Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 juli 2003, 12:51   #41
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Damn, woman!

Is dat het respect dat we van jou mogen verwachten voor iemands beslissing een persoonlijke ervaring toch maar van het internet te halen?

Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2003, 13:32   #42
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2003, 14:08   #43
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Damn, woman!

Is dat het respect dat we van jou mogen verwachten voor iemands beslissing een persoonlijke ervaring toch maar van het internet te halen?


Oef, ik was even mezelf aan het quoten inplaats van jou.

Sorry hoor, je persoonlijke ervaring zat nu eenmaal in mijn muisknop vast toen jij besliste dat ze toch niet zo relevant was en toen wilde ze er ook weer uit.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2003, 14:13   #44
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Damn, woman!

Is dat het respect dat we van jou mogen verwachten voor iemands beslissing een persoonlijke ervaring toch maar van het internet te halen?


Oef, ik was even mezelf aan het quoten inplaats van jou.

Sorry hoor, je persoonlijke ervaring zat nu eenmaal in mijn muisknop vast toen jij besliste dat ze toch niet zo relevant was en toen wilde ze er ook weer uit.
Brr.. vergeet niet dat ik een pervert ben die zich dingen grafisch voorstelt..
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2003, 14:17   #45
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.432
Standaard

Ik heb me wat in de materie rond maagdelijkheid bij Moslims verdiept en dit is mijn conclusie:

1. Het begrip "familieeer": De mannen hebben de eer, de vrouwen moeten de verantwoordelijkheid dragen en krijgen de schuld als er iets misgaat.
2. De mannen doen hun best om alles te naaien wat paalbaar is.
3. De vrouwen worden opgesloten om ze te behoeden voor niet-familieleden terwijl hun mannelijke familieleden hun gang mogen gaan met andere vrouwen.
4. Als een vrouw toegeeft of zelfs ronduit verkracht wordt, dan wordt ze als een hoer beschouwd en in veel Moslim culturen is dat een goede reden voor verstoting of zelfs moord.
5. De man gaat meestal vrijuit. Soms moet hij zichzelf uitkopen.
6. Men houdt geen rekening met het biologische feit dat meer dan 60 % van alle maagdenvliezen nauwelijks groter zijn dan een randje rond de vagina. Slechts 40 % heeft een maagdenvlies dat groot genoeg is om te bloeden bij penetratie. Ik heb die feiten op een documentaire uitgelegd gezien aan een klas jonge Moslims. De meisjes weten dat ze "truukjes" moeten toepassen. De jongens vonden dat ze alleen met een bloedende maagd konden trouwen en dat alle anderen hoeren zijn en direct verstoten dienen te worden, en nee ze zagen niet in waarom zij zich voor het huwelijk van sex dienden te onthouden want daar waren er immers hoeren voor.
__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell

Lijst Dedecker, een kwestie van Gezond Verstand.

http://www.elisabethvanson.tk/
Babeth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2003, 14:36   #46
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
't is toch wel een bewijs van de veranderede zeden in deze streken, 50 jaar geleden was een ongehuwde moeder hier ook een familieschande.
Klopt, Mevr. Knuppel zou ons over die goeie ouwe tijd best iets meer over mogen vertellen. Zij is daar het best geplaatst voor. Tijd voor Knuppel om zich te 'outen' op dit forum
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2003, 14:43   #47
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Ik heb me wat in de materie rond maagdelijkheid bij Moslims verdiept en dit is mijn conclusie:

1. Het begrip "familieeer": De mannen hebben de eer, de vrouwen moeten de verantwoordelijkheid dragen en krijgen de schuld als er iets misgaat.
2. De mannen doen hun best om alles te naaien wat paalbaar is.
3. De vrouwen worden opgesloten om ze te behoeden voor niet-familieleden terwijl hun mannelijke familieleden hun gang mogen gaan met andere vrouwen.
4. Als een vrouw toegeeft of zelfs ronduit verkracht wordt, dan wordt ze als een hoer beschouwd en in veel Moslim culturen is dat een goede reden voor verstoting of zelfs moord.
5. De man gaat meestal vrijuit. Soms moet hij zichzelf uitkopen.
6. Men houdt geen rekening met het biologische feit dat meer dan 60 % van alle maagdenvliezen nauwelijks groter zijn dan een randje rond de vagina. Slechts 40 % heeft een maagdenvlies dat groot genoeg is om te bloeden bij penetratie. Ik heb die feiten op een documentaire uitgelegd gezien aan een klas jonge Moslims. De meisjes weten dat ze "truukjes" moeten toepassen. De jongens vonden dat ze alleen met een bloedende maagd konden trouwen en dat alle anderen hoeren zijn en direct verstoten dienen te worden, en nee ze zagen niet in waarom zij zich voor het huwelijk van sex dienden te onthouden want daar waren er immers hoeren voor.

