Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Werken tot uw 70 met deeltijds pensioen
ja, we hebben geen andere keuze onze bazen verdienen te weinig. 7 14,89%
Nee tot max 60 of 40 jaar gewerkt. 14 29,79%
Nee het moet blijven zoals het was daarbij zijn de pensioenen te laag. 12 25,53%
Anders, omschrijf AUB? 14 29,79%
Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 mei 2011, 22:04   #41
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...264794ed97%2C0



Onze productiviteit is nog nooit zo groot geweest en hij zal vast en zeker nog groter worden we werken langer en verdienen minder... , het zal nog toenemen tot de boel in hun gezicht ontploft. Alles moet inleveren voor hun winsten, de natuur, mensen, dieren worden als citroenen uitgeperst en hun waarde wordt afgemeten aan hun economische bruikbaarheid om vervolgens al dan niet op de schroothoop te belanden. Wat overblijft is een zure, verrechtste en onmenselijke maatschappij.., is dat de koers die we willen varen?? Zal dit het worden, werken tot uw 70? Tot uw 70 bakstenen sleuren, aan de band werken, brieven rondzeulen achter de pc hangen en telefoontjes beantwoorden ect.... gaan we echt werken tot we er letterlijk bij neervallen?
Werken tot zeventig is geen optie dus moet men bekijken hoe men de sociale inkomsten en uitgaven kunnen veranderen. Er zal sowieso veel meer geld moeten worden uitgegeven voor pensioenen dus moet men andere uitgaven inkrimpen (of globaal veel meer geld binnen krijgen). Misschien beginnen bij de bonussen ... en dan misschien de pensioenregeling voor iedereen gelijk maken. Waarom bijvoorbeeld mag een senator met x aantal jaren dienst op pensioen gaan op 52 terwijl het net diezelfde senator is die pleit dat de pensioenleeftijd moet opgetrokken worden?
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 22:08   #42
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Ik zal niet werken tot mijn 70 beste, bij het gedacht alleen al lijkt het mij beter om een geweer te kopen en jezelf door je hoofd te schieten.
Weer één minder om uit te betalen ...
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 22:15   #43
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.600
Standaard

"Ja, we hebben geen andere keuze." Zijn dan ook zowat het enigste westerse land dat totaal niet voorbereid is op de vergrijzing.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 22:22   #44
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Weer één minder om uit te betalen ...
Ja, als alleman dit voorbeeld gaat volgen, is onze sociale zekerheid misschien nog te redden.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 22:26   #45
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Iedereen weet waar dit op uit zal draaien, de grootste groep zal wegens de financiele gevolgen verplicht zijn om langer te werken. Ze zullen hen zoals hier te lezen is dit met fluwelen handschoenen door te strot rammen.
Ja, de Grieken hebben nog verkiezingen gewonnen door iedereen wijs te maken dat alles gratis was (alhoewel er hier ook zo'n hebben rondgelopen, en nog rondlopen trouwens). Maar de werkelijkheid is wel anders.
Alleen serieuze besparingen in de staatsuitgaven zullen de pil nog enigzins kunnen verzachten.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 22:47   #46
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Dat zou niet slecht zijn, maar wat met zwaardere en ongezonde beroepen dan lijkt 35 me wel een mooi evenwicht.
Binnen een tiental jaren wordt de gemiddelde burger zo'n negentig jaar oud ... 35 jaar gewerkt daarvan wil zeggen dat men zo'n 55 jaar kan profiteren om te leven zonder werken ... Trek daar nu nog een twintig jaar af dat de ouders die onkosten betaalt ... dan nog is het een één één verhouding ... maw ... iedere werkende heeft een niet werkende gepensioneerde voor zijn rekening en moet dus dubbel zoveel verdienen ... en daarvan de helft afstaan voor de ander. Dat is inderdaad onhoudbaar.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 09:05   #47
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Binnen een tiental jaren wordt de gemiddelde burger zo'n negentig jaar oud ... 35 jaar gewerkt daarvan wil zeggen dat men zo'n 55 jaar kan profiteren om te leven zonder werken ... Trek daar nu nog een twintig jaar af dat de ouders die onkosten betaalt ... dan nog is het een één één verhouding ... maw ... iedere werkende heeft een niet werkende gepensioneerde voor zijn rekening en moet dus dubbel zoveel verdienen ... en daarvan de helft afstaan voor de ander. Dat is inderdaad onhoudbaar.
Inderdaad... onhoudbaar...
Maar langer werken wilt U ook niet...
En met de bonussen alleen afschaffen, gaan we er ook niet komen...
En waarschijnlijk is tegen 2020 de gemiddelde leeftijd weer met minstens een jaar gestegen...

