Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 april 2017, 09:48   #21
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Paar keer teveel strafstudie gehad?
ik denk het niet, dan zou hij m.i. niet voorstellen om de leerlingen te straffen voor de actie vd leraars door hen op woensdagnamiddag en zaterdag te willen laten komen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2017, 09:56   #22
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de oorzaak van dit geschil is vaste kost. meestal hebben de leerkrachten iemand intern in gedachten die volgens hen het geschikts zou zijn voor de taak. het aanduiden van een directeur is echter de taak vh bestuur, en die hebben meestal nog andere factoren om rekening mee te houden. Dat is er met het vormen van scholengemeenschappen uiteraard alleen maar complexer op geworden.
Misschien moet je het artikel eens lezen alvorens te reageren. Het ging hier om een directeur die al VIJF JAAR directeur was in die school. Alleen was hij nog niet vastbenoemd. Dat is wat men nu heeft gedaan: hem vastbenoemd. Dat duurt normaal geen vijf jaar, da's al een duidelijke indicatie dat er hier al heel wat aan vooraf gegaan was, en de man op zijn minst gezegd controversieel was. Wanneer het voltallige personeel het werk neerlegt tegen de benoeming van hun bestaande directeur, dan wil dat écht wel wat zeggen. 'Standaard wrevel' is dat absoluut niet, integendeel. Hier zat het duidelijk al een hele tijd scheef tussen directie en personeel, en dit was de druppel.


Citaat:
in elk geval is de kandidaat die de leerkrachten in gedachten hadden compleet ongeschikt. zoniet had hij/zij toezicht voorzien.
Weet jij meer? Ik zie nergens iets staan over een 'kandidaat die de leerkrachten in gedachten hadden', meer dan waarschijnlijk omdat die er niet was.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2017, 10:58   #23
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Misschien moet je het artikel eens lezen alvorens te reageren. Het ging hier om een directeur die al VIJF JAAR directeur was in die school. Alleen was hij nog niet vastbenoemd. Dat is wat men nu heeft gedaan: hem vastbenoemd. Dat duurt normaal geen vijf jaar, da's al een duidelijke indicatie dat er hier al heel wat aan vooraf gegaan was, en de man op zijn minst gezegd controversieel was. Wanneer het voltallige personeel het werk neerlegt tegen de benoeming van hun bestaande directeur, dan wil dat écht wel wat zeggen. 'Standaard wrevel' is dat absoluut niet, integendeel. Hier zat het duidelijk al een hele tijd scheef tussen directie en personeel, en dit was de druppel.



Weet jij meer? Ik zie nergens iets staan over een 'kandidaat die de leerkrachten in gedachten hadden', meer dan waarschijnlijk omdat die er niet was.
Kijk mijn beste Scorpio, de reden voor deze spontane staking interesseert mij geen hol. Als ze mijn kind 2 uur laten schimmelen in een klaslokaal en als ze dan nog eens het lef hebben om hem een spijbelbriefje te geven als hij het zich daarna afbolt, dan dien ik klacht in. Onnozelaars.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2017, 11:43   #24
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Kijk mijn beste Scorpio, de reden voor deze spontane staking interesseert mij geen hol. Als ze mijn kind 2 uur laten schimmelen in een klaslokaal en als ze dan nog eens het lef hebben om hem een spijbelbriefje te geven als hij het zich daarna afbolt, dan dien ik klacht in. Onnozelaars.
²
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2017, 11:45   #25
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Misschien moet je het artikel eens lezen alvorens te reageren. Het ging hier om een directeur die al VIJF JAAR directeur was in die school. Alleen was hij nog niet vastbenoemd. Dat is wat men nu heeft gedaan: hem vastbenoemd. Dat duurt normaal geen vijf jaar, da's al een duidelijke indicatie dat er hier al heel wat aan vooraf gegaan was, en de man op zijn minst gezegd controversieel was. Wanneer het voltallige personeel het werk neerlegt tegen de benoeming van hun bestaande directeur, dan wil dat écht wel wat zeggen. 'Standaard wrevel' is dat absoluut niet, integendeel. Hier zat het duidelijk al een hele tijd scheef tussen directie en personeel, en dit was de druppel.



Weet jij meer? Ik zie nergens iets staan over een 'kandidaat die de leerkrachten in gedachten hadden', meer dan waarschijnlijk omdat die er niet was.
als er vrevel is over die benoeming, dan verandert dit toch niks aan deze algemene redenering? ... er is altijd iemand intern in de school die zich geroepen/gepasseerd voelt.
besluit is wel dat er tussen dat personeel GEEN ENKELE capabel is, anders had die voorkomen dat de leerlingen de dupe werden van een personeelsconflict.

Laatst gewijzigd door Anna List : 21 april 2017 om 11:46.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2017, 11:50   #26
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
daarvoor hebben leerkrachten geen tijd. Ze moeten immers verbeteren, oudercontacten organiseren, hun lessen voorbereiden , ...
Voltijds trol zijn op fora..
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 21 april 2017 om 11:55.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2017, 12:00   #27
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik volg u even niet.

Beweert u dat de leerlingen thuis slecht af zijn ?
Neen, ik beweer dat mensen veel kunnen verdragen van het vrome net.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2017, 13:24   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Op basis van welke wettelijke grond?
Op basis van de nieuwe wettelijke grond, die die bevoegdheid zou moeten geven aan de minister of weet-ik-veel-wie .

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2017, 13:31   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Paar keer teveel strafstudie gehad?
Neen, zeker niet.
Ik heb er gahad, daar niet van. En die waren dik verdiend.
Terwijl zeker tien keer meer ze me niet gesnapt hebben, terwijl ik er wel verdiende.

