een nieuwe thread over starten in 'maatschappelijke discussies'. in deze thread mag je eens reageren op post 31, want ik begin zo bijna te denken dat je zo 1 van die mensen bent die geen terechte kritiek op zijn partij kan aanvaarden.
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 16:00   #48
doornroosje
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Berichten: 2.578
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Tja, we zullen de laatste zijn om jullie te onderschatten. Ik stel alleen maar vast dat de progressieve Kerk in Vlaanderen reageert op het VB als een stel ratten op een schip die aan hun zinken is. Gelukkig hebben wij het zinkend schip op het juiste moment verlaten.
Ach, ik begrijp heel die polemiek niet hoor,geld is toch geld en als het helpt om anderen mee te steunen waarom doet men dan zo moeilijk.
Deze morgen in de zevende dag was er een reportage van Pere Gilbert,die een dorp steunde in Sri Lanka,een mooi initiatief,maar hij zei ook dat Belgie ook moet denken aan zijn eigen armen en zeker niet mag vergeten om hen ook te steunen.
Typerend voor die reportage was dat er effectief voor de Kerk een bedelaar stond,die men ook in beeld bracht.
Moet nu echt alles zo politiek gespeeld worden ,is er nu werkelijk niks meer waarover gesproken kan worden zonder alles zwart-wit of links-rechts te zien.
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 16:02   #49
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
in deze thread mag je eens reageren op post 31, want ik begin zo bijna te denken dat je zo 1 van die mensen bent die geen terechte kritiek op zijn partij kan aanvaarden.
Deze keer gaat het lukken! Ik voel het gewoon!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 16:03   #50
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Waar maken sommigen hier zich druk om? Het VB doet eerst alle moeite van de wereld om Oxfam door het slijk te sleuren en als Oxfam als reactie daarop uiteindelijk stelt geen geld van het VB te willen aannemen, schreeuwen ze ineens moord en brand.

Als bepaalde VB-ers als reactie daarop nu niet meer bij de Wereldwinkels willen kopen (deden ze dat voordien wel?) dan doen ze maar. Of het veel verschil gaat maken, betwijfel ik.

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 23 januari 2005 om 16:06.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 16:07   #51
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
De beweging achter de Wereldwinkels van Oxfam boycotten bewust producten uit Israel.

Aangezien ze ook geen steun willen van extreem-rechtse partijen, zou het dan ook niet logisch zijn dat 25% van Vlaanderen de Wereldwinkels en hun producten voortaan boycot?
Dat ze producten uit Pisraël boycotten is misschien nog het enige goede dat ze verrichten. Het voornaamste probleem met die wereldwinkel-maffia is dat ze schade toebrengen aan onze eigen Vlaamse en Europese landbouw door vuiligheid uit andere continenten hier te verspreiden.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 16:15   #52
Jampie
Minister
 
Geregistreerd: 25 oktober 2004
Berichten: 3.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
allez, dan zal ik dit hier ook maar eens posten.

http://forum.politics.be/showpost.p...0&postcount=179

hier vind je wat het VB over oxfam denkt. allemaal loze beweringen, die de reputatie van oxfam schaden. en door oxfam zo door het slijk te halen, zorgen ze er voor dat oxfam jaarlijks heel wat giften misloopt, waardoor ze minder mensen kunnen helpen. dat vind ik persoonlijk zum kotsen, maar dat vinden de forumblokkertjes allemaal maar normaal. dat een organisatie een eenmalige gift van een hypocriete partij die hen door het slijk haalt weigert, dat vinden ze dan wel hemeltergend. het VB speelt weer een vuil spelletje, en jullie belonen ze er nog voor ook.

btw, mss kan je voor de volledigheid maar eens uitleggen waarom ze israelische producten boycotten.
Omdat Israël geen ontwikkelingsland is waar boeren worden uitgebuit (behalve dan Palestijnse boeren). Je kan net zo goed zeggen dat Oxfam België boycot want er worden geen Belgische producten verkocht.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 16:16   #53
Jampie
Minister
 
