Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 juni 2009, 19:00   #81
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

trouwens in vietnam werd wel wat zwaarder spul genomen dan joints ze jozef.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2009, 12:30   #82
Hans Jozef
Burger
 
Hans Jozef's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2009
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
De eerste landen die cannabis verboden hadden een zwarte meerderheid en werden bestuurd door de blanke minderheid.
Zuid-Afrika in 1911 en Jamaica, toen een britse kolonie, in 1913.
Engeland en Nieuw-Zeeland plaatsten cannabis in de jaren twintig op de lijst van verboden middelen.
In de VS begon het verbod in het zuiden en zuidwesten, daar waar zwarten en Mexicaanse immigranten cannabis rookten. El Paso, bij de Mexicaanse grens, verbood het in 1914, gevolgd door California in 1915, Texas in 1919 en Louisiana in 1924.
uit "het cannabiskompas" door Steven Wishnia
De campagne tegen cannabis werd verhevigd vanaf de jaren 30. In 1936 verklaarden 18 staten cannabis onwettig.
Er is een groot verschil tussen een legislatieve wijziging en de realiteit.
Een normatieve bron schetst niet altijd hoe het daadwerkelijk is.
Zo kan iets verboden zijn, maar een dode letter blijken. Snap je?
De echte 'war on drugs' begon pas serieus in de jaren 70 onder Nixon.

Ik raad ook de documentaire 'Illegal drugs and how they got that way'' aan.
http://www.youtube.com/watch?v=-Yqyx0pCIHA
Hans Jozef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2009, 13:42   #83
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Jozef Bekijk bericht
Er is een groot verschil tussen een legislatieve wijziging en de realiteit.
Een normatieve bron schetst niet altijd hoe het daadwerkelijk is.
Zo kan iets verboden zijn, maar een dode letter blijken. Snap je?
De echte 'war on drugs' begon pas serieus in de jaren 70 onder Nixon.

Ik raad ook de documentaire 'Illegal drugs and how they got that way'' aan.
http://www.youtube.com/watch?v=-Yqyx0pCIHA
Beweer je dat er eerst een wettelijk verbod was en pas tientallen jaren later een "war on drugs"?

De term "war on drugs" werd inderdaad voor het eerst door Nixon gebruikt, maar de campagne startte toch al veel vroeger.

De campagne van Nixon was een tegenreactie op de gestegen roep naar legalisering vanwege het groeiend aantal gebruikers (inclusief de eerbare middenklasse)
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2009, 01:24   #84
Hans Jozef
Burger
 
Hans Jozef's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2009
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Beweer je dat er eerst een wettelijk verbod was en pas tientallen jaren later een "war on drugs"?

De term "war on drugs" werd inderdaad voor het eerst door Nixon gebruikt, maar de campagne startte toch al veel vroeger.

De campagne van Nixon was een tegenreactie op de gestegen roep naar legalisering vanwege het groeiend aantal gebruikers (inclusief de eerbare middenklasse)
Jaja, natuurlijk.
Maar om het met een voorbeeld te stellen.
Het is nu al een tweetal jaar geloof ik, of mss zelfs meer, verboden om in gebouwen/lokalen van een jeugdbeweging te roken. Tot twee minuten voor de leden komen werkt schoorsteen Hans Jozef in het scoutsgebouw op volle toeren om dan voor 3 uur lang op non actief te staan tot de leden weer naar huis gaan. Overheid heeft wettelijk verbod ingesteld en meerdere ontradingscampagnes gevoerd. De echte harde aanpak/controle of die wet wel is nageleefd is nog onbestaande. Nog nooit van iemand gehoord die vertelde over een controle of boete.

Zo begon de echte controle op de naleving van de wet met de stichting van de DEA.

