Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 januari 2014, 07:54   #21
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Echter om jan met de pet 24/24 te kunnen opvolgen en al zijn verplaatsingen nauwkeurig in kaart te brengen is geen moeite te groot voor onze leiders.



"Ik kan me niet inbeelden dat er één politiezone is die in de meerjarenbegroting tot 2019 geen plaats vrijmaakt voor intelligente camera's. Iedereen zit klaar om er iets mee te doen. Over vijf jaar staan er in heel België", voorspelt Hellinckx. Daardoor zou van elk voertuig elke kilometer worden gevolgd in het hele land.

Enkele zones rusten hun grondgebied vandaag uit met camera's die aan automatische nummerplaatherkenning doen. "De meeste zones wachten nog op wetgeving om de camera's ook mobiel te mogen gebruiken", zegt Hellinckx. Sommige zones hebben een camera op een patrouillevoertuig gemonteerd, maar die mogen alleen vaststellingen doen als ze stilstaan.

Minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet heeft al een tijdje een wetsontwerp klaar dat die mobiele camera's uit de grijze zone moet halen. Haar kabinet geeft aan dat er wordt gezocht naar manieren om een zo omvattend mogelijk netwerk uit te bouwen. In de provincie Antwerpen komt er in eerste instantie een project dat de mobiele en vaste intelligente camera's aan elkaar koppelt. Dat zal in de eerste plaats voor verkeershandhaving dienen.


HLN - "Over 5 jaar gaan we alle auto's in ons land volgen"

Blijkbaar betekent de gewone man om een of andere reden een groter risico dan onze vrijheidsstrijders en al die illegalen.

De doorsnee 'vrijheidsstrijder' en 'illegaal' loopt nu eenmaal niet met een nummerplaat op zijn/haar lichaam rond.

Voor de 'gevestigde belangen' van het land volstaat het dat het 'onveiligheidsgevoel' bij "Jan met de Pet" niet verdwijnt, om "Jan met de Pet" zo goed als alles te laten slikken.

"Jan met de Pet" zal wellicht zélf smeken om nog méér surveillance.

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2014, 08:04   #22
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
De doorsnee 'vrijheidsstrijder' en 'illegaal' loopt nu eenmaal niet met een nummerplaat op zijn/haar lichaam rond.

Voor de 'gevestigde belangen' van het land volstaat het dat het 'onveiligheidsgevoel' bij "Jan met de Pet" niet verdwijnt, om "Jan met de Pet" zo goed als alles te laten slikken.

"Jan met de Pet" zal wellicht zélf smeken om nog méér surveillance.


Ik sluit mij aan bij Uw mening.

edit: Onze Syriestrijders zijn dan ook zonder enige twijfel een welkom godsgeschenk voor de 'gevestigde belangen' aka onze elite.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 14 januari 2014 om 08:09.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2014, 08:10   #23
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
ISIS, de AQ-groepering waar ook onze trotse jongens lid van zijn, mishandelt hun gevangen op zodanig gruwelijke wijze dat ze bidden om een bombardement van Syrische luchtmacht om zo uiteindelijk aan hun lijden te kunnen ontsnappen.
Moorden, langdurig martelen, vingernagels uittrekken etc.

Ex-ISIS detainees tell horror stories of captivity

Links:

http://www.youtube.com/watch?v=d5PCuaT-5ok

Milad Shehabi talks about his captivity

http://www.youtube.com/watch?v=aXy6iy4m0ig

Detainees after the ISIS prison was overrun
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2014, 08:52   #24
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Echter om jan met de pet 24/24 te kunnen opvolgen en al zijn verplaatsingen nauwkeurig in kaart te brengen is geen moeite te groot voor onze leiders.



"Ik kan me niet inbeelden dat er één politiezone is die in de meerjarenbegroting tot 2019 geen plaats vrijmaakt voor intelligente camera's. Iedereen zit klaar om er iets mee te doen. Over vijf jaar staan er in heel België", voorspelt Hellinckx. Daardoor zou van elk voertuig elke kilometer worden gevolgd in het hele land.

Enkele zones rusten hun grondgebied vandaag uit met camera's die aan automatische nummerplaatherkenning doen. "De meeste zones wachten nog op wetgeving om de camera's ook mobiel te mogen gebruiken", zegt Hellinckx. Sommige zones hebben een camera op een patrouillevoertuig gemonteerd, maar die mogen alleen vaststellingen doen als ze stilstaan.

Minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet heeft al een tijdje een wetsontwerp klaar dat die mobiele camera's uit de grijze zone moet halen. Haar kabinet geeft aan dat er wordt gezocht naar manieren om een zo omvattend mogelijk netwerk uit te bouwen. In de provincie Antwerpen komt er in eerste instantie een project dat de mobiele en vaste intelligente camera's aan elkaar koppelt. Dat zal in de eerste plaats voor verkeershandhaving dienen.


HLN - "Over 5 jaar gaan we alle auto's in ons land volgen"

Blijkbaar betekent de gewone man om een of andere reden een groter risico dan onze vrijheidsstrijders en al die illegalen.
Joëlle Milquet is enkel uit op geld binnen rijven, niet op veiligheid voor de burger.

Voer morgen de dienstplicht terug in en je hebt overmorgen geen enkele vrijheidstrijder meer.

En illegalen mag men in Belgie niet oppakken, dit is tegen het PS beleid.
Zelfs onze PS-premier heeft uitgeprocedeerden de raad gegeven om opnieuw hun dossier in te dienen, zodat ze niet kunnen uitgewezen worden.

En eigenlijk zouden er veel meer vrijheidstrijders van ISIS moeten sneuvelen en hun overlijden zou nog beter in de verf moeten gezet worden, liefst met de foto's van hoe hun lichaam er na de aanvallen is toegetakelt.
Er zouden zelfs life beelden bij moeten gegeven worden, zodat deze dwazen met eigen ogen kunnen zien hoe gruwelijk hun vrienden lijden tijdens hun doodstrijd.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2014, 11:15   #25
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
...

edit: Onze Syriestrijders zijn dan ook zonder enige twijfel een welkom godsgeschenk voor de 'gevestigde belangen' aka onze elite.
Ik vrees dat u gelijk hebt.

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2014, 11:50   #26
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Joëlle Milquet is enkel uit op geld binnen rijven, niet op veiligheid voor de burger.

Voer morgen de dienstplicht terug in en je hebt overmorgen geen enkele vrijheidstrijder meer.

En illegalen mag men in Belgie niet oppakken, dit is tegen het PS beleid.
Zelfs onze PS-premier heeft uitgeprocedeerden de raad gegeven om opnieuw hun dossier in te dienen, zodat ze niet kunnen uitgewezen worden.

En eigenlijk zouden er veel meer vrijheidstrijders van ISIS moeten sneuvelen en hun overlijden zou nog beter in de verf moeten gezet worden, liefst met de foto's van hoe hun lichaam er na de aanvallen is toegetakelt.
Er zouden zelfs life beelden bij moeten gegeven worden, zodat deze dwazen met eigen ogen kunnen zien hoe gruwelijk hun vrienden lijden tijdens hun doodstrijd.
Herinnert U zich Uw draad?

Automatisch noodoproepsysteem in wagens verplicht vanaf 2015

Natuurlijk gaat het ook over geld, maar er bestaan duidelijk ook andere (belangrijkere) impletatieredenen, kortweg big brotherpraktijken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2015, 16:51   #27
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Foutje
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 25 augustus 2015 om 16:53.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 18:57   #28
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard Turkije en Erdogan noemen Demir Zuhal een PKK-terroriste, BZ onderneemt niets

Zowel in Turkije als in België kreeg Demir negatieve reacties, ze werd zelfs bedreigd. "Ik vind het choquerend in welk spel ik ben terechtgekomen", zei ze op Radio 1. "Als ik door de media naar mijn mening gevraagd word over Turkije of de Koerdische zaak, dan zal ik áltijd op mijn woorden letten. (...) Als je dan ziet wat een van de grootste Turkse zenders van dat interview maakt - dat ik zogezegd de PKK-terreur verheerlijk - dan val je van je stoel."

Niet laten afschrikken
Demir laat zich evenwel niet afschrikken. "Dat is niet gezond voor de democratie. Ik ben altijd voorzichtig geweest, en ik zal ook in de toekomst op dezelfde manier mijn stem laten horen over de Turkse en Koerdische zaak", aldus Demir op Radio 1. Ze nam intussen al contact op met de Turkse zender, om een recht op wederwoord te vragen. "Ik verwacht er niet veel van, maar ik vind het belangrijk om de puntjes op de i te zetten", besluit ze.