We kunnen natuurlijk het voorstel van de Groen! en de PVDA aannemen...
niet raken aan het brugpensioen en een werkweek van 30 uur met volledig behoud van loon...

De echte linkse partijen zullen ongetwijfeld onze sociale zekerheid en pensioenen redden...
Ongetwijfeld...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 09:11   #48
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.286
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik blijf gewoon doorgaan tot ik doodval. Niet noodzakelijk voor een baas, maar ik hou nu eenmaal van dingen maken.

Als ik op pensioen kan gaan met de huidige voorwaarden, gaat mijn werkplaats gouden dagen tegemoet. En mensen met speciale wensen ook.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 09:41   #49
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Om het evenwicht tussen het aantal actieven en gepensioneerden te herstellen, pleiten Ivan Van de Cloot en Jean Hindriks van de denktank Itinera Institute voor een geleidelijke uitfasering van de loopbaan vanaf 60 tot 70 jaar. Ze introduceren daarbij het principe van het deeltijds pensioen, in plaats van de deeltijdse arbeid.
http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...264794ed97%2C0

Eigenlijk wordt er hier een voorstel gedaan om vanaf zestig een haltime pensioen te geven en de kans te geven verder te werken. Op zeventig krijgt men dan een volwaardig pensioen.

Ik vind dat eigenlijk een beetje een eigenaardig voorstel vermits men op die manier vanaf zestig iedereen sowieso een soort brugpensioen moet uitbetalen. Zou het dan niet beter zijn om de kaap van de 65 te behouden en het brugpensioen gewoon afschaffen?

En ... tot zeventig werken ... dan moet het toch wel heel aangepast werk zijn. In ieder geval ... ik denk niet dat werkgevers er staan om te springen om "bejaarden" in dienst te houden. Meestal ... eens de kaap van de vijftig overschreden hebben ze je liever kwijt dan rijk (tenzij misschien in een paar beroepen).

Nee ... ik denk eerder dat de ultramoderne technologie garant moet kunnen staan voor de inkomsten van het land (maar dit moet wel Europees aangepakt worden). Per slot van rekening ... als men ziet dat zestig jaar geleden nog de helft van de bevolking in de landbouw werkte en dat nu nog enkele procenten van de bevolking zijn dan weet men wie het werk heeft "afgepakt".
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 09:59   #50
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...264794ed97%2C0

Eigenlijk wordt er hier een voorstel gedaan om vanaf zestig een haltime pensioen te geven en de kans te geven verder te werken. Op zeventig krijgt men dan een volwaardig pensioen.

Ik vind dat eigenlijk een beetje een eigenaardig voorstel vermits men op die manier vanaf zestig iedereen sowieso een soort brugpensioen moet uitbetalen. Zou het dan niet beter zijn om de kaap van de 65 te behouden en het brugpensioen gewoon afschaffen?

En ... tot zeventig werken ... dan moet het toch wel heel aangepast werk zijn. In ieder geval ... ik denk niet dat werkgevers er staan om te springen om "bejaarden" in dienst te houden. Meestal ... eens de kaap van de vijftig overschreden hebben ze je liever kwijt dan rijk (tenzij misschien in een paar beroepen).

Nee ... ik denk eerder dat de ultramoderne technologie garant moet kunnen staan voor de inkomsten van het land (maar dit moet wel Europees aangepakt worden). Per slot van rekening ... als men ziet dat zestig jaar geleden nog de helft van de bevolking in de landbouw werkte en dat nu nog enkele procenten van de bevolking zijn dan weet men wie het werk heeft "afgepakt".
En wie gaat voor die inkomsten zorgen? Of beter... wie gaat die betalen?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 10:10   #51
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Maakt mij nie uit: ik haal mijn 60 toch nie
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 10:19   #52
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Dat ze eerst maar eens die tussen 20 en 65 aan het werk zetten. In 2007 waren er dat 532.459 Zijn die allemaal al aan het werk? De oudjes laten werken tot 70 en de jongeren laten stempelen of een leefloon...de wereld op zijn kop, maar dat is in dit apenland uiteraard niets nieuws.