Laatst gewijzigd door Hans Jozef : 9 juni 2009 om 01:25.
Hans Jozef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 20:09   #85
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Jozef Bekijk bericht
Jaja, natuurlijk.
Maar om het met een voorbeeld te stellen.
Het is nu al een tweetal jaar geloof ik, of mss zelfs meer, verboden om in gebouwen/lokalen van een jeugdbeweging te roken. Tot twee minuten voor de leden komen werkt schoorsteen Hans Jozef in het scoutsgebouw op volle toeren om dan voor 3 uur lang op non actief te staan tot de leden weer naar huis gaan. Overheid heeft wettelijk verbod ingesteld en meerdere ontradingscampagnes gevoerd. De echte harde aanpak/controle of die wet wel is nageleefd is nog onbestaande. Nog nooit van iemand gehoord die vertelde over een controle of boete.

Zo begon de echte controle op de naleving van de wet met de stichting van de DEA.
Harry Anslinger, Commissioner of the U.S. Bureau of Narcotics, heeft nochtans ook goed zijn best gedaan.
http://www.heartbone.com/no_thugs/hja.htm

Het is correct dat Nixon er nog wat extra leven in blies. Niet zozeer omdat zijn soldaten niet goed genoeg vochten onder invloed van cannabis.
Nixon werd president in 1969. Je kent de tijdsgeest wel, een "botsing van culturen". Hasj was een gemakkelijk doelwit, in een poging om iedereen weer in het gareel te laten lopen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 20:15   #86
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Jozef Bekijk bericht
Zo begon de echte controle op de naleving van de wet met de stichting van de DEA.
DEA= Geldopslorpende machine die erop gericht is de kleine gebruiker te pesten. Heeft geen enkele invloed op de Mexicaanse drugskartels die ze zelf hebben meegecreeërd door hun starre houding tegenover canabis en ander zwaarder spul.
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 12:03   #87
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
trouwens in vietnam werd wel wat zwaarder spul genomen dan joints ze jozef.
Dat maakt geen kak uit.
Om te beginnen ben ik ervan overtuigd dat de effecten van cannabis zwaar onderschat worden door de gebruikers. Ik ben zelf wat vertrouwd met psychedelische middelen en ik kan u verzekeren dat ik nooit nog in mijn leven zo'n heavy spacecake achterover sla dan "die keer in Amsterdam". Veel psychotischer dan LSD, als ge 't mij vraagt (in hogere dosissen toch).

En verder, of het nu zwaar spul is of niet: als ge met wapens of anders gevaarlijke machines (tanks, F16's?, b.v.?) moet omgaan dan moet ge gewoon nuchter zijn. It comes with the job. Aan de andere kant, in oorlogstijd werden soldaten (door het leger!) massaal gedrogeerd met amphetamines, wat bij teveel gebruik ook psychotische reacties kan uitlokken ("amphetamine psychosis").
Wat een soldaat daarentegen doet als hij formeel verlof heeft, is zijn zaak en daar zou geen gedoe over gemaakt moeten worden.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 12:22   #88
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Dat maakt geen kak uit.
Om te beginnen ben ik ervan overtuigd dat de effecten van cannabis zwaar onderschat worden door de gebruikers. Ik ben zelf wat vertrouwd met psychedelische middelen en ik kan u verzekeren dat ik nooit nog in mijn leven zo'n heavy spacecake achterover sla dan "die keer in Amsterdam". Veel psychotischer dan LSD, als ge 't mij vraagt (in hogere dosissen toch).
Nog nooit meegemaakt met spacecake, maar dat heb ik nog gehoord van mensen. Vreemde zaak. Bemerk wel dat spacecake een veel hogere dosis THC kan bevatten dan een joint.
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 14:58   #89
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Nog nooit meegemaakt met spacecake, maar dat heb ik nog gehoord van mensen. Vreemde zaak. Bemerk wel dat spacecake een veel hogere dosis THC kan bevatten dan een joint.
IDD, en concentratie/hoeveelheid ingenomen actieve bestanddelen kan een groot verschil geven.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 20:13   #90
captain jack
Gouverneur
 