Kamervoorzitter Siegfried Bracke noemde het voorval op Facebook "stuitend en gevaarlijk". Hij zal de zaak aankaarten bij de ambassadeur van Turkije. Belga kon Bracke en zijn woordvoerster niet bereiken voor meer commentaar. Buitenlandse Zaken zei dat het geen initiatief neemt.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...tgekomen.dhtml


Ben helemaal geen fan van Siegfried, maar in dit geval, Go Bracke!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 19:03   #29
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.992
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Zowel in Turkije als in België kreeg Demir negatieve reacties, ze werd zelfs bedreigd. "Ik vind het choquerend in welk spel ik ben terechtgekomen", zei ze op Radio 1. "Als ik door de media naar mijn mening gevraagd word over Turkije of de Koerdische zaak, dan zal ik áltijd op mijn woorden letten. (...) Als je dan ziet wat een van de grootste Turkse zenders van dat interview maakt - dat ik zogezegd de PKK-terreur verheerlijk - dan val je van je stoel."

Niet laten afschrikken
Demir laat zich evenwel niet afschrikken. "Dat is niet gezond voor de democratie. Ik ben altijd voorzichtig geweest, en ik zal ook in de toekomst op dezelfde manier mijn stem laten horen over de Turkse en Koerdische zaak", aldus Demir op Radio 1. Ze nam intussen al contact op met de Turkse zender, om een recht op wederwoord te vragen. "Ik verwacht er niet veel van, maar ik vind het belangrijk om de puntjes op de i te zetten", besluit ze.

Kamervoorzitter Siegfried Bracke noemde het voorval op Facebook "stuitend en gevaarlijk". Hij zal de zaak aankaarten bij de ambassadeur van Turkije. Belga kon Bracke en zijn woordvoerster niet bereiken voor meer commentaar. Buitenlandse Zaken zei dat het geen initiatief neemt.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...tgekomen.dhtml


Ben helemaal geen fan van Siegfried, maar in dit geval, Go Bracke!
Een drie maanden oud artikel in een drie jaar oude draad!
Slaat de verveling toe?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 19:09   #30
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Een drie maanden oud artikel in een drie jaar oude draad!
Slaat de verveling toe?
Helemaal niet. Het blijft uiterst aktueel...

Want volgende krijgt men wanneer binnenlands en buitenlands beleid niet op één lijn zitten.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...-Erdogan.dhtml


We kunnen wel stellen de de 'missie' van Bracke niet erg succesvol was. Dat klopt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 19:10   #31
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard Turkije probeert heibel in België te veroorzaken



BZ heeft dus gedurende meer dan 3 maand niets ondernomen, ondanks de (meerdere) pogingen van Turkije hier de boel op stelten te zetten en zelfs de Turkse minister van BZ bedreigingen uit.

Sitting lame ducks.


Zo, @reservespeler. Ik ben opnieuw weg, wegens tijdsgebrek (denk ook aan de 'sporadische' timeouts). Tot later!

zb
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 20 maart 2017 om 19:23.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2017, 07:01   #32
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

In Hamburg en elders, redelijk warm nu

https://apnews.com/eaa310ccb6e04e0580759d4ce36e778b

https://www.youtube.com/watch?v=4IBOOMmTNw0

Benieuwd wat onze dronken Juncker weer zal verzetten, dit is definitief LOL.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 9 juli 2017 om 07:02.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2017, 08:26   #33
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
De doorsnee 'vrijheidsstrijder' en 'illegaal' loopt nu eenmaal niet met een nummerplaat op zijn/haar lichaam rond.

Voor de 'gevestigde belangen' van het land volstaat het dat het 'onveiligheidsgevoel' bij "Jan met de Pet" niet verdwijnt, om "Jan met de Pet" zo goed als alles te laten slikken.

"Jan met de Pet" zal wellicht zélf smeken om nog méér surveillance.

Toch leuk, zaai angst en mensen vragen zelf om opgesloten te worden.

