Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 juni 2003, 23:04   #21
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Engels of eventueel Duits.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2003, 11:24   #22
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Bij handleidingen is dat het engels, omdat ik dat het beste beheers, en daarna bekijk ik ook eens het deens en noors.

Bij gidsen hangt het er van af in welk land je zit: in frankrijk natuurlijk altijd franse gidsen, in duitsland duitse (tenzij m'n vriend erbij is, want die snapt geen duits), en als ik de taal niet snap: engels.

Ik heb een immense voorliefde voor germaanse en oud-germaanse talen, dus zal ik sowieso minder naar romaanse talen grijpen.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2003, 21:54   #23
dutch
Provinciaal Statenlid
 
dutch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2003
Locatie: Darul Intisar
Berichten: 632
Standaard

Even dikke nek spelen : naar keuze of hoe het best uitkomt Frans, Engels, Duits, Arabisch, Italiaans, Spaans.
__________________
http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum
islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2003, 13:09   #24
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.432
Standaard

Engels, Frans of Duits maakt voor mij niets uit... ik zou bij rondleidingen kiezen voor de gids met het meest verstaanbare accent, bij handleidingen neem ik meestal het Engels.

Ik ben actief op 4 buitenlandse fora (Engels, Duits en Nederlands) waarbij ik mij in hun taal uitdruk. Maddox gebruikt op het Duitse forum wel eens Engels, maar de enkele Duitsers die geen Engels verstaan krijgen meestal van een van de andere forumgebruikers een vertaling.

Ik ben zelf niet zo dol op het Frans en prefereer Engels of Duits. Dat komt omdat het Nederlands tot dezelfde taalgroep behoort als de twee andere. Enkele jaren geleden heb ik eens een cursus Spaans gevolgd en ik moet zeggen dat het me wel lag maar dat het toch te anders was.

Als er 1 wereldtaal werd gekozen dan zou ik opteren voor het Engels.
__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell

Lijst Dedecker, een kwestie van Gezond Verstand.

http://www.elisabethvanson.tk/
Babeth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2003, 09:54   #25
Maxwell Rain
Burger
 
Maxwell Rain's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2003
Locatie: Leuven & Lanaken
Berichten: 117
Standaard

Citaat:
Voor doorsnee-Vlamingen is dat eigenlijk een niet bestaand probleem. Die kunnen zich meestal wel redelijk behelpen in zowel het Frans als het Engels als het Duits. Wij staan immers open voor andere talen.
En onder welke steen kom jij vandaan gekropen ?

Man man, zo'n arrogantie en idiotie in 3 zinnen. Das kunnen.




Btw mijn antwoord: ik ga voor het engels of het frans, met die twee kan ik nog aardig overweg.
Maxwell Rain is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2003, 03:43   #26
Antwaarpse Chauvinist
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maxwell Rain
Citaat:
Voor doorsnee-Vlamingen is dat eigenlijk een niet bestaand probleem. Die kunnen zich meestal wel redelijk behelpen in zowel het Frans als het Engels als het Duits. Wij staan immers open voor andere talen.
En onder welke steen kom jij vandaan gekropen ?

Man man, zo'n arrogantie en idiotie in 3 zinnen. Das kunnen.




Btw mijn antwoord: ik ga voor het engels of het frans, met die twee kan ik nog aardig overweg.
We gaan natuurlijk niet veralgemenen, maar de taalvaardigheid van de vlaming is 'wereldberoemd'.
Enkele jaren geleden was hierover een uitzending op radio1, blijkt dat de combinatie nl als moerstaal (met moeilijke klanken en tonggebruik), en reeds van jonge leeftijd fr leren hiervoor de belangrijkste reden zou zijn.

ps : nl - en - fr - du - (sp - it)
Antwaarpse Chauvinist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2003, 18:51   #27
De Vliegende Hollander
Gouverneur
 
De Vliegende Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2002
Locatie: Holland
Berichten: 1.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antwaarpse Chauvinist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maxwell Rain
Citaat:
Voor doorsnee-Vlamingen is dat eigenlijk een niet bestaand probleem. Die kunnen zich meestal wel redelijk behelpen in zowel het Frans als het Engels als het Duits. Wij staan immers open voor andere talen.
En onder welke steen kom jij vandaan gekropen ?