Op één punt was ik wel ernstig: humaniora en licentie behaald zonder één herexamen (en vanzelfsprekend dan ook geen bisjaar).
Zelfs aan de univ: nooit één les gebrost. Nooit.
Het feit dat mijn ouders beiden arbeiders waren, speelde daarin mee.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2017, 14:53   #30
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Spijbelbriefjes uitdelen nadat je hen eerst 2 uur in plan laat. Hoe wereldvreemd kan je zijn. Dat moet dan de schoolse vorming van kinderen gaan verzorgen...
Dat is het Christelijke pedagogisch project dat ouders zo graag koesteren:
Behandel uw klanten lang genoeg als onnozelaars en ze gaan zich automatisch als onnozelaars gedragen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2017, 14:55   #31
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Spijbelbriefjes uitdelen nadat je hen eerst 2 uur in plan laat. Hoe wereldvreemd kan je zijn. Dat moet dan de schoolse vorming van kinderen gaan verzorgen...
Het loopt fout met de jeugd zeggen ze dan...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2017, 15:44   #32
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Kijk mijn beste Scorpio, de reden voor deze spontane staking interesseert mij geen hol.
Dan lees je mijn reactie toch doodleuk indrukwekkend hard NIET?

Belachelijk eenvoudige oplossing. Verbazend dat je er zelf nooit aan gedacht hebt eigenlijk.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2017, 15:46   #33
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als er vrevel is over die benoeming, dan verandert dit toch niks aan deze algemene redenering? ... er is altijd iemand intern in de school die zich geroepen/gepasseerd voelt.
besluit is wel dat er tussen dat personeel GEEN ENKELE capabel is, anders had die voorkomen dat de leerlingen de dupe werden van een personeelsconflict.
We doen wel erg stoere uitspraken precies: 1 voorval, en NIEMAND in die school is capabel...
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2017, 15:47   #34
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Op basis van de nieuwe wettelijke grond, die die bevoegdheid zou moeten geven aan de minister of weet-ik-veel-wie .

.
Het ontnemen van het recht op sociale actie van onderwijzend personeel?

En waarom juist?
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2017, 15:56   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Het ontnemen van het recht op sociale actie van onderwijzend personeel?

En waarom juist?

Ten eerste, weet ik niet goed wat dat is: sociale actie. Je bedoelt wellicht simpelweg "staken". Zeg dat dan hé. Of vindt ge dat een vies woord ?

Ten tweede, ge spreekt van ontnemen.
Wat begrijpt ge niet uit mijn eerste zin van mijn post, namelijk:
Citaat:
Dat stakingsrecht mag dan wel eens ferm gereglementeerd worden !
Het verkeer is ferm gereglementeerd. Ik moet rechts rijden, en zelfs nuchter genoeg. Ben ik nu al mijn mobiliteit ontnomen ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2017, 15:57   #36
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Het ontnemen van het recht op sociale actie van onderwijzend personeel?

En waarom juist?
Ofwel werk je, ofwel staak je.
Als je staakt moet je je inderdaad niet bekommeren om leerlingen, als je werkt wel.
Je kan dus niet een beetje staken...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 21 april 2017 om 16:01.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2017, 15:59   #37
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ten eerste, weet ik niet goed wat dat is: sociale actie. Je bedoelt wellicht simpelweg "staken". Zeg dat dan hé. Of vindt ge dat een vies woord ?

Ten tweede, ge spreekt van ontnemen.
Wat begrijpt ge niet uit mijn eerste zin van mijn post, namelijk:


Het verkeer is ferm gereglementeerd. Ik moet rechts rijden, en zelfs nuchter genoeg. Ben ik nu al mijn mobiliteit ontnomen ?

.
Stakingen zijn ook heel goed gereglementeerd: daar bestaat een document voor. Je kan een halve dag, een hele dag, meerdere dagen staken.
Deze dagen worden niet vergoed door het departement.
2 uur staken bestaat echter niet...
Dat is gewoon onwettig afwezig.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 21 april 2017 om 16:02.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2017, 16:00   #38
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Dan lees je mijn reactie toch doodleuk indrukwekkend hard NIET?

Belachelijk eenvoudige oplossing. Verbazend dat je er zelf nooit aan gedacht hebt eigenlijk.
Ik wou je gewoon even richting de essentie van het topic trachten te brengen. Ik zie dat dit vergeefse moeite was. Het zal niet meer gebeuren. Carry on met uw gelul in de marge.

Trouwens, om te weten of een reactie de essentie raakt of niet, moet ik ze eerst wel even gelezen hebben natuurlijk. Ik kan niet op voorhand weten of uw reactie al dan niet interessant is.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 21 april 2017 om 16:01.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2017, 16:03   #39
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Stakingen zijn ook heel goed gereglementeerd: daar bestaat een document voor. Je kan een halve dag, een hele dag, meerdere dagen staken.
Deze dagen worden niet vergoed door het departement.
2 uur staken bestaat echter niet...
Dus in dit geval worden ze dus gewoon betaalt om hun leerlingen in de steek te laten. Nog straffer eigenlijk.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2017, 16:04   #40
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ten eerste, weet ik niet goed wat dat is: sociale actie. Je bedoelt wellicht simpelweg "staken". Zeg dat dan hé. Of vindt ge dat een vies woord ?

Ten tweede, ge spreekt van ontnemen.
Wat begrijpt ge niet uit mijn eerste zin van mijn post, namelijk:


Het verkeer is ferm gereglementeerd. Ik moet rechts rijden, en zelfs nuchter genoeg. Ben ik nu al mijn mobiliteit ontnomen ?

.
Wees eens concreet in plaats van rond de pot te draaien.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be