De meesten beseffen zelfs niet, dat de implementatie van alle zogenoemde veiligheid snufjes niet worden ingevoerd om je veiligheid te garanderen, maar om de staatskas te spekken en je volledig monddood te maken.

Stilaan kan je beginnen spreken over de gevangenen van het "het vrije weten".
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2018, 04:55   #34
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Tot zover:

De winnende keuze met 66.69%:


Ik zal een beredeneerd antwoord formuleren.
fcal, Infowarrior, kelt, LiberaalNL, Nr.10, ViveLaBelgique

Ik zeg eerder ja, en keihard 'doorgaan'. EU uber allez-

Bijten en doorgaan.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 12 mei 2018 om 04:57.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2018, 00:24   #35
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Tot zover:
De winnende keuze met 66.69%:

Ik zal een beredeneerd antwoord formuleren.
fcal, Infowarrior, kelt, LiberaalNL, Nr.10, ViveLaBelgique
Ik zeg eerder ja, en keihard 'doorgaan'. EU uber allez-
Bijten en doorgaan.
Ik zie daar plots mijn naam staan als 67% aanhanger van, ik weet niet wat. Er staan ook veel anderen vermeld. En finaal zou het gaan om de "EU über alles" of zoiets. Daar hoor ik niet bij. De EU een soort mega-Zwitserse confederatie met strikte verantwoordelijkheden voor de deelnemende staten is voor mij OK. De huidige ondoorzichtige transfer-unie lijkt me op vele gronden nefast en ondemocratisch.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2018, 07:37   #36
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Enige quotes genomen uit uiterst relevante topics:



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Zonder woorden.







Filip Dewinter: 'Assad is bondgenoot tegen extremisme'

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150324_01596517

Reisverslag Syrie FDW
http://www.filipdewinter.be/syrie-de...et-christendom

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
@zonbron heeft dat zelfs voor 2013 reeds aan de kaak gesteld, maar geen punt. Wat baat bril...

Wat mss wel interessant is; het terugkijken naar het posten van die informatie en wie/welke groepen daar ozo veel kritiek op had en de oorlog in Syrie steunden.

Juiste. Die belangengroep is nu reeds even verdwenen, alhoewel sommigen blijkbaar gereincarneerd zijn in robots & spinnen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131129_00862718



Dit zeg ik al langer, ook op dit forum.
Ik baseer me dan enkel op hetgeen ik lees in de gazetten over oud gedienden van diverse oorlogen die Amerika leverde over de hele wereld.
Van zoiets komt ge zot terug, en een gedeelte van die zotten zijn gewelddadig in de zin van aanslagen plegen edm.

En dan zijn "ze" verwonderd dat de Vlamingen meer dan achterdochtig staan tegenover Islam en consoorten.

.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Hoe het Belgisch binnenlands en buitenlands beleid op één lijn brengen?


Terroristen in België, vrijheidsstrijders in Syrië, hoe valt dat te rijmen?


Een simpele vraagstelling n.a.v. volgende recente informatie:

...



>>>>>>>>>>>>>>



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Grote opwinding in het parlement. Regeringspartij CDA was alvast de handjes in onschuld en trekt de wenkbrauwen op. De kamer was gedeeltelijk op de hoogte, want ze wist dat gematigde rebellen, pardon oppositie !?, werd gesteund. Nu blijkt dat de nederlandse Staat zich schuldig maakte aan een strafbaar feit en dat het daarvoor een organisatie had gesticht die via Turkije goederen aan de rebellen leverde, het NLA (Non Lethal Assistance). Nieuwsuur en Trouw deden maandeling onderzoek en spraken telefonisch honderden rebellen en een aantal commandanten. Het OM beschouwt terecht alle hulp aan rebellen om de regring ten val te brengen als terrorisme en strafbare misdaden. Nu blijkt dat elke rebellengroep die zich democratisch gezind noemde in aanmerking kwam voor steun via het NLA. Of Nederlandse pick-uptrucs zijn gebruikt om er machinegeweren op te monteren is nog niet bekend. Wel is bekend dat enkele groeperingen due nederlandse goederen ontvingen oorlogsmisdaden begingen. De communicatiemiddelen werden in elk geval gebruikt in de gewapebde strijd.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/224...-in-syrie.html