Man man, zo'n arrogantie en idiotie in 3 zinnen. Das kunnen.




Btw mijn antwoord: ik ga voor het engels of het frans, met die twee kan ik nog aardig overweg.
We gaan natuurlijk niet veralgemenen, maar de taalvaardigheid van de vlaming is 'wereldberoemd'.
Enkele jaren geleden was hierover een uitzending op radio1, blijkt dat de combinatie nl als moerstaal (met moeilijke klanken en tonggebruik), en reeds van jonge leeftijd fr leren hiervoor de belangrijkste reden zou zijn.

ps : nl - en - fr - du - (sp - it)
Dat geloof ik graag...Nederlanders kunnen als één van de weinige goed Duits praten zonder al te dik accent. Voor Vlamingen zal dit wel opgaan voor het Frans aangezien Vlaams-Nederlands sowieso al een zachtere tongval heeft...
__________________
“Educatie is een lopend onderzoek naar onze eigen onwetenheid.”
De Vliegende Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2003, 01:01   #28
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Antwoord op forumvraag: de VVB en TAK op de hoogte stellen.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2003, 19:50   #29
J/V
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 8 juli 2003
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
We gaan natuurlijk niet veralgemenen, maar de taalvaardigheid van de vlaming is 'wereldberoemd'.
Enkele jaren geleden was hierover een uitzending op radio1, blijkt dat de combinatie nl als moerstaal (met moeilijke klanken en tonggebruik), en reeds van jonge leeftijd fr leren hiervoor de belangrijkste reden zou zijn.
Eerlijk gezegd ken ik maar weinig mensen in mijn omgeving die fatsoenlijk frans of duits spreken. Bovendien overschatten veel mensen hun talenkennis (zeker wat betreft het engels)
J/V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2003, 21:17   #30
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Meestal Engels. Maar in Brussel maak ik gewoon van mijn oren, en eis Nederlands
Als ge dat op restaurant doet moet ge er niet van verschieten als er een oester tussen uw sla ligt
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2003, 15:26   #31
Leviathan
Provinciaal Statenlid
 
Leviathan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2003
Berichten: 677
Standaard

Ik zou de Engelstalige gids nemen, aangezien mijn Frans en Duits op geen kloten trekken. Duits vind ik trouwens een idiote taal. Veel te moeilijk (stomme naamvallen) en klinkt ongelofelijk debiel.
Leviathan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2003, 15:36   #32
Georg
Provinciaal Statenlid
 
Georg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2003
Locatie: Absurdistan
Berichten: 707
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Je kent het wel, je bent op vakantie, je zoekt een (gesproken of geschreven) gids en dan blijkt dat er geen Nederlandstalige gidsen zijn.

Of je hebt net een nieuw apparaat gekocht/gekregen en je zoekt de gebruiksaanwijzing of je moet het apparaat instellen en je komt tot de ontdekking dat er geen Nederlandstalige gebruiksaanwijzing of menufunctie is.

Er zijn vast nog veel meer van dit soort situaties te bedenken, waarbij er geen Nederlands beschikbaar is en je moet kiezen voor een buitenlandse taal. Welke taal kies je dan?

Pak je de Franse gebruiksaanwijzing, de Duitse menufunctie of kies je voor een Engelstalige gids/rondleiding? Kies je in alle gevallen dezelfde taal of soms de ene en soms de andere taal? En waarom kies je die taal?
Engels
Duits
Noors
Frans

In die volgorde

mvg
__________________
[size=4]Love all, trust a few. Do wrong to none.[/size]
Shakespeare
Georg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be