MOSLIM is hier natuurlijk het sleutelwoord.

Intussen geven ze hier aan hun 13-jarige dochter de pil (voor de buitenstaanders 'om acne te bestrijden') en zitten ze echt met de schrik dat ze met 'een pakske' zal thuiskomen, terwijl ze aan hun 14-jarige zoon vragen; en manneke, zijde gij al es van de grond geweest?

Hypocriet?
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2003, 14:50   #48
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Paulus, net om zulke grappen te vermijden hebben we geen kinderen.Babeth en ik dus.

Wat is meer hypocriet?
Vrouwen opsluiten uit angst voor je "broeder" ,dat deze misbruik zal maken van de geboden kans?
Of een 13 jarig meisje te vrijwaren van haar eigen hormonale oprispingen?

Ook die 14 jarige knul heeft daar last van, maar die een pilletje geven is wat lastiger he.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2003, 14:58   #49
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Citaat:
Paulus, net om zulke grappen te vermijden hebben we geen kinderen.Babeth en ik dus.
Dat vind ik spijtig voor jullie als je DAAROM geen kinderen wil.


Citaat:
Wat is meer hypocriet?
Vrouwen opsluiten uit angst voor je "broeder" ,dat deze misbruik zal maken van de geboden kans?
Of een 13 jarig meisje te vrijwaren van haar eigen hormonale oprispingen?

Ook die 14 jarige knul heeft daar last van, maar die een pilletje geven is wat lastiger he.
Je overdrijft natuurlijk wat hé -opsluiten- maar allé.
Het hypocrietste is dat van die 14-jarige ; de 'moslims' geven tenminste toe dat daar hoeren voor zijn, hier is dat taboe! Poep er op los, ga niet naar de hoeren en doe het ook maar niet met MIJN dochter.
You see?
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2003, 16:22   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
't is toch wel een bewijs van de veranderede zeden in deze streken, 50 jaar geleden was een ongehuwde moeder hier ook een familieschande.
Klopt, Mevr. Knuppel zou ons over die goeie ouwe tijd best iets meer over mogen vertellen. Zij is daar het best geplaatst voor. Tijd voor Knuppel om zich te 'outen' op dit forum
Dat heeft geen zin meer, Piano behalve dat jij je er misschien aan zou gaan verlustigen. Beter is het even stil te staan bij wat Babeth op de vorige pagina vertelde. Zij slaat immers nagels met koppen. Daarom herhaal ik het even om jou en alle volgenden te dienen.

Citaat:
1. Het begrip "familieeer": De mannen hebben de eer, de vrouwen moeten de verantwoordelijkheid dragen en krijgen de schuld als er iets misgaat.
2. De mannen doen hun best om alles te naaien wat paalbaar is.
3. De vrouwen worden opgesloten om ze te behoeden voor niet-familieleden terwijl hun mannelijke familieleden hun gang mogen gaan met andere vrouwen.
4. Als een vrouw toegeeft of zelfs ronduit verkracht wordt, dan wordt ze als een hoer beschouwd en in veel Moslim culturen is dat een goede reden voor verstoting of zelfs moord.
5. De man gaat meestal vrijuit. Soms moet hij zichzelf uitkopen.
6. Men houdt geen rekening met het biologische feit dat meer dan 60 % van alle maagdenvliezen nauwelijks groter zijn dan een randje rond de vagina. Slechts 40 % heeft een maagdenvlies dat groot genoeg is om te bloeden bij penetratie. Ik heb die feiten op een documentaire uitgelegd gezien aan een klas jonge Moslims. De meisjes weten dat ze "truukjes" moeten toepassen. De jongens vonden dat ze alleen met een bloedende maagd konden trouwen en dat alle anderen hoeren zijn en direct verstoten dienen te worden, en nee ze zagen niet in waarom zij zich voor het huwelijk van sex dienden te onthouden want daar waren er immers hoeren voor.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2003, 16:42   #51
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ali
als je borsten mag vergroten, lippen mag bol spuiten en billen leegzuigen,
waarom mag dan een ander geen maagdenvlies herstellen voor het goede doel?
Goede doel
Welke echte vent is er nu geïnteresserd in maagden.
Als een ander er niet van wou zal die wel goede redenen gehad hebben, zeker?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2003, 17:02   #52
Elle
Provinciaal Statenlid
 