captain jack's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2008
Berichten: 1.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Nog nooit meegemaakt met spacecake, maar dat heb ik nog gehoord van mensen. Vreemde zaak. Bemerk wel dat spacecake een veel hogere dosis THC kan bevatten dan een joint.
Het gebeurt heel af en toe. LSD vergelijking vind ik wel verregaand, maar iedereen reageert anders natuurlijk.
captain jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 20:23   #91
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Nog nooit meegemaakt met spacecake, maar dat heb ik nog gehoord van mensen. Vreemde zaak. Bemerk wel dat spacecake een veel hogere dosis THC kan bevatten dan een joint.
De lever zet THC om in een meer psychoactieve stof bij oraal innemen. Daarom die gevolgen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 15:41   #92
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
De lever zet THC om in een meer psychoactieve stof bij oraal innemen. Daarom die gevolgen.
Een iets minder psychoactieve stof, maar kom, het telt bij in het totaaleffect.

De vergelijking me LSD zou ik eigenlijk niet mogen maken omdat ik strikt gezien nog geen LSD genomen heb, alleen gelijkaardige stoffen die dezelfde receptoren in de hersenen targetten (vooral 5HT₂). En daar heb ik zelfs met hoge dosissen nooit zo'n verregaande hallucinaties mee ervaren, omdat je altijd nog wel weet dat je onder invloed bent en dat wat je ziet, niet echt is (of je beseft het heel snel). Bij mijn cannabisverhaal zat ik plots in een ketting van levensechte situaties en ik kon niet meer zeggen of ze echt waren of niet. Op een gegeven ogenblik vond ik het wel vreemd hoe ik zo snel van het bed naar de badkamer kon gaan. Na consultatie bij mijn vrienden (we lagen op bed in een hotel, te kijken naar de Teletubbies), bleek dat maar één realiteit echt was, maar zelfs daar was ik niet meer zeker van dus sloeg ik in paniek.
Ik heb ook min of meer anders gereageerd dan mijn 2 andere vrienden. Normaal gezien krijg je een reuzenhonger, maar ik kon niks door mijn keel krijgen en het smaakte bovendien niet (en nog van die dingen).

Nuja, het is nog wel goedgekomen

Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 15 juni 2009 om 15:41.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 15:51   #93
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Een iets minder psychoactieve stof, maar kom, het telt bij in het totaaleffect.

De vergelijking me LSD zou ik eigenlijk niet mogen maken omdat ik strikt gezien nog geen LSD genomen heb, alleen gelijkaardige stoffen die dezelfde receptoren in de hersenen targetten (vooral 5HT₂). En daar heb ik zelfs met hoge dosissen nooit zo'n verregaande hallucinaties mee ervaren, omdat je altijd nog wel weet dat je onder invloed bent en dat wat je ziet, niet echt is (of je beseft het heel snel). Bij mijn cannabisverhaal zat ik plots in een ketting van levensechte situaties en ik kon niet meer zeggen of ze echt waren of niet. Op een gegeven ogenblik vond ik het wel vreemd hoe ik zo snel van het bed naar de badkamer kon gaan. Na consultatie bij mijn vrienden (we lagen op bed in een hotel, te kijken naar de Teletubbies), bleek dat maar één realiteit echt was, maar zelfs daar was ik niet meer zeker van dus sloeg ik in paniek.
Ik heb ook min of meer anders gereageerd dan mijn 2 andere vrienden. Normaal gezien krijg je een reuzenhonger, maar ik kon niks door mijn keel krijgen en het smaakte bovendien niet (en nog van die dingen).

Nuja, het is nog wel goedgekomen
Iets minder? Serieus?