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
iedereen buitelt weer mooi over elkaar heen van al dan niet geveinsde verontwaardiging. Het is natuurlijk een ding om een organisatie te steunen, maar dat staat los van de vraag dat die daar illegale activiteiten mee onderneemt. Daar zijn uitsluitend zij zelf verantwoordelijk voor. Dat is in een situatie als Syrie natuurlijk wel lastig te controleren. Ik vraag me zelfs af of je dat moet willen, maar goed.

de echte vraag is volgens mij waarom 'we' uberhaupt iets of iemand steunen in Syrie. Het is toch wel vrij duidelijk dat niets of niemand daar onze normen en waarden deelt. Waar bemoeien we ons mee? Als je dan geld geeft om een ontwikkeling te beïnvloeden, dan moet je ook accepteren dat die mensen geen geen lidmaatschap hebben bij Scouting Nederland.

Missie mislukt, inpakken en wegwezen. Dat achterom kijken slaat nergens om, daar win je geen oorlogen mee. (wel met een echte evaluatie, niet met een schijnheilig gehuil)

Als je wel min of meer tegen onze eigen normen en waarden geld wilt verspillen in een zandbak, investeer dan in je eigen krijgsmacht en stuur die.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
En wat als zou blijken dat 'ze goed genoeg wisten' hoe de zaken écht in elkaar zaten, iets wat zelfs op dit forum al enkele jaartjes kon aangetoond worden ?
Zouden deze heren de dans op het oorlogstribunaal dan nog kunnen ontspringen, wegens aangetoonde medeplichtigheid aan massamoord ?

....


????


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Het zou zo maar kunnen. En dan herken ik daarin de VVD houding van Mark Rutte. Dan heb ik mij in hem vergist. De man heeft wel degelijk ideeën, maar het zijn helaas waanideeën. En hij wordt al met de vinger nagewezen door Carla del Ponte, voormalig hoofdaanklager van het Joegoslaviëtribunaal en tot vorig jaar lid van de VN-onderzoekscommissie voor Syrië. Zij is "geschokt" dat Nederland steun leverde aan strijdgroepen ... "Wij schreven al vanaf 2013 in onze rapporten dat álle strijdgroepen in het Syrische conflict zich schuldig maakten aan oorlogsmisdaden... Nederland had toch kunnen volstaan met het sturen van humanitaire hulp via de Verenigde Naties? ... de Nederlandse ambassadeur Karel van Oosterom ...wist precies wat er in onze rapporten stond (de sultan Murad Brigade wordt expliciet genoemd)".
(Del Ponte) Andere EU-landen besloten die steun juist niet te verstrekken, waaronder Oostenrijk. De toenmalige Oostenrijkse minister van Buitenlandse Zaken Michael Spindelegger sprak zijn veto uit toen Frankrijk en Groot-Brittannië vanuit EU-verband wapens en logistiek materieel aan de Syrische gewapende oppositie wilden leveren. https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/225...tie-syrie.html
Dat laatste wijst overduidelijk Franjrijk en Groot-Brittanië aan als instigators voor de Nederlandse steun aan de rebellen. Toen de EU weigerde om gezamenlijk steun te verlenen aan de Syrische rebellen hebben Frankrijk en Groot-Brittannië zeer waarschijnlijk enkele andere EU-lidstaten bereid gevonden om gecoördineerd steun te verlenen aan verschillende strijdgroepen. Het kan zijn dat Nederland niet zelf de strijdgroepen selecteerde waaraan het goederen en geld stuurde. Wat zich aftekent is dat Nederland pick-uptrucks leverde en dat Frankrijk machinegeweren leverde die er op gemonteerd werden.
'(Del Ponte) .. pleit voor een internationaal tribunaal dat oorlogsmisdaden in Syrië onderzoekt en daarbij ook de inmenging van landen als Nederland onder de loep nemen.' (NOS)

Op één lijn.


.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 16 september 2018 om 07:49.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2018, 07:59   #37
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Relevant:


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
In de kamer wordt de nefaste invloed van Saoedie-Arabië besproken.

Nu breken met SA?

https://forum.politics.be/showthread.php?t=226130



Extra (NEW 2018 september):


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zeven licenties voor wapenexport naar Saudi-Arabië ingetrokken





Stof om over na te denken of liever van niet?


Ja!


Mvg,

zb
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be