Elle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Locatie: N-O-H
Berichten: 785
Stuur een bericht via MSN naar Elle
Standaard

VRAAG: Wat is daar nu feitelijk aan? Aan een maagd?
(Want daar ben ik nog ni zo goed uit.)
__________________
On ne sait pas être et avoir été....
Elle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2003, 17:11   #53
Mieke 79
Minister
 
Mieke 79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Locatie: Leuven / Mechelen
Berichten: 3.162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elle
VRAAG: Wat is daar nu feitelijk aan? Aan een maagd?
(Want daar ben ik nog ni zo goed uit.)
Macht denk ik. Te beseffen dat jij de enige bent en ooit zal zijn die haar aanraakt.
__________________
Leve de Peace, Love and Understanding revolutie!
Please tell me the reason, behind the colours that you fly... Power to the peaceful!
Mieke 79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2003, 17:17   #54
Elle
Provinciaal Statenlid
 
Elle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Locatie: N-O-H
Berichten: 785
Stuur een bericht via MSN naar Elle
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elle
VRAAG: Wat is daar nu feitelijk aan? Aan een maagd?
(Want daar ben ik nog ni zo goed uit.)
Macht denk ik. Te beseffen dat jij de enige bent en ooit zal zijn die haar aanraakt.
Creepy.
__________________
On ne sait pas être et avoir été....
Elle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2003, 17:24   #55
Mieke 79
Minister
 
Mieke 79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Locatie: Leuven / Mechelen
Berichten: 3.162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elle
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elle
VRAAG: Wat is daar nu feitelijk aan? Aan een maagd?
(Want daar ben ik nog ni zo goed uit.)
Macht denk ik. Te beseffen dat jij de enige bent en ooit zal zijn die haar aanraakt.
Creepy.
Mja, ik weet het niet hé. Ik bekijk dat uit een vrouwenstandpunt...
__________________
Leve de Peace, Love and Understanding revolutie!
Please tell me the reason, behind the colours that you fly... Power to the peaceful!
Mieke 79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2003, 17:26   #56
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Nou, in feite betaalt de man daar natuurlijk voor.

Waarvoor dient anders de bruidsschat? ware het niet voor het zuivere alleenrecht op het gebruik van haar vagina? Op elk ogenblik dat hij daar zin in heeft bovendien.

De islamitische vrouw heeft namelijk NIET het recht om haar man sex te weigeren!
Ergo: haar vagina is van HEM!!

En wie wil nu een tweedehandsvagina?

(gescheiden vrouwen zijn bijgevolg ook veel goedkoper)
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2003, 17:44   #57
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elle
VRAAG: Wat is daar nu feitelijk aan? Aan een maagd?
(Want daar ben ik nog ni zo goed uit.)
Macht denk ik. Te beseffen dat jij de enige bent en ooit zal zijn die haar aanraakt.
Dat heb je goed gezien, Mieke. Het gaat om de macht die mannen eeuwenlang over vrouwen hadden en die ze ten allen prijze proberen te handhaven. En niet alleen de ontwerpers van het islamitische heilige boek! Je hoeft maar naar het Vaticaan te kijken om te weten wie daar vandaag nog altijd het alleenrecht op dezelfde macht heeft. Gelukkig bestond er daar net voldoende ruimte opdat de katholieken dat juk konden afwerpen. Met de Islam is dat echter nog lang niet het geval.

Waar we ook niet langs kunnen kijken is dat precies het onmachtig maken van de vrouw op de feitelijke onmacht van mannen in het algemeen wijst. Je hoeft maar rond je te kijken om te zien wie wie het hardst nodig heeft nadat man en vrouw elkaar op een meer gelijke basis hebben leren benaderen. Met die confrontatie is het heel moeilijk voor de doorsnee Islamitische man om mee te leven. En heel vaak niet alleen voor de Islamitische....