bron :
http://www.armoedebestrijding.be/cijfers_werklozen.htm

Laatst gewijzigd door lantjes : 12 mei 2011 om 10:19.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 10:50   #53
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Als ik een job krijg die ik graag doe en maar weinig uren en zonder stress wil ik wel af en toe blijven werken tot ik sterf. Gelijk hoe we heden ten dage onder druk staan muis ik er zo vlug als mogelijk vanonder.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 11:15   #54
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Ik kan onmogelijk zeggen of ik dat zie zitten. Zal afhangen van de toestand waarin ik me bevind op die leeftijd.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 12 mei 2011 om 11:15.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 11:26   #55
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Dat ze eerst maar eens die tussen 20 en 65 aan het werk zetten. In 2007 waren er dat 532.459 Zijn die allemaal al aan het werk? De oudjes laten werken tot 70 en de jongeren laten stempelen of een leefloon...de wereld op zijn kop, maar dat is in dit apenland uiteraard niets nieuws.

bron :
http://www.armoedebestrijding.be/cijfers_werklozen.htm
Ouderen vroeger op pensioen laten gaan zou leiden tot minder jeugdwerkloosheid: grote zever.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 11:47   #56
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Als ik een job krijg die ik graag doe en maar weinig uren en zonder stress wil ik wel af en toe blijven werken tot ik sterf. Gelijk hoe we heden ten dage onder druk staan muis ik er zo vlug als mogelijk vanonder.
Laat me raden... U bent redelijk links?

Tsjonge, tsjonge... de mens leeft minimum 10 jaar langer dan op het ogenblik dat de huidige pensioenregeling werd ingesteld... Er werden/worden honderdduizenden mensen toegelaten, die arbeidsongeschikt zijn... en meneer wil af en toe eens werken...

Ik denk dat velen zullen wensen dat U uw woord houdt en ... er zo vlug mogelijk vanonder muist...

Laatst gewijzigd door freelancer : 12 mei 2011 om 11:52.
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 11:51   #57
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Weer één minder om uit te betalen ...
Als we nu beginnen met de politici en hun nepotistische netwerken af te schieten, zou dat niet beter zijn voor de maatschappij?

Desnoods, om munitie te sparen, ze uit hun villa's trekken en ze doodslagen op de straat, dat is nog beter.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 12 mei 2011 om 11:52.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 11:53   #58
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Als ik een job krijg die ik graag doe en maar weinig uren en zonder stress wil ik wel af en toe blijven werken tot ik sterf. Gelijk hoe we heden ten dage onder druk staan muis ik er zo vlug als mogelijk vanonder.
Ah ok, je wil bediende worden?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 11:56   #59
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, nu voel ik me schuldig...

Kan je nog wat details geven? Want de laatste keer dat ik op de bank gekeken heb zag ik dat er niemand mij geld geeft, niet den dop, niet de ziekenkas, niet het OCMW, niemand.

Dus ik ben zeer nieuwsgierig op welke manier dat ik invloed heb op de sociale zekerheid?
Jack? Je ging nog uitsluitsel geven geloof ik?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 12:04   #60
Wisord
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 januari 2010
Locatie: Lommel
Berichten: 10.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Als ik een job krijg die ik graag doe en maar weinig uren en zonder stress wil ik wel af en toe blijven werken tot ik sterf. Gelijk hoe we heden ten dage onder druk staan muis ik er zo vlug als mogelijk vanonder.


Zo is dat, als uw gezondheid zowel geestelijk als lichamelijk dit toelaat zie ik er zelf ook geen probleem in. Maar ik denk dat bvb bandwerk in een volcontinu of ander ploegensysteem waar de grootste hoop voor werkt... dit niet toelaat. Ik zie iemand van 70 niet echt bvb vroege, late, nacht draaien of overuren kloppen. Gaan ze deze massa een andere job geven?? Wat dan? Poetsen voor de rijken... strijken. Gaan ze de oudjes dwangarbeid opleggen dit terwijl de rijke elite op hun lamme tamme reet ligt en zich laat bedienen door hun slaven?
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be