Dan kloppen mijn bronnen niet.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 10:20   #94
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

"VS: Californië
Een wetsvoorstel in Californië om cannabis te reguleren en er belasting op te heffen zoals dit met alcohol gebeurt, zou volgens een officiële analyse die op 15 juli door de belastingsdienst gepubliceerd werd, circa 1,4 miljard dollar (ongeveer een miljard EURo) opbrengen aan staatsinkomsten. Het wetsvoorstel, in februari ingediend door Tom Ammiano, lid van het Huis van afgevaardigden van de staat, zou aan volwassenen vanaf 21 jaar legaal bezit, kweek en verkoop van cannabis toestaan. Ammiano heeft het voorstel ingediend met de argumentatie dat het de budgettaire problemen van de staat kan helpen overwinnen. (Bron: Associated Press van 15 juli 2009)"
bron "IACM, www.cannabis-med.org".
http://www.cannabis-med.org/dutch/bu...l.php?id=238#1
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 10:35   #95
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

en de growers dan? Hoe gaan ze die belasten?
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 15:56   #96
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
en de growers dan? Hoe gaan ze die belasten?
Volgens de San Fransisco Chronicle niet.
50 dollar per 28,35 gram in de kleinhandel.

"It also has the backing of Betty Yee, who chairs the state Board of Equalization, which collects taxes in California. An analysis by the agency concluded the state would collect $1.3 billion a year from tax revenues and a $50-an-ounce levy on retail sales if marijuana were legal."

http://www.sfgate.com/cgi-bin/articl...politics&tsp=1
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 16:23   #97
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Amai en den dollar sta nog redelijk laag.
Goedkope wiet.
En wie gaat dat kweken? Cali ofwa?

Maar stel u voor ge zijt slecht te been en kunt uwe wiet niet gaan halen maar wel onderhouden? Hoe gaan ze dat dan aanpakken?
__________________
Onder invloed van de duivel.

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 7 augustus 2009 om 16:24.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 16:36   #98
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Amai en den dollar sta nog redelijk laag.
Goedkope wiet.
En wie gaat dat kweken? Cali ofwa?

Maar stel u voor ge zijt slecht te been en kunt uwe wiet niet gaan halen maar wel onderhouden? Hoe gaan ze dat dan aanpakken?
Die 50 dollar zijn de taksen die ze willen heffen.
Men denkt wel dat de prijs van de legale wiet met 50% zal zakken.

Wie het zal kweken? De landbouwers waarschijnlijk. Wie kweekt er tabak en andere gewassen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 17:01   #99
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Dat is wel een rare wenteling in het gebeuren daar in de states.
Maar als ik dus 50 dollar moet betalen voor 25g wiet, zelfkweek.
En ik oogst daar efkes nen jaarvoorraad ... Dat gaat mij een flinke duit kosten.
Ik denk gewoon dat ge voorzichtig moet omgaan met een regularisering of legalisering of gedoogbeleid. Hoe al die kak ook mag noemen.

Dat zou het u toch gemakkelijker maken? Waarom anders het pleidooi.
Wat als da nu eens niet in het beeld van de maatschappij moet komen, en enkel bij overlast vereenvoudigd pv opmaken ofzo.
Dan is het een open weg voor de verantwoorde gebruiker, maar toch een tik voor de onverantwoorde gebruiker waar nodig is.

Gewoon niet teveel aandacht aan besteden, we hebben wel beter zaken op te lossen in den Belgique.
Ons F16's terug, groene draaiende economie, denken aan morgen en niet aan de welvaart van vandaag.
Misschien moeten we terug wa solidairder worden, minder fraurderen. BESPAREN.
Investeren, investeren en nog eens investeren.

Ik hoor ons Artisjokske al direct roepen: Cannabis zou net goed zijn voor de economie. Ik zeg u, dat is lang zo geweest, en dat is in de verdoemmenis verbannen. Dat gaat gewoon keer op keer terug gebeuren. Laat dat in de schaduwzone en treed liefst enkel op bij overlast.
Dien cannaboer met zijn 100 000+ planten is daar een goed voorbeeld van.