Vanmorgen nog hoorde ik op de radio dat het in Koeweit een monarchie is die het voor het zeggen heeft. Niet zo erg ware het niet dat vrouwen er zelfs geen stemrecht hebben. Over andere rechten zullen we maar helemaal zwijgen.
Niet toevallig is Koeweit ook Islamitisch. Rijk maar desalniettemin zeer arm voor vrouwen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2003, 18:02   #58
Elle
Provinciaal Statenlid
 
Elle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Locatie: N-O-H
Berichten: 785
Stuur een bericht via MSN naar Elle
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Nou, in feite betaalt de man daar natuurlijk voor.

Waarvoor dient anders de bruidsschat? ware het niet voor het zuivere alleenrecht op het gebruik van haar vagina? Op elk ogenblik dat hij daar zin in heeft bovendien.

De islamitische vrouw heeft namelijk NIET het recht om haar man sex te weigeren!
Ergo: haar vagina is van HEM!!

En wie wil nu een tweedehandsvagina?

(gescheiden vrouwen zijn bijgevolg ook veel goedkoper)
Bwa, tweedehands is ook nog goed hé. Soms beter Dan weet je dat tenminste welke kwaliteit het heeft.
Stel u voor:
je hebt de keuze tussen een handtas van een jaar oud van Delvaux of een gloednieuw (onaangeroerd) sachochke van de C&A.....

Wat kies je?
__________________
On ne sait pas être et avoir été....
Elle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2003, 20:53   #59
Mieke 79
Minister
 
Mieke 79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Locatie: Leuven / Mechelen
Berichten: 3.162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elle
VRAAG: Wat is daar nu feitelijk aan? Aan een maagd?
(Want daar ben ik nog ni zo goed uit.)
Macht denk ik. Te beseffen dat jij de enige bent en ooit zal zijn die haar aanraakt.
Dat heb je goed gezien, Mieke. Het gaat om de macht die mannen eeuwenlang over vrouwen hadden en die ze ten allen prijze proberen te handhaven. En niet alleen de ontwerpers van het islamitische heilige boek! Je hoeft maar naar het Vaticaan te kijken om te weten wie daar vandaag nog altijd het alleenrecht op dezelfde macht heeft. Gelukkig bestond er daar net voldoende ruimte opdat de katholieken dat juk konden afwerpen. Met de Islam is dat echter nog lang niet het geval.
Waar we ook niet langs kunnen kijken is dat precies het onmachtig maken van de vrouw op de feitelijke onmacht van mannen in het algemeen wijst. Je hoeft maar rond je te kijken om te zien wie wie het hardst nodig heeft nadat man en vrouw elkaar op een meer gelijke basis hebben leren benaderen. Met die confrontatie is het heel moeilijk voor de doorsnee Islamitische man om mee te leven. En heel vaak niet alleen voor de Islamitische....
Vanmorgen nog hoorde ik op de radio dat het in Koeweit een monarchie is die het voor het zeggen heeft. Niet zo erg ware het niet dat vrouwen er zelfs geen stemrecht hebben. Over andere rechten zullen we maar helemaal zwijgen.
Niet toevallig is Koeweit ook Islamitisch. Rijk maar desalniettemin zeer arm voor vrouwen.
Wow, wow, een feministe, een vrouw naar mijn hart.
Ik ben het eens met jou dat de strijd van sommige allochtone vrouwen goed te vergelijken valt met de emancipatie van de vrouw in het algemeen, beginnend ongeveer een eeuw geleden. Vroeger moest de bruid in onze maatschappij ook als maagd het huwelijk betreden hé.
Ik ben ervan overtuigd dat ook de islam zich op dit vlak kan moderniseren. Leve de rol van de vrouw!
__________________
Leve de Peace, Love and Understanding revolutie!
Please tell me the reason, behind the colours that you fly... Power to the peaceful!
Mieke 79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2003, 20:56   #60
Elle
Provinciaal Statenlid
 
Elle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Locatie: N-O-H
Berichten: 785
Stuur een bericht via MSN naar Elle
Standaard

Ik hoop dat je gelijk hebt Mieke, maar ik denk dat de situatie van de moslimvrouw nog meer te beklagen is dan de situatie van de vrouw in onze westerse gemeenschap begin deze eeuw.
__________________
On ne sait pas être et avoir été....
Elle is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be