Geregistreerd: 25 oktober 2004
Berichten: 3.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Wat is daar racistisch aan? Mag ik als Vlaming misschien niet meer kopen bij een andere Vlaming? Of mensen stimuleren bij ons eigen volk te kopen?
Oké Jan, vanaf nu koop ik enkel nog Vlaamse bananen.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 16:18   #54
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Dat ze producten uit Pisraël boycotten is misschien nog het enige goede dat ze verrichten. Het voornaamste probleem met die wereldwinkel-maffia is dat ze schade toebrengen aan onze eigen Vlaamse en Europese landbouw door vuiligheid uit andere continenten hier te verspreiden.
schandalig hé! het is een echte bedreiging voor de vlaamse cacao- koffie- en appelsienkwekers.
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 16:20   #55
Jampie
Minister
 
Geregistreerd: 25 oktober 2004
Berichten: 3.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Yep, daar kunnen je Opus-Dei-hersenspoelers nog wat slachtoffers maken onder een bevolking die niet beter weet...
Euh, misschien val ik uit de lucht, maar....... Is Jan lid van Opus Deï ? Zo ja, dan begrijp ik al beter waar hij zijn ideeën haalt (of beter, wie ze hem influistert).
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 16:21   #56
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Omdat Israël geen ontwikkelingsland is waar boeren worden uitgebuit (behalve dan Palestijnse boeren). Je kan net zo goed zeggen dat Oxfam België boycot want er worden geen Belgische producten verkocht.
feit is dat oxfam heeft opgeroepen tot een boycot van israelische producten. aanleiding hiervoor was de israelische politiek, met als druppel de bouw van een muur op palestijns grondgebied. hierover kan je uitleg vinden op de website van oxfam. ik ben het niet eens met die boycot, omdat ik het geen goed actiemiddel vind. maar de motivatie van oxfam kan ik wel begrijpen.
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 16:23   #57
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
schandalig hé! het is een echte bedreiging voor de vlaamse cacao- koffie- en appelsienkwekers.
Het gaat niet om de tropische gewassen.
Een voorbeeld: als Europeaan dienen we Europese wijnen te promoten en wijn uit Zuid-Amerika bijvoorbeeld niet toe te laten of zwaar te belasten. Enige uitzondering: Kaapse wijn, omdat de Afrikaners een verwant volk zijn. En dan nog, ik vind dat de Europese wijn nog steeds goekoper mag zijn.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 16:26   #58
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
schandalig hé! het is een echte bedreiging voor de vlaamse cacao- koffie- en appelsienkwekers.
Max havelaar is correct blablabla en de mensen die voor DE werken mogen ze kussen zeker
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 16:27   #59
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Dat ze producten uit Pisraël boycotten is misschien nog het enige goede dat ze verrichten. Het voornaamste probleem met die wereldwinkel-maffia is dat ze schade toebrengen aan onze eigen Vlaamse en Europese landbouw door vuiligheid uit andere continenten hier te verspreiden.
Ik denk niet echt dat Oxfam met de verkoop van producten uit andere continenten onze landbouw schade toebrengt. Ik kan mij niet voorstellen dat zaken zoals rijst, quinua of bvb koffieplanten in onze Vlaamse klei kunnen gedijen.

Ben jij trouwens niet van groen-rechts? Was het standpunt van groen-rechts niet dat je de kleine volkeren in andere continenten moet ondersteunen om ze een toekomst in eigen land te geven? Is dat niet exact wat Oxfam Wereldwinkels met zijn eerlijke prijzen politiek doet? Plus: Oxfam Wereldwinkels legt bij zijn partners veel nadruk op het belang van biologische landbouw. Dat zou een groene toch OK moeten vinden?

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 23 januari 2005 om 16:31.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 16:28   #60
fernand
Europees Commissaris
 
fernand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Locatie: ertvelde/evergem
Berichten: 7.551
Standaard

Mag ik even citeren uit de partnerwerking van Oxfam.

Oxfam Wereldwinkels had bij de start in 1971 niet de ambitie een handelsorganisatie te worden. Ze wilden een POLITIEKE BEWEGING zijn. Het verkopen van "eerlijke producten" was slechts een middel om te ijveren voor een meer eerlijke wereldhandel. einde citaat.

Dus ik zie niet in waarom het Vlaams Belang NIET zou mogen zeggen dat OXFAM een links gerichte politieke partij is.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be