En wie het wilt smoren, kan het smoren. NL is niet ver jongens, BE is ook niet bepaald "leeg van voorraad", net zoals frankrijk, engeland zelfs, duitsland etc etc... Het is er nu eenmaal en het is er altijd geweest. En het wordt beter, beter, beter en nog is beter, beter en dan nog eeens vele beter.
Ja... Artisjok, ik denk dat gij niet kun geloven hoe open de homegrown community eigenlijk wel niet is. En iedereen is fel tegen commerce gekant. Dat hoort niet, ge kweekt juist om die markt te ontlopen.
En gij wilt dan een hele markt rond de heilige dame verkopen? Ze in winkeltjes duwen voor het grijpen van jan en alleman.
Is dat wel gerechtvaardigd aan de plant? I mean, is it really?
__________________
Onder invloed van de duivel.

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 7 augustus 2009 om 17:04.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 20:24   #100
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Dat is wel een rare wenteling in het gebeuren daar in de states.
Dit is een wenteling die we niet direct eerst in de states verwacht haddan, maar het is wel logisch.
Citaat:
Maar als ik dus 50 dollar moet betalen voor 25g wiet, zelfkweek.
En ik oogst daar efkes nen jaarvoorraad ... Dat gaat mij een flinke duit kosten.
Ik had begrepen dat er alleen taksen geheven worden bij verkoop.

Citaat:
Ik denk gewoon dat ge voorzichtig moet omgaan met een regularisering of legalisering of gedoogbeleid. Hoe al die kak ook mag noemen.

Dat zou het u toch gemakkelijker maken? Waarom anders het pleidooi.
Neen, dat zou het voor mij niet gemakkelijker maken.
Gezien het verbod meer schade aanricht dan de drugs ooit kan aanrichten pleit ik voor een legalisering.

Citaat:
Wat als da nu eens niet in het beeld van de maatschappij moet komen, en enkel bij overlast vereenvoudigd pv opmaken ofzo.
Dan is het een open weg voor de verantwoorde gebruiker, maar toch een tik voor de onverantwoorde gebruiker waar nodig is.
Volledig mee eens, gebruik, kweek en handel legaliseren en enkel tegen de overlast optreden.
Citaat:
Gewoon niet teveel aandacht aan besteden, we hebben wel beter zaken op te lossen in den Belgique.
Ons F16's terug, groene draaiende economie, denken aan morgen en niet aan de welvaart van vandaag.
Misschien moeten we terug wa solidairder worden, minder fraurderen. BESPAREN.
Investeren, investeren en nog eens investeren.
Best mogelijk, maar het één sluit het ander niet uit.

Citaat:
Ik hoor ons Artisjokske al direct roepen: Cannabis zou net goed zijn voor de economie. Ik zeg u, dat is lang zo geweest, en dat is in de verdoemmenis verbannen. Dat gaat gewoon keer op keer terug gebeuren. Laat dat in de schaduwzone en treed liefst enkel op bij overlast.
Dien cannaboer met zijn 100 000+ planten is daar een goed voorbeeld van.

En wie het wilt smoren, kan het smoren. NL is niet ver jongens, BE is ook niet bepaald "leeg van voorraad", net zoals frankrijk, engeland zelfs, duitsland etc etc... Het is er nu eenmaal en het is er altijd geweest. En het wordt beter, beter, beter en nog is beter, beter en dan nog eeens vele beter.
Nogmaals akkoord, legaliseren en enkel optreden bij overlast.

Citaat:
Ja... Artisjok, ik denk dat gij niet kun geloven hoe open de homegrown community eigenlijk wel niet is. En iedereen is fel tegen commerce gekant. Dat hoort niet, ge kweekt juist om die markt te ontlopen.
En gij wilt dan een hele markt rond de heilige dame verkopen? Ze in winkeltjes duwen voor het grijpen van jan en alleman.
Is dat wel gerechtvaardigd aan de plant? I mean, is it really?
Ik ben ook gekant tegen commerce. Je hebt overschot van gelijk, cannabis is niet iets om commerce mee te voeren. Dit geldt volgens mij ook voor bijvoorbeeld voeding in het algemeen en nog heel wat sectoren.
Ik heb er niet voor gekozen om geboren te worden in een kapitalistische systeem; maar dit is nu de realiteit. Ik denk niet dat dit binnen de kortste keren zal